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Bewertungen von InterContinental Durrat Al Riyadh Resort & Spa, an IHG Hotel

5 out of 5
InterContinental Durrat Al Riyadh Resort & Spa, an IHG Hotel
Riyadh - Qassim Freeway Road, Riyadh, Riyadh

Bewertungen

6,8
26 von insgesamt 78 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
15 von insgesamt 78 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
12 von insgesamt 78 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
7 von insgesamt 78 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
18 von insgesamt 78 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

7,4/10

Sauberkeit

6,4/10

Personal & Service

6,8/10

Ausstattung

7,2/10

Zustand der Unterkunft

7,2/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Frühstücksbuffet ist ausbaufähig. Wer ein umfangreiches Buffet erwartet ist hier falsch, teilweise nicht mal Sojamilch im Sortiment, was heute in jedem 5 Sterne Hotel Standard ist. Auswahl Restaurant Menü ist viel zu klein, und die Karte ist seit 6 Monaten die gleiche.
Aufenthalt von 6 Nächten im Februar 2019
Antwort von Al Faisaliah Resort am 23. März 2019
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to complete the Verified Reviews in regards to your recent stay at the Al Faisaliah Resort & Spa. As a Valued guest, please accept our sincere apology for any inconvenience and experience during your stay with us. We have shared your feedback with our Resort team to ensure that the appropriate corrective actions are taken so that it will not happen again. Once again, thank you for your valued feedback and we hope to serve you and look forward to welcoming you again. Sincerely,

2/10 – Ungenügend

Nidaa

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
تعامل سيء للغاية
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2023

10/10 – Hervorragend

Ahmed

Aufenthalt von 1 Nacht im November 2023

10/10 – Hervorragend

Yoo

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2023
Antwort von Enas am 19. Nov. 2023
Dear Yoo,"Thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us. It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback. We hope you will visit us again. Sincerely,Enas Reservation department

10/10 – Hervorragend

Petrus

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent service and very helpful staff. Beautiful place a bit outside of Riyadh.
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Hassan Reservations supervisor am 31. Okt. 2023
"Thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us. It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback. We hope you will visit us again. Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Hazim

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Really amazing run away resort to sit and relax
The spacious of the room and the bathroom is something really outstanding . In addition the balcony is really spacious as well with good view to the pools and the garden of the resort. The value comparing to the service and the quality is really affordable .
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2023
Antwort von Enas am 19. Nov. 2023
Dear Hazim,"Thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us. It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback. We hope you will visit us again. Sincerely,EnasReservation department

10/10 – Hervorragend

Dina

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2023
Antwort von Enas am 19. Nov. 2023
Dear Dina,"Thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us. It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback. We hope you will visit us again. Sincerely,Enas Reservation department

10/10 – Hervorragend

Mashari

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Everything was good except the breakfast was for 3 stars. Also the shampoo and soap was very cheap for 5stats hotel.
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2023

6/10 – Okay

nayef

Mit der Familie gereist
Gut: Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Komfort des Zimmers
نايف nayef
Many services are not available due to maintenance and renovation work, there is disturbance due to the sound of equipment, and the service from the hotel staff is not at a good level. It was a not good experience.
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2023

10/10 – Hervorragend

Majid

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
مكان جيد للراحه والاستجمام
تجربه رائعه
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2022

2/10 – Ungenügend

Hisham

Aufenthalt von 1 Nacht im März 2022

6/10 – Okay

Miriam

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers
Never again
Our Door(automated) keycard did not work, took 4 visit to the reception and after 20min wait someone came to fix it. There is a pool renevation on-going, loud banging and drilling even early Friday 7am . In a hotel site, they should start later to let guest sleep. Our neighbors upstairs where dragging furniture most of the afternoon/evening or maybe it was the hotel staff?! Only 1 water bottle inside the room, got more after asking. No kettle or anything for tea. Room was freezing cold, the heating more for the AC did not work. The water was freezing cold. After running the shower 15-20mins it will warm up to lukewarm. Buffet lunch and breakfast was good. Breakfast had great variety with healthy option. Starbucks on site. The in-room dining was horrible. Public area and beautiful with gorgeous art pieces. Staff was friendly and helpful.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2022

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
بشكل عام رائعة المسبح والمشرف عليه ممتازين واعجبتني النظافة والبحيرات وموظفي البوابة الخارجية. لكن لم يعجبني الزحمة عند موظفي الاستقبال ونظام بطاقة الغرف لاني حجزت يومين وعند وصولي للغرفة في اليوم الثاني محملة باكياس الغداء اكتشفت ان البطاقة لاتعمل ولابد من التجديد و تركت الاكل و وقفت في طابور طويل و بعد ٢٥ دقيقة رجعت للغرفة وكان الاكل بارد. وايضا مكان الغرفة كأنه في مخبأ سري ، نحتاج نصعد بمصعدين مختلفين حتى نصل لها مع انها في الدور الاول!
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2021

2/10 – Ungenügend

Razanq

Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2021

10/10 – Hervorragend

Bandar

Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2021

8/10 – Gut

John A

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Warm welcome and booking error quickly fixed
Little confusion with the booking when I arrived so had to wait for room to be made ready. But staff were keen to help resolve the issue and did so as soon as possible. Limited menu in the restaurant but what there is was in generous portions and full of flavour. Property is looking a little tired but everything was fully functional. Location is a little isolated with no attractions around it so you need transport.
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2021

10/10 – Hervorragend

Mashari

Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021

8/10 – Gut

alaa

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2021

6/10 – Okay

MAHMOOD A

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Non resort
The resort has potential to be better with caring and professional management. Food and service are mediocre. Food onsite is too expensive and not palatable. Nearest decent food places is about 50 km away. Not much activities are provided and exercise rooms are found wanting. More than half of the equipment are broken down and non functional. The spa services are non existent. The swimming pool, sauna and steam rooms need to cleaner and open more hours.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2021

4/10 – Schlecht

Ike

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
The location of this hotel is very far away from the city. The staff barely understand any English. The rooms could definitely use a good deep clean as they are dirty and dated. I ended up checking out after just one night and canceling the rest of my stay. I definitely would NOT recommend this resort/hotel to anyone based on my personal experience.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2021

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
المكان كبير وشرح ولكن للأسف لما دخلت الغرفة كانت الارضية مو نظيفة والكنب مبقع والحمام يحتاج تغير كامل... يعني ببساطة الفندق لازم تديرة شركة ذات خبرة. لو نمت في السيارة احسن من سريرهم
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2021

10/10 – Hervorragend

Asma

Gut: Personal & Service
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2021

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The rooms are not clean. The hotel services are poor. Dirty pool. The food is not good quality
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2021

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Personal & Service
They disrespect to visitors coming to me I were so mad
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2021

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2021

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Personal & Service
I stayed there for my first night after I got married, the A/C was not working, and I asked for the repairmen but it took them three hours to come to me. The service was so bad
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2021

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2020

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im November 2020

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2020

6/10 – Okay

Manaier

Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2020

8/10 – Gut

Bilal

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2020

6/10 – Okay

Manal

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Sauberkeit
المكان كبير و شرح الديكور جميل و الغرف واسعه .. لكن كل شيء يحتاج صيانه " مغسلة الحمام مسدوده .. لا يوجد سخان " بلاط المسابح الخارجيه مكسر و متغير لونه و غيرها .. مستوى النظافه سيء جدااااا وصلت الغرفه طلبت التنظيف من جديد البلكونه قذره من فضلات الطيور .. السبا النسائي كبير بدون فائده لا يوجد فيه موظفين ولا مساج ولا حمام مغربي ولا صالون.. خيارات الاكل محدوده جدا مطعم واحد و يقفل من ٤-٧ !!! فقط خدمة الغرف سعرها معقول بالنسبه لفندق و الكمية كبيره.. موجود ستاربكس لكن بدون ساندوتشات .. المطعم بالليل بوفيه و الاكل بارد جدا .. اتمنى ان يتم منع المناظر المخالفه للذوق العام امام المسبح من احضار اطعمه شعبيه و تحويل المكان لكشته ...اللوبي حتى قهوه و عصير ما فيه!! المكان يحتاج مشغل جديد لأن كل شيء دون المستوى .... الايجابيه وسع المكان و المسطحات الخضراء و المبنى الجميل و السعر المعقول .. لطافة الموظفين في الاستقبال خاصة الاخ مشعل الغانم حسن تعامله و محاولته المساعده في بعض الامور و لكن اغلبها خارج عن سيطرته و تحتاج تغيير كامل .. اتمنى ان تكون التجربه القادمة افضل
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2020

10/10 – Hervorragend

Amal, Riyadh

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The food and the bread she they reconsider about the quality
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2020

6/10 – Okay

fahad

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
a bit disappointed
room service was awful i think they need more staff also there is a very bad smell in the area near the tennis courts
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2020

8/10 – Gut

Naser, Sydney

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent and quite hotel they have nice pool and a n natural retreat you can enjoy it
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2020

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Overall it was good, however, i think u need to add variety in the food menu/restaurants.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im März 2020

8/10 – Gut

Fayez

Geschäftlich gereist
Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020

2/10 – Ungenügend

Khalid

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Check out very early and they didn't make me light check out, and Whiting long time for my bags to bring it to room, the bed not comfortable, WC very bad and no hot water, And nothing in the resort
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020

4/10 – Schlecht

Omar

Geschäftlich gereist
Gut: Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Personal & Service
The place is great and the rooms are very bigs as well as the balconies. The service and cleanliness was terrible, especially the service for the conference we had.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020

10/10 – Hervorragend

waleed

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2020

2/10 – Ungenügend

wail

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
الاسواء
اسواء تجربة في فندق في حياتي، تم استرجاع المبلغ و البحث عن فندق اخر
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2019

4/10 – Schlecht

Hatim

Verbesserungswürdig: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2019
Antwort von FOM am 20. Sept. 2019
Dear Hatim, Thank you for taking the time to share your feedback. While I wish you had a better experience during your stay with us, your feedback helps us to learn from this and to improve our services. We work hard to deliver an exceptional guest experience, and it's apparent in this case that we fell short, thank you again for giving us one more opportunity to serve you again. Sincerely Hotel Management.

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019
Antwort von FOM am 5. Aug. 2019
Dear Sir, Thank you very much for staying with us during your recent visit to Riyadh and your positive comments about your stay will certainly enhances makes, and reflects positively on our staff to development and improve our performance in order to reach satisfaction level of our guests. Thank you and looking forward to serve you again. Hotel Management.

8/10 – Gut

Meshari

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
The location and the atmosphere was OK but if you need good food you will have to go to Riyadh everytime. I think overall the experience was OK and
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019
Antwort von FOM am 23. Juli 2019
Dear Meshari, Thank you very much for staying with us during your recent visit to Riyadh and your positive comments about your stay will certainly enhances makes, and reflects positively on our staff to development and improve our performance in order to reach satisfaction level of our guests. Thank you and looking forward to serve you again. Hotel Management.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019
Antwort von Guest Relation am 10. Juli 2019
Dear Valued Guest, Thank you for sharing your positive experience at the Verified Reviews program. As a Valued Guest, we appreciate your feedback on our performance and will share your positive comments with our team. And we looking forward to welcoming you again at Durrat Al Riyadh Resort &Spa. Thank you again for your time. Sincerely,

4/10 – Schlecht

AbdulRahman

Gut: Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
بنسبه للفندق كان كويس بس الخدمة سيئه مرره وبنسبه للمنتجع سيئ
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2019
Antwort von منتجع وسبا درة الرياض am 15. Juni 2019
ضيفنا العزيز، نتقدم اليكم بجزيل الشكر على تخصيص بعض من وقتكم الثمين لاكمال استبيان رضا الضيوف الكرام بما يخص اقامتكم الاخيرة في منتجع وسبا درة الرياض. ونتقدم لحضرتكم ببالغ الاسف والاعتذار عن اي ازعاج او عدم رضا عن الخدمات المقدمة اليكم خلال اقامتكم الاخيرة. كما نود اخباركم بأننا شاركنا ملاحظاتكم مع فريق العمل المختص في ادارة المنتجع وذلك لضمان اتخاذ الاجراءات اللازمة لتصحيح الاخطاء ولضمان عدم تكرارها. مرة أخرى ، نشكركم على ملاحظاتكم القيمة ونتطلع إلى الترحيب بكم وخدمتكم في زيارة قادمة. ولكم جزيل الشكر

10/10 – Hervorragend

fahad

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
مكان الاقامة مره حلو بس الخدمة اقيمها 0 من 10
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2019
Antwort von FOM am 22. Mai 2019
عزيزي فهد, شكرا جزيلا للبقاء معنا خلال زيارتكم الأخيرة إلى الرياض, وتعليقاتكم الإيجابية حول إقامتك معنا بالتأكيد سوف تعززنا وينعكس إيجابا على موظفينا لتطوير وتحسين أدائنا من أجل الوصول إلى مستوى رضا ضيوفنا. شكرا لكم ونتطلع للعمل مرة أخرى معكم. إدارة الفندق.

6/10 – Okay

mohammed

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2019
Antwort von Durrat Arriyadh Resort & SPA am 9. Apr. 2019
Dear Valued Guest, Thank you for choosing Durrat Arriyadh Resort & SPA as your preferred destination, we do appreciate your feedback concerning our performance at the Verified Reviews program. Please accept our sincere apologies for any inconvenience that took place during your stay with us, we have shared your feedback with our memory makers to ensure that the appropriate corrective actions are taken so it will not be repeated. Once again, thank you for your valued feedback and we hope to serve you and we are looking forward to welcome you again. Sincerely,

8/10 – Gut

Ayman

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The atmosphere was very refreshing and good to have a relaxed day . I think more staff is required .Also more activities can be added easily since the property have a large unused area such as tennis yards etc..
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2019
Antwort von Durrat Arriyadh Resort & SPA am 6. Apr. 2019
Dear Valued Guest, Thank you for choosing Durrat Arriyadh Resort & SPA as your preferred destination, we do appreciate your feedback concerning our performance at the Verified Reviews program. Please accept our sincere apologies for any inconvenience that took place during your stay with us, we have shared your feedback with our memory makers to ensure that the appropriate corrective actions are taken so it will not be repeated. Once again, thank you for your valued feedback and we hope to serve you and we are looking forward to welcome you again. Sincerely,