Außenbereich

Bewertungen von ibis Semarang Simpang Lima

3 out of 5
ibis Semarang Simpang Lima
Jalan Gajah Mada 172, Semarang, Central Java

Bewertungen

7,8

Gut

23 von insgesamt 90 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
42 von insgesamt 90 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
16 von insgesamt 90 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
3 von insgesamt 90 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
6 von insgesamt 90 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

7,8/10

Sauberkeit

8,0/10

Personal & Service

7,0/10

Ausstattung

7,6/10

Zustand der Unterkunft

8,8/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Reviews
(+)Kelebihan • Lokasinya strategis krn terletak tepat di tengah Kota Semarang sehingga aksesibilitas nya mudah. • Kamarnya besar & nyaman. Oh iya dan kedap suara. • Karyawannya ramah. Terutama mba di resepsionis yang sdh sangat membantu dlm proses refund. (–)Kekurangan • Di kamar kami lt.9, sehari sebelum keluar terdapat bau pesing yang berasal dari AC (mungkin). • Siaran TVnya banyak yg hilang / mengalami gangguan.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2023

10/10 – Hervorragend

Hartono

Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2023

10/10 – Hervorragend

ARIANTO

Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2022

8/10 – Gut

Huang

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2022

10/10 – Hervorragend

tineke

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
very good
lokasi bagus
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2021

8/10 – Gut

Rahul

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Breakthrough IBIS Simpang lima
It was an amazing stay and as name under accord group IBIS is well maintained cozy and pleasent stay... Suggestions if they can improve breakfast menu.
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2020

10/10 – Hervorragend

FR ARI

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2020

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Comfort room
Comfort room for couple
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
The room was clean
The room was clean.
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2020

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
リーズナブルな価格・衛生面も悪くない安定の宿泊先です。
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2020

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2019

10/10 – Hervorragend

ZT, Toronto - Canada

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
All the staff were so friendly and polite , Zeti at the front desk and also the room service staff , bell boy was very helpful we will be back again to Ibis Semarang , thank you .
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Ausstattung
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
ショッピングに最適な立地のホテル。
空港から20分で到着する便利なホテル。ショッピングモールやデパートもある買い物には困らない立地。
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019

4/10 – Schlecht

Quek

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Rundown Hotel
The reception staff was not friendly. The room was very run down e.g the entrance door was broken, the wall in the hotel was dirty, the bedsheet also old and seem not change from the previous stay. The breakfast food was not nice at all.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2019

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
イメージと合わない
値段相応?内容としては割高。 設備も古い。 寝るだけなら快適
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2019

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Not clean. Towels smelled as if they were not washed. Friendly staff though
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2019

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Staff is wonderful at this property. Very friendly, polite, professional. Thanks to the team and their excellent attitudes and hospitality, this was not a complete disappointment. I can NOT be the first to point out how bad the physical state of this property is. If I had not pre-paid, I would have stayed elsewhere after seeing the room. FILTHY! Bathroom had the vague smell of sewage. Mold was in the shower and around the sink. Floor was not clean. Bed linen was HORRIBLE! Towels smelled after slight wetness like drying hands. Nothing other than floor towel and bath towel provided, but ONLY after requesting them. Bleach needs to be used and linen needs to be replaced periodically. Whatever year this property was opened was likely the only time anything was replaced or renovated. Everything at the Ibis Semarang Hotel needs to be replaced, but this will not happen because as stated before many others MUST have made similar obsevations in the past, yet the property is still aweful. I wish I had the foresight to have checked. Accor should be embarassed and should do the right thing. Will they? Why have they not yet done anything?
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
recommended and nice hotel to stay, clean and service for hotel is good
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2018

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2018

8/10 – Gut

Arnaud

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
System to get the wifi is too complicated
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2018

8/10 – Gut

Herry

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2018

2/10 – Ungenügend

PATRICIA

Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
is this part of accor ??
that was bad experience to stay in there. location is very good. but...toilet not clean, towel too. many small ants on d table in my room even no food in there. finally, when breakfast time... variants of food not many choise, d taste was standard, n ddidntbhas brown sugar. saya tidak akan back to here for next time, if d cobdition still like that.
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2018

6/10 – Okay

Chin Soon

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Air con blower very noisy and room is dirty and dusty
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2018

2/10 – Ungenügend

azhat, kuala lumpur

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hot water didnt work
Poor fasility.hot water didnt work .called the maintenance but they cannot solve the problem.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2018

8/10 – Gut

Yudha

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Good location
Good location, spacious room, but breakfast was just very basic.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2017

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Personal & Service
Old room
worst reciptionis ever. never tell me my room include breakfast,never tell me wifi pasword.The room is old, the window is dirty, a lot of ants ant bathroom.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2017

8/10 – Gut

Muhammad

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2017

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers
Not so good
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2017

6/10 – Okay

Diliana ade

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Complain
Kebersihannya tolong diperhatikan lagi
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2017

10/10 – Hervorragend

Eko

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nyaman
Nyaman, bersih, strategis, value for money, dekat tempat makan
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2017

8/10 – Gut

chi shing

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

6/10 – Okay

esha

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
kekurangannya hanya pada jaringan WIFI yang tidak dapat streaming dan makanan yang kurang variatif... For Over All is good.

8/10 – Gut

R. Deiny

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Nice Hote in Good Location
Good location, helpful staffs, clean room and bathroom, nice hot water, fast wifi. Need improvement on breakfast variation menus and looks

6/10 – Okay

felix, singapore

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Decent hotel
Facilities now becoming a bit old and run down however it is still decent for a night or two.. Location is good few minutes away from simpang lima area, walking distsnce to convenient store. Staff was friendly and helpful

10/10 – Hervorragend

adhi, Karawang

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
It was great hotel when we were stay there. But the television seems to brighty and unconfortable to watch. Need to change with better quality television.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great location
The location is really convenient as the hotel is located in Simpang Lima where we could find big shopping malls. The room was clean and quite spacious, but the TV was definitely too small and there was poor TV reception on all movie channels (it's still fine as we didn't go there for watching television). Among all the ibis hotels that we have been to, this one is relatively basic, but it's still worth the price. The breakfast was only mediocre which only served a limited food variety.
Dear Guest, Thank you for taking the time out to inform us about the problems you have encountered during your recent stay with us. We are terribly sorry to hear that you had trouble with TV and breakfast menu. We have delivered your complaint to respective departement to be followed up in order to avoid the same mistake in the future. I thank you for your comments which help us to improve our services. I hope you will give us the opportunity of welcoming you again in ibis Semarang Simpang Lima. In the meantime, I remain at your disposal should you require any further assistance. Sincerely, Wiwied Pujiono General Manager ibis Semarang Simpang Lima

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Good Location but services so slowly
No wonders during I am stay in this hotel especially for room service so slowly to take order and so on

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Ok.
Tempat parkirnya kecil, sehingga kesulitan parkir, kalaupu vallet, nunggunya lama; keseluruhan OK.

8/10 – Gut

Angelique, nederland

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Goed hotel in het hartje centrum
Personeels zijn aardig, kamers zijn groot en schoon, ligging is perfect, midden in de stad.

10/10 – Hervorragend

Chon Nam, Singapore

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
First time staying at Ibis Hotel and no regrets
Nothing to complain about. Hotel staff were all very courteous & friendly. Room was clean & the buffet breakfast was excellent. Would choose to stay there again

8/10 – Gut

Astomo Fitra, Jakarta

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Cukup nyaman
Secara umum ibis merupakan hotel yg nyaman, namun dikarenakan lebaran sehingga ketersediaan kamar ketika check in menjadi terlambat

8/10 – Gut

Bekti, bandung

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Near the central of Semarang, Simpang Lima, the most important place in Semarang

8/10 – Gut

onny, jakarta

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Ukuran single bed terlalu kecil

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Comfortable and clean
Its my second time stay here, like to stay here, room was clean and the bed was comfortable, they give me a single king size bed as my request. Breakfast seems not as good as first time I stay.

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Good location,good room and comfort
hotel with very good value for money. Staff is really friendly, helped a lot. I Will back to this hotel

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
nice hotel
nice room, even it's small i think for 3 stars hotel it's pretty great. love the cleanliness of the room and also the staff performance

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Top Location
Great location just a few metres away from local places to eat. Helpful staff, clean rooms, excellent value for money.