Sitzecke in der Lobby

Bewertungen von Starhotels Excelsior

4 out of 5
Starhotels Excelsior
Viale Pietro Pietramellara 51, Bologna, BO

Bewertungen

9,0

Wunderbar

620 von insgesamt 1005 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
287 von insgesamt 1005 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
63 von insgesamt 1005 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
21 von insgesamt 1005 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
14 von insgesamt 1005 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9,4/10

Sauberkeit

9,0/10

Personal & Service

8,6/10

Ausstattung

9,0/10

Zustand der Unterkunft

8,6/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great location, nice room
Overall a decent hotel at a great location. Room was spacious and well equipped with shower, bathtub, coffee machine, etc. Staff was quite unfriendly and distant, this could be improved. Generally, the heating was too strong, everywhere it was too hot, especially in the gym with nearly 26°C... Could easily be improved by heating less...
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Eleonora Ortenzi - Room Division Manager am 26. Feb. 2024
Dear Guest, we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay in our Starhotels Excelsior. We are glad to see that you took away an overall good impression. Any suggestions or opinions related to our service is highly taken into consideration and, if in any way this service can be improved, be well assured that our will is to achieve this goal. Thank you for choosing Starhotels and hoping to welcoming you again.Kindest regards.

10/10 – Hervorragend

Stefan-Herbert

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Wir hatten einen super Aufenthalt. Lage war für uns perfekt, alles super erreichbar. Frühstück war auch in Ordnung. Einziges kleines Manko war die Badewanne/Dusche, die Trennwand ist etwas klein dimensioniert gewesen, deshalb war das ganze Bad nass.
Antwort von Eleonora Ortenzi – Room Division Manager am 20. Okt. 2023
Dear Mr. Stefan-Herbert, we desire to thank you a lot for the positive comment regarding your stay in our Starhotels Excelsior. Your comments make us feel so proud and help us to do all our best to enhance the quality of our service. We are waiting for you in one of our Starhotels. Best regards.

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 3 Nächten im September 2023
Antwort von Eleonora Ortenzi – Room Division Manager am 11. Okt. 2023
Dear Guest,Thank you for the feedback on your recent stay in our Starhotels Excelsior.Kindest regards.

10/10 – Hervorragend

Dr. Andreas

Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023
Antwort von Eleonora Ortenzi – Room Division Manager am 18. Sept. 2023
Dear Dr. Andreas,Many thnaks for your positive feedback regarding your recent stay in our Starhotels Excelsior. We look forward to welcoming you back again.Kindest regards.

6/10 – Okay

Guofen

Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023
Antwort von Eleonora Ortenzi – Room Division Manager am 11. Sept. 2023
Dear Guofen,We are writing in connection with your feedback at Starhotels Excelsior in Bologna.Accept our sincere apologies if on this occasion we did not fully match your expectations. We really hope to have the opportunity to welcoming you back soon, as it will be a pleasure for us to look after your stay. Warm Regards

10/10 – Hervorragend

Claudia

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023
Antwort von Eleonora Ortenzi – Room Division Manager am 22. Aug. 2023
Gentilissima Claudia,ringraziamo per il positivo punteggio che ha condiviso.Siamo molto contenti che la sua permanenza è stata piacevole e ci auguriamo di rivederla presto.Cordiali saluti,

8/10 – Gut

Lisa

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
gute Lage direkt am Bahnhof. Zentrum gut zu Fuss erreichbar.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023
Antwort von Eleonora Ortenzi - Room Division Manager am 17. Aug. 2023
Dear Mrs. Lisa,Thank you for sharing your positive feedback on your recent stay in our Starhotels Excelsior.We wish to have you here again in the near future.Kindest regards.

10/10 – Hervorragend

Patrizia

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
directly in front of the front station, and within walking distance of the old town; excellent service, very attentive staff at the front desk and the restaurant
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2023
Antwort von Eleonora Ortenzi – Room Division Manager am 8. Aug. 2023
Dear Mrs. Patrizia,thank you very much for spending your time in describing your stay in our Starhotels Excelsior. We’ve shared with all the staff your good impressions, which help us to do always the best in our work. Our hotel is located only 10 minutes’ walk from historical city center and it is a very pleasant walk under our beautiful “Portici”, part of Unesco Heritage. We’ll expecting to see you soon again. Best regards,

8/10 – Gut

Dirk

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2023
Antwort von Eleonora Ortenzi – Room Division Manager am 28. Juli 2023
Dear Dirk,Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Michael

Aufenthalt von 1 Nacht im April 2023
Antwort von Eleonora Ortenzi – Room Division Manager am 11. Juli 2023
Dear Michael,Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!Sincerely,

8/10 – Gut

Thomas

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Nice Hotel with good rooms and friendly staff. Neighborhood as to be expexted with the station on the other side of the street not great. And the check in and check out was very time consuming.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2023
Antwort von Eleonora Ortenzi – Room Division Manager am 27. Juni 2023
Dear Thomas,Thank you for your feedback. We are glad you enjoyed your stay with us and we are looking forward to welcoming you soon, again. Warm Regards

8/10 – Gut

Michael

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Idealer Ausgangspunkt wer mit der Bahn anreist
Freundlich, gute Zimmer, sehr gutes Restaurant. Einige Ecken im Bad könnten erneuert werden, für einen Kurztripp jedoch in Ordnung.
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2022
Antwort von Eleonora Ortenzi - Room Division Manager am 23. Sept. 2022
Dear Mr. Michael, we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay in our Starhotels Excelsior. We are really glad to hear that you appreciated our hospitality, in terms of quality of the service and product. Any suggestions or opinions related to our service is highly taken into consideration and, if in any way this service can be improved, be well assured that our will is to achieve this goal. Thank you for choosing Starhotels Excelsior and hoping to welcoming you again, kind regards.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Gute Lage, angenehmes, komfortables Hotel
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2022
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 19. Juni 2022
Dear guest Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Katja

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Sitze!
Alles Top! wir waren zum zweiten Mal in diesem Hotel und sind wieder sehr zufrieden gewesen. Wir haben auch einen Upgrade ( wegen hotels.com Silber-Status)für ein besseres Zimmer bekommen und eine Flasche Wein.Sollten wir uns noch mal in Bologna aufhalten, dann nur in diesem Hotel.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2022
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 9. Mai 2022
Dear Mrs. Katja, First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at the Starhotels Excelsior in Bologna. It is really a pleasure for us to see you fully enjoyed your stay with us and for this we do thank you wholeheartedly. We look forward to welcoming you back at Starhotels and we remain at your entire disposal for any further need. Sincerely,

6/10 – Okay

Michael W.

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Von Vorteil ist die zentrale Lage
Wir waren mit dem Hotel überwiegend zufrieden. Da es das von uns gebuchte Standardzimmer wohl nur zur (sehr belebten) Straße gibt, bot man uns für einen sehr fairen Zuschlag ein Upgrade auf ein Deluxe-Zimmer an, das zum ruhigen Innenhof gelegen war. Das Zimmer war recht groß, zusätzlich mit einem kleinen Flurbereich und einem begehbaren Kleiderschrank. Alles war sehr sauber und ordentlich. Das Frühstück war leider nur mittelmäßig und ohne Besonderheiten oder Abwechslung. Im Fitnessbereich gab es weder Handtücher noch Mineralwasser. Auch hier könnte man ein bisschen mehr Fantasie walten lassen. Eine freundliche Verabschiedung beim Check-out wäre auch nett gewesen.
Das bequeme Bett
Flurbereich
Begehbarer Kleiderschrank
Das Badezimmer
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2021
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 1. Dez. 2021
Dear Mr. Michael W., We thank you for your review and for having enjoyed our excellent location in the heart of Bologna. We wish to assure you that it is very useful for us to know the opinion of our Guests, as it allows us to embark on a path of continuous growth and improvement of the quality of our services. We are surprised to read about your dissatisfaction regarding our Breakfast. Our buffet breakfast every morning offers a great selection of products between sweet and savory foods and hot & cold with particular attention to their freshness and flavor. We are very sorry, therefore, to know that it was not to your liking. Regarding the fitness room, we are sorry if you find it “poor”: it is not a lack of imagination, but is a painful lack of liberty due to the Covid restrictions. This, however, should not be an adequate explanation for any lack of courtesy or efficiency that may have occurred and, while we remain surprised to hear of this matter, at the same time we renew our apologies. We look forward to having you as our guest again and to be able to positively surprise you. Sincerely,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2021
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 15. Sept. 2021
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great room and very quiet. Location is perfect for exploring the region. Check-in took an incredibly long time
Aufenthalt von 4 Nächten im Mai 2021
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 29. Mai 2021
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Sincerely,

8/10 – Gut

Daniel

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2020
Antwort von La Direzione dello Starhotels Excelsior am 11. Okt. 2020
Gentile Daniel, Grazie del tempo dedicato a condividere le sue impressioni! Speriamo di riaverla presto tra i nostri ospiti. Cordiali saluti,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Ein sehr positives Erlebnis. Modern und komfortabel, ruhig, mit Kaffeemaschine und Badewanne, gutes Frühstück. Einfach perfekt.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2020
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 29. Feb. 2020
Dear Guest, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Die Lage ist super, Frühstück top! Gegenüber ist der Hauptbahnhof, mit Apotheke, Supermarkt etc., direkt links und rechts neben dem Hotel Imbisse, so dass man schnell sich versorgen kann.
Aufenthalt von 4 Nächten im Februar 2020
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 27. Feb. 2020
Dear Guest, thank you for your feedback - we are glad to read you enjoyed the strategic location of the hotel. We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely,

8/10 – Gut

André

Geschäftlich gereist
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2019
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 22. Jan. 2020
Dear Andrè, Dear Guest, on behalf of all of us, thank you for your positive feedback. We are looking forward to welcoming you back soon. Warm Regards

10/10 – Hervorragend

Rene

Aufenthalt von 1 Nacht im November 2019

8/10 – Gut

Claudia, Köln

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Das Hotel ist zentral gelegen und optimal für Ausflüge in andere Städte. Im Speiseraum wird ein sehr gutes Frühstück serviert. Das Personal an der Rezeption ist zum Teil etwas überheblich.
Aufenthalt von 7 Nächten im August 2019
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 3. Sept. 2019
Dear Claudia, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Sincerely, The Starhotels Excelsior Management

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
alles in Allem ok. Frühstück top! Personal freundlich. Parken im Hotel kostet extra (18€-30€), aber für die Parkverhältnisse in Bologna ok.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2019
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 24. Juli 2019
Dear Guest, First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at the Starhotels Excelsior in Bologna. It is really a pleasure for us to see you enjoyed your stay with us and for this we do thank you wholeheartedly. We look forward to welcoming you back at Starhotels and we remain at your entire disposal for any further need. Sincerely,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 21. Juli 2019
Dear Guest, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely,

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
I booked a 23 qm double superior room but received a small 12 qm single room. When I arrived, I was offered to upgrade ti superior room, the room,I booked before. This is not nice. I wrote to the hotel after my return and after checking my original booking
Aufenthalt von 8 Nächten im Juni 2019
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 20. Juli 2019
Dear Guest, first of all we would like to thank you for taking the time to share your feedback about your recent stay with us. Any suggestion or opinion, related to our service and/or to our venue, is actually highly taken into consideration and, if in any way something can be improved, be well assured that our will aims to accomplish this achievement. As far as your complain concerning the room, we are sorry for the inconvenience. We would like to apologies if your stay was not as comfortable as it should have been, as we assure you this is never our intention. We would like to change your opinion so should you decide to return please get in touch with us directly as we will do our very best to ensure we exceed your expectations next time. Best Regards

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2019
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 12. Juni 2019
Dear Guest, Thank you for the great feedback of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, The Starhotels Excelsior Management

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Lage sehr gut. Freundlichkeit an der Reception weniger. Sauber und effizient. Essen im Restaurant sehr gut und dort die Bedienung sehr freundlich.
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2019
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 13. Mai 2019
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Sincerely,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2019
Antwort von Antonio / GSA Starhotel Excelsior am 28. Apr. 2019
Dear Guest, thank you for taking the time to share your feedback about your recent stay with us. We are glad to hear you had a positive experience at Starhotels Excelsior and we are looking forward to welcoming you back very soon. Warm Regards The Starhotels Excelsior Management

10/10 – Hervorragend

Hans

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
zu empfehlen in diser Preiskategorie !!
das Hotel liegt nahe beim Bahnhof. Trotzdem ruhig gelegen, das Zimmer sauber und jeden Tag vorbildlich gereinigt ! Das Frühstück gut jedoch die Bedienung könnte besser aufmerksamer sein. Alles in allem ein empfehlenswertes Hotel.
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2019
Antwort von Antonio / GSA Starhotel Excelsior am 13. Juni 2019
Sehr geehrter Herr Hans, Vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, uns Ihr Feedback zu Ihrem letzten Aufenthalt mitzuteilen. Wir freuen uns, dass Sie im Starhotels Excelsior eine positive Erfahrung gemacht haben, und freuen uns, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen. Herzliche Grüße Das Starhotels Excelsior Management

10/10 – Hervorragend

Christa

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Beim Bahnhof, praktisch
Hotel gleich beim Bahnhof, Kongresshotel, effizient und grosszügig, sauber, gute Schallisolierung, gutes Frühstücksbuffet.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2019
Antwort von Antonio / GSA Starhotel Excelsior am 13. Juni 2019
Liebe Frau Christa, Vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, uns Ihr Feedback zu Ihrem letzten Aufenthalt mitzuteilen. Wir freuen uns, dass Sie im Starhotels Excelsior eine positive Erfahrung gemacht haben, und freuen uns, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen. Herzliche Grüße Das Starhotels Excelsior Management

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2019
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 3. Apr. 2019
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Sincerely, The Starhotels Excelsior Management

6/10 – Okay

Paar

Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers
sauberes Zimmer, gut isolierte Fenster, wenig Pflegeprodukte welche entfernt wurden, wenn man sie am ersten Tag (noch) nicht gebraucht hat, beim Frühstück musste man lange auf den Kaffee warten
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2019
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 8. Jan. 2019
Dear Paar, thank you for taking the time to share your feedback about your recent stay with us. We understand that, what you had experienced during the breakfast was not fully pleasant and for this reason, we would like express our apologies for the inconveniences caused. We hope to have the pleasure of welcoming you again in Starhotels Excelsior. Best regards, The Starhotels Excelsior Management

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Gerne wieder!
Sehr zentrale Lage, direkt beim Bahnhof. Professioneller Empfang an der Rezeption. Fenster sehr schalldicht- kein Lärmproblem.
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2018
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 12. Nov. 2018
Dear Guest, It’s such a pleasure to read your kind words regarding Starhotels Excelsior and its staff, but most importantly, for dedicating some of your personal time to us. We are looking forward to welcoming you back again soon. Best Regards The Starhotels Excelsior Management

8/10 – Gut

FamilieK, Garmisch-Partenkirchen

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Sehr gute Lage für einen Städtetrip! Empfehlenswert!
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2018
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 6. Nov. 2018
Dear FamilieK, thank you for taking the time to share your feedback about your stay with us. We are glad to hear you enjoyed our strategic location. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Sincerely, The Starhotels Excelsior Management

10/10 – Hervorragend

Ugo

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
wir waren sehr zufrieden mit unserem Aufenthalt. Meine Frau hat ihren Schmuck dort vergessen und er wurde fuer uns gefunden und aufbewahrt, bis wir ihn wieder abholen koennen.
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2018
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 3. Nov. 2018
Dear Ugo, thank you for taking the time to share your feedback about your recent stay with us. We are glad to hear you had a positive experience with our lost & found procedure and we hope to have the pleasure of welcoming you again in Starhotels Excelsior. Best regards,

10/10 – Hervorragend

Johannes

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2018
Antwort von The Starhotels Excelsior Management am 14. Okt. 2018
Dear Johannes, Thank you very much for your feedback following your stay with us at Starhotels Excelsior-Bologna. We are looking forward to welcoming you back soon. Best regards,

8/10 – Gut

Kenneth

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Perfect location right across from Bologna Central train station. Good breakfast. Excellent restaurant for dinner if don’t want to go elsewhere.
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2024

10/10 – Hervorragend

Lisa

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The room was quiet, even though it was on a busy street, and the bed was comfortable.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2024

10/10 – Hervorragend

Stefano

Geschäftlich gereist, Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent room, kept in perfect shape, clean and spacious. Staff professional and very helpful (dining recs right on the spot!). Location in front of train station very convenient for those relying on train transport but otherwise not great (noisy, feels not too safe - perhaps undeservingly so!). Overall a great hotel.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2024
Antwort von The Management am 23. Mai 2024
Dear Stefano, Thank you for your kind feedback regarding our rooms and service, we aim to provide a memorable and convenient stay in Bologna! We hope to welcome you back in the near future,

10/10 – Hervorragend

Rosalina

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
It was a great hotel and I highly recommend for others to stay
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2024
Antwort von The Management am 13. Mai 2024
Dear Rosalina,Thank you for your feedback. We are glad you enjoyed your stay with us and we are looking forward to welcoming you soon, again. Warm Regards

10/10 – Hervorragend

Dick

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Across the street from train station and excellent breakfast.
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2024
Antwort von The Management am 13. Mai 2024
Dear Dick,thank you for your feedback - we are glad to read you enjoyed the room and the strategic location of the hotel.Thank you for being our kind guest and hoping to welcoming you in Starhotels again.Kindest regards,

10/10 – Hervorragend

Karyn

Gut: Personal & Service
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2024
Antwort von The Management am 8. Mai 2024
Dear Karyn,Thank you for the great feedback of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Paul, Litchfield

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great hotel and friendly staff. Excellent location on the beach and close to train station but we never heard a train.
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024
Antwort von The Management am 8. Mai 2024
Dear Paul,unfortunately we are not at the beach but in Bologna city center.We are glad you enjoyed the location in front of the central station and our amazing staff. We look forward to welcoming you again in the near future. Kind regards,

8/10 – Gut

CHING KONG

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2024
Antwort von The Management am 13. Mai 2024
Dear Ching Kong,Thank you for your review of Starhotels Excelsior – Bologna.Hoping to welcoming you again.Kindest regards.

8/10 – Gut

Giorgio

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
.
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024
Antwort von The Management am 2. Mai 2024
Gentilissimo Sig. Giorgio,con grande piacere riceviamo il suo feedback per il quale ringraziamo.Ci auguriamo possa tornare presto a trovarci e porgiamo i nostri più distinti saluti.

8/10 – Gut

Paul, Litchfield

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
It is across the street from the train station which was great for us as that is how we are traveling. However the hotel is still in winter mode which means the AC system is not working. We needed to open windows which made for a very noisy, warm night. Other than that, it was a good place to stay.
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024
Antwort von The Management am 30. Apr. 2024
Dear Paul,Thank you for sharing your review of our Starhotels Excelsior.We are glad to hear you overall enjoyed your stay at Starhotels Excelsior and we would like to apologies if you had trouble with the temperature in the room.We experienced a really strange April, especially in the second half of the month, with external temperatures going up and down even during the same day and this caused few difficulties in setting up the room temperatures, also because in the same period there were guests reporting they were feeling cold in the room. During winter time only the heating system is turned on and it is possible to regulate the room temperature through the thermostat in the room or by switching the fan completely off. From the day before yesterday night the A/C is on.I do hope we may look forward to welcoming you back to Starhotels Excelsior on many more occasions in the future.With all good wishes,

10/10 – Hervorragend

Fern

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Close to train station. Lots of restaurants.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024
Antwort von Eleonora Ortenzi – Room Division Manager am 26. Apr. 2024
Dear Fern,Thank you so much for taking the time to share your feedback about your stay with us.We’re delighted you enjoyed our the location which is indeed, second to none. Looking forward to welcoming you back again soon.Kind Regards

2/10 – Ungenügend

Erik, Hellerup

Geschäftlich gereist, Mit dem Partner gereist, Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very very bad service. One of the worst I have ever experienced I will never ever be using any hotel in this chain. I wholeheartedly recommend anyone to stay away from this hotel.
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024
Antwort von Eleonora Ortenzi – Room Division Manager am 26. Apr. 2024
Dear Mr. Erik,We thank you for your feedback and we are concerned to read your comments outlining your disappointment towards your experience at the Starhotels Excelsior. First of all we apologize for any inconvenience that took place during your recent stay in Bologna.Obviously this does not reflect our usual high standard of service, and we assure you that action has been taken to verify and ensure that a similar situation may not occur.We would like to be able to restore the confidence you previously had and hope you will allow us the opportunity to do so.With all good wishes,

10/10 – Hervorragend

Howard, Hudson

Mit dem Partner gereist, Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very spiffy hotel just opposite the train station. Spacious, comfortable rooms, friendly, helpful staff. Pleasant restaurant, but only instant coffee in the room.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024
Antwort von Eleonora Ortenzi – Room Division Manager am 19. Apr. 2024
Dear Howard,Your review was such a delight to read! I am so pleased to hear that you appreciated the caliber of service delivered by my team and enjoyed a comfortable night’s sleep in one of our beautiful rooms. Thank you for your comments and I look forward to seeing you again soon.Kindest regards,