Blick von der Unterkunft

Bewertungen von Residence Liberty Hotel

3 out of 5
Residence Liberty Hotel
Piazzale Salvo D'Acquisto 15, Parma, PR

Bewertungen

7,8

Gut

60 von insgesamt 187 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
69 von insgesamt 187 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
33 von insgesamt 187 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
15 von insgesamt 187 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
10 von insgesamt 187 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,4/10

Sauberkeit

7,6/10

Personal & Service

6,8/10

Ausstattung

7,8/10

Zustand der Unterkunft

8,0/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Im Zimmer selbst gab' es eine Verbindungstür zum Nachbarzimmer. Diese wurde weder bei Ankunft noch in der Beschreibung des Hotels erwähnt. Viel schlimmer noch war das Badezimmer. Es war komplett verdreckt und die Dusche war stark mit Schimmel befallen.
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2019
Antwort von PIUHotels am 17. Juni 2019
Dear Guest, Even if there was a door, it was obviously closed and no one could enter in your apartments. We have these kind of rooms because, if a bigger family wants two connecting rooms, we can provide them. For what concerns the bathroom, for every problem you could have called the reception and we would have been pleased to help you. Best regards

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2018
Antwort von PIUHotels am 10. Okt. 2018
Dear Guest, Thank you for your review, we hope to see you again and we wish you best regards

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Ruhiges im Zentrum der Altstadt
Großes Zimmer im Erdgeschoss mit Doppelbett und Zustellbett. Großes Bad und kitchenette. Kaffeeautomat: 45 Cent für ein hervorragenden Cappuccino. Parken vor dem Haus möglich, zwei Stunden 5 €, 10 € pro Tag. Die Altstadt lässt sich von hier aus zu Fuß sehr gut erkunden.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2018
Antwort von PIUHotels am 31. Juli 2018
Dear Guest, Thank you for your kind review, we are pleased to know you enjoyed your stay. We hope to see you again and we wish you best regards

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Gute Lage, fairer Preis
Perfekt für einen Kurztrip
Antwort von PIUHotels am 3. Apr. 2018
Dear Guest, Thank you for the great review, we hope to see you again and we wish you best regards

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
sehr zentral gelegen, Parken ist ein Problem
unbedingt Einfahrverbot in verkehrsberuhigte Zone beachten. Optimale Lage mitten in Parma, keine zwei Minuten vom Dom an einem kleinen Park. Ausstattung reicht fuer einen Kurzurlaub

10/10 – Hervorragend

Familie B., Bielefeld

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Rumdum sehr zufrieden
Sehr angenehmer Aufenthalt. Uneingeschränkt zu empfehlen!

6/10 – Okay

M.Stucki, Schweiz

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
im Astoria Einchecken ist voll stressig
in Dachwohnung 2*2 Zimmer schlägt Mann den Kopf an Giebeldecke. Kein richtiges Fenster noch Balkon. Kein Frühstück und voll nervige Eincheckung an voll schlechtem erklärten Standort 2Km weg im Astoriahotel. Einzig sehr nette Hotelangestellte.

8/10 – Gut

Johnny

Geschäftlich gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit
You can ask for shuttle to drop you off at the Residence after you check in at Novotel by the train station. Not when you check out. But, the walk with luggage was about 15 min, it was not bad. The facility is old. No question about that. It was well maintained. We did not have any problem. There are some stairs you must climb before you can reach an elevator. And the elevator is small, 4 people is probably the maximum it would fit. There is a facility person and two vending machines on site, not much else. However, you probably can get everything you need within 10 to15 min walk. For other help, such as calling a taxi, you can dial 9 on the phone in the room, (yes they still have landline) to ask the operator at Novotel to call it for you. It is a nice quiet place for a short stay.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2024

6/10 – Okay

Patricia

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Ausstattung
The “Parent” hotel, Novotel was beautiful, modern and nice. The residence experience of staying in apartment, wasn’t great, but it was ok. The art on the wall was a bit distasteful, and a bit inappropriate?? The decor/furnishings are older and antique but clean a comfortable. There was no coffee, and I suppose that was because it was an apartment not a hotel room. But the staff were amazing, and Parma was great to explore and the location made it easy to enjoy all the Parma has to offer.
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024

8/10 – Gut

Hermione J.

Mit dem Partner gereist
Gut: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Read the description well before booking. Because we knew what to expect (mostly). Good, quiet location crossed from a small park. We really liked the kitchenette and small table and chairs. Good size room for Italy. The only problems we had were that the room phones didn’t work and the morning reception desk at Novotel didn’t respond to our WhatsApp messages. It was pouring rain the morning we had to checkout. Because we had to check out at the other hotel and didn’t know how to schedule a taxi we were soaked from walking to checkout.
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024

10/10 – Hervorragend

roberto, treviglio

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
la struttura e accessibile e comoda per le mie esigenze
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Claudia Crisanta

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
El lugar muy bonito y limpio. Cómodo y agradable.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023

4/10 – Schlecht

Giulia

Aufenthalt von 1 Nacht im November 2023

8/10 – Gut

Maria Assunta

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2023

10/10 – Hervorragend

Wing yin kenneth

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Nice Room
Nice location with big room. Neat and tidy, easy to check in with just 3 mins walk from the train station.
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023

6/10 – Okay

Ouattara

Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2023

6/10 – Okay

Valentina

Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers
Una pessima esperienza!
Le foto dell'appartmento non corrispondevano a quelle viste sulla preview. Edificio vecchio, con poca o totale assenza di insonorizzazione - rumori dal portone e gente nei corridoi udibile chiaramente anche se queste parlavano a voce normale. Non siamo riusciti a chiudere occhio. Pulizia della casa accettabile, ma ragni al soffitto e doccino che appena aperta acqua calda ha fatto fuoriuscire residui di ruggine e acqua marroncina. Per il prezzo offerto, assolutamente sconsigliato! Non ci torneremo mai piú.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023

6/10 – Okay

Maria Elena

Quando si entra odore di vecchio .....forse i tappetti tendaggi .......asciugamani che puzzavano .....è andata ci serviva come punto d appoggio
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023

8/10 – Gut

Véronique

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Chambre correcte avec tout le confort( kitchnette integree), deco surprenante mais appreciable. Seul bemol: l'enseigne n'est pas bien identifiable dans la rue.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023

4/10 – Schlecht

Alex

Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023
Antwort von Novotel Parma am 2. Nov. 2023
Gentile ospite,Abbiamo notato che alcuni servizi dell'hotel non hanno soddisfatto le sue aspettative. Per consentirci di intervenire con le opportune misure correttive, Le chiediamo di fornirci ulteriori informazioni sui motivi della Sua insoddisfazione.La ringraziamo anticipatamente per la Sua preziosa collaborazione.In attesa di accoglierla presto a Parma!Cordiali saluti,Lo StaffNovotel Parma

10/10 – Hervorragend

Lene sofie

Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023

10/10 – Hervorragend

Anthony

Aufenthalt von 5 Nächten im August 2023

4/10 – Schlecht

alberto

Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023

6/10 – Okay

Giuseppe

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The Liberty residence is in the very center of Parma but the check in process is a nightmare. The residence's area is restricted to the traffic but you have to pick up the key at Novotel, outside the restricted area, go to your residence, and , before leaving ..bring back to Novotel the key. What about tourist's car pass to restricted central areas ? None. What about tourist without car ? Should they walk kilometres with their luggage to pick up and give back the key ? Novotel awfully is saving money on customers service but they do not advice you about this check in procedure before buyng their rooms
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2023

10/10 – Hervorragend

Richard, Manchester

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Top location for me, good comms from Novotel.
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2023

10/10 – Hervorragend

Roberto

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Ottimo per soggiorni brevi
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2023

10/10 – Hervorragend

Eduardo

Aufenthalt von 2 Nächten im April 2023

8/10 – Gut

LUCIA

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2022

2/10 – Ungenügend

Amber

Mit der Familie gereist
Check in is 1.5 km away at a different hotel
We were so disappointed that we didn't stay at the hotel. We were only supposed to stay one night because we were on a road trip heading home. We booked it because it was located in the center of town. But when we arrived after a long day driving we found the building locked with a small sign on it saying that we had to go to the Novotel Parma to check in, which was over a mile away and an extra ten minutes in the car due to the way the one way streets work. We called that hotel and they told us that you had to check in and park your car there and then they would bring you in a shuttle to the Residence Liberty. No where on the hotels.com website or app did it say we would be faced with such an inconvenience. Of I had known that I would have never chosen that hotel for just one night. We ended up asking the Novotel to give is rooms there instead to make it easier on us. Bit I had to pay a lot of extra money to do so.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2022

6/10 – Okay

Fred, CAPANNORI

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Il check-in deve essere fatto in un’altra struttura distante 5 min a piedi Assurdo
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2022
Antwort von Stella am 17. Aug. 2022
Gentile Ospite, La ringraziamo per il tempo dedicato a recensire la nostra struttura. Siamo spiacenti che abbia riscontrato delle difficoltà nel recupero delle chiavi dell’appartamento. Confermiamo che il check-in è presso la reception dell'albergo Novotel Parma Centro come specificato su tutti i nostri portali. Speriamo di accoglierla nuovamente e cogliamo l'occasione per porgere cordiali saluti. Cristiana CRIPPA General Manager

10/10 – Hervorragend

Ida Marie

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Helt fint
Helt udemærket stay i Parma. Lå super fint og trygt - med kort afstand til centrum. Lejligheden havde fin udsigt til en borg. Selve lejligheden var ikke super charmerende indrettet, men der var rart at være - og mest af alt billigt - hvilket man ikke som sådan mærkede!
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2022

8/10 – Gut

Fortunato

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2021

10/10 – Hervorragend

Anthony

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2021

6/10 – Okay

Pierluigi

Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Good location and very nice room but no reception so I had to deal with the mostly untrained staff in Novohotel whom give preference to their guests. Thanks to the ignorance of one of them aimwas not able to stay two more nights in a different property part of the group
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2021

10/10 – Hervorragend

Lee

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Great value for money.
A lovely little apartment that had everything I needed. It didn't cost much more than a normal hotel room, but the kitchen saved me more than the extra cost.
Aufenthalt von 5 Nächten im August 2021

10/10 – Hervorragend

Vincenzo

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Scelto per la posizione in centro, si è rivelato pulito, silenzioso, ospitale
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2021
Antwort von Residence Liberty am 18. Mai 2021
Egregio Vincenzo, La ringraziamo per il tempo dedicato a recensire il nostro Residence Liberty. Siamo lieti che abbia gradito il suo soggiorno e non mancheremo di condividere il suo feedback con i nostri collaboratori. Speriamo di poterla accogliere nuovamente presso le nostre strutture! Cordiali saluti, Veronica

8/10 – Gut

Lina

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
A spasso nel tempo
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Ausstattung
Good stay. We were not aware that the check in was elsewhere and that was inconvenient. Also, our room had a really strong smell of food when we arrived but to make a change we had to walk back to where the check in was done, so we stayed there. Location is good.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2019

8/10 – Gut

paolo

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2019

10/10 – Hervorragend

Philippe

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2019

10/10 – Hervorragend

Antonio Fabrizio

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Tutto perfetto. Location, pulizia grandezza della stanza che poi era più di un monolocale
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2019

8/10 – Gut

Jean Louis

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Très bien placé
Propre. Bien placé. Accueil professionnel
Aufenthalt von 5 Nächten im Oktober 2019
Antwort von PIUHotels am 21. Okt. 2019
Dear Jean Louis, Thank you for having reviewed our Residence, we hope to see you again and we wish you best regards

4/10 – Schlecht

Bruno

Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers
La scala k porta al letto matrimoniale della camera 22 vuole sistemata xk abb rischiato di cadere... Finestre senza zanzariera e le zanzare sono entrate a flotte... Pulizia eccellente... Colazione da fare fuori dallo stabile x niente pratico... Checking e checkout da fare in altra sede non pratico e il parcheggio a pagamento è stata la ciliegina sulla torta...
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2019
Antwort von PIUHotels am 19. Sept. 2019
Gentile Bruno, Ci dispiace leggere un commento negativo, soprattutto quando riferito a servizi extra come la colazione (il Liberty non è un b&b, è un appartamento e come tale non la prevede) e il parcheggio (servizio extra in quanto non tutti gli ospiti che vi soggiornano desiderano pagare un parcheggio che non utilizzerebbero). Anche il diverso indirizzo di check-in e check-out (che comunque è a meno di 10 minuti a piedi) è chiaramente segnalato in fase di prenotazione. Infine, le zanzare sono purtroppo ovunque e non riteniamo il nostro residence responsabile... Cordialmente

4/10 – Schlecht

Rita

Verbesserungswürdig: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019
Antwort von PIUHotels am 2. Sept. 2019
Dear Guest, Thank you for the great review, we are pleased to know you enjoyed your stay. We hope to have you again as our welcomed guest and we wish you best regards

8/10 – Gut

Eric

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
déception il faut payer 20€ pour utiliser cuisiner
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019
Antwort von PIUHotels am 2. Sept. 2019
Dear Eric, Thank you for having reviewed our structure. The € 20.00 fee is specified during the booking phase. We hope to see you again and we wish you best regards

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Affordable, but...
I would characterize this as more of an air b & b experience rather than a hotel. We had to walk two blocks to another hotel to check in and out, there was no daily cleaning of any type (no beds made, no towels exchanged) and if we wanted to use the little kitchen area there was a note that we’d be charged 20 euros for it to be cleaned. All that being said, we probably would have still chosen to stay here as it was very affordable and a decent location. I just wish this info was disclosed beforehand as we would have come better prepared (like bring more toilet paper!).
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2019
Antwort von PIUHotels am 22. Juli 2019
Dear Guest, You booked a Residence, in other words an apartment that has a reception for any problem. But, even if it has a reception, the normal everyday cleaning services are not guaranteed since the apartments are cleaned one a week. We hope to have you again as our welcomed guest in the future and we wish you best regards

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The bed was really bad, you could feel the springs. Also although, in small letters communicated , you need to pay 20 euro just for using a really small kitchen. The pressure of the shower is oke, but not the direction of the water, it goes everywere.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019
Antwort von PIUHotels am 22. Juli 2019
Dear Guest, We are sorry to read you did not appreciate your stay. The extra fee for the kitchen sanification is clearly written in the booking phase. For any problem with the room, you could have called our reception and we would have been pleased to help you. Best regards

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Situation, propreté, distributeurs boissons, parking
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2019
Antwort von PIUHotels am 15. Juli 2019
Dear Guest, Thank you for having reviewed our structure. We hope to see you again and we wish you best regards