Außenbereich

Bewertungen von The Reef Hotel and Residences

3 out of 5
The Reef Hotel and Residences
Bldg 532 Waterfront Road, CBD Subic Bay Freeport Zone, Olongapo

Bewertungen

7,0

Gut

17 von insgesamt 80 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
23 von insgesamt 80 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
28 von insgesamt 80 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
6 von insgesamt 80 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
6 von insgesamt 80 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

7,6/10

Sauberkeit

8,0/10

Personal & Service

7,4/10

Ausstattung

7,2/10

Zustand der Unterkunft

7,4/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

2/10 – Ungenügend

Marites

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
2 Stars is the highest ranking for this Hotel.
Our stay was not comfortable and there no other service offered than stay.
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2017

4/10 – Schlecht

Hartmut

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Meeting Friends in Olongapo
Insgesamt war das Hotel eine Enttäuschung,es bietet keinen touristischen Service, und das ehemalige amerikanische Viertel ist wohl auch nicht an Touristen interessiert. Das einzig positive war das Frühstück in der Piraten bar

10/10 – Hervorragend

Marvelle

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
My favorite place to be. Close everything.
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024

10/10 – Hervorragend

Marvelle

Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Cheap and close to everything
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2024

6/10 – Okay

Marilou, S SAN FRAN

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Verbesserungswürdig: Ausstattung
Bedroom is small.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

8/10 – Gut

Prudencio

Aufenthalt von 8 Nächten im März 2024

10/10 – Hervorragend

Kenneth

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent check in staff . Very friendly and very professional staff.
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024

8/10 – Gut

Marvelle

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Clean place.
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024

6/10 – Okay

JOSE, CHULA VISTA

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
The place looks great from the outside, but the room we stayed in are quite tiny
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024

6/10 – Okay

John

Aufenthalt von 10 Nächten im November 2023

8/10 – Gut

Douglas, bremerton

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2023

4/10 – Schlecht

marcelino

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
I like the location 7 eleven in the building, but poor a/c location not facing the bed
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023

2/10 – Ungenügend

Leslie Joyce

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
The hotel is runned down. There were no elevators to begin with. The initial room that we had was a mediocre. They gave us a room that was not supposed to be rented out, drain was clogged, missing toilet seat, showers did not have sliding doors so expect the entire bathroom to get soaking wet, towels we’re dirty white, cabinets have rails so you could barely put stuffs in it since it will fall through the gaps, doorbells and dnd service not working so expect someone to knock on your door each morning, one key policy per room so next time you leave your room you need to ask the front desk for assistance each time to have someone open the door for you. Because if you take your key out, the AC and lights will shut off. And guess what, you’re in the Philippines! You know how hot it is so you would rather leave the key and call someone than take they key with you. Weird! I’ve never experienced a hotel like this before. I cannot recommend this place to any of my family and friends. We are very disappointed. On the email, I have explained who will be staying in the rooms with me, I booked two rooms and they had my parents stay in the 2 single beds and they put me and my daughter to the king bed which I found it really annoying!
Aufenthalt von 3 Nächten im Juni 2023

10/10 – Hervorragend

Kenneth

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Clean and nice. Staff was friendly and professional.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2023

8/10 – Gut

Jennifer

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service
I like the location of the property, It is close enough to the main avenue but also not that busy, with ample parking right across. There is even a 7-11 and a restaurant located beside it. The staff were friendly. On the down side, there is no elevator, so it was a challenge bringing luggage up and down the stairs. Unless you actually ask for help, the lobby staff won't assist you even if they see you lugging your suitcase at the stairs. Also, despite requesting for another, they only issue one key card so, if you and your companion happen to be going separate ways and you come in the hotel first, you would have to ask the hotel to open the door to the room for you, but since you don't have a keycard to power up the room, you would have to sit in the dark without aircon, or otherwise wait for your companion at the lobby. The rooms are amply sized, but the bathroom needs to be maintained better. There are molds already on the shower stall and the lavatory/ sink was not cleaned properly. you will be issued towels but need to request a bath mat. There is a ref, a microwave, and standard eating implements, no water kettle. (No coffee and tea, just 2 bottles of mineral water)
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2022

6/10 – Okay

Jhosella

Aufenthalt von 1 Nacht im November 2022

2/10 – Ungenügend

Peng Cheau Patrick

Geschäftlich gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Not worth the stay
This is the worst hotel I was put up so far. Luckily I book an executive suite that more comfort. The towers are like floor rug. No breakfast. Complimentary water had a weird taste.The "Bay" view are block with bamboo just outside the balcony. Door lock not good condition. No elevator, need to carry luggage to room and only one male staff to help.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2022

6/10 – Okay

Wesley

Gut: Personal & Service
Aircon was very noisy that we had to change room and the 2nd room had bathroom floor always flooded. No elevators.
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2022

8/10 – Gut

Roberto

Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2022

2/10 – Ungenügend

Rob

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
The lady at the desk was very friendly she's doing her job very good..👍 But this hotel is way way to expansive for the service the order( none) hotelroom situated at the thirth floor.. no aircon and elevator available in the hallway, only at the groundfloor( so very hot and no fans other floors) in the room a balcony and see view😒1 m wide door opened with alot of force..try closing it almost fell out cabinet drawer broken and garbage inside and almost no water coming out the shower..beach beyond hotel yes there is but not allowed to swim..swimmingpool not present as alternative....booked for 3 nights..checked out next day as quick as possible to other hotel 500m further down the road..
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2022

10/10 – Hervorragend

Wilhelm

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2021

2/10 – Ungenügend

Osamu

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotels.comの対応に問題有り
新型コロナウィルスでホテルが閉鎖された。ホテル都合でキャンセルなので、返金をお願い致します。 ホテルズ・コムは、電話もチャットもダメダメですね。 強く改善を要望します。
Aufenthalt von 20 Nächten im März 2020

8/10 – Gut

Abigail

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2020

6/10 – Okay

Maria Lisa

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020

6/10 – Okay

Earl

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service
No bay view
My Bay view was blocked by bamboo trees but I paid extra for a bay view. No elevator.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2020

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019

6/10 – Okay

Cris, Pasay city

Mit dem Partner gereist
Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
When i came to the room, its nice clean, relaxing,nice and cozy bed.. but there is no slippers no rugs... water in the toilet is leaking then suddenly i wanna ask something to the receptionist.... but i cannot find the phone...i look everywhere.. i still cannot find.. until i go down to the reception to ask personally..after that i ask also why dont have phone in my room..she said have phone there then she try to call and then she said.. its ringing.. maybe you cannot see she said.. so i feel shy then i go back to room to find it one more time.. unfortunately i still cannot find the phone until i call a housekeeping who just pass by in the alley way... then i said this room dont have phone? Then she come and look everywhere then she said yes mam dont have phone... i said.. ah ok.. atlist i confirmed it that there is no phone... and then after 20 mins they knock and then they tell me that they will transfer me in other room.. and it was upgraded into a jr suite.. i feel happy... though there is no rugs no slippers no hangers in the jr suite.. also the toilet is leaking.. When i walk around the hotel.. i find it so dirty... on 2nd floor balcony, there is an empty beer bottles all over in 1 table and on the floor and so many used ash tray on both table.. and also the floor and the wooden chair is full of dust, when i go to the ground floor some of the tables are same.. have empty bottles and used ash tray.. Above all i will rate this hotel during my stay is 60%... thank you
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019

6/10 – Okay

Fara Asyikin

Gut: Sauberkeit
The good, the bad and the ugly
Room is clean but they didnt make up my bed on daily basis and replenished the mineral water or changed the towels. Air conditioner was very noisy and occasionally made me awake during night time thinking someone was trying to break in the room. Reception lack of knowledge on the surrounding and keep saying "I dont know" rather than trying to find out for the guest. Asked for adapter, they said was not available but found out later it was at the reception all the while.
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2019

10/10 – Hervorragend

Magdalena

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Reef hotel
Comfortable and accommodating
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2019

4/10 – Schlecht

marianne

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
A nice hotel in a wrong place at a wrong time
The ads in hotel.com did not inform us that the street in front of The Reef was being renovated. The rainy season made the area flooded, problematic for the guests.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Expensive for what you get
Hotel is tired, restaurant menu selection and food is very basic and not great
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Overpriced. This property is overpriced for what it is.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2019

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service
Discuss with her and what you are it’s not good aircon it’s nosi
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2019

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
the surrounding area is not good. dud not feel safe leaving my rental car out there. the lobby is very nice but the actual rooms need major updating upgrading etc..I rented the executive suite. it was dinghy had ants crawling around and the sheets and towels are like 30 years old..the a/c was weak. this countrys heat is no joke. im begining to see a trend in some pictures of hotels being photo shopped to look better especially if in a sketchy area.
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 8 Nächten im März 2019

6/10 – Okay

Dante

Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers
Everything works fine except supply for towels
The hotel is ok and the staffs are friendly too but they don’t provide towels for the rooms and it’s good thing we brought our personal towels.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2018

10/10 – Hervorragend

Ferdinand

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2018

8/10 – Gut

Bong

Gut: Personal & Service
Descent hotel where you can have a peaceful rest, this is good for back packers or solo travelers. Although I don’t recommend this for families who is looking for activities like swimming or others. Overall it is a descent hotel, I do see myself going back here in the future if I need a place to rest and sleep for the night.
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2018

6/10 – Okay

Ole

Not fully as expected, but ok.
I booked the room for 2 adults and one child through Hotels.com and received confirmation for 1 room with 2 twin beds. When we checked in we got a room with only one twin bed. There were no rooms available with 2 twin beds and we had to sleep all 3 in one bed. The first morning I informed the reception the drain in the shower was clogged a d the aircon filter was dirty. In the evening the drain was cleaned but not the aircon filter. I cleaned the aircon filter myself. The breakfast was wery basic, but ok. The staff was very positive but it's obvious they have a tight budget.
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2018

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
New building nice and clean. But is not recommended for seniors. its equipped with Elevators
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2018

10/10 – Hervorragend

DocFerdy, BGC, Makati

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
My go-to place whenever my family and I are in subic. Nice place, convenient, a perfect staycation...always a two-thumbs-up experience
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2018

10/10 – Hervorragend

Louie, San Diego, Ca

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very nice and Clean. Located near by shopping complex
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2018

10/10 – Hervorragend

Steve

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
nice location close to restaurants and only a short drive to shopping and the beach
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2018

6/10 – Okay

Jeff, Laguna Hills, CA

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Nice room setting and breakfast buffet. The receptionist needs to smile more and greet guest more often. It would be a professional courtesy if she welcomes them and offer help.
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2018

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Courteous and very helpful staff. Very nice and covinient location of the hotel right next to the bay. 7/11 store next door.
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2018

8/10 – Gut

EDWIN

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2018

6/10 – Okay

Piotr

Gut: Personal & Service
Needs upgrade
Insects in the room incl ants. noisy aircon. Good location, taxi, bar, small spa nearby, nothing special.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2018

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 7 Nächten im August 2018

8/10 – Gut

Kuochung

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Clean and comfortable, staff are very accommodated, nice location that you can see the Subic harbor and walk around.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2018