3 Restaurants, Frühstück

Bewertungen von Avani Windhoek Hotel & Casino

4 out of 5
Avani Windhoek Hotel & Casino
Gustav Voigts Centre, 129 Independence Avenue, Windhoek, Khomas

Bewertungen

8,2

Sehr gut

67 von insgesamt 168 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
63 von insgesamt 168 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
22 von insgesamt 168 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
8 von insgesamt 168 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
8 von insgesamt 168 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9,0/10

Sauberkeit

8,2/10

Personal & Service

9,4/10

Ausstattung

8,2/10

Zustand der Unterkunft

9,0/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Juergen

Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024

10/10 – Hervorragend

Manfred

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
immer wieder gerne ins AVANI
Im Avani-Hotel waren wir schon viele Male, und wir sind immer wieder zufrieden. Vor allen Dingen die Roof-Top-Bar ist wunderschön, mit einem herrlichen Blick über die Stadt.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024

4/10 – Schlecht

Andreas

Gut: Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Die Unterkunft als solches war ok. Das Personal war speziell an der Reception unterirdisch, wir hatten für 2 Übernachtungen ein Zimmer. In der 2. Nacht stand um 11 Uhr nachts jemand fremdes im Zimmer und meinte er hat das Zimmer. 5 Minuten später Stand jemand von der Security und einer von der Reception vor der Tür und ich wurde aufgefordert zur Reception zu kommen. I h mich angezogen runter zur Reception nach 5 Minuten war der Prozessierungsfehler innerlalb des Hotel behoben. Aber meine Zimmerkarte wurde gesperrt, erst nochmaliges reklamation konnte ich die Nacht verbringen. Keine Entschuldigung seitens Hotel. Die sehen mich nie eiedrr.
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2023

4/10 – Schlecht

Florian

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Definitely won’t book this hotel again!
I was arriving in Windhuk after an overnight flight and thus wanted to make sure having a room when I arrive, so I booked the day prior to the arrival too. Knowing that if I don’t show up until midnight, they might give my room to someone else, I even wrote them an email in which I asked them to keep my (already paid room) for me. I got an answer that this wouldn’t be a problem. When I arrived, the lady at the front desk told me that they’d have to store my luggage because there was no room available. ;-((( It took quite an argument to convince them that I did all I could have a room at my arrival ( and that I paid for it). After about 30 minutes I got a room (mysteriously). The next VERY disappointing thing in this hotel was the breakfast. I was used to get amazing breakfast at another hotel ( something with country in its name), but this was just rests of fish, a salad bar that was frozen. In general I can leave only two good aspects of this hotel, the coffee was great and the wifi
Aufenthalt von 3 Nächten im Juni 2023

10/10 – Hervorragend

Victoria, Frick

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Durften das Zimmer früher beziehen! Lsge sehr zentral! Badetuch wurde ausgetauscht obwohl dies klar micht gewünscht war!
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2022

10/10 – Hervorragend

Wan-Chien

Gut: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nice hotel and very friendly personnel
The location is very good. Right next to the hotel there is a supermarket. We had the dinner at the hotel’s restaurant in the 15th floor. But the food was just ok.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2022

10/10 – Hervorragend

Laura

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Einfach toll!
Ein wunderschönes Hotel, das Personal war sehr freundlich. Ich werde es wieder buchen.
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2022
Antwort von TK Nyandoro am 7. März 2022
Dear Laura Cannot thank you enough for your feedback. It was an absolute pleasure having you with us. Certainly look forward to having you with us again. Thank you as well for having chosen us. Regards TK Nyandoro

10/10 – Hervorragend

Miguel

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Perfect stay
Sehr schönes Hotel
Aufenthalt von 10 Nächten im November 2021
Antwort von TK am 5. Jan. 2022
Thank you very much. Certainly look forward to have you with us.

8/10 – Gut

Anastasios

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Unfortunate begin and happy end
The air-conditioning in the first room I became was malfunctioning. I reported this to the reception, and they promised to take care. During the same day the air-conditioning was not repaired, so next morning I reminded the reception regarding this issue. Upon returning to the hotel in the afternoon, I found out that A/C was still not working. Fortunately, this time I spoke to Vadima, who resolved the issue instantly, by providing a new room. Apart from that service was satisfying, personnel polite, and the bar-restorant on the roof had excellent food and service.
Aufenthalt von 4 Nächten im November 2021
Antwort von TK am 25. Nov. 2021
Dear Anastasios The genuine daily drive expected from each TEAM Member is in ensuring that the Service Excellence meets and exceeds the expectations from each of our Guests. Falling short in this manner regarding the A/C is definitely unacceptable. Please do allow me to sincerely apologize for this. We have since audited every room A/C and can confidently report that we have resolved all issues. This takes special consideration that all our A/C are new and were recently installed. Once again, please do allow to me apologise for this. I do thank you for the feedback. It is crucially important in ever improving our Operations. Regards TK Nyandoro - Rooms Division Manager

10/10 – Hervorragend

Christof

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Saubere und schöne Zimmer,Fitnessraum mit modernen Geräten,gutes Essen,freundliche Mitarbeiter,
Aufenthalt von 9 Nächten im August 2021
Antwort von TK am 10. Sept. 2021
Dear Christof Thank you so very much for your crucially important feedback. Genuinely meeting and exceeding the expectations from every one of our Guests is the top daily emphasis. I .also know the TEAM will appreciate it. Thank you as well for having chosen us. Regards TK Nyandoro - Rooms Division Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2019
Antwort von Sales & Marketing Manager am 16. Sept. 2019
Dear Guest Thank you very much for the positive rating. Giving our guests the 5 star experience is our aim, and we are very pleased we accomplished this with you! We hope to have you with us again. Kind Regards, Rayno van Wyk

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Z.Zeit Renovierungsarbeiten
Renovierungsarbeiten dadurch deutliche Einschränkungen, daher kein Dachpool nutzbar, Personal nicht sehr hilfsbereit
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2018
Antwort von Team AVANI am 24. Aug. 2018
Lieber Z. Zeit, vielen Dank für Ihre Bewertung. Wir entschuldigen uns für Unannehmlichkeiten, die Sie während Ihres Besuchs in unserem Hotel erfahren haben. Wir bemühen uns, den besten Service zu geben, noch mehr während unserer Renovierungen und werden sicherstellen, dass dies mit allen unseren Mitarbeitern verstärkt wird. Unser spektakuläres Dach wird Anfang 2019 fertiggestellt sein. Hoffentlich hilft dies Ihnen, unser Hotel wieder zu besuchen und wir freuen uns darauf, Sie wieder zu empfangen. Mit freundlichen Grüßen.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Sehr gepflegtes Hotel in Windhoek
Ein sehr gepflegtes Hotel in der Innenstadt von Windhoek, das westlichem Standard entspricht. Hervorragendes Abendbuffet
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2018
Antwort von Christille am 11. Apr. 2018
Dear Valued Guest, Thank you for your feedback. We appreciate your review and are glad that you enjoyed your stay with us. Thank you for mentioning our buffet, it only means that we strive to be the best hotel in the city. Thank you once again for your review, we do hope to welcome you back on your next visit. Sincerely Rudie Putter General Manager

8/10 – Gut

Andrea

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Gerne wieder, wenn Pool wieder offen ist!
Alles Tipp top! Zur Zeit wird das Hotel renoviert, was ja super ist! Einzige Minuspunkte.... Pool konnte nicht genutzt werden, sehr lange Wartezeit beim Lift (es war nur einer in Betrieb)
Antwort von Christille am 3. Apr. 2018
Dear Valued Guest, Thank you for your review on your recent stay. Thank you for acknowledging our refurbishment. We are glad that it has made an impression. We are still busy with major refurbishments, our restaurant will open on the 4th of April and our pool area will only be ready in December of this year. Our lifts are currently being replaced, we do apologize for the inconvenience, however we felt that it is about time to replace these with faster and more technologically advanced elevators. Thank you once again for your feedback, we do hope to welcome you back on your next visit. Sincerely, Rudie Putter General Manager.

10/10 – Hervorragend

Karine, Brüssel

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
sehr gutes, zentral gelegenes Hotel
alles bestens, grosse Zimmer, grosses Bad & sehr gutes Frühstück
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2017
Antwort von Manager am 26. Jan. 2018
Dear Valued Guest, Thank you for your rating and review on your recent stay at AVANI WINdhoek Hotel and Casino. We appreciate your feedback and hope you will choose to stay with us again on your next visit. Sincerely Rudie Putter General Manager

10/10 – Hervorragend

österreich

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Super Lage. Direkt im Zentrum
Wir waren eine Nacht bevor wir wieder nach Hause flogen
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2018
Antwort von TK Nyandoro am 8. Jan. 2018
Dear Guest Thank you very much for the positive review. We certainly would love to host you again when you come back to Namibia. Regards TK Nyandoro

6/10 – Okay

Tilli, Frankfurt

Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Zentrales Hotel, hatte schon bessere Zeiten
Das Hotel Avani liegt direkt im Zentrum Windoeks, sodaß man fußläufig die Innenstadt besuchen kann. Das Hotel ist sauber, das Frühstücksbuffet ausreichend bis gut. Für Namibische Verhältnisse bietet das Avani durchaus einen guten Standart, die Atmosphäre der umliegenden Gästehäuser vermisst man allerdings. Das Haus wird leider schlecht gepflegt. Von drei Aufzügen waren zwei kaputt und der dritte blieb ständig hängen! Wenn man im 10. Stock wohnt kein Spaß! Der Speisesaal wurde umgebaut und hatte somit durchgebrochene Wände zur Straße. Mit dem Wasser im Pool auf dem Dach konnte man sich die Haare färben (Chlor oder so). Alles erschien eher lieblos und renivierungsbedürftig. Zweckmäßig und ausreichender Standart.
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2017
Antwort von Christille am 13. Dez. 2017
Dear Valued Guest, Thank you for your feedback on your recent stay at AVANI Windhoek Hotel and Casino. We are currently undergoing a refurbishment, as such we are busy replacing our elevators, hence two of them not working at the moment. This has been a challenge for both our guests and operational levels. Our restaurant is currently getting a facelifts, regarding the broken walls you have noticed. We really appreciate your feedback and apologize for the inconvenience this has caused during your stay. The hotel is rather old and it is due course we upgrade it to meet the AVANAI brand standards, as we are aiming to be the best hotel in the city. Thank you once again for your review, we do hope you will choose to stay with us again when the refurbishment is complete. Sincerely, Rudie Putter, General Manager

8/10 – Gut

Andreas

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Gute Lage
Das Hotel war gut geignet für einen kurzen Aufenthalt in Windhoek. Die Lage ist perfekt für sightseeing, Shopping und Restaurants. Der Zustand des Hotels war gut.

8/10 – Gut

Marina, Schweiz

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Zentral, sauber, sicher
Zentral gelegen, ruhig und sicher. Ideal bei Ankunft/Abreise aus Namibia oder für Business Reisende. Late Checkout möglich (ca 30 Euro). Restaurant nur Buffet. Kleiner Pool aber SPA Angebot (Massagen etc.)

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Personal & Service

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schönes Hotel in zentraler Lage. Kostenloses Parken. Sehr freundliches Personal. Für afrikanische Verhältnisse ein Top-Hotel.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Wifi kostet leider extra
Leider kein kostenfreies WiFi. Das ist nicht mehr Zeitgemäß. Sonst aber alles bestens

10/10 – Hervorragend

Peter, Bayern

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Gute Lage
10 Tage Kurzurlaub. Zentrale Lage, alle Sehenswürdigkeiten zu Fuß erreichbar.

10/10 – Hervorragend

Myles

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
This property is central to Windhoek; in fact when I put “Windhoek” into my Google maps, it ends up a block away from the hotel. The food on the roof is just a touch better than the fantastic view. The staff is very nice and accommodating. Every museum is within walking distance. The wifi works better than most places in Namibia and the room is temperature controlled. There is absolutely nothing negative to stare about my stay at this hotel.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2024

8/10 – Gut

Marcelo

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
AC didn’t work properly, and after pointing out several times they didn’t fix it
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2024

10/10 – Hervorragend

Myles

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Check-in was easy. Transportation from the hotel was easy.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2024

10/10 – Hervorragend

Mark

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very good location and facilities. Nice buffet for breakfast and dinner
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024

10/10 – Hervorragend

Jonathan

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
We loved this place. Very modern hotel, great food and drink options.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024

6/10 – Okay

ELMER

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024

10/10 – Hervorragend

Toby

Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

Adamou

Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Very good for business and holidays
Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

BHIKHOOBHAI KIKA

Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

Jean-Michel

Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023

8/10 – Gut

Heinrich, Swakopmund

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Shower door was broken.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023

8/10 – Gut

Heinrich, Swakopmund

Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Ian

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Friendly staff, a great roof bar, and convenient for walking Windhoek.
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2023

8/10 – Gut

Johnnie

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
What I Liked was the staff's ability to compensate for my mishandled room reservation. I liked the staff and breakfast buffet very much. I liked the three dining restaurants within the hotel. I liked that the mall was connected to the hotel. I liked the convience and central location of the hotel as well. What I didn't like was that my hotel reservation from expedia for the Presidential Suite was not honored even though I reserved it four months prior to my stay. I also didn't like that every room had an issue such as door or phone not properly. I also didn't like having to keep requesting face towels for the room daily (even after the room clean).
Aufenthalt von 7 Nächten im Oktober 2023
Antwort von TK Nyandoro am 1. Nov. 2023
Dear JohnnieWe are so ever grateful for your honest feedback. May I apologise sincerely however for the lapses you experienced especially with the booking. It is highly unusual but we accept that it should never be the case.Thank you once more.RegardsTK Nyandoro - Resident Manager

10/10 – Hervorragend

Obi

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Property is perfectly located in heart of the city, where businesses are located. Ideal for people watching yet very peaceful. There is a mall attached the to the hotel so there is a number of activities there. At night, the area is peacefully quiet, with a couple of social lounges area within walking distance.
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2023
Antwort von TK Nyandoro am 1. Nov. 2023
Dear ObiThank you so much. We more than hope to have you back with us again.RegardsTK Nyandoro - Resident Manager

10/10 – Hervorragend

christopher

Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023
Antwort von TK Nyandoro am 1. Nov. 2023
Dear christopherThank you so so much. We definately hope to have you back with us soon.RegardsTK Nyandoro - Resident Manager

10/10 – Hervorragend

Benjamin

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great central location
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023
Antwort von TK Nyandoro am 1. Nov. 2023
Dear BenjaminReally great to hear from you. Thank you so much for reviewing us.We hope to have you back with us soon.RegardsTK Nyandoro - Resident Manager

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Convenient location
Convenient location. Friendly staff.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023
Antwort von TK Nyandoro am 1. Nov. 2023
Dear GuestThank you so much for your very important feedback. We certainly hope to have you back again with us.RegardsTK Nyandoro - Resident Manager

2/10 – Ungenügend

Kamal

Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023
Antwort von TK Nyandoro am 1. Nov. 2023
Dear KamalThank you so much for your feedback. We would love to hear more of your experience so as it ensure that we mend all aspects that can be improved.RegardsTK Nyandoro - Resident Manager

10/10 – Hervorragend

Jerome

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
I stayed in the hotel many many years when it was call The Kalahari Sands Hotel, it was very nice then but a bit ancient. The outside shape is the same but the inside has been totally transfofmed into a modern chic hotel with lovely rooms and many facilities. My main praise is to all the wonderful, helpful, friendly, happy, staff who make the Avani real spacial. I will definately be back
Aufenthalt von 7 Nächten im September 2023
Antwort von TK Nyandoro am 1. Nov. 2023
Dear JeromeWe really are more than grateful for you very important feedback. Thank you so much.RegardsTK Nyandoro - Resident Manager

8/10 – Gut

Anita

Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023

8/10 – Gut

John-Michael

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Nothing Special
Was centrally located. Service was ok. Nothing to write home about.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023

10/10 – Hervorragend

Collin

Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Option idéal pour un transite et visiter la ville
Vu les photos et commentaires , on s’attendait à mieux mais de manière générale tout s’est bien passé . Tout est classique . Très bien situé proche de tout à pied . Le petit déjeuner est sans plus. Le resto / bar du haut est très agréable , belle vue , staff super , c’est très bon. Par contre , la piscine n’est pas une piscine , on dirait une grande baignoire plutôt …
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2023

6/10 – Okay

david

Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2023

10/10 – Hervorragend

DAVID

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Great place to stay.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2023