Blick auf den Garten

Bewertungen von Melia Purosani Yogyakarta

5 out of 5
Melia Purosani Yogyakarta
Jl. Suryotomo No. 31, Yogyakarta, Yogyakarta

Bewertungen

8,8

Hervorragend

286 von insgesamt 579 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
217 von insgesamt 579 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
55 von insgesamt 579 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
18 von insgesamt 579 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
3 von insgesamt 579 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,8/10

Sauberkeit

9,0/10

Personal & Service

8,6/10

Ausstattung

8,6/10

Zustand der Unterkunft

8,6/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

10/10 – Hervorragend

Franz

Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2023
Antwort von Guest Experience Department am 15. März 2023
Dear Mr. Franz,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your wonderful review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management#staysafewithMelia

10/10 – Hervorragend

Roland

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2019
Antwort von Guest Experience am 1. Okt. 2019
Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta! Dear Mr. Roland, Thank you for choosing our hotel during your visit to Yogyakarta and for rating us a perfect score. We glad to hear that you have enjoyed your stay. Thank you again for your positive feedback and we look forward to have the pleasure of welcoming you back to Melia Purosani Yogyakarta in the near future. Sincerely yours, Sulis Guest Experience Executive

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Zentral gelegen ... Sehr ruhig
3 Tage Aufenthalt in diesem schönen Hotel... Kann ich nur empfehlen
Aufenthalt von 4 Nächten im November 2017

8/10 – Gut

romeo

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Very beautiful hotel with lot of space and garden.
Beautiful hotel ideal for families

6/10 – Okay

Stefan, Mannheim

Gut: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Personal & Service
5 Sterne Ausstattung aber kein 5 Sterne Service
Unsere gebuchte Zimmerklasse war nicht mehr verfügbar - so dass wir ein kostenloses Upgrade bekamen (ich frage mich aber noch immer, ob das tatsächlich gestimmt hat). Erster Eindruck positiv. Die Lobby und auch die anderen Einrichtungen im Erdgeschoss halten der 5-Sterne-Erwartung stand. Auch dieser Eindruck sehr positiv. Dann kamen wir in unser großes Zimmer und waren auch davon nicht abgetan - kein Teppich sondern dunkles Laminat. Auf den zweiten Blick kommt die Kritik. Z.B. waren Haare auf dem Sofa (direkt beim Bezug des Zimmers), oder wurde der Tee in der Minibar nach Verbrauch nicht nachgefüllt - das Wasser schon. Aber am schlimmsten war der üble Geruch nach jedem Duschen, den jeder von uns kennt, wenn er das Siphon vom Waschbecken oder der Dusche reinigt. Kritikpunkt Service: Nach einem Unfall meiner Frau hat man mich in der Bar erst einmal ignoriert, als ich einen Eisbeutel wollte. Auch an der Rezeption hatte man den Ausrutscher auf (nicht erkenntlichen) spiegelglatten Boden mit Achselzucken hingenommen. Allerdings: später wurde ein Obstteller von gleich drei Angestellten auf unser Zimmer samt mehrmaliger Entschuldigung gebracht. Auch bei einer Tour, die im der hauseigenen Travelagency nicht buchbar ist, wurde uns keine Hilfe geleistet. Wir wollten nur ein Telefonat und Hilfe, falls am anderen Ende kein Englisch gesprochen wird. Antwort der Rezeption: Buch das doch bei der Travelagency. In einem anderen 3*Hotel hat man sich die Beine ausgerissen um uns zu helfen...

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Zentrales Hotel mit schönem Garten
Das Melia Hotel in Yogyakarta wird momentan renoviert (August 2016). Leider war das vorher nicht klar, und als ich gegen 10.00h morgens noch einmal eine Runde Schlaf nachholen wollte, da ich um 3 Uhr zur Borobudur Sunrise Tour aufgebrochen war, ging dies aufgrund von Baulärm leider nicht. Ebenfalls ist das Kingsize Bett kein Bett mit einer Matratze, es sind zwei aneinander geschobene, die leider nicht auf dem gleichen Level sind, wodurch ein diagonales schlafen (aufgrund einer Körperlänge über 2m) nicht gut möglich war. Ebenfalls zu beanstanden waren Bettlaken (Löcher, ausgefranste Nähte) sowie zerfranste Handtücher. Auf Anmerkung wurden diese sofort ausgetauscht, aber von einem 5 Sterne Hotel könnte man erwarten, dass dies dem Personal auffällt... Die Lage des Hotels mitten in der Stadt war jedoch optimal für die Borobudur und Prambanan Erkundungen, sowie ein sehr guter Ausgangspunkt für einen Spaziergang durch die Straßen und Gassen zum Palast. Das Frühstück war sehr gut, und der Poolbereich lädt nach einer anstrengenden Tour zum erfrischen ein.

8/10 – Gut

Urs

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schönes Hotel mitten in der Stadt
Unser Zimmer hatte einen total abgewohnten Teppichboden mit Flecken von mindestens 10 Jahren.Wir sind nicht empfindlich,haben so etwas noch nie erlebt,das muss nicht sein.

8/10 – Gut

Urs, Zürich

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Sehr gutes Hotel an zetraler Lage
Insgesamt ein sehr gutes und zentral gelegenes Hotel mit einer schönen Poolanlage. Die bekannte Malioboro-Street liegt in unmittelbarer Nähe und viele Sehenswürdigkeiten können problemlos zu Fuss erreicht werden. Einzig der Service im Restaurant war zeitweilen etwas ineffizient, was zu oft zu langen Wartezeiten führte.

10/10 – Hervorragend

I.M.

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Tolles Stadthotel mit schönem Garten und Pool
Das Preis-/Leistungsverhältnis stimmt, toller Service, schneller und freundlicher Check-In, abwechslungsreiches Frühstücksbufett. Im ruhigen Garten des Hotels kann man sich hervorragend von den Tagesausflügen erholen. Empfehlenswert sind die Besichtigung von Borobodor, Prambanan (kann mit dem öffentlichen Bus ab Malioboro Street super auf eigene Faust besichtigt werden) und Touren zum Mount Merapi.

8/10 – Gut

Peter A., München

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schönes Stadthotel mit tollem Garten
Sehr schönes Hotel mit noch schönerem tropischem Garten und Pool. Der Zustand des Bades ist überholungsbedürftig, die Lage des Hotels in der Stadt ist sehr gut, die Gestalt der Umgebung ist für einen Mitteleuropäer gewöhnungsbedürftig.

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Sehr zentral gelegen, Fußweite zu Malioboro Street
Zwei von drei Zimmern waren beim Einchecken (deutlich nach 14 Uhr) noch nicht bezugsbereit. Die Zimmer sind ordentlich, aber schon leicht abgewohnt. Service ist bemüht, aber oft unbeholfen. Man wird zwar jeden Morgen wieder (wir waren fast eine Woche da) beim Frühstück nach der Zimmernummer gefragt, aber ob es noch einen Tisch für 6 Personen im Restaurant gab, konnte keiner sagen. Statt dessen mussten wir jeden Morgen den Service darauf hinweisen, was am Buffet alles fehlt - da schaut keiner selbständig hin. Zimmerservice ähnlich, alles Kleinigkeiten, aber wenn man drei Mal in 5 Tagen darum bitten muss, das aufgebrauchte Duschgel zu erneuen, dann ist das lästig.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Empfehlenswert!
Sehr schönes Hotel mit toller Poolanlage! Das Personal ist sehr freundlich und hilfsbereit. Die Lage ebenfalls sehr zentral. Ich kann das Hotel nur weiterempfehlen.

8/10 – Gut

sylke, weyhe

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
zentral gelegen zur malioboro
Grundsätzlich gut. Das hotel ist zentral gelegen. Frühstücksbuffet sehr gut. Leider sind die zimmer sehr abgewohnt. Teppichboden dreckig, ansonsten aber betten sauber und auch gut geputzt. Nur eben alt und renovierungsbedü rftig. Das hotelpersonal sehr freundlich. Tolle gartenanlage jedoch nur 8 liegen. Dafür zentral an der malioboro.

10/10 – Hervorragend

W+C, Singapur

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Super Hotel in zentraler Lage
MP ist ein grosses Hotel mit internationalem Standard, Bar mit Livemusik bis 24:00, grossem Frühstücksbuffet. Zur Strasse keineswegs unerträglich laut, aber mit phantastischem Blick auf den Merapi (zumindest vom 5. Stock). Fahrer/Guides vom Hotel fahren genau wie gewünscht und keine Umwege z.B. zu Verkaufsläden. Super Preis-Leistungsverhältnis, jederzeit gerne wieder.

10/10 – Hervorragend

Oehler, Schweiz

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
sehr schönes Hotel. sehr zu empfehlen
Alles Tip Top ! Sehr schönes Hotel, sauber, freundlich, ruhig. Sehr zu empfehlen.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Gutes Hotel in günstiger Lage
Wir waren nur kurz im Hotel. Der Pool ist gut und sauber. Die Lage ist sehr gut und nahe dem Night-Market. Es wird empfohlen, die der Moschee abgewandten Seite zu buchen (die Zimmer zum Pool hinaus), da das Morgengebet und die Straße noch hörbar (nicht störend) sind. Das Frühstücksbuffet besteht hauptsächlich aus asiatischen Spezialitäten.

10/10 – Hervorragend

Rudolf, Winterthur, Schweiz

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Das Beste in Yogykarta
Mit seinem hohen Servicestandard, der Freundlichkeit des Personals und der Vielfältigket erstklassiger Gerichte ist das Melia Purosani das beste Hotel, das wir bisher in Yogyakarta erlebt haben.

8/10 – Gut

V, Frankfurt, Germany

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Hotel near old city and Kraton
Extraordinarily kind and friendly service, especially guest support; excellent restaurants (chinese and international); nice traditional style ambience; rooms with city view are noisy, due to very busy streets surround, also rooms situated directly over the bar (life music); some technical installations need overhaul/renewal

4/10 – Schlecht

H, Ulm

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Entäuschung
schöne Bilder von der Lobby und von der Zimmer, aber die Realität sieht ganz anders aus! Die haben von Zimmer gespart und in Lobby reingesteckt. Zimmerzustand ehr schlecht als akzeptabel. Alles 20+ Jahre alt nichts renoviert. Frühstück geht grad. Schlimmste die wollten 12 EUR /Tag für internet extra. Hotel is ehr zu teuer für das was anbietet, und dann gesalzene Internetgebühr. Absolute fiasko!

8/10 – Gut

AKIKO

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024
Antwort von Guest Experience Department am 24. Apr. 2024
Dear Akiko san, "Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your rating. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future. Sincerely yours,

8/10 – Gut

carlos antonio

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Nos gustó mucho la piscina, una pasada de bonita y cómoda. Lo que menos nos gustó es que esperábamos más comida occidental en el desayuno
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024
Antwort von Guest Experience Department am 15. Apr. 2024
Dear Mr. Carlos Antonio,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani as your accomodation during your visit to Yogyakarta and for time to share with us your review from your last stay with us. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Your positive reviews are very valuable to us, for some parts are below the standard values, which will be our challenge and could motivate us to improve the quality of our services.We highly appreciate your feedback as it becoming better in terms of providing services. It's our goal to retain you as a satisfied guest and will hope to serve you again and look forward to welcoming you back at Melia Purosani in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

10/10 – Hervorragend

Sharmila, Goshen

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very nice hotel. Good value for money. Walking distance to shopping.
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024
Antwort von Guest Experrience Department am 15. Apr. 2024
Dear Mrs. Sharmila,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your wonderful review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

8/10 – Gut

?

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
とても清潔感と安心感がありました。
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von Guest Experience Department am 3. Apr. 2024
Dear Takeshi Shiraishi san,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

10/10 – Hervorragend

Wan Tyng

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The hotel has a beautiful and high ceiling resting areas which catched our attention. There breakfast provided wide range of cuisines and sitting next to the open area to enjoy the morning view. Every staff in the hotel is extremely friendly and always put on a smile whenever they see us. It was quite nice and enjoyable during our 4 nights stayed. We will definitely come back again.
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2024
Antwort von Guest Experience Department am 1. Apr. 2024
Dear Mr/Mrs. Wan Tyng,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your wonderful review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

8/10 – Gut

Miwako

Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2024
Antwort von Guest Experience Department am 1. Apr. 2024
Dear Mr. Miwako,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

10/10 – Hervorragend

Fumitaka

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
市場やマリオボロ通りに近く、施設もそれなりに整っておりおすすめです。
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von Guest Experience Department am 25. März 2024
Dear Fumitaka san,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your wonderful review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

8/10 – Gut

Tal

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
great old building
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2024
Antwort von Guest Experience Department am 12. März 2024
Dear Mr/Mrs. Tal,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

8/10 – Gut

linda

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
room is clean and comfortable
Aufenthalt von 4 Nächten im Februar 2024
Antwort von Guest Exprerience Department am 6. März 2024
Dear Mrs. Linda,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

10/10 – Hervorragend

EUN SU

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024
Antwort von Guest Experience Department am 12. Feb. 2024
Dear Mr/Mrs. Eun Su,Thank you so much for choosing to stay at Melia Purosani and for your time to share us your perfect rating. We are so glad to know that you have enjoyed your whole stay and we look forward to welcoming you back at our hotel in the near future with another great experience.Warms Regards,Hotel Management

8/10 – Gut

Noël

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Prima plek om in Yogya te verblijven
Heel aardig en behulpzaam personeel
Aufenthalt von 5 Nächten im Januar 2024
Antwort von Guest Experience Department am 23. Jan. 2024
Dear Mr. Noel,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

8/10 – Gut

sherman

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024
Antwort von Guest Experience Department am 23. Jan. 2024
Dear Mr. Sherman,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your rating. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

10/10 – Hervorragend

Cynthia

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Lovely hotel with even lovelier staff! They are there to accommodate and make your stay all you want it to be. We could not have asked for more!
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024
Antwort von Guest Experience Department am 9. Jan. 2024
Dear Mrs. Cynthia,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your wonderful review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

8/10 – Gut

Clement, Rome

Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Guest Experience Department am 23. Jan. 2024
Dear Mr. Clement,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your rating. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

8/10 – Gut

Soichiro

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
quiet, clean, good food, and close to the city center.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Guest Experience Department am 6. Feb. 2024
Dear Soichiro san,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

6/10 – Okay

hiroki

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
シャワーの水が弱い。 他は、満足
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Guest Experience Department am 3. Jan. 2024
Dear Hiroki san,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani as your accomodation during your visit to Yogyakarta and for time to share with us your review from your last stay with us. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Your positive reviews are very valuable to us, for some parts are below the standard values, which will be our challenge and could motivate us to improve the quality of our services.We highly appreciate your feedback as it becoming better in terms of providing services. It's our goal to retain you as a satisfied guest and will hope to serve you again and look forward to welcoming you back at Melia Purosani in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

10/10 – Hervorragend

Cheonchun

Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023
Antwort von Guest Experience Department am 3. Jan. 2024
Dear Mr/Mrs. Cheonchun,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your wonderful review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

10/10 – Hervorragend

Ivan

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Good stay polite staff and everything is great
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2023
Antwort von Guest Experience Department am 3. Jan. 2024
Dear Mr. Ivan,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your wonderful review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

10/10 – Hervorragend

Dong Ho

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Guest Experience Department am 27. Dez. 2023
Dear Mr. Dong Ho,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your wonderful review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

10/10 – Hervorragend

Michael T., Encino

Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Guest Experience Department am 27. Dez. 2023
Dear Mr. Michael,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your wonderful review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

10/10 – Hervorragend

saleh

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Guest Experience Department am 22. Dez. 2023
Dear Mr. Saleh,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your perfect rating. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

10/10 – Hervorragend

Lely

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Walking distance to Sultan’s palace , 18th-century royal complex, or kraton, and Malioboro .We stayed for four days,the staffs very kind and helpful. We enjoyed the food and gamelan (classical Javanese instruments) performed in the lobby. Very clean hotel
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2023
Antwort von Guest Experience Dept am 18. Dez. 2023
Dear Mrs. Lely,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your wonderful review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

10/10 – Hervorragend

Yoshihiro

Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Guest Experience Dept am 14. Dez. 2023
Dear Yoshihiro san,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your wonderful review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

10/10 – Hervorragend

Hiromi

Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
繁華街に近く、何でも売っているスーパーマーケットにも隣接している。部屋にはバスタブがあり、ゆったり出来る。
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023
Antwort von Guest Experience Dept am 14. Dez. 2023
Dear Hiromi san,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your wonderful review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

8/10 – Gut

juan

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Hotel bien situado
Hotel muy buen situado y con un gran trato por parte de su personal Detalles a mejorar en dos aspectos: el baño, que está anticuado y con una ducha poco correcta; el desayuno que tiene algún detalle como no Tener zumos naturales o sólo un tipo de té en un termo común
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Guest Experience Department am 11. Dez. 2023
Dear Mr. Juan,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani as your accomodation during your visit to Yogyakarta and for time to share with us your review from your last stay with us. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Your positive reviews are very valuable to us, for some parts are below the standard values, which will be our challenge and could motivate us to improve the quality of our services.We highly appreciate your feedback as it becoming better in terms of providing services. It's our goal to retain you as a satisfied guest and will hope to serve you again and look forward to welcoming you back at Melia Purosani in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

10/10 – Hervorragend

Rose

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Best value for money, most comfortable mattress and pillows, biggest bed, lovely and helpful staff...what else do you need
Aufenthalt von 5 Nächten im November 2023
Antwort von Guest Experience Department am 5. Dez. 2023
Dear Mrs. Rose,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your wonderful review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

8/10 – Gut

Imron

Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2023
Antwort von Guest Experience Dept am 14. Dez. 2023
Dear Mr. Imron,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your wonderful review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

8/10 – Gut

Orhan

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Good hotel but cooling fan noise on pool side
Excellent location, walking distance to Molioboro... Good rooms but there are a couple very big and very laudy cooling system fans. Our first room was close to rhese fans. We requested to change our room to the other wing of the building. Little better but still noisy because of the fans. I suggest not to have room in the pool side because these fan issue. Get the room from strèet side.
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2023
Antwort von Guest Experience Department am 23. Nov. 2023
Dear Mr. Orhan,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani as your accomodation during your visit to Yogyakarta and for time to share with us your review from your last stay with us. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Your positive reviews are very valuable to us, for some parts are below the standard values, which will be our challenge and could motivate us to improve the quality of our services.We highly appreciate your feedback as it becoming better in terms of providing services. It's our goal to retain you as a satisfied guest and will hope to serve you again and look forward to welcoming you back at Melia Purosani in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

8/10 – Gut

maimin

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The lobby and garden is excellent and elegant. The welcome Guava juice is very refreshing. Have choice of dining, we had Breakfast buffet, lunch and dinner at its Chinese restaurant. Quality is very good.
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2023
Antwort von Guest Experience Department am 23. Nov. 2023
Dear Mr. Maimin,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your wonderful review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management

10/10 – Hervorragend

Pascalia Maria

Mit dem Partner gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Nice and clean hotel, attentive staff.
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2023
Antwort von Guest Experience Department am 23. Nov. 2023
Dear Mrs. Pascalia Maria,"Warmest greeting from Melia Purosani Hotel Yogyakarta!!" Thank you for choosing Melia Purosani Yogyakarta as your accommodation and for your time to share with us your wonderful review. We are so glad to hear that you have enjoyed your stay and feel satisfied with our services and the facilities. Again, thank you very much for your positive feedback and we certainly look forward to having the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future.Sincerely yours, Hotel Management