3 Außenpools, Liegestühle

Bewertungen von Novotel Lombok Resort and Villas

4 out of 5
Novotel Lombok Resort and Villas
Pantai Putri Nyale, Mandalika Resort, Kuta, Lombok

Bewertungen

8,4

Sehr gut

116 von insgesamt 281 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
108 von insgesamt 281 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
36 von insgesamt 281 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
17 von insgesamt 281 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
4 von insgesamt 281 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,4/10

Sauberkeit

8,6/10

Personal & Service

8,6/10

Ausstattung

8,2/10

Zustand der Unterkunft

8,6/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

4/10 – Schlecht

herbert

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Abgewohntes 3 Sterne Hotel mit gutem Namen
Hotel ist sehr abgewohnt, Die Zimmer ebenso, meist ohne Balkon od.Terasse. Möglicher Weise sind die Suiten besser. Die Pools wirken ebenfalls heruntergekommen und bieten sehr wenig Liegemöglichkeit. Meer nicht einladend und den halben Tag Ebbe -felsig. In den Ort kommt man nur mit dem Taxi. Abends neben der Bar werden lautstark Actionfilme gespielt, sodass ein entspannter Sundowner nicht möglich ist. Positiv sind der bemühte Manager und die Massagen hervor zu heben. Frühstück war in Ordnung.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Robby Irawan am 26. Dez. 2019
Dear herbert, Greetings from Novotel Lombok Resort and Villas! Thank you for sending us your feedback, we are glad to know that you had an overall great stay with us. Assured, that I will share this feedback to all team. Thank you again and we hope to welcome you back for an even better stay. Regards,

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 4 Nächten im Juni 2017
Antwort von Room Division Manager am 1. Jan. 2018
Dear Valued guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Novotel Lombok Resort and Villas. At Novotel, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. It is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Jan Kroeckel General Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
gutes Hotel an schönem Strand
Die Zimmer sind sehr komfortabel, das Essen gut und die Aktivitäten zahlreich
Antwort von Charles am 24. Aug. 2016
Dear Valued Guest, Warmest Greetings from Novotel Lombok Resort & Villas. Thank you for taking your precious time to share your feedback on your recent stay at Novotel Lombok Resort & Villas. I am delighted to hear that you enjoyed your stay with us and that you were impressed by the hotel beautiful view, comfortable room, various activities and the good foods. We particularly appreciate your comments as you provide us with valuable encouragement and help us in our constant endeavor to offer the finest levels of hospitality to our guests, which will work as an additional motivation to continue our commitment and dedication to excellent hospitality. We will be continuously doing our extra efforts to ensure all of our customers have a memorable experience. I do hope that you can visit us again soon and that I have a chance to meet you personally and ensure that you would have a better experience. Please do not hesitate to contact me directly for any further assistance at GM@NOVOTELLOMBOK.COM Once again thank you for sharing your great feedback and we are looking forward to welcoming you back to the resort in the nearest future. Sincerely, Charles Choi, General Manager

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Strandresort mit Reno ieru gsbedarc
Ist zwar bestes Hotel in ganz Kuta in Lombok, allerdings dennoch mit schlechtem Preisleistungsverhältnis. Die Zimmerausstattung grundsätzlich gut, Badezimmer aber etwas in die Jahre gekommen. Der ungenügende Wasserdruck und die die kaputte Duschbrause führten zu einem sehr entäuschenden Duscherlebnisüberhaupt.
Antwort von Room Division Manager am 23. Apr. 2016
Dear Valued Guest, Warmest greetings from Novotel Lombok Resort & Villas! Thank you for choosing our resort for your valuable holiday and for taking your precious time to share your experience during your recent stay with us. Your detail feedback will be shared to our Executive Housekeeper and Chief Enginering as an encouragement for us to always make extra efforts for further improvement. I am sorry to learn that you had experienced dissatisfaction related to bathroom condition and cleanliness. We have taken your comments into our high priority, as our guest satisfaction is our main goal and we would like to ensure that this unpleasant experience will not happen again in the future. On a daily basis, the management team is checking the whole public area and at least 3 guest rooms per day to ensure every single facility of the hotel is maintained up to the highest standard. We will keep carrying out this daily walk-through until all issues are identified and rectified. Once again thank you for sharing your feedback and we are looking forward to welcoming you back to the resort with better experience in the nearest future. Sincerely, Charles Choi General Manager

8/10 – Gut

M, M

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Tolles Hotel am Strand
Die Entscheidung fiel gegen Sengiggi - Kuta Lombok ist anders Als Kuta in Bali - ruhig mit tollen Stränden - das Novotel ist wohl das älteste Hotel dort, wurde aber vor kurzem renoviert und kann daher voll empfohlen werden.
Antwort von Charles Choi am 19. Jan. 2016
Dear M, Warmest greetings from Novotel Lombok Resort & Villas! Thank you for choosing Novotel Lombok to spend your valuable holidays and for taking your precious time to share your fantastic experiences during your recent stay. We are delighted to learn that you were impressed by our features, quiet beautiful white sandy beach, as well as the oldest hotel but wonderful renovated. I am extremely delighted to hear that you enjoyed your stay, happy with services provided by our friendly staff. I will definitely share your feedback with my colleagues for their motivation to always deliver highest level of services to every guest. Once again thank you for sharing your great feedback and we are looking forward to welcoming you back to the resort in the nearest future. Sincerely, Charles Choi, General Manager

6/10 – Okay

Florian, München

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Wunderschönes Resort mit eklatanter Alterschwäche
Selten habe ich mir mit einer Bewertung so schwer getan wie heute. Warum? Es ist die Ambivalenz, die bei meinem Besuch im November 2015 so offen zum Tragen gekommen ist; viele tolle und positive Punkte sind erwähnenswert, gleichzeitig kann man bei der Pflege und Instandhaltung des Resorts von erschreckender Verwahrlosung sprechen – dazu aber später mehr. Als ich das Novotel im Jahr 1998 und 2000 erstmalig besuchte, war die Anlage neu und sehr gepflegt. Neben deutlich mehr Servicekräften, die aufmerksam in jedem Bereich des Resort tätig waren, überraschte mich damals eine liebevolle Finesse in der Dekoration der Gartenwege; akkurate Muster und frische Blüten wurden jeden Morgen auf den Sandwegen durch die Anlage verziert - davon ist in 2015 nichts übrig geblieben – die Wege wurden zwischenzeitlich betoniert. Hübsche Tischdecken im Restaurant waren damals selbstverständlich, auf die heute gänzlich verzichtet wird. Zunächst einmal möchte ich die positiven Aspekte in diesem Jahr, die durchaus erwähnenswert sind, aufzählen: beim Check-in bekamen wir ungefragt ein Upgrade auf die nächst höhere Zimmerkategorie, in diesem Fall eine Gartenvilla mit privatem Pool. Nach wie vor sind es wunderschöne Villen mit eigenen gepflegten und hübschen Gärten. Im Zimmerpreis enthalten ist eine einstündige Massage sowie ein optionales „privates“ Frühstück auf einem nahe gelegenen Hügel. Das Personal ist weiterhin hilfsbereit, charmant und freundlich. Allerdings verblüfft es schon ein wenig, dass –
Beschädigte Bodenplatten
Strand bei Ebbe
Frühstück mit blinder Box
Badleuchte lose

6/10 – Okay

Stefan, Regensburg, Bayern

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
schönes Hotel
soweit ist das hotel wirklich schön. sicherlich darf man nicht zu genau in jede Ecke sehen es ist immer noch Asien. Die Anlage als solches ist schön gebaut ähnlich einer alten Tempelstadt. Durchgänge und viele Nischen und Winkel. die Bucht ist auch sehenswert jedoch ist der Sand recht grobkörnig und enthält viele kleine Steine und abgestorbene Korallenstücke. Die überdachten Liegen am Strand sind wirklich ein Highlight. so kann man wirklich den ganzen Tag am Strand liegen und entspannen ohne einen Sonnenbrand zu riskieren. Die bekannte Problematik mit den Strandhändlern wurde stark einegedämmt indem man einen Verkaufsstand errichtet hat. jedoch sind immer noch zahlreiche Kinder unterwegs die Armbänder und ähnlichen Tand anbieten. Allerdings sind diese bei weitem nicht mehr so aufdringlich wie früher. ein wirkliches Highlight für uns war, dass es direkt im Hotel die Möglichkeit gibt, sich einen Roller zu günstigen Konditionen zu mieten und die Umgebung zu erkunden. im näheren Umkreis gibt es einige sehr schöne Buchten mit feinen weißen Sand und türkis blauen Wasser. die Preise beim Rollerverleih sind wirklich in Ordnung: ca. 1,50€ pro Stunde Benzin exklusive. es kann aber an jeder Straßenecke getankt werden ca. 0,8€ pro Liter Benzin. ebenfalls gibt es immer eine Versicherung beim ausleihen. 25$ bei Beschädigungen am Roller und 350$ bei Diebstahl. Die Preise im Hotel für Essen und Getränke sind recht gesalzen...
Strand in der Nähe
Hotelstrand
Aussicht Frühstücksterrasse
Hotelstrand und Essen
Antwort von Charles Choi am 2. Sept. 2015
Dear Stefan, Warmest greetings from Novotel Lombok Resort & Villas! Thank you for choosing Novotel Lombok to spend your valuable holidays and for taking your precious time to share your experiences during your recent stay. It is always a great pleasure to receive positive feedback. I am extremely delighted to hear that you enjoyed your stay with us and I would like to thank you for your compliments on our hotel and private white sandy beach and the hotel facilities. I will definitely share your great comments with my colleagues and congratulate the team on your behalf. Once again thank you for sharing your feedback and we are looking forward to welcoming you back to the resort with better experience in the nearest future. Sincerely, Charles Choi, General Manager

4/10 – Schlecht

Heike, Sulzbach-Ros., Bayern

Verbesserungswürdig: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Überteuertes Hotel mit lustlosem Personal
Schon bei unserer Ankunft zeigte sich die Lustlosigkeit des Personals. Zwar sah man kurz von der Rezeption auf, lies aber den Taxifahrer das Gepäck auf den Boden stellen, ohne das sich jemand bemüht hätte, uns zu begrüßen. Die Anlage schaute vernachlässigt aus, es lagen Zigarettenkippen herum und auch anderer Müll. Unsere Villa machte einen vernachlässigten Eindruck, schiefe Gardinen und die Abwasserrohre stanken unangenehm. Beim Frühstücksbüffet wurden leergegessene Platten nur auf Nachfrage und auch nur unwillig nachbestückt. Da das Hotel außerhalb von Kuta liegt, das Hotelpersonal sich aber weigert, ein Taxi mit Taxameter zu rufen, muss man abends die überteuerten Fahrdienste der Einheimischen in Anspruch nehmen, denn vorm zu Fuß gehen wird ausdrücklich gewarnt. Alles in allem ein vergessenswerter Aufenthalt für zu viel Geld.

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Nicht mehr
Wir waren das 4. mal im Novotel Lombok. das erste Mal 1999, damals hiess es noch Coralia Novotel, dann in 2009 und in 2010 und jetzt wieder. Wir hatten, wie immer, ungefähr eine Woche gebucht als Abschluss unseres Urlaubes. In 2010 konnte man sehen das die Zimmer eine Renovierung brauchten, aber sie waren sauber und das Personal machte vieles wett. Jetzt gab es renovierte Zimmer, aber meiner Meinung nach ist diese Renovierung nicht sehr gelungen, billiges Material, schlecht verarbeitet und an vielen Stellen schon kaputt oder beschädigt. Schlimmer war für uns aber dass das Zimmer und vor allem das Bad, nicht sauber waren. Obwohl wir für die letzten 2 Tagen eine privat pool Villa gebucht hatten, haben wir dieses abgesagt weil wir keine Lust hatten den Aufpreis für eine wieder nicht-saubere Unterkunft zu zahlen. Wir hatten das Gefühl dass Novotel die günstige Lage und das Monopol im Süden von Lombok nicht gut getan haben.
Antwort von Room Division Manager am 4. Sept. 2014
Thank you for taking the time to share your feedback regarding your recent stay at Novotel Lombok. Your remarks and suggestions are much appreciated as they help us improve both our service and our product.

8/10 – Gut

Bettina, Züruch

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Würden wieder hingehen
Das Novotel können wir sehr empfehlen. Es ist wunderbar gelegen am Rande von Kuta, die Zimmer sind sehr sehr schön und das Spa zu empfehlen. Schade war nur, dass aufgrund der Saison nicht alles offen war im Hotel.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

2/10 – Ungenügend

Johannes, München

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Horrible Hotel
The standard rooms are smelling very strong (I´ve changed 3 times!) The AC is very loud in every room I`ve tried. The Staff is a little bit arrogant they is not motivated to be as friendly as it is usual in Indonesia . The food is not worth to talk about. A Hotel like this you can find everywhere in the world, it is nothing special. Too many tourists there in Kuta/Lombok!! The Manager Mr. Dominique Duvivier was not in the Hotel, the Captain left his sinking Boat.... I think he didn´t want to sleep in his own sad Resort! I believe he was making holydays in a 2 Star Resort in Kuta/Bali to that time. Though the Manager on Duty, Mr. Atet Rochidin had to do the hard Job of his Boss. I cannot recommend this Resort. I´ve beeen 10 times to Indonesia, but this was one of my worst experience!

8/10 – Gut

zakalia

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Hôtel très agréable, donnant accès à une belle plage (mais pas terrible pour se baigner, entre les algues, la marrée souvent basse, et les petits insectes qui vous piquent dans l'eau). Le village de Kuta est accessible en vélo ou mobylette, environ 10 minutes. La plage de Kuta pour surfer est accessible à pied, un joli spot, mais bien pollué par les ordures malheureusement. La chambre est spacieuse, bien équipée, très agréable moment de vacances.
Aufenthalt von 5 Nächten im Mai 2024

8/10 – Gut

Sophia

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
We love this property it’s our third time here but it doesn’t seem as good as it used to be. Both our sinks were clogged and the stoppers were dirty. The restaurant has gotten super pricey and the service charge is twice other hotels. Breakfast was good but very limited in choice and quantity. For the price we hope for better.
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2024

10/10 – Hervorragend

Poh Cheng

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Our group had a great time staying at Novotel. Thanks Mr Khalil of reservation for all the assistance with room requests, transportation arrangement with Mr Sidik (he is the best to bring us around) and special Birthday celebration dinner arrangement. The teams from reception, the bar, restaurants, chef, house keeping are always giving their best services. BIG Thank you everyone for our group awesome holiday.
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024

10/10 – Hervorragend

Daiki

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
スタッフ 施設 景色 全てにおいて最高

10/10 – Hervorragend

Matthew

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023
Antwort von Deni am 28. Sept. 2023
Dear Guest,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Deni PardiyanFront Office Manager

10/10 – Hervorragend

Daniel

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2023
Antwort von Deni am 18. Sept. 2023
Dear Daniel,Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!Sincerely,Deni PardiyanFront Office Manager

10/10 – Hervorragend

Bruno

Mit dem Partner gereist
Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
L’hôtel est isolé et est à 5 km de la ville de kuta
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023
Antwort von Deni am 18. Sept. 2023
Madame/Monsieur BrunoNous vous remercions pour vos commentaires suite à votre séjour à Novotel Lombok Resort & Villa.C’est avec grand plaisir que nous recevons vos compliments. Aussi, nous ne manquerons pas de partager vos appréciations avec toute notre équipe. Votre satisfaction est la plus belle récompense pour notre personnel qui travaille jour après jour pour vous offrir un service irréprochable.Dans l’attente de vous accueillir de nouveau, nous vous prions de croire, Madame/ Monsieur, en l’expression de nos sentiments lesmeilleursDeni PardiyanFront Office Manager

10/10 – Hervorragend

Nick

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
staff were excellent
Aufenthalt von 5 Nächten im September 2023
Antwort von Deni am 12. Sept. 2023
Dear Guest,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Deni PardiyanFront Office Manager

8/10 – Gut

valerie

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Très bel hôtel ... en dehors des courses de motos
Très bel hôtel à la décoration raffinée sur une belle plage ( mais pas la plus belle du coin). Nous devions y passer 3 nuits et la 1ère journée a été trés agréable mais malheureusement nous avons du annuler notre dernière nuit car une compétition de motos avait lieu sur le circuit juste derrière l'hôtel et les bruits de motos envahissaient l'hôtel et la plage. Cette zone de Lombok se développe malheureusement de façon anarchique et c'est bien dommage car, en dehors des compétitions, le calme dans l'hôtel est absolu et nous avions passé une très belle journée à profiter de la plage
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2023
Antwort von Deni am 12. Sept. 2023
Dear Guest,Warmest Greeting from Novotel Lombok Resort and Villas.We very much appreciate your comments regarding your stay at Novotel Lombok. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.However we are regret that your previous experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. The information regarding the event at the circuit updated daily include the noise level that may caused on our information board for our guest preferences. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,Deni PardiyanFront Office Manager

10/10 – Hervorragend

Anton

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
My stay at Novotel was last minute, due to travel issues between Jakarta and Bali. I wish I would have spent my entire time at Novotel. The beach was amazing and staff incredible. The room was clean and modern, while the property was classic and well maintained. Check my Insta story @emderrevin for a sneak peak of what to expect. I will return for a much longer stay.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2023

2/10 – Ungenügend

Jun Toshio

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Do not stay at this hotel
The worst chain hotel I ever stayed! We booked this hotel at first because we thought it was a safe choice, as it is part of the Novotel hotel chain. Turns out that this was the worst experience we could’ve imagine. The room smelled like mold, the room really could use a renovation, and the breakfast food was not good. The hotel is very old and I am surprised it is still on business. Please do not stay there! Waste of money.
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2023

8/10 – Gut

Susan

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nice beach
Comfortable, nice beach, access to town by car
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2023
Antwort von Wira am 28. Mai 2023
Dear SusanWe very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Lombok Resort & Villas. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,WiraAsst. Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

Jeff

Aufenthalt von 1 Nacht im April 2023
Antwort von Dicky Maulana am 28. Apr. 2023
Dear Jeff, Thank you for your great 5 * review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Dicky Maulana Front Office & Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Arif

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2023
Antwort von Dicky am 1. März 2023
Dear Arif, Thank you for your great 5 * review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Dicky Maulana Front Office & Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Daiki

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
All good nothing bad
Aufenthalt von 8 Nächten im Februar 2023
Antwort von Dicky am 16. Feb. 2023
Dear Daiki, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Lombok Resort & Villas. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely, Dicky MaulanaFront Office Manager

10/10 – Hervorragend

Emma, Wantirna South

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Nice service and great property.
Aufenthalt von 5 Nächten im Oktober 2022
Antwort von Dicky am 1. Nov. 2022
Dear Emma, Thank you for your great 5 * review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Dicky Maulana Front Office & Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Nadia

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Abbiamo alloggiato in una villa sasak (n 504), semplicemente fantastica. Dotata di ogni comfort, ben climatizzata e ben posizionata rispetto a spiaggia e servizi della struttura. Personale attento, disponibile e molto gentile. Abbiamo cenato e pranzato in un paio di occasioni durante il ns soggiorno. Alternativa comoda a prezzi accettabili quando non si ha voglia di raggiungere Kuta. Abbiamo anche usufruito del servizio laundry (ottimo) e noleggio scooter (prezzi in linea con mercato). Torneremo e consigliamo
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2022
Antwort von Dicky am 11. Okt. 2022
Dear Nadia, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Lombok Resort & Villas. Thank you for highlighting our location by the beach, rooms, facility as well as our staff and food. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely, Dicky MaulanaFront Office Manager

10/10 – Hervorragend

Nigel

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Generally quite satisfied overall.
Aufenthalt von 10 Nächten im August 2022
Antwort von Dicky am 11. Okt. 2022
Dear Nigel, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Lombok Resort & Villas. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely, Dicky MaulanaFront Office Manager

6/10 – Okay

Yu Yu

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
不值得再次入住
上次入住,清潔度完全不行,電話上面有鼻涕,廁所沒有打掃乾淨,噁心到極點,反應後,也沒有任何人處理 本來決定不會再入住,但是家人是Novotel 支持者,選擇再給一次機會 所以這次訂的是家庭兩房,一進入房間就是惡臭味,經理到達現場後,幫我們換了新房間。 換了之後,變成新房間有潮濕味,已經懶得反映了。
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2022
Antwort von Dicky am 25. Juni 2022
Dear Yu Yu, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Novotel Lombok Resort & Villas. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. We are deeply sorry about the inconveniences caused by the bad smell in your room. The experiences described indeed do not reflect the level of service we strive to provide for our guests at Novotel. At Novotel, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problems and prevent future occurrences. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Dicky Maulana Front Office Manager

8/10 – Gut

Ikarini

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 5 Nächten im April 2022

2/10 – Ungenügend

Yu Yu

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
史上最爛的Novotel
房間無比噁心。 首先,門扣壞掉,本來不以為意,然後想沖澡,發現廁所地板全是沙子,花了一些時間沖洗,等到要使用吹風機,又發現吹風機壞掉,拿起話筒要反應給櫃檯人員,發現電話上滿是鼻屎,入住當天,一肚子火。 隔天早餐,要了一杯咖啡,喝到一半,發現嘴巴有東西吐出來,是蒼蠅! 這是什麼噁心又令人發火的經驗。 整個過程中都有反應完全沒有得到一個讓我能接受的道歉,爛爆了!
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2022
Antwort von Henry Morgan - Front Office Manager am 14. Jan. 2022
Dear Mr. Valued guest, Warm greetings from Novotel Lombok Resort and Villas! Thank you for sending us your feedback, we are sorry to know that your overall experience was unpleasant. We hope that we have we have time to send you better experiences. Again thank you and we look forward to welcome you back for a better stay. Best Regards.

8/10 – Gut

BRIGITTE

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2020

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very friendly staf, only thing that i dissliked were the average prices in the hotel, they are too high for this island.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2020
Antwort von Robby Irawan am 14. März 2020
Dear Mr. Valued guest, Warm greetings from Novotel Lombok Resort and Villas! Thank you for sending us your great feedback, we are delighted to know that your overall experience was good. And that glad to read that you particularly liked and enjoyed our services. Again thank you and we look forward to welcome you back for another great stay. Best regards,

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Veuillez lire les précédents messages ...............................
Aufenthalt von 16 Nächten im Februar 2020
Antwort von Robby Irawan am 14. März 2020
Dear Mr. Valued guest, Warm greetings from Novotel Lombok Resort and Villas! Thank you for sending us your feedback, we are sorry to know that your overall experience was unpleasant. We hope that we could have your comments so that we can identify our improve area. Again thank you and we look forward to welcome you back for a better stay.

10/10 – Hervorragend

Mom Pee

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
A right choice for our stay at Kuta
We had a wonderful stay at Novotel Lombok. It is a beautiful resort looking like a lost world with attractive sculptures . The staff is efficient in arranging tours for us. We had a wonderful dinner at the hotel restaurant. The breakfast was nice with lots of varieties.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2020
Antwort von Robby Irawan am 14. März 2020
Dear Mr. Mom, Warm greetings from Novotel Lombok Resort and Villas! Thank you for sending us your great feedback, we are delighted to know that your experience has been wonderful. And that glad to read that you particularly liked and enjoyed all facilities and services. Again thank you and we look forward to welcome you back for another great stay. Best regards,

10/10 – Hervorragend

Tim, Sydney

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Fantastic location, not “overbuilt”, it works nicely with the local environment and doesn’t overpower it. By far my greatest compliment is to the staff. From the super friendly breeze bar staff, to reception, management and the cleaners the service was universally excellent. To name a few (although I’ll miss many), thank you to Jan, Mukti, Anto, Jumardi, Ryadi and Santana, you all once again made it a memorable stay and I will be back this year!
Aufenthalt von 6 Nächten im September 2019
Antwort von Robby Irawan am 14. März 2020
Dear Mr. Tim, Warm greetings from Novotel Lombok Resort and Villas! Thank you for sending us your great feedback, we are delighted to know that your overall experience has been so great. And that glad to read that you particularly liked and enjoyed all facilities and services. Again thank you and we look forward to welcome you back for another great stay. Best regards,

4/10 – Schlecht

Ditte A.

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Old run down hotel
Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2020
Antwort von Robby Irawan am 14. März 2020
Dear Ditte, Greetings from Novotel Lombok Resort and Villas! Thank you for taking the time to send us your feedback, we are sorry to know that your overall experience was unpleasant due to our hotel did not meet your expectations. Regards,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Nice beach front hotel with good breeze. Walking distance to a perfect spot to watch sunset. The sand is more pebble type and not as smooth as those found in gili islands. Breakfast is good and breeze bar serve some good happy hour cocktails. Watch out for the flies though. It is just irritating you have to fight your meals with flies. Management should have installed those electric flies buster at the restaurant. As for the rooms, they are ok and the only complains is there is no lift if you got 3rd floor room. Not suitable for those who have issue climbing stairs. Now the biggest minus point if you stay at Novotel, you get screwed if you dont have your own transport. There are no gojek or taxi. Only private cars. They charged a return trip from hotel to Kuta Lombok for 90k rupiah. It is only less than 3km one way and you can imagine the amount you rake up at the end of stay. Hotel should have provide shuttle service like those at Novotel Benoa Bali. Overall i still find Novotel the best hotel at Kuta and it is only the transport which is the biggest sore for visitors.
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2020

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019
Antwort von Robby Irawan am 26. Dez. 2019
Dear Guest, Greetings from Novotel Lombok Resort and Villas! Thank you for sending us your feedback, we are glad to know that you had an overall great stay with us. Assured, that I will share this feedback to all team. Thank you again and we hope to welcome you back for an even better stay. Regards,

10/10 – Hervorragend

PhilNeo

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Secluded spot, beautiful premises and wonderful staff
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Robby Irawan am 26. Dez. 2019
Dear PhilNeo, Greetings from Novotel Lombok Resort and Villas! Thank you for sending us your feedback, we are glad to know that you had an overall great stay with us. Assured, that I will share this feedback to all team. Thank you again and we hope to welcome you back for an even better stay. Regards,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist, Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Perfect view and cleanliness
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019
Antwort von Robby Irawan am 26. Dez. 2019
Dear valued guest, Greetings from Novotel Lombok Resort and Villas! Thank you for sending us your feedback, we are glad to know that you had an overall great stay with us. Assured, that I will share this feedback to all team. Thank you again and we hope to welcome you back for an even better stay. Regards,

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im November 2019
Antwort von Robby Irawan am 26. Dez. 2019
Dear valued guest, Greetings from Novotel Lombok Resort and Villas! Thank you for sending us your feedback, we are sorry to know that your overall stay did not meet your expectations. Rest assured, that I will share to all team for us to be able to improve our quality. Thank you again and we hope to welcome you back for an even better stay. Regards,

10/10 – Hervorragend

Lars Andreas

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Familie ferie.
Meget hyggelig personalet! Fantastisk service! Hit reiser vi gjerne igjen! Våre barn storkoste seg her! Og jeg kan anbefale hotellet på det varmeste! Noen vil si at hotelle begynner å bli eldre. Det er sant, men naturen og personalet etc er så bra at det veier opp mange gangen😊. Vi bodde i family villa i juli 2019.
Aufenthalt von 9 Nächten im Juli 2019
Antwort von Robby Irawan am 26. Dez. 2019
Dear Lars, Greetings from Novotel Lombok Resort and Villas! Thank you for sending us your feedback, we are glad to know that you had an overall great stay with us. Assured, that I will share this feedback to all team. Thank you again and we hope to welcome you back for an even better stay. Regards,

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Disappointing
The staff here are super friendly but honestly, other than that, this place isn’t worth more than 2 stars. We checked in and found super dirty sheets, ripped duvet covers, and an ancient AC that might as well have been an old car engine by the sound of it. The weekend manager offered us a free dinner which was a nice touch but, in retrospect, we’d rather have paid somewhere else. Again, staff is friendly, but the food was bland and they got our order wrong even though we were just two people. Had to wait for 30 minutes for a pizza even after the wrong food came out... If you do stay here, head into Kuta for your meals (Bazaar, Milk and Bamba are three favourites). Struggling to find positives other than the staff, but both the massages at the spa and the fitness centre were good. If you’re expecting a 4-star experience you’ll be disappointed.
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2019
Antwort von Robby Irawan am 26. Dez. 2019
Dear valued guest, Greetings from Novotel Lombok Resort and Villas! Thank you for sending us your feedback, we are sorry to know that your overall stay did not meet your expectations. Rest assured, all the points you mentioned have been well noted and shared to all team for us to be able to improve our quality. Thank you again and we hope to welcome you back for an even better stay. Regards,

10/10 – Hervorragend

Rachel

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
enjoyable stay at the novotel
We really enjoyed our stay at the novotel. The facilities were good and the staff were friendly and helpful. The resort was right on the beach front and a 5 minute drive to Kuta beach. The buffet breakfast was great.
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Robby Irawan am 25. Okt. 2019
Dear Rachel , Greetings from Novotel Lombok Resort and Villas! Thank you for sharing us your feedback, we are glad to know that your overall stay has been enjoyable one. It is always a pleasure to receive positive feedback. Assured, that I will share your feedback to all team to motivate us in providing best service quality. Thank you again and we look forward to welcome you back soon. Regards,

8/10 – Gut

phil, Peeth

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Old but well maintained and part of its charm is its traditional style and setting. Room was lovely large and very comfortable. Staff very helpful. Delightful setting right on the beach.
Aufenthalt von 6 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Robby Irawan am 25. Okt. 2019
Dear Phil, Greetings from Novotel Lombok Resort and Villas! Thank you for sharing us your feedback, we are glad to know that your overall stay has been great one. It is always a pleasure to receive positive feedback. Assured, that I will share your feedback to all team to motivate us in providing best service quality. Thank you again and we look forward to welcome you back soon. Regards,

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Ok, not great food, aircon not working. Average service
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Robby Irawan am 25. Okt. 2019
Dear valued guest, Greetings from Novotel Lombok Resort and Villas! Thank you for sharing us your feedback, we are glad to know that your overall stay was good. Sorry to read that you had problem with AC not working, and our food quality did not meet your expectations. It is always a pleasure to receive constructive feedback. Assured, that I will share your feedback to all team to evaluate us in providing best service quality. Thank you again and we look forward to welcome you back soon. Regards,