Unterkunftsgelände

Bewertungen von Nova Highlands Hotel

3 out of 5
Nova Highlands Hotel
The Square, Jalan Aranda Nova, Brinchang, Pahang

Bewertungen

7,0

Gut

66 von insgesamt 331 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
119 von insgesamt 331 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
67 von insgesamt 331 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
49 von insgesamt 331 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
30 von insgesamt 331 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

6,8/10

Sauberkeit

7,0/10

Personal & Service

7,2/10

Ausstattung

7,0/10

Zustand der Unterkunft

8,0/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

2/10 – Ungenügend

Stefan, Deutschland

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Reinfall
Das Hotel war leider enttäuschend, Personal war zwar freundlich, aber in den Zimmern roch es muffig auch nach 3 Tagen Dauerlüften. In den Gängen hatte man das Gefühl in einer Industrieanlage gelandet zu sein. Und das Frühstück war furchtbar, trotz Warmhalteplatten alles kalt die Marmelade über das Mindesthaltbarkeitsdatum... In jeder Garküche draußen war es 100x besser und nur 1/4 so teuer.

4/10 – Schlecht

linda

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
War okay aber etwas teuer für den Zustand.
Die Spülung der Toilette lief die ganze Nacht. Die Zimmer riechen etwas muffig.

10/10 – Hervorragend

Mohammad sharill affindy

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Terbaik untuk 6 org. Gumah 3 bilik 2 bilik air.
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024

10/10 – Hervorragend

Roshaniza

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024

4/10 – Schlecht

Yong Wei

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
The hotel is
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023

8/10 – Gut

DASON

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
There’s smelly on the corridor and the parking is annoying because of every distance to redeem the parking. Overall everything is fine. Thank you
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023

6/10 – Okay

Foo

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Not as per shown in pics
The unit condition is not too good. Felt that the unit is slightly run-down. However, facilities are still up and running.
View from the unit balcony
Room conditions
Living hall conditions
Additional cost for items required
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023

8/10 – Gut

Man Ling

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Bit old building, not enough ventilation
Check in and the room is located in different building Free parking but you have to walk back to main building Room is okay but air is not enough ventilation as they only have one fan in living area, inside room would be bit hot overnight
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023

8/10 – Gut

Elfie

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Convenient and walking distance to food stall and restaurant.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Well kept interior. Very bad maintenance exterior
Upon arrival u will feel it’s an abandoned building. No maintenance on exterior and common area. Only inside the unit is nice and clean. Hollow vibes when walking down the floor to find our units. The top floor is only for viewing or smoking corners. Nice view since it’s at the peak. Good place for big group gathering. Not recommended for family with young kids
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2023

10/10 – Hervorragend

Tet Vui

Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2022

4/10 – Schlecht

SENG CHIN

Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2022

6/10 – Okay

In Chen

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Room card was deactivated too early at 11:35am causing inconveniences.
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2022

6/10 – Okay

Lee Ying

Aufenthalt von 2 Nächten im April 2022

10/10 – Hervorragend

Aimy

Aufenthalt von 1 Nacht im März 2022
Antwort von Nova Highlands Hotel am 12. Apr. 2022
Dear Valued Customer, Warmest regards from Nova Highlands Hotel! First and foremost, thank you for sharing this review with us. We are truly heartened that you had an overall positive experience in our hotel and had a good time during your stay with us. Last but not least, thank you and we certainly looking forward to welcome you back to Nova Highlands Hotel in near future. Sincerely, The Management

6/10 – Okay

Aishah

Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2022
Antwort von Nova Highlands Hotel am 12. Apr. 2022
"Dear Valued Customer Please accept our sincere apologies to learn that we failed to provide the level of service you expected during your last stay. However, we will try to improve with the respective department concerned and necessary action have been taken. We hope you would accord us another opportunity to welcome you and serve you better on your future visit. Sincerely, The Management

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Room was spacious and the view is good facing some parts of the mountain. However, the building, room and furnishings feels a bit tired and old. The toilet floor has a slimy feel to it when wet.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2020

2/10 – Ungenügend

nazim

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
check in late..promise 3pm..i get my room at 6pm++....room so smelly..no towel no mineral water...spoil my family holiday..never consent about covid 19 issue..
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2020

4/10 – Schlecht

lisa

Verbesserungswürdig: Personal & Service
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2020

6/10 – Okay

Teoh

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2020

8/10 – Gut

Lydia, Singapore

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit
Large and spacious, but furniture was a little dated.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Business Development Manager am 14. Jan. 2020
Dear Lydia, It is with great concern and regret we received your comment outlining the problem you had with our service. First and foremost, on behalf of Nova Highlands Hotel, we would like to sincerely apologize for your inconvenience by not exceeding your expectations. We accept full responsibility and assure that we are taking the necessary steps to prevent it from repeating in the future. We thank you for bringing this matter to our attention and we always strive to provide the best service to all our valued guests. We treasure all our customers’ comments in order for us to elevate further, please feel free to continue to provide feedback about our services. Thank you.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Location is superb, with rose park and bee farm just next to this hotel. Hotel staff very helpful, i loss my charger in the restaurant the staff help to search it and returns back to me.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Manager am 7. Jan. 2020
Dear Guest, Thank you choosing our hotel, and glad you have a lovely stay with us. Looking forward to welcome you again to stay with us.

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit
Fleas on pillow
Fleas on pillow
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019
Antwort von Manager am 7. Jan. 2020
Dear Guest, Thank you for your feedback, and will take serious action on the matter.

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2019
Antwort von business Development Manager am 14. Jan. 2020
Thank you for your review, Glad that you are happy staying with us.

4/10 – Schlecht

Ahmad Fathil

Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019

6/10 – Okay

YONG BOON

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hot Water tap not working well, bath half way hot water running out.
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Manager am 7. Jan. 2020
Dear Guest, Our hot water required to switch on the button 15 minutes earlier before taking shower.

4/10 – Schlecht

Tan

Geschäftlich gereist, Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The shopping mall was OK. The hallway to room quite dirty. The room smell strong on urine. Even the rooms blanket.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019
Antwort von Manager am 7. Jan. 2020
Thank you for your feedback as i very important for us, serious action will be taken on the matters.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Include breakfast
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019
Antwort von Business Development Manager am 14. Jan. 2020
Dear Guest, Thank you for your review, as we are happy that you are choosing us for your trip.

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019
Antwort von Business Development Manager am 14. Jan. 2020
Dear Guest, Thank you for your review.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Easy to access
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019
Antwort von Business Development Manager am 14. Jan. 2020
Dear Guest, Thank you for your reviews.

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Ok. N all everything ok
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Business Development Manager am 14. Jan. 2020
Dear Guest, Thank you for review, and thanks you for choosing us for your trips.

6/10 – Okay

Kim

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service
Lacking of housekeeping alertness due to peak season during school holidays & weekend (towels, toiletries, cups). We couldn't enjoy the free wifi services due to different hp devices. Poor management alertness - withdrawal of 4 breakfast coupons. We had been given free upgrade from 2BR suite to 3BR apartment due to overbooked of 2BR suite & we thought of upgrading then we were given 4 breakfast coupons. Disappointedly, later the management noticed that it was their mistake of giving out the breakfast coupons & they called for refunding. We were actually quite disappointed & returned the coupons. Because of this, we had a nice & delicious Indian breakfast @ tanah rata.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019
Antwort von Manager am 7. Jan. 2020
Thank you for your feedback as i very important for us, serious action will be taken on the matters.

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
I was renting the Two Bedroom Suite (with Mountain view) Positive feedback: ~ Good & polite shutter bus service ~ Convenient, shopping mall just below, after 10pm, you still can get food from 7-eleven or some stall next to the building. Negative feedback: ~ Furniture is old. ~ Floor was dusty. ~ Balcony was terrible dirty. ~ Toilet bowl with someone's pees unflashed. ~ Bed headboard was dirty and a lot of black spot. ~ Advertised as mountain view, but end up facing another building. ~ Renovation whole day until 1030pm. ~ Only 1 bathroom but advertised as 2 bathrooms. ~ In-house phone, trying to reach reception whole day but no one pick up. Not sure it is broken or no one picking up. ~ TV remote was broken or no battery? ~ Dining area without dining table & chairs ~ Ceiling fan, only in living area. ~ Reception was located in another building and no clear direction to it. ~ Noisy during night as too close to road, you can hear the sound from traffic clearly during midnight. ~ Corridor was dirty and a lot of rooms along the corridor was open / under renovation.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019
Antwort von Business Development Manager am 14. Jan. 2020
Dear Guest, It is with great concern and regret we received your comment outlining the problem you had with our service. First and foremost, on behalf of Nova Highlands Hotel, we would like to sincerely apologize for your inconvenience by not exceeding your expectations. We accept full responsibility and assure that we are taking the necessary steps to prevent it from repeating in the future. We thank you for bringing this matter to our attention and we always strive to provide the best service to all our valued guests. We treasure all our customers’ comments in order for us to elevate further, please feel free to continue to provide feedback about our services. Thank you.

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
No tea spoon, water pressure low, toilet tap lose, toilet bowl water refill can't stop and caused very noisy, hair dryer spoilt, TV no 8TV channel, coffee pack not nice
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2019
Antwort von Business Development Manager am 14. Jan. 2020
Dear Guest, It is with great concern and regret we received your comment outlining the problem you had with our service. First and foremost, on behalf of Nova Highlands Hotel, we would like to sincerely apologize for your inconvenience by not exceeding your expectations. We accept full responsibility and assure that we are taking the necessary steps to prevent it from repeating in the future. We thank you for bringing this matter to our attention and we always strive to provide the best service to all our valued guests. We treasure all our customers’ comments in order for us to elevate further, please feel free to continue to provide feedback about our services. Thank you.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
a great hotel for families
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019
Antwort von Revenue Manager am 17. Jan. 2020
Thank you for your review, looking forward to welcoming you again to stay with us.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
room the best
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019
Antwort von Revenue Manager am 17. Jan. 2020
Thank you for your review, Looking forward for welcoming you again in future.

10/10 – Hervorragend

Ijaz, Shah Alam

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Easy access to most places, plenty of food outlets, convenient stores and suitable for families with small kids.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
good location
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Location easygoing
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019

4/10 – Schlecht

Sarwar, KL

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Customer Service is too poor. Front desk never pickup the call when required. Breakfast is really disappointing. Furniture was not cleaned properly. I was able to check in around 4pm after 1.5 hour of wait because room was not ready. Only good thing I’ve found is its surrounded by some of the park (Butterfly park, Strawbery park, O&R garden etc.) in walking distance, couple of food option nearby and kids activity as well.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019
Antwort von Manager am 7. Jan. 2020
Thank you for your feedback as i very important for us, serious action will be taken on the matters.

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist, Mit dem Partner gereist
the enviroment
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
The food was good. Room was average. The most disappointing thing about this hotel is no way of communicating with the front desk. No one will pickup the call. I have to go all way down to another building to ask for anything. During 3 days of my stay, not a single time they cleaned the room. Cleaning staff doesn't know English and won't obey you when you request for cleaning. Reception staff was saying they have less staff hence unable to manage. I won't recommend this hotel to anyone.
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2019
Antwort von Business Development Manager am 14. Jan. 2020
Dear Guest, It is with great concern and regret we received your comment outlining the problem you had with our service. First and foremost, on behalf of Nova Highlands Hotel, we would like to sincerely apologize for your inconvenience by not exceeding your expectations. We accept full responsibility and assure that we are taking the necessary steps to prevent it from repeating in the future. We thank you for bringing this matter to our attention and we always strive to provide the best service to all our valued guests. We treasure all our customers’ comments in order for us to elevate further, please feel free to continue to provide feedback about our services. Thank you.

8/10 – Gut

Rezeanty, Singapore

Mit dem Partner gereist
Gut: Personal & Service und Ausstattung
I booked the Queen room hotel for 2 nights. Location was good as alot of shops nearby plus it's situated in the same building with a small mall. Lots of local food stalls around. Nearer to the peak of Mount Brinchang with about 30 mins drive up. Sure the rooms need some renovations and repair works but still livable. Enjoyed the cold fogs in the morning and night at the balcony. Receptionists are friendly, helpful and accomodating. Overall, I enjoyed my stay.
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2019
Antwort von Business Development Manager am 14. Jan. 2020
Dear Rezeanty, It is with great concern and regret we received your comment outlining the problem you had with our service. First and foremost, on behalf of Nova Highlands Hotel, we would like to sincerely apologize for your inconvenience by not exceeding your expectations. We accept full responsibility and assure that we are taking the necessary steps to prevent it from repeating in the future. We thank you for bringing this matter to our attention and we always strive to provide the best service to all our valued guests. We treasure all our customers’ comments in order for us to elevate further, please feel free to continue to provide feedback about our services. Thank you.

8/10 – Gut

NUR IZZATI

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2019
Antwort von Hotel Manager am 20. Nov. 2019
Thank you for your review, as your review is important for our improvement.

2/10 – Ungenügend

Mohd suhairi

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Condition hotel very bad, not clean and not ready when we check in..
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2019
Antwort von Lawrence am 29. Okt. 2019
We're sorry you were unhappy - we'll work hard to fix the issue you experienced. Thanks for letting us know as your feedback is important to us.