Innenpool, Außenpool, Liegestühle

Bewertungen von Hotel Baía Azul

4 out of 5
Hotel Baía Azul
Rua da Quinta Calaca, 1, Funchal

Bewertungen

9,0

Wunderbar

32 von insgesamt 54 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
18 von insgesamt 54 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
3 von insgesamt 54 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
1 von insgesamt 54 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
0 von insgesamt 54 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9,4/10

Sauberkeit

9,2/10

Personal & Service

8,6/10

Ausstattung

9,2/10

Zustand der Unterkunft

8,4/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

10/10 – Hervorragend

Fernanda

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Exelente
So tenho a dizer que este hotel é extraordinário, tudo bom, comida, limpeza, os funcionarios, quartos, piscina, e ainda deixaram nos um miminho no quarto o meu marido fez anos e deixaram nos um bolo no quarto. Exelente recomento, com toda a certeza voltarei lá.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 6 Nächten im Februar 2024

8/10 – Gut

Henk

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Mooi en verzorgd hotel , vriendelijk personeel.
Aufenthalt von 7 Nächten im Oktober 2023

10/10 – Hervorragend

Razvan Catalin

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Everything

10/10 – Hervorragend

Filip

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2023

10/10 – Hervorragend

YOUN KWAE

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Everything is o.k.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2023

8/10 – Gut

Nabila

Aufenthalt von 1 Nacht im März 2023

10/10 – Hervorragend

Kamrul

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2022

8/10 – Gut

Harri

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Asiallinen hotelli
Aufenthalt von 7 Nächten im Dezember 2022

10/10 – Hervorragend

Cláudia

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2022

10/10 – Hervorragend

Linh Phuong

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 7 Nächten im August 2022

8/10 – Gut

Kirsten

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im Juni 2022

10/10 – Hervorragend

Holly

Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Amazing views, clean hotel, helpful staff. Breakfast 10/10, evening meal 5/10
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2022

6/10 – Okay

Laura

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Stay here if you want: - nice pools & views - elegant hotel facilities - quantity over quality breakfast - unfriendly service (at reception, remaining employees are friendly) - construction work in front of rooms that are 'mountain view' - no spa access "because of covid" (surprisingly spa of all other hotels on Madeira are open) - no free parking
Aufenthalt von 5 Nächten im Februar 2022

10/10 – Hervorragend

Aline

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Excelente.
Muito agradável é muito boa estrutura. Vista magnífica.. café da manhã variado..quartos confortáveis.
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2021

8/10 – Gut

michel

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Amelioration buffet
Concernant la prise du petit déjeuner en cette période de Covid, je suis d’accord pour respecter les mesures sanitaires mais la procédure mise en place est assez contraignante. L’obligation faite d’être servi au buffet par un serveur entraine des ralentissement, pourquoi ne pas donner la possibilité aux clients la possibilité de se servir avec une pince unique tel que procède le serveur. De cette façon le client ne touche pas les aliments,le serveur est dédié à la préparation, et la mise en place des différents produits.
Aufenthalt von 8 Nächten im Mai 2021

10/10 – Hervorragend

Ricardo

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
5-Star Luxury in a great 4-Star Hotel
Always wanted to stay at this hotel and I’ll certainly be going back. Beautiful cliff-side setting with gorgeous views, sun terrace, on-site spa and gym, great pools - loved it. Having to pre-book limited breakfast times and use of the gym was annoying but this was a Covid-secure measure as the hotel was fully booked during my stay. You wouldn’t regret staying here. Highly recommend!
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2020

10/10 – Hervorragend

Ana P B

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2020

10/10 – Hervorragend

Steven

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
What an amazing, well located, beautiful hotel. Every aspect was faultless and the staff friendly and helpful. The Christmas decorations were magnificent and the New Year Gala top class.
Aufenthalt von 7 Nächten im Dezember 2019

8/10 – Gut

Ida

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Prisvärt, trevligt och modernt ”charterhotell”
Nyrenoverat och fräscht, havsutsikt, trevlig personal. Stor frukostbuffé för dem som gillar det, bjöds även på mousserande vin. Dock kunde kvaliteten på kaffe och juice höjas. Ett stort hotell men under långsäsong (början av nov) inte så mycket gäster att man stördes. För övrigt endast små detaljer att klaga på: handdukar lite väl slitna, saknades kaffe på rummet (men fanns te), inget vin (förutom Madeiravin) i minibaren, utomhuspool ska vara uppvärmd men lite för kall för min smak.
Aufenthalt von 4 Nächten im November 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 5 Nächten im Oktober 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
When I book a room with sea view, it is to enjoy the sound of the sea and not to be disturbed till 22h30 by a loud "music" performed by third rate "artists". I do not see the purpose of all this noise or at least it should be in insulated.
Aufenthalt von 5 Nächten im Oktober 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
This is our second stay at the Baia Azul. The hotel is modern and clean with good facilities, friendly staff and great food. Nicely located and with a free shuttle bus into Funchal. Highly recommended.
Aufenthalt von 6 Nächten im Oktober 2019

10/10 – Hervorragend

Ana Maria

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 9 Nächten im August 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The hotel was excellent , food, room , facilities and entertainment , I will stay again.
Aufenthalt von 7 Nächten im Mai 2019

10/10 – Hervorragend

Asle

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
flere bra restaurant i nærheten
Ligger i et område men flere bra restaurant i nærheten. Bra med bussforbindelse. God frokost, ok beliggenhet. Hadde rom mot sjøen så mye sol fra morgen til ettermiddag. Ok trimrom, gode på masasje til grei pris
Aufenthalt von 7 Nächten im April 2019
Antwort von the management am 13. Juni 2019
Kjære Guest, Hjertelig takk for en flott anmeldelse! Vi gleder oss til å ønske deg hjertelig velkommen tilbake i fremtiden! Vennlig hilsen

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Loved just about everything. A fully remodeled hotel with an amazing interior design. Great views. Super clean. Great water pressure. Location and access to bus line and the West side of Funchal. Beds a little on stiff side but linen was a good grade. AC stuck on "heat" and customer service was terrible with correcting the issue and accommodating. Their response was to turn it off and "just open the window."
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2019
Antwort von The management am 9. Mai 2019
Dear Guest, Thank you for choosing Baía Azul hotel for your stay and taking the time to write your review! We look forward to welcome you soon again! Kind regards

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Bien situé, belle vue mer, hotel bien tenu. Personnel sympa dans l'ensemble (sauf 1 personne du petit déjeuner). Etablissement bien remis à neuf, mais qui garde quand même un style un peu dépassé au nouveau des couloirs surtout.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2019
Antwort von La gestion am 11. Mai 2019
Cher client, Nous vous remercions d'avoir pris le temps de laisser un avis suite à votre récente expérience à l’hôtel Baía Azul. Nous sommes ravis d'apprendre votre séjour a satisfait vos attentes et espérons avoir le plaisir de vous accueillir à nouveau. Cordialement,

10/10 – Hervorragend

Patrik

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
A hotel that have that 5-star hotel atmosphere
I will remember may stay at Hotel Baia Azul. The interior of the lobby and view is stunning. Livemusic makes the atmosphere. You got luggage service and a glass of Madeira wine right when you arrived. I’d especially like to thank a woman in the spa that helped me printing the programme of the Madeira Carnival 2019. Also the happy optimistic guy at the pool bar that greeted you welcome and generally was very kind. The people in the reception also helped me looking at two diffrent rooms on different hights upon request to make me satisfied. Rooms was also more spacious than in general! Overall - the Baia Azul hotel has very friendly staff, is beautifully renovated and ’Lost into the blue’ is really a proper tag line to what you experience!
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2019

10/10 – Hervorragend

Sigmund

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Fabolous
Utrolig bra service, champagnefrokost med alt man kan ønske på frokostbordet, perfekt område og veldig bra standard i bassengområdet og rom!
Aufenthalt von 10 Nächten im Februar 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Likes. - lovely location with terrific sea views if you take the right room. Efficient, friendly reception staff. Comfortable room with facilities provided clean and in working order. Free shuttle bus 3 times a day to avoid the forty minute walk into Funchal. Convenient for some nice local restaurants and Supermarket. Dislikes. - no information about hotel facilities or area in the room. No iron. Had to buy one locally. Charged 13 euros for the use of the safe in the room. Breakfast was only 2/3 star. Coffee and juice from machines was completely undrinkable. Ended up just having fruit and toast and then going back to room to drink coffee bought locally.
Aufenthalt von 10 Nächten im Februar 2019
Antwort von The management am 15. Feb. 2019
Dear Guest, We really appreciate the time you have taken to give us feedback regarding your recent stay at Baía Azul hotel. We are pleased that you enjoyed your stay, and found the hotel to be comfortable. We look forward to the pleasure of welcoming you back in the future. Kind regards

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
..........................................................................
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2018

10/10 – Hervorragend

Besmir

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Vennlig og rolig hotell med god standard!
Veldig bra hotell, veldig fint og behjelpelig personale! Supergode fasiliteter i spa og treningssenter, her får du mye for pengene. Lokasjonen var utenfor sentrum, men spaserturen dit var veldig fin. Ellers går det også gratis shuttle bus til og fra hotellet hver dag.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2018

10/10 – Hervorragend

Jacek

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
rewelacyjne miejsce
wygodny hotel, miłą obsługa,dogodna lokalizacja

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2018

8/10 – Gut

vivette, biarritz

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hôtel un peu en dehors de Funchal restauré récemment. Chambre et lit très confortable
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2018

8/10 – Gut

Ade, London

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Lovely hotel, great location, excellent service
We arrived into a large, light, airy reception with welcoming staff, a great start to our holiday. Our room was spacious, had ocean views and the bed was large and comfortable. It was also pleasing to see tea making facilities as these aren't always available outside the UK. Breakfast was buffet style and excellent. I enjoyed using the gym although there could have been a few more weights and a couple of mats. The regular complimentary shuttle bus into the city centre was a bonus
Aufenthalt von 8 Nächten im Dezember 2017

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotelli ja huone oli hyvä!
Huoneista puuttui Kaikki tiedotteet ja prosyyrit,( hotellin palveluista, tv-ohjelmatiedotteet Yms.
Aufenthalt von 6 Nächten im Oktober 2017

10/10 – Hervorragend

Kevin, Eastbourne

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great hotel in a good location
This is a great hotel, fairly recently refurbished and in a great location. It is close to lots of good restaurants, and a short bus ride to central Funchal. I would highly recommend it, and we will definitely go back.
Aufenthalt von 10 Nächten im September 2017

10/10 – Hervorragend

Erik Z.

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Super hotel - super area !
Veldig bra !!

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
During 5 nights stay, breakfast was same. Dishes was delicious, but I got tired.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

10/10 – Hervorragend

mike, madeira

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
lovely hotel location great
Hotel was very clean and staff where very friendly and helpful. The room we had was lovely on the 7th floor with a beautiful view of sea and sunrise. Would definitely go again.

8/10 – Gut

Tai, Cardiff

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nice hotel with great sea views
Very pleasant. Was quiet, decent location and very comfortable. Lots of decent restaurants nearby with many more in Funchal (20 min walk or 5 mins on bus). Venture off the main street though. Lots of good place off side streets. Not great deal to see in Funchal but recommend the cable car. The sightseeing tour is a bit of a waste of time and not too cheap- £15. Would highly recommend the island bus tour- various ones a valuable. I took the tour covering both sides of the island. Interesting guide and nice lunch included for £40. You see more than you would in a hire car- and the roads can be a nightmare ! Very restful and enjoyable week. But one week was enough.

8/10 – Gut

francisco, berna schweiz

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Por lo general,bastante bien.El personal simpatico,la habitacion confortable y limpia. El buffet de desaynos deja mucho que desear.

6/10 – Okay

Catherine , London

Gut: Komfort des Zimmers
We don't have Spiderman here........

4/10 – Schlecht

annie

Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Personal & Service
The hotel is penny pinching

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers