Fassade der Unterkunft – Abend/Nacht

Bewertungen von Lia Chengdu Hotel

4 out of 5
Lia Chengdu Hotel
No. 59, Renmin East Road, Jinjiang District, Chengdu, Sichuan

Bewertungen

8,0

Sehr gut

19 von insgesamt 57 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
26 von insgesamt 57 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
6 von insgesamt 57 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
4 von insgesamt 57 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
2 von insgesamt 57 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,4/10

Sauberkeit

8,2/10

Personal & Service

9,0/10

Ausstattung

8,2/10

Zustand der Unterkunft

Bewertungen

10/10 – Hervorragend

wei han

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
服务亲切 价格合理 地点非常好 高度推荐
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2019
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
亲爱的客人, 感谢您对成都明宇丽雅酒店的好评和喜爱!为客人提供便捷周到满意的住宿体验是我们一直秉承的服务理念,很高兴我们的努力能得到您的认可。相信我们的努力同样会为您下次入住带来更加愉悦的体验。再次感谢您的下榻,期待您的再次光临!

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Lia Hotel
The location is good. The room is clean and spacious. As in most hotels in China, most of the staff can’t speak English properly except for one or two. However, they use a language translation app which can get the messages across. It’s very noisy early in the morning due to some noises from some construction work nearby. I was woken up by the noise. The hotel had provided a pair of rubber ear plugs but I am not using it as I want to hear what’s going on.
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2019
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear guest, thank you for your comment about the hotel. We apologize for what you encountered. We will strengthen the management of employees, and improve our service quality. Finally, we sincerely hope you could come and experience again!

10/10 – Hervorragend

HYUN WOO

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
가성비 좋습니다. 다만 입구 찾기가 너무 힘듭니다.
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us.we are so sorry to hear that hotel entrance is hard to find ,we hope you could contact us.We sincerely hope you could come and experience again!

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
フロントの方が親切、アクセスよし
フロントの方がとても親切で、こちらのお願いなどしっかり聞いていただきました。(簡単な中国語でのやりとりでした。日本語はたぶん通じないと思います。)室内も清潔でしたし、毎日の掃除も問題なくしていただきました。地下鉄の天府広場駅からも近く、成都を中心に観光しようと思うならこちらに連泊するのもありですね。ちょっとした食事ならこの天府広場駅の中にフードコートのような場所があるので、そちらで済ますことができました。斜向かいに、現地のスーパーの様なところがあって、お土産もそちらで購入できました。
Aufenthalt von 6 Nächten im August 2019
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us. We are more than delighted to hear that you enjoyed staying with us. Your satisfaction is the best compliments for us. We are looking forward to welcoming you back soon!

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel ,We are looking forward to welcoming you back soon!

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2019
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us. We are looking forward to welcoming you back soon!

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great
The hotel location is very convenient and service was great. We got room upgrade for free. My son also likes their robot that bring small items that you ordered to your room.
Aufenthalt von 5 Nächten im Juli 2019
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us. We are more than delighted to hear that you enjoyed the robot. Your satisfaction is the best compliments for us. We are looking forward to seeing you again !

10/10 – Hervorragend

Paul

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Lia! is the place to stay in Chengdu!
We loved our stay here. The location was central and convenient to the Metro. Most important the rooms were spacious, AC was good and the room was very comfortable with a great view to boot. Would stay here again in a heartbeat.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2019
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us. We are very delighted to hear that you enjoyed staying with us. Your satisfaction is the best compliments for us. We are looking forward to seeing you again!

2/10 – Ungenügend

YI

Verbesserungswürdig: Personal & Service und Komfort des Zimmers
都已经5月下旬的天气,客房里竟然不舍得给客人开冷空调。再三投诉也没有效果。
Aufenthalt von 4 Nächten im Mai 2019
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
尊敬的客人,感谢您对酒店的厚爱与关注,您在点评中反映的问题我们已进行整改,对于给您带来的不便深表抱歉,诚挚期待您的再次光临!

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im April 2019
Antwort von Alisa am 19. Dez. 2019
亲爱的客人, 感谢您对成都明宇丽雅酒店的好评和喜爱!为客人提供便捷周到满意的住宿体验是我们一直秉承的服务理念,很高兴我们的努力能得到您的认可。相信我们的努力同样会为您下次入住带来更加愉悦的体验。再次感谢您的下榻,期待您的再次光临!

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great hotel in chengdu
Great hotel. Great location. The most comfy bed, pillows and blanket!!
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2019
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us. We are more than delighted to hear that you enjoyed staying with us. Your satisfaction is the best compliments for us. We are looking forward to seeing you again!

8/10 – Gut

MAVIS

Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2019
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us. We are looking forward to seeing you again!

8/10 – Gut

CHIH-YAO

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2019
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us. We are looking forward to seeing you again!

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2019
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us. We are more than delighted to hear that you enjoyed the staying with us. Your satisfaction is the best compliments for us. We are looking forward to seeing you again!

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2019
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us. We are more than delighted to hear that you enjoyed the staying with us. Your satisfaction is the best compliments for us. We are looking forward to seeing you again!

8/10 – Gut

Wai Ying Clara

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2019
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us. We are more than delighted to hear that you enjoyed the staying with us. Your satisfaction is the best compliments for us. We are looking forward to seeing you again!

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
nearly metro,service very nice didnt cheat me taxi price between airport and hotel,very clean room,
Aufenthalt von 5 Nächten im Februar 2019
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us. We are more than delighted to hear that you enjoyed the staying with us. Your satisfaction is the best compliments for us. We are looking forward to seeing you again!

10/10 – Hervorragend

Edward

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great hotel
Maids were great staff tried hard to understand all needs local area easy to go anywhere many local things to do that are free museums shopping and easy access to the metro only 6 minute walk
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2019
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us. We are more than delighted to hear that you enjoyed the staying with us. Your satisfaction is the best compliments for us. We are looking forward to seeing you again!

10/10 – Hervorragend

Edward

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Awesome hotel
The maids were great friendly staff ! ! Clean and close to everything metro only 5 minute walk museums and other things 10 minutes . They also helped many things directions and copies needed or papers.
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2018
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us. We are more than delighted to hear that you enjoyed the staying with us. Your satisfaction is the best compliments for us. We are looking forward to seeing you again!

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2018
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us. We are looking forward to seeing you again!

10/10 – Hervorragend

BRIAN

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
The buffet and the service was amazing. We were supposed to check in at 2pm and checkout at noon the next day. We reached early and were allowed to check in at 11am. When asked about the checkout time. The reception told us it was 2pm.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2018
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us. We are more than delighted to hear that you enjoyed the staying with us. Your satisfaction is the best compliments for us. We are looking forward to seeing you again!

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 2 Nächten im November 2018
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us. We are looking forward to seeing you again!

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2018
Antwort von Alisa am 17. Dez. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing LIA Chengdu Hotel and taking the time to share your experience with us.We are looking forward to seeing you again!

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 4 Nächten im November 2018
Antwort von LIA hotel am 12. Nov. 2018
Thank you choose our hotel

10/10 – Hervorragend

Yan, Paris

Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Central, tout se fait à pied. Transport public à proximité. Ideal et propre.
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2018
Antwort von candy am 4. Nov. 2018
Dear guests, thank you for your comments and welcome your next visit.

10/10 – Hervorragend

chuanche

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
very good.
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2018
Antwort von MAGGIE am 7. Nov. 2018
Dear Traveler. Thank you for your review and for choosing our hotel. I'm happy that you enjoyed your stay and I'm looking forward to having you again as a guest in our hotel.

10/10 – Hervorragend

CHUNSZU

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
位置好 WiFi 有20m以上 景觀佳 附近生活機能好
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2018
Antwort von 小雅 am 7. Nov. 2018
感谢您的评论,很开心您住的满意,我们会继续努力的,期待您的再次光临

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
실망
오래된 숙소 청결하지 않음 그리고 조식 메뉴가 부실함 다시 이용계획 없음
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2018
Antwort von LIA hotel am 30. Okt. 2018
존경하는 손님, 당신의 건의에 감사 드립니다. 우리는 이에 대해 개선할 것입니다.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 7 Nächten im Oktober 2018
Antwort von 小雅 am 30. Okt. 2018
感谢您的点评,期待您的再次光临

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
英語が喋れないスタッフはスマホで翻訳して筆談になります。それ以外は、部屋も綺麗だし特に不満はなかったです。朝食ビュッフェは個人的にはちょっと合わなかったので、外で食べてました。
Aufenthalt von 7 Nächten im Oktober 2018
Antwort von MAGGIE am 25. Okt. 2018
親愛なるお客様、成都明ウリヤホテルを選んでいただいてありがとうございます!あなたの貴重な意見に感謝して、ホテルの管理層はすでに高い重視を引き起こしてそしてすぐに改善して向上させて、関係者に対して訓練を強化して、私達は心からあなたが再び麗雅に入居する時楽しく満足している入居体験を望みます。また、ありがとうございました。

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2018
Antwort von LIA hotel am 26. Okt. 2018
感谢您的评论,期待您的再次光临!

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
成都、中心地
こちらのホテルは2回目です。 言葉は、中国語、英語、のみ。 スタッフの対応は普通ですが、移動、観光には良い場所です。 部屋は、喫煙、禁煙、あります。 成都駅も近いです。
Aufenthalt von 6 Nächten im Juni 2018
Antwort von 小雅 am 29. Okt. 2018
コメント、ありがとうございました貴重なご意見に感謝します。従業員の言語方面の訓練を強化します。

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 3 Nächten im Juni 2018

6/10 – Okay

KA CHAI

Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2018

8/10 – Gut

Canit

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hôtel central très bien placé
L’hotel est très central pour visiter la ville. Je me suis déplacée en métro vélo taxi. L’entrée de l’hotel se fait par une petite rue pas très engageante mais s’avére sans problème. La principale difficulté c’est la communication très très peu de personnel parlent anglais. Et si par hasard vous trouvez quelqu’un son anglais est très sommaire ... Le confort est correct, Mais peut etre inégal d’une chambre à l’autre.
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2018
Antwort von 小雅 am 23. Okt. 2018
Merci pour vos commentaires, nous permettra de renforcer la formation du personnel des langues étrangères, impatient de vous revoir, je vous souhaite un heureux tous les jours

8/10 – Gut

Longjun

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
位置好,房间舒服
great location, confortable room, friendly staff
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2018
Antwort von 小雅 am 23. Okt. 2018
Thank you for your comments. I look forward to seeing you again.

8/10 – Gut

CHI HIN

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
感覺一般
酒店附近吃飯的地方不多 而且附近也有工程進行 噪音比較大 而且問酒店人員附近有什麼都說不知道 加上酒店空調沒法打開
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2018
Antwort von 小雅 am 29. Okt. 2018
感谢您的评论,酒店地处市中心,周边很多小吃和景点哦,亲下次过来可以咨询总台或大堂副理,我们很乐意为你介绍美食美景哦~~~期待您的再次光临

8/10 – Gut

emmanuel

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Grand studio pour un prix très raisonnable
J'ai pris le studio sans fenêtre mais grand avec grande salle de bain, tout était au top mise à part la climatisation et il fait vraiment chaud lorsque l'on n'a pas de fenêtre... la femme de ménage n'a pas su le régler, sinon la chambre est vraiment bien centrée dans la ville. Un vrai plus : je suis arrivé à 8h du matin et j'ai eu le droit à ma chambre immédiatement, ça compte beaucoup, bravo !
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2018
Antwort von MAGGIE am 23. Okt. 2018
Je vous remercie de votre évaluation, nous avons l'honneur de vous servir, votre satisfaction est notre objectif de vivre tous de poursuivre, de gestion de nouveau sincèrement hâte de vous.

10/10 – Hervorragend

Chien Yu

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
隔音有點差,其他都很不錯,尤其是早餐特別豐盛
Antwort von 小雅 am 23. Okt. 2018
感谢您的评论,期待您的再次光临哦

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
部屋が霉くさい、スリッパがない、のみ水もない。電話でスリッパ頼みましたがしばらく、服務員が スリッパ渡しなががなぜスリッパがない 怒るそうに言っで行きました。この問題は私言うべきですが、可笑しいです。
Antwort von 小雅 am 23. Okt. 2018
貴重なご意見に感謝します。部屋の中には2足のスリッパを用意しております。それぞれ2つのベッドの下に置いてあります。お客さんが見つからなかったら、連絡してください。

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
不錯,理想的成都住宿酒店
酒店位置市中心,交通便捷,環境衛生清靜清潔,房價合理,係成都工幹旅遊住宿至佳選擇之一。
Antwort von 小雅 am 23. Okt. 2018
感谢您的评论,能为您提供是我们的荣幸,我们会继续努力的,请您继续支持丽雅,期待你的再次光临哦

8/10 – Gut

Choi Yuk Noven

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
valuable choice
just difficult to find the entrance, breakfast is below average, but the location is good
Antwort von MAGGIE am 23. Okt. 2018
Thank you for your valuable advice. We regularly adjust the breakfast. We look forward to your next stay. We sincerely look forward to seeing you again.

8/10 – Gut

shuquan

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
格局一般,房间用品比较陈旧.感觉有点不太干净的.
Antwort von 小雅 am 23. Okt. 2018
感谢您提出的宝贵意见,我们会加强卫生细节的管理,任然期待您的再次光临

8/10 – Gut

Chantho

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Antwort von 小雅 am 23. Okt. 2018
感谢您的评论,祝您生活愉快

6/10 – Okay

Tang, Singapore

Gut: Sauberkeit
Not bad
Hotel room not bad
Antwort von MAGGIE am 23. Okt. 2018
Thank you for your comments and sincerely look forward to your coming again.

4/10 – Schlecht

Katsuya

Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Antwort von 小雅 am 23. Okt. 2018
感谢您的评论,期待您的再次光临,祝你天天开心

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Food in restaurant is too bad, too expensive, not worth

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
地點便利,房間舒適,唯早餐安排欠理想
同時預約兩個雙人床房間,酒店貼心安排相鄰房間(唯一間較大)。地點便利,鄰近地鐵站、四川科技館及藝術館。美中不足是每個房間只能安排「一份」早餐,建議根據入住人數安排免得令住客失預算。

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Disappointment on the hotel arrangement
The overall stay at the hotel are excellence but I am not satisfactory with the explanation on the booking of including breakfast are ONE pax per rooms when I have made the hotel reservation for 2 room with 2 pax and 3 pax respectively. I don’t accept on the reason on stating that it is a part of the marketing approach. How can the hotels.com let us made the hotel booking for 2 pax and 3 pax with the misinterpretation of only 1 included Breakfast per ROOM per NIGHT. Also, during the check-in for the 3 pax bedroom hotel booking, the staff at the counter even asks me to top up for the additional beds for the 3rd pax to the 3 pax bedroom. I am very disappointed on the arrangement on this hotel booking at Minyoun Central Hotel.

6/10 – Okay

Kawa, JAPAN

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
顧客視点のサービス不足
立地も良く、部屋の設備も良いので、ホテルとしては及第点である。 但し、外国人への顧客サービスとして、中国元への外貨交換は重要なサービスであるのに、心良くやって頂けなかった。何度か交渉して、外貨交換して頂けるとの回答を得たが、信用できないので、観光する時間を割いて、中国銀行で外貨交換した。 ホテルは立派で申し分ないが、顧客視点からのサービスが不足していると思われる。