Blick von der Unterkunft

Bewertungen von The Old Government House Hotel & Spa

5 out of 5
The Old Government House Hotel & Spa
St Ann's Place, St. Peter Port, Guernsey

Bewertungen

9,4

Außergewöhnlich

259 von insgesamt 337 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
56 von insgesamt 337 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
14 von insgesamt 337 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
6 von insgesamt 337 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
2 von insgesamt 337 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9,6/10

Sauberkeit

9,8/10

Personal & Service

9,0/10

Ausstattung

9,2/10

Zustand der Unterkunft

8,4/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

10/10 – Hervorragend

Karl-Heinz

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Fantastisch - 10 Punkte!
Aufgrund eines Streiks der französischen Flugsicherung erfolgte die Anreise einen Tag später als geplant; nach einem Gespräch mit dem General Manager hat das Hotel entgegenkommenderweise auf die Berechnung des Übernachtungspreises verzichtet, obwohl ihm dieser laut Vertragsbedingung zugestanden hätte; auch eine uralte Reklamation wurde mit dem General Manager besprochen und wird sich hoffentlich in ähnlich kulanter Weise lösen lassen; alles spricht für die Servicequalität und Orientierung an den Gästebedürfnissen in diesem wirklich hochkarätigen Haus, das auf der Insel Guernsey Leitbetrieb ist und Massstäbe setzt! Vom unkomplizierten Check in bis zum Check out hat einfach alles gepasst, man fühlt sich einfach wohl und geniesst die Zeit! Zimmer überschaubar gross, sehr sauber und luxuriös ausgestattet, es gab ein Upgrade wie für Expedia-VIP-Kunden vereinbart, zusätzlich einen Restaurantgutschein über 50 Pfund Sterling, das alles macht den Aufenthalt noch angenehmer; Restaurants und Bars sehr gepflegt, grosse Speisenauswahl vom Frühstück über Lunch bis zum Dinner, alles von bester Qualität; Aussenanlagen mit Garten, Terrassen und Pool mit Blick auf den Hafen und die gegenüberliegende Insel Herm ebenfalls gepflegt und einladend; Fazit: das Haus ist für Kurz- aber auch längere Aufenthalte sehr zu empfehlen, es hebt sich in vielfacher Weise positiv von den örtlichen Mitbewerbern ab, nicht billig, aber jeden Euro/jedes Pfund Sterling wert; wir kommen sicher wieder - danke für alle
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2022

10/10 – Hervorragend

Ingeborg

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Traumhaftes Hotel in jeder Beziehung!!!
Aufenthalt von 7 Nächten im August 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Sehr nettes, zuvorkommendes und hilfsbereites Personal. Hervorragendes Frühstücksangebot. Ausgezeichnetes Essen - sehr empfehlenswert: Der Afternoon Tea oder ein indisches Menue in "The Governors Room".
Aufenthalt von 7 Nächten im Juni 2019

8/10 – Gut

Anonym, Switzerland

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Super zuvorkommendes Personal. Zimmer ein wenig in die Jahre gekommen.
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2019

10/10 – Hervorragend

Andreas

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hier sind 5 Sterne absolut angebracht!
Absolut empfehlenswert! Service sehr aufmerksam und unglaublich freundlich. Die Zimmer absolut sauber und individuell eingerichtet. Hochwertige Betten für sehr guten Schlafkomfort. Ein tolles Frühstücksangebot, das a la Carte serviert wird. Auch die Brasserie und die Bar können wir uneingeschränkt empfehlen, die beide auch gerne von den Einheimischen frequentiert werden. Wenn Guernsey, dann jederzeit wieder im "OGH"!
Aufenthalt von 6 Nächten im Mai 2018
Antwort von General Manager am 1. Juni 2018
Dear Andreas, Thank you for taking the time to leave a review of your stay with us at the Old Government house hotel and spa. It’s fabulous to read that you would highly recommend the OGH, and I was delighted to learn that you found the service attentive and friendly. I was equally pleased that you found the standard of food enjoyable for breakfast and in Brasserie We very much hope to be able to welcome you back in the future. Kind Regards Andrew Chantrell General Manager

10/10 – Hervorragend

Peter, Germany

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Very petfriendly hotel
Lovely stay there, very close to town, very warm welcoming by all the staff
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2017

8/10 – Gut

Uschi, Hesse

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Schön ohne bauarbeiten
Leider war bei einwöchigem Aufenthalt 4 Tage Lärm direkt vor dem Zimmer wegen Bauarbeiten an den aussenanlagen . Schade, schade,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
A long weekend in Guernsey
Excellent service,very good food. 5stars are a bit high considering the rather tatty missed corners. Superficially super but close examination a bit tatty

8/10 – Gut

Hans Dietmar Sauer

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Hund
Über ebookers ist es nicht möglich, eine Reservierung für ein mitreisendes Haustier (Hund) durchzuführen. Daher sorgte das Erscheinen unseres Hundes für einige Überraschung, weil man uns - mit Hund - ein anderes Zimmer gegeben hätte. Das Hotelpersonal ging aber dann mit der Situation gut um. Das ist also unsere Kritik an ebookers.

10/10 – Hervorragend

Hans B., Dortmund

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Sehr vornehmes Haus in TOP-Lage
Ambiente und Service sind so, wie man das eher aus alten Romanen kennt. Die Zimmer sind aber vergleichsweise klein, das ist wohl das Problem alter Hotels, in die die Nasszellen später eingebaut wurden. Restaurant und Garten sind traumhaft. Preis-/Leistungsverhältnis ist gerade beim derzeitigen Pfundkurs Geschmackssache. Abrechnung von Zusatzleistungen und Umfang des kontinentalen Frühstücks (british = Zusatzcharge?) war wenig transparent.

10/10 – Hervorragend

Louise

Excellent
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2024

10/10 – Hervorragend

Keith

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Superb service
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2024

10/10 – Hervorragend

J

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
weekend stay
Having stayed at OGH on several occasions it was noticeable that the bedrooms are getting tired and in need of an upgrade, especially in view of the prices. We had brown water appearing from the hot water which was bad enough to stain a white flannel brown and the pull cords on the curtains no longer functioned. There was a large black chip in the bath enamel and the mastic around the bath needs repairing. However the staff, service and the lounge, dining room and bar areas were excellent.
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024
Antwort von Ruth am 24. Jan. 2024
Dear J, Thank you for taking the time to send a review. I am delighted the staff looked after you and you enjoyed dining in the restaurant. I'm sorry you were disappointed with the water quality and there were other issues with your room. I was not made aware of any problems so I couldn't arrange an alternative room for you. We do have ongoing plans for refurbishment during the quiet months. I hope we will see you again in the future and if there are any issues, please advise the reception staff of any problems, which will be passed on to me. Kind Regards, Andrew Chantrell, General Manager

10/10 – Hervorragend

Nuala

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Business stay
Lovely hotel, good food - I liked the breakfast, nice central location.
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Ruth am 23. Okt. 2023
Dear Nuala, Thank you for your review. I am glad you enjoyed your stay at the OGH Hotel and we hope to welcome you back in the future.Kind Regards, Andrew Chantrell, General Manager.

10/10 – Hervorragend

John Michael Le

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Our stay at OGH was great,we felt totally pampered the whole time. All the staff were very attentive and polite but especially Kris Raggoo- the manager who was exceptional,nothing was too much trouble. Breakfasts were amazing,light lunches too- unfortunately however dinner was pricey and disappointing. That said- this hotel is excellent,we would definitely recommend it.
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2023
Antwort von Ruth am 30. Aug. 2023
Dear John, Thank you for your review. I am so pleased you had a great stay and the staff were polite and attentive. I'm sorry dinner was not as expected but glad you enjoyed breakfast and lunch. Thank you for your recommendation. We hope we can welcome you back in the future. Warm regards, Andrew Chantrell, General Manger.

8/10 – Gut

Toby

Geschäftlich gereist
Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
The Old Government Hotel in Guernsey
Your duty manger Govind is a jewel in the crown Advice for restaurant The eggs are awful. Try Burford Browns free range The curries are outstanding The chef disappointed us in the main restaurant He killed the scallops by trying too hard Mussels should not be added to such a sweet fish dish. Far too much salt indicates a chef who smokes and has lost tastebuds The seabass was overcooked and dry The vegetables were perfect and tasted as though they had been harvested that morning. The wedding over the weekend undermined our experience We lost access to the garden entirely and on the following morning, the breakfast room was ruined by loud conversations akin to a coach load of garrilous blackpool tourists who are socially badly behaved
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2023
Antwort von Ruth am 31. Aug. 2023
Dear Toby, Thank you for your review. I am sorry your stay was not as expected. I will liaise with the chef regarding the meals. I'm sorry you could not access the garden due to a function during your stay but I'm pleased Govind looked after you. Kind Regards, Andrew Chantrell, General Manager.

10/10 – Hervorragend

Stephen, Iver

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
From the moment my Wife and I arrived outside the hotel, we were made to feel warmly welcomed by the hotel team. The additional touches that I had requested were all in the room waiting for us that made our stay extra special. The sea view King room was absolutely stunning with a view over St Peter Port. That linked to the spa facilities were fantastic. My Wife and I will definitely be travelling back to the hotel in the not too distant future.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2023
Antwort von Ruth am 1. Aug. 2023
Thank you for your review. I am delighted your room was comfortable and you enjoyed the views. Also I'm glad you enjoyed the facilities and the staff were friendly. It was a pleasure to host you and look forward to welcome you back in the future. Warm regards, Andrew Chantrell, General Manager.

10/10 – Hervorragend

MR GL

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Beautiful hotel the staff are lovely and helpful. Would highly recommend if saying in Guernsey. The service is first class.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2023
Antwort von Ruth am 1. Aug. 2023
Thank you for sharing your review. I am so pleased you enjoyed your stay at the hotel and your visit to Guernsey. Also I am glad the staff were friendly and helpful and gave great service. We hope to welcome you back in the future.

10/10 – Hervorragend

Gerbrand

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Wat een heerlijk relaxt hotel met goede bediening en geweldig eten. We hebben genoten, waarvoor dank!
Aufenthalt von 4 Nächten im Juni 2023

8/10 – Gut

Karen

Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Weekend overnight stay
Lovely overnight stay, returning after 40 years. Hotel dining, bar and outside areas are amazing, Room was tired, bathroom needs an update.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2023
Antwort von Ruth am 1. Aug. 2023
Thank you for your review. I am so glad you enjoyed your stay at the hotel. Thank you for bringing the bathroom to our attention. We hope to see you again in the future. Warm regards, Andrew Chantrell, General Manager

10/10 – Hervorragend

Warren

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2023

10/10 – Hervorragend

Jeremy

Aufenthalt von 1 Nacht im März 2023

6/10 – Okay

James

Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2023

10/10 – Hervorragend

s

Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2022

10/10 – Hervorragend

Patricia

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
It is always a pleasure staying in this beautiful hotel, it feels like coming home
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2022

10/10 – Hervorragend

landrovers

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Chris Duthie
We had a fantastic stay,everything was spotless, the staff were so friendly and couldn’t do enough for you. I would have no hesitation in recommending this place.
Aufenthalt von 6 Nächten im September 2022

10/10 – Hervorragend

TIMOTHY

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Good location for east access to St Peter Port. All staff friendly and helpful without exception. Can’t do enough for the residents. Hotel condition good but fading here and there. Very good breakfasts.
Aufenthalt von 6 Nächten im September 2022

10/10 – Hervorragend

Alison

Aufenthalt von 1 Nacht im September 2022

10/10 – Hervorragend

Richard

Aufenthalt von 2 Nächten im September 2022

10/10 – Hervorragend

OLIVIER

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
La grande tradition britannique
Séjour très agréable dans un hôtel de très bon niveau dans la grande tradition britannique. Le petit-déjeuner et l'Afternoon tea sont exceptionnels. Le service est particulièrement prévenant et gentil.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2022

10/10 – Hervorragend

Dean

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2022

10/10 – Hervorragend

Vicky

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Wonderful hotel
We had a wonderful stay and the hotel was in a great position to explore. The staff were amazing and nothing was too much trouble.
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2022

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Long & sunny weekend away
We came back to the hotel after a few years as we knew it had good facilities and, as the weather was good, wanted to take advantage of the lovely pool in between trips out. The hotel is starting to look tired now, worn carpets and scuffed paintwork which is unexpected in a Red Carnation Hotel. Our room was lovely and comfortable though and kept very clean. The pool area is lovely but small, particularly when families arrive, wanting to sit together but find it difficult to find the space to do so. There was only 2 of us but the area quickly feels cramped if more than a few rooms use it. Also, there was no pool service and on one day, after 4 hours no staff had been down to clear towels from sunbeams that were no longer being used or put out fresh towels. Reception and concierge staff were fabulous throughout. Bar staff less so but nothing a little further training couldn't sort out. Breakfast had a huge choice and was well cooked and delicious. Overall a good stay but very expensive for the state of the hotel in its tired state.
Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2022

10/10 – Hervorragend

Henry

Aufenthalt von 4 Nächten im Juni 2022

10/10 – Hervorragend

Neil

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2022

8/10 – Gut

Hilary

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Trying hard to return to pre covid standards
Location good. Pool a real asset. Breakfast menu excellent. Evening menu good. Service rather haphazard - each person trying hard but not always coordinated and the gaps in service were unfortunate. As hospitality returns to normal I hope OHG will become a place of excellence again.
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2022

10/10 – Hervorragend

Mr Geoffrey

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
The staff are great and really look after you from the minute you arrive. They all went out of their way to ensure we had a great stay. Jaro was particularly helpful!
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2022

10/10 – Hervorragend

John

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Weekend stay
Excellent location, friendly staff, very good breakfast, very comfortable bed
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2021

10/10 – Hervorragend

Janet

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Beautiful historical building. Nothing too much trouble for the staff who were attentive and kind.
Aufenthalt von 4 Nächten im November 2021

10/10 – Hervorragend

Ann

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Loved everything about this hotel - the staff, the ambience, the food, the service and the location
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2021

8/10 – Gut

George

Aufenthalt von 2 Nächten im September 2021

10/10 – Hervorragend

Kathleen

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Had a lovely week in a first class hotel which had a lot of money put into it. The island itself is stunning and well worth a visit
Aufenthalt von 7 Nächten im September 2021

10/10 – Hervorragend

Ian

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
OGH is definitely 5 star
The OGH is definitely 5 star service, all the staff were extremely friendly and helpful. We had a mobility challenged party member and they couldn't do enough to help us. The rooms are charming and well appointed but a bit cosy because of age of building. Excellent dining room, lounges, garden, pool and spa/gym. You can walk 5 minutes down to front of St Peter for all the excellent restaurants. Bit of a climb back up.
Aufenthalt von 5 Nächten im September 2021

10/10 – Hervorragend

James

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Wonderful experience with sublime service
We absolutely loved our weekend in St Peter Port, and the OGH was perfect! From the moment we walked through the door, we were made to feel extremely welcome. The building is beautiful and the staff are amazing. So many whose names I can’t recall but who were wonderful and made our stay so special (although Alessandro was particularly fantastic, and Roberto & Renato). Room was small but beautifully decorated with wonderful fittings and details - the most comfortable bed with gorgeous linen; it was a real treat to stay here. The restaurant was lovely & we had two fabulous evening meals with god wine and excellent service; breakfasts wonderful, sat outside on the terrace with a view out over the sea. Perfect location, just a 5 minute stroll down to the old town centre and the port area. First class luxury. We’ll be back next year for another break!
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2021

10/10 – Hervorragend

William

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Excellent in all respects. My only comment was my room was rather small. Otherwise very good and we will return. Staff particularly good. Front of house and restaurant 👍
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2021

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Not 5 Stars
There was no doubt the impact of COVID had taken it’s toll on the OGH, the staff were tired and adjustments had to be made for the staff shortages they were experiencing. The staff on the ground couldn’t be faulted for their effort, but the experience was far from 5 star, there was a lack of management, in fact I didn’t see or speak to the Manager all week, staff went about their business without adequate direction and didn’t appear to have the level of training you would expect at a 5 star hotel to truly deliver the service you expect and see at other top hotels. Dirty plates were left throughout the hotel for hours, be it the pool area or room service in the corridors. The rooms were adequate, but lacked clean lines and warmth. We asked to be moved from our first room as it was so dowdy. We had booked a balcony room, which was a complete disappointment, it isn’t advertised as such, but the vast majority of the balconies are enclosed, with a part sliding window, they have decking on the floor and were so unwelcoming we spent no time at all using it. The website shows the proper balconies, of which there can be no more than 4, so the chances of getting one is not high – a bit more honesty OGH! Location was great, with easy access to the port; town and many other restaurants. If COVID presented a real opportunity for hotels such as the OGH to showcase what they can do, Red Carnation have missed that opportunity by some distance.
Aufenthalt von 7 Nächten im August 2021

10/10 – Hervorragend

Ann-marie

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great stay.
Staff members were all very warm and welcoming. From check in with Ula on reception who was incredibly professional, but also warm and friendly. She dealt with all of our requests efficiently. We ate in the brasserie and the food was superb, the head waiter Marciano was a star - hard working and again very professional. They even bought out a surprise dessert for my birthday! We used the gym and spa facilities which were very well equipped.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021

10/10 – Hervorragend

Nic

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Fabulous service
The reception and concierge staff were so helpful. We used the free valet parking some times twice in the day and nothing was too much trouble. Lots of smiley faces and good service. Although our room was compact! everything in it was of good quality, we slept soundly and heard very little noise. Breakfast had a great choice of buffet and numerous cooked options. Very well situated to walk down the hill into town. The restaurant were very helpful with food allergies especially when we ate the first night with little notice due to travel delays.
Aufenthalt von 7 Nächten im August 2021

8/10 – Gut

Hillius

Aufenthalt von 2 Nächten im August 2021