Außenpool

Bewertungen von The Alana Hotel and Convention Center - Solo by Aston

4 out of 5
The Alana Hotel and Convention Center - Solo by Aston
Jalan Adi Sucipto, Solo, Colomadu, Central Java

Bewertungen

8,2

Sehr gut

22 von insgesamt 53 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
19 von insgesamt 53 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
6 von insgesamt 53 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
4 von insgesamt 53 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
2 von insgesamt 53 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,2/10

Sauberkeit

8,0/10

Personal & Service

8,0/10

Ausstattung

8,4/10

Zustand der Unterkunft

8,0/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

10/10 – Hervorragend

Ajeng Putri

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

8/10 – Gut

Francisca

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2023

4/10 – Schlecht

Donald

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
I will never book this hotel again. The restaurant is poorly managed. Arrived at breakfast . Every item I was interested in was cold. They had a western selection that looked disgusting. No water in the room. They had a container that you could fill in the hallway. Warm water., They had beer on the menu...they had only 1 brand available . The dinner was so small I could have eaten 3.
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2023
Antwort von Management am 31. Jan. 2023
Dear Mr. Donald,Thank you for taking the time to share about your experience staying at The Alana Hotel & Convention Center Solo.We thank you for your input. Your input has been reviewed by us and has become a valuable lesson for us to prevent the same thing from happening in the future.Mr. Donald, We hope that The Alana Hotel & Convention Center Solo still be the hotel of choice for you in the futureBest Regards,Management

8/10 – Gut

TOMOHARU, YAO

Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2023

8/10 – Gut

windy

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Love the bed and pillows. Amazing.. facilities is great, staff is great.
Antwort von Sistho A Srestho , ST.CHA am 16. Jan. 2023
Ms. Windy,Thank you so much for taking the time to leave us this amazing review. Best regard, Management

8/10 – Gut

PATRICIA

Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2022
Antwort von Sistho A Srestho , ST.CHA am 16. Jan. 2023
Ibu Patricia, Ulasan Anda membuat hari kami menjadi lebih baik! Hormat kami, Manajemen

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Secara umum bagus, item di bathroom perlu di tingkatkan
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2019

4/10 – Schlecht

muhtar

Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2019

8/10 – Gut

Endang

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2019

8/10 – Gut

Adolfus

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great hotel.. centrally located. Great facilities incl. Free Airport Shuttle. The lady who was at the check in area was unfriendly and not willing to help me with checking in so i had to wait for another staff while she was actually there doing nothing.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2018

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nice hotel near the city... family friendly.. cozy lounge and good local meals combine with local hospitality
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2018

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2018

8/10 – Gut

YULI

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit
Time to throw away the old towel
Staffs are nice and helpful. I doubt for the cleanliness of the towel. Towel a bit greyish, smell weird.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2018

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Personal & Service
Hotel biasa saja utk kelas bintang 4
Semuanya biasa aja, tidak ada kesan hotel ini berbintang 4
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2018

10/10 – Hervorragend

Robert, Jakarta

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotel near highway
Best hotel in solo, cleanest room, exciting facilities, but little bit poor in breakfast.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2018

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2018

8/10 – Gut

Grant

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2018

2/10 – Ungenügend

Charles

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Pelayanan resepsionis yang sangat buruk
Saya sangat..sangat kecewa untuk pengalaman saya menginap di hotel ini. Sangat kecewa dengan pelayanan oleh resepsionis bernama Reni yang membuat saya menunggu hingga sejam di lobby, dengan tanpa kepastian kapan secepatnya bisa mendapatkan kamar yang sudah saya book lewat hotels.com sehari sebelumnya. Dengan alasan kamar superior penuh semua dan masih dibersihkan. Saya dibuat menunggu dari jam 13.05 hingga 14.00, sampai saya harus 5x bolak balik tanyakan kepada Reni apakah membersihkan (hanya) satu kamar superior dengan 2 bed dan no smoking, membutuhkan waktu hampir 1 jam ????? Dan akhirnya saya minta dipertemukan dengan front office manager, lalu dijawab dengan alasan yang sama, sampai jam 13.55 masih belum satupun kamar yang ready. Logis??? Alasannya sangat tidak masuk akal, dijawab ada grup yang semua tamunya minta 'late check out' sampai jam 13.00. Logis??? Jika memang semua kamar superior kena 'late check out'. Masa membersihkan satu kamar pun tidak ada yg ready selama hampir 1 jam saya menunggu??? Dan si resepsionis bernama Reni pun sangat sangat tidak tanggap melakukan follow up ke bagian kamar yg sudah ready. Saya hampir tiap bulan menginap di hotel Alana sini, tetapi bahkan tanggapan untuk komplain saya ke front office manager pun juga sangat mengecewakan, dengan saya diberi alternatif 'smoking room', setelah saya menunggu lama di lobby. Dan akhirnya di jam 14.00 saya baru bisa menerima kunci kamar.
Antwort von Farida Aerlianty am 10. Apr. 2018
Pada kesempatan ini kami ingin mengucapkan terimakasih untuk dukungan Bapak dengan memilih The Alana Hotel & Convention Center - Solo sebagai akomodasi Bapak selama berada di Solo. Kami memohon maaf atas ketidaknyaman yang Bapak alami dan terimakasih untuk saran dan masukan dari Bapak. Kami telah menindak lanjuti permasalahan tersebut dan memperbaiki proses yang ada. Sekali lagi, kami mengucapkan terima kasih atas saran Bapak dan kami berharap untuk dapat melayani Bapak lagi dalam waktu dekat.

8/10 – Gut

Syahdi

Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Sauberkeit
Aufenthalt von 4 Nächten im November 2017

2/10 – Ungenügend

worldtraveller, zurich

Gut: Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Personal & Service
dirty room, staff not attentive
I waited 5 hours for fresh towels. this was after calling 4 times and visiting the desk thrice. yet, the front desk staff didn't believe me and came with me to check if I was lieing. disgrace. room has dust all over. view was good. walls are paper thin, this very noisy. room service took 45 mins just for a sandwich. breakfast easily took an hour. probably good for locals, not foreigners. take 20 to 30 mins to reach town. will not be returning or recommending.
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2017

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Best hotel on my trip
Very good hotel , only the linen in bed was stained Helmut
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2017
Antwort von Farida Aerlianty, Public Relation Officer am 11. Dez. 2017
Dear Valuable guest, Thank you for choosing to stay at The Alana Hotel & Convention Center - Solo, and for taking the time to provide us with your feedback. Your feedback is highly appreciated to improve our quality. The Team and I look forward to be able to welcome you back to The Alana Hotel & Convention Center - Solo some time in the near future. Sincerely yours,

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Sauberkeit
朝食ビュッフェのフルーツにハエがたかっていて食べる気がしなかった。料理の味もいまいちだった。部屋やその他のサービスは概ね快適だった。
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2017
チーム全体を代表して、私はあなたの最近の滞在経験をお詫び申し上げます。 明らかに、各ゲストに特別な経験を提供するという私たちの目的は、特に朝食の経験であなたの滞在中に達成されませんでした。 私は、ほとんどのお客様がもっと楽しい体験を楽しむように、私たちはより良いことができると確信しています。 私たちはあなたにもう一度チャンスを迎える機会を願っています。 この機会にそれが現れるのを楽しみにしていてください。 敬具、 Farida Aerlianty Public Relation Officer

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Definetely not 4 stars hotel. Only provide bath towels and an old dirty bath mat. No wash cloth, no hand towels.
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2017
On behalf of the entire team, I would like to apologize for your recent stay experience with us. Clearly our objectives to provide an exceptional experience to each guest was not achieved during your stay. I am confident we can do better as most of our guests enjoy a much more pleasant experience; we hope to have the opportunity of welcoming you back for another chance. Look forward to this opportunity should it present itself. Sincerely yours, Farida Aerlianty Public Relation Officer

4/10 – Schlecht

Daniel, Houston, Texas

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Mediocre 4 star hotel
Bad experience starting with checking in with an unfriendly front desk/staff; The room was missing the safe and I waited for almost an hour for them to bring one, which made me late for my business meeting. Terrible dinner and breakfast experience. I ordered the baked chicken and it was cold and tasted old and like leftovers, after a very long wait... The waitress did try her best and the hotel eventually sent me the same dinner to my room free of charge, this time it was warm. On the bright side, the duty manager and spa staff were excellent.
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2017
Antwort von Farida Aerlianty, Public Relation Officer am 4. Dez. 2017
Dear Daniel, On behalf of the entire team, I would like to apologize for your recent stay experience with us. Clearly our objectives to provide an exceptional experience to each guest was not achieved during your stay. I am confident we can do better as most of our guests enjoy a much more pleasant experience. We hope to have the opportunity of welcoming you back for another chance.

6/10 – Okay

not bad

bagus
nyaman tapi suara musik masuk kedalam kamar
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2017

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
every thing is good, staff friendly, room and food very nice
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2017

6/10 – Okay

NOBUHISA

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
スタッフの対応は良かったのですが
2泊しましたが、2泊目の歯ブラシ・足拭きマットの交換がありませんでした。 足拭き自体、無くなっていました。 日本語対応はありません。
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2017

10/10 – Hervorragend

Marlinda, Washington

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
All I can say is good
I like the nasi goreng in that restaurant. The employees are very friendly, helpful and polite. I definitely will be back.
May 16, 2017

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
menyenangkan
menyenangkan

10/10 – Hervorragend

Adriyan

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
hotel keluarga yang nyaman
harga yang sangat terjangkau untuk hotel dengan fasilitas yang nyaman

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

10/10 – Hervorragend

Lusi

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotel yang lengkap untuk liburan keluarga
Lengkap untuk rekreasi keluarga. Kolam renang, taman, arena bermain anak, area restoran sangat baik

8/10 – Gut

Jetro, Jkt

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Very good experience
Alana is one of the best choice to stay at Surakarta. Aside of placed not in the best prominence location, hotel facility is very complete. Room is clean, staff is helpful, non stop hot water, excellent wi-fi connection, complete TV cable with affordable room rate.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
New and clean hotel. Staff were friendly and the hotel being new has a very modern feel

10/10 – Hervorragend

David

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Wheelchair accessible
Property, room & shower is completely Wheelchair accessible

10/10 – Hervorragend

yulius

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotel yg nyaman kamarnya sesuai dgn harapan
Sangat menyenangkan di alana kamarnya enak

6/10 – Okay

Sabina

Gut: Komfort des Zimmers
clean and new hotel
it is a new hotel so it is still clean...wondering if within few more years ahead still clean because i notice there's leak in the toilet.

10/10 – Hervorragend

syams

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

8/10 – Gut

andy, smg

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotel dekat bandara
Hotel bagus,bersih.sangat recomended!! Sedikit kecewa saja,respon teknisi lambat terkait deposit box yg tidak bisa digunakan karena ulah tamu sebelumnya yg mengunci ,tp it's oklah.....semua terobati dgn fasilitas hotel yg lain...

8/10 – Gut

adrian, jakarta

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Simple n nice hotel
Simple n nice, nothing fancy but very good for business trip

4/10 – Schlecht

Rudi, Medan

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
I will prefer the other hotel on next occassion
Noisy, and the water drainage in the bathroom is stuck

10/10 – Hervorragend

Satria Budi, Malang

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotel rekomended di solo
Hotel yg bagus dan lokasi dekat dengan bandara

10/10 – Hervorragend

Vladimir, Bali

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Got a great room for a couple for a great price!
Booked this hotel at a great price for one night, stoping on a road trip from Jakarta to Bali. Was a very pleasing experience, highly recommend!

10/10 – Hervorragend

totok wahyu

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft

10/10 – Hervorragend

aL, Jakarta

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great 4star hotel
The hotel is highly recommended for business and leisure although not located in downtown solo.

10/10 – Hervorragend

widy, demak

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
perfect
perfect....

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
sangat menyenangkan

10/10 – Hervorragend

samuel

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Good and new hotel
New and clean hotel