Fassade der Unterkunft

Bewertungen von Royal Galapagos Inn

2.5 out of 5
Royal Galapagos Inn
Calle Manuel Agama, y José Yépez sector Playa de Oro, Puerto Baquerizo Moreno, Galapagos

Bewertungen

7,2

Gut

19 von insgesamt 71 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
25 von insgesamt 71 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
9 von insgesamt 71 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
10 von insgesamt 71 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
8 von insgesamt 71 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

7,6/10

Sauberkeit

7,8/10

Personal & Service

7,4/10

Ausstattung

7,2/10

Zustand der Unterkunft

7,4/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

4/10 – Schlecht

Udo

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Bad war nicht sauber, Bett hat bei der geringsten Bewegung geknarzt, der Ausblick vorne und hinten auf Bauschutt, der Fernseher sehr klein und so platziert dass man nicht schauen kann. Das ganze Zimmer von der bsuverarbeitung schlampig und lieblos. Preis und Leistung stehen in keinem verhältnis
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2022

6/10 – Okay

Stephan

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Völlig überhöhter Preis ($ 120.- pro Nacht) im Verhältnis zum sehr einfachen Standard des Zimmers.In der Beschreibung beworbene Restaurant und Bar geschlossen. Rezeption von ca. 19.00 - 07.00 nicht besetzt. Fliegengitter am Fenster defekt. Frühstück ok, aber wenig Auswahl: Eier, Fruchtsalat, Toast, Marmelade, Butter, Kaffe, Saft. Ein Preis von ca. 40 - 50 USD wäre angemessen gewesen, für 120 USD ist ein völlig anderes Angebot zu erwarten. Wir fühlen uns abgezockt,trotz der sehr freundlichen Besatzung
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2022

8/10 – Gut

Jessica

Gut: Personal & Service
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2017

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Zentral gelegenes, hübsches Hotel
Bei Ankunft konnte meine Buchung nicht gefundenen werden. Rezeptionist hat mir sofort ein freies Zimmer gegeben, das grösser war als das gebuchte. Service und Frühstück waren gut. Allerdings muss erwähnt werden dass ab ca 19.00 h kein Personal mehr anwesend war. Hotel ist super gut gelegen: sowohl zu den Stränden als auch zum Hafen. Alles in 5 - 10 Minuten zu Fuss zu erreichen.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2017

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Frühstück gibt es nur von 7:30-9:00 Uhr,aber selbst 7:40Uhr gab es noch keins.Es wird auf dem Hotel eine neue Etage gebaut und der Lärm hält lange an.Das Zimmer und das Bad waren sehr sauber.

2/10 – Ungenügend

Jordon

Mit der Familie gereist
Honest review! Could have been three or four stars but owner tried to screw us around. Travelling with my wife, three-year-old and Mom. Booked a three bed room, and even called a month earlier to clarify for sure the booking was for a room with three beds and he said yes. After paying for the room, where he seemed to not know how to use his credit card machine (telling me that he uses the tap function for $1000 transactions)…… and I had to help him by showing him how to insert the card??? Should’ve been the first hint….. He took us up to the room, opened the door, put some of our luggage in there and showed me the room with two beds….. I said to him, we are supposed to have three beds, and he responded, and I quote “you can accommodate can’t you”…… and he went on to say it’s not that big of a deal. I couldn’t even believe it….. after he charged us for our triple room price, which was substantially more than the double room. I said to him, you charged us for a three bed room, that is what we paid for, we will NOT accommodate for you. After he saw that we would not accommodate his request he showed us the room next to it, which was ready to go and had three beds and was much bigger! He completely tried to give us the wrong room and resell the more expensive triple room, not cool! It was obvious to us that he had done this to others before and gotten away with it. Beware of this guy.
Aufenthalt von 5 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Baruc

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
TUBE UNA ESTANCIA MARAVILLOSA, LOS ANFITRIONES ME TRATARON COMO VIP . UNA BUENA UBICACION
Aufenthalt von 4 Nächten im November 2023

8/10 – Gut

Anna

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The staff is very friendly, even though I could not understand much in spanish, we were able to use Google translate to communicate. The accommodations are really nice for a great price, and all the rooms have a nice view and are walkable to the main street with food and shops.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023

8/10 – Gut

Kara

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
While we had a great stay at the Royal Galapagos, I would not book on Expedia again with them. Upon arrival they did not have our reservation written in their paper booking system and we had to have the front desk worker call the owner to discuss the problem. Luckily he spoke decent English and we could get to the bottom of it. They had an extra room or we may have been in a really tough situation. Overall, the property is very safe, breakfast was delicious, and it is convenient to everything you will need.

10/10 – Hervorragend

Brigitte

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Wonderful staff!
Aufenthalt von 4 Nächten im Mai 2023

2/10 – Ungenügend

Tracey

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Definitely wouldn’t book it again and risk being let down on arrival by being told just 1 room available after booking 2, then having to find a room in another hotel.

8/10 – Gut

Pamela

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The property was near to restaurants and up one end of town. Unfortunately the door to the balcony did not lock, the TV did not work and the wifi kept cutting out. The manager was very helpful and the breakfast was great. Room was clean and comfortable.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2023

10/10 – Hervorragend

Adrian

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Perfect place to stay
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2023

4/10 – Schlecht

Kush

Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers
Hotel from hell.
Unfortunately it is a building site. I was ill in bed for 3 days. First two day contract angle grinder and gammer noise was on all day. On my complaint second day it was less. On top of the owner left the place unsupervised with the house keeper. She could not speak a word of english. All night corridor extremely bright light was left on. No one on site to address the issue as the house keeper left premises 7 pm. There was no one there till next day 6 am.
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2023

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Take your business elsewhere
The manager made me move rooms to make room for incoming guests, even though I had booked for more nights. When i tried to decline he told me my other option was to leave and find another property. Very unprofessional. Also, after 3 nights i left a towel on the floor expecting it to be changed and instead they just hung the same towel up. There are lots of choices in San Cristobel. Anything is better than here.
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2023

6/10 – Okay

Beatrice

Verbesserungswürdig: Personal & Service
Good location. Shame about the management.
My issue with this place was with the owner/manager. When i checked in he said "You must pay me immediately", which i think he thought was funny, but it came across as agressive and arrogant. I had booked the suite and based on the photos, the room had a hammock in front of the room. He took me to the top floor and there was no hammock and when i asked he said i didn't get one because i was on the top floor. I asked to move to a lower floor to have the hammock which he agreed to, and i did not ask for the difference in fare even though my rate was higher than what I traded for. I decided to stay on San Cristobel longer, so i extended my stay and he made me move rooms because someone had booked the room he had me in and he had to give them my room because they booked it based on the picture. When I said that I had booked a room based on the picture as well but didn't get what i booked and then in actuality paid more for less, he just shrugged like it was not his fault. No customer service skills whatsoever. I stayed for a week and he treated me horribly. I would never return nor recommend this property.
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2023

10/10 – Hervorragend

Warren

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Clean, well-maintained and quiet. Eduardo was accommodating when needed, and friendly. The room has a good sized balcony with a hammock, although I spent little free time in the room as there is much to see and do on the island. I would stay here again. Thank you, Eduardo!
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2023

6/10 – Okay

Karen

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Ausstattung
I did not like instant coffee for breakfast. It was served in a pot, alluding to it being real coffee but it was instant. Not a fan. Especially in a country known for coffee.
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2023

2/10 – Ungenügend

MARIA DE LOURDES

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Bad hotel service
Aufenthalt von 6 Nächten im Dezember 2022

10/10 – Hervorragend

Tam

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
I love the spacious room and bathroom and the balcony with the hammock !! Lots of ventilation!! Eduardo is very sweet and made us breakfast every morning! The view is also very beautiful !
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2022

6/10 – Okay

Steeven

Gut: Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2022

8/10 – Gut

EDWIN ARIEL

Aufenthalt von 2 Nächten im August 2022

4/10 – Schlecht

ALEXANDER

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
The room was lovely, large and a super big balcony. Shower needed some maintenance. Reception manager was unfriendly and unhelpful.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2022

8/10 – Gut

Kristina

Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2021

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
The view, the hammocks, & Eduardo
The views and Eduardo make the Royal Galapagos Inn wonderful! The location is prime—on the edge of town with a 2-minute walk to the center. Breakfast was great. If you're lucky, maybe Eduardo will make you some of his delicious yucca bread. Laying & swinging on the deck hammock was some of my relaxed moments in the Galapagos! Make sure to check out the views from the rooftop deck. I hope to be back!
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2021

2/10 – Ungenügend

Mersal

Verbesserungswürdig: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
“Ocean view room” without ocean view. Without working wifi. With manager that promised to change my room and then forgetting about it. The only good things are location and some how breakfast.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2021

10/10 – Hervorragend

Derek

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great place
Great place
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2021

10/10 – Hervorragend

Brian

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Great last leg of Galapagos adventure
My stay was amazing. The owner, Eduardo, is a very welcoming, positive and knowledgeable person. The hotel was perfect for my needs. Clean, simple and with a hammock on the balcony. My room had a couple of bulbs that didn't work and although I said it wasn’t a problem they were replaced the following day while the room was cleaned. Breakfasts were always a highlight! The location suited me too, away but not far from the center and closer to Darwin Bay than most.
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2021

10/10 – Hervorragend

VICTOR HUGO ASTUDILLO

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Me gustó mucho el hotel. La ubicación, la limpieza y la atención al cliente definitivamente harán que regrese.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2021

10/10 – Hervorragend

Didier

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Super endroit très bon rapport qualité prix
Emplacement au calme avec une magnifique vue Chambre spacieuse et très confortable Propre et excellent petit déjeuner Eduardo est très sympa et de bons conseils
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2021

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
For the price this is a good place with an ocean view. The ac didn't get cold enough and the hot water was tepid. Good location.
Aufenthalt von 7 Nächten im Mai 2021

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Situé un peu à l’écart du centre ville, à 5 minutes à pieds des restaurants et commerces. Les chambres sont assez sales, ainsi que les linges (draps et serviettes) la climatisation très bruyante et dans la douche il faut attendre 5 minutes pour avoir de l’eau chaude et encore, il s’agit d’un mince filet d’eau. Un très méticuleux nettoyage serait à réaliser également dans les parties communes (patio) Le petit déjeuné est ok.
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2020

8/10 – Gut

Canadiantravele, Canada

Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Personnel was very welcoming and helpful. Location was good, close to the center, but far enough to be quiet. Every floor has a nice terrace with a view on the ocean, chairs and hammocks. Included breakfast was quite good, with fresh fruits, eggs, toasts, juice and coffee. Room was comfortable. My only complain would be the cleanliness of the bathroom.
Aufenthalt von 4 Nächten im November 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The proprietor is very friendly and provides an excellent breakfast.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019

6/10 – Okay

Nathalie

Gut: Sauberkeit
Bonne situation
Très bonne situation, les hôtes sont charmants et Edouardo parle français et nous a gardé les bagages pendant 3 jours le temps de visiter les autres îles. Difficile d’avoir de l’eau chaude pour la douche et un taxi même s’ils passent pas loin. Petit déjeuner sans intérêt.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The property had amazing views and friendly staff. It was nice to have WiFi and breakfast included. The hammocks were relaxing and the terrace was great. Each floor had a terrace with a stunning ocean view. Great location.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Centrally located, clean and welcoming. Eduardo is an excellent host. I strongly recommend this hotel.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2019
Antwort von Eduardo am 29. Juli 2019
thank you very much for your kind review

2/10 – Ungenügend

Michael

Verbesserungswürdig: Personal & Service
No front desk employee to check me in
Never actually stayed here .. flight was delayed landed at 7pm instead of 1pm.. couldn’t get a taxi at airport so had to walk to hotel.. it’s was furthest hotel on the island and a little away from things.. after 6 hour delay and walk from airport .. I waited in a empty lobby for over a hour to be checked in .. I left still waiting for refund..
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2019

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
We waited over an hour for check in. The air conditioner sounded like an airplane starting up so impossible to sleep with. There was drinking water in the lobby which was never open during the day. We were a block away from the beach but was more expensive to than many right on the beach. We had to pay up front but he was very hesitant about showing us the room first. The tv didn’t work. The worst hotel we have stayed in in our world travels!
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2019
Antwort von DRINKABLE WATER am 26. Feb. 2019
SIENTO MUCHO POR LA ESPERA DE VARIOS MINUTOS QUE TUVO QUE ESOERAR ESTA PAREJA DE PERSONAS MAYORES . TAMBIEN LO SIENTO POR EL RUIDO DEL AIRE ACONDICIONADO QUE YA FUE REPARADO. EN GALÁPAGOS NO HAY TECNICOS DISPONIBLES SIEMPRE PARA REPARAR INMEDIATAMENTE LOS DAÑOS . EN CUANTO AL AGUSA PARA BEBER , ESTA ESTÁ DISPONIBLE TODO EL DÍA Y NO TIENEN QUE PEDIRLA SINO TOMARLA LIBREMENTE PERO HAY PERSONAS QUE REGRESAN TARDE EN LA NOCHE CUANDO LA RECEPCIÓN YA ESTÁ CERRADA

10/10 – Hervorragend

J

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Buenas vistas desde las terrazas y personal amable
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service
Commanding views of the area,360°. The night views we're also spectacular!
Aufenthalt von 7 Nächten im Januar 2019

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Our family stayed for a week and was very happy. The owner was very helpful. He speaks a few languages, including English and French fluently. The location is the best in town, very close to downtown but not in downtown so it is not too noisy. It is also in walking distance to a nice beach, snorkeling place and a museum. Highly recommended.
Aufenthalt von 7 Nächten im Dezember 2018
Antwort von EDUARDO am 30. Dez. 2018
thank you very much for your nice coments

8/10 – Gut

Glenn, Melbourne, Australia

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Loved my time here
Excellent location. Fantastic Host. Great breakfasts.
Aufenthalt von 5 Nächten im September 2018
Antwort von HALCON am 20. Nov. 2018
GRACIAS

4/10 – Schlecht

Rochelle, Sydney

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Demolition zone ...AVOID!
This hotel has a great location right by the ocean and Edwardo was lovely but unfortunately that's as good as this place gets... This hotel is under major renovations and when we were here in July 2018 half the place was a construction zone. The balconies are raw concrete with wiring and steel reinforcement everywhere. I should mention that there were no walls on our 2nd story balcony...just the floor so you CAN NOT bring children here. The kitchen/dining area is the renovation hub with tools and supplies everywhere. The hammering and drilling starts at 730am, so no chance for a sleep in. OK now to the room: as I walked in one of the floor tiles went flying! The sheets were threadbare, stained with mildew and smelt musty. I could see the floral mattress through the thin sheets and I swear they had not been washed in a while (either the room had been unoccupied in months or they had not put fresh sheets on). There were even a few hairs on them LOL! I had to shake out the pillows which had a band of dirt (I think concrete dust from the renovations). We also had to clean our lovely plastic balcony furniture that was covered in concrete dust. This place was the absolute pits and I don't know how this can even be advertised on Hotels.com. It is just not right to sell accommodation that is under reconstruction and I will be making a formal complaint.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2018

8/10 – Gut

diver, japan

Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
simple but nice service.
the owner Eduardo was very kind. room has wifi connection. I especially loved breakfast!! fresh juice, local fruit, eggs and toast...perfect breakfast to start the day!! thank you Eduardo!!
Aufenthalt von 4 Nächten im Juni 2018

8/10 – Gut

Geoff, Australia

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great views from the rooftop and a super helpful owner. Good value for money. Very happy with my stay.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2018

8/10 – Gut

リロ, 日本

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
海に近く、ドアを開けたら海がみえます
日本に留学してたオーナーさんは片言の日本語ができ、陽気です。エレベーターはないので荷物は階段で運びます。朝食もフルーツ、トースト、スクランブルエッグ、コーヒー、フルーツジュースと満足でした。冷水機もあります。が、オーナーが出かける時は一階にあるキッチンを閉め切ってしまうので中には入れません。外の階段はあって、中にはないので一階と二階は繋がっていません。日によってバラバラで早い時では5時頃には閉まってました。お店も近いので困る事はないけど、自炊派はお勧めしません。Wi-Fi は弱かったです。部屋は綺麗でお湯も出て快適でした。
Aufenthalt von 3 Nächten im Juni 2018

6/10 – Okay

Rui

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Mediorce room but got charged extra
The hostel is bare and it is going through renovation at the moment. We waited 30 mins at check in because the owner wasn't there when we arrived. He also charged us an addition of 12% tax even though the room rate has included this tax. The internet is not working probably but it is a problem everywhere on this island. However, all the necessity is met: clean sheet, clean towel, hot water, air conditioner, huge portion of breakfast.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juni 2018