Lobby

Bewertungen von NH Collection Prague Carlo IV

5 out of 5
NH Collection Prague Carlo IV
Senovazne Namesti,13, Prague

Bewertungen

9,2

Wunderbar

660 von insgesamt 1002 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
244 von insgesamt 1002 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
55 von insgesamt 1002 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
32 von insgesamt 1002 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
11 von insgesamt 1002 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9,4/10

Sauberkeit

9,2/10

Personal & Service

9,2/10

Ausstattung

9,2/10

Zustand der Unterkunft

9,0/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Miguel

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Man hat nur eine Gelegenheit einen ersten Eindruck zu machen, weswegen der Check-in ein ganz wichtiger Moment ist. Dieser lief bei uns alles andere als rund. Erst bat uns die Mitarbeiterin am Schalter Geduld zu haben, da sie was wichtiges zu erledigen habe. Also haben wir uns hingesetzt und gewartet. Irgendwann winkte sie uns herbei. Die Mitarbeiterin legte dann mir wiederholt ein Check-in Papier vor, welches für einen anderen Gast gedacht war. Nachdem sie mir endlich glaubte eine andere Person zu sein, war unsere bestätigte Reservierung unauffindbar. Also wieder hinsetzen und warten. Irgendwann klappte es. Zurück blieb die Wahrnehmung nicht willkommen zu sein. Zum Glück beschränkte sich das Gefühl lediglich auf eine Person. Das Zimmer an sich ist gut, geräumig und sauber. Das Hotel ist wunderschön und mondän. Die Lage ist hervorragend, da nur 10 Minuten zu Fuß bis zur Karlsbrücke. Die Frühstück sucht seines Gleichen. Es ist reichhaltig und qualitativ hochwertig. Um an den Pool und in den Spabereich zu dürfen, mussten wir einen Zeitraum definieren. Sehr ungewöhnlich und unangenehm sich zur Entspannung an einen genau gesetzten Zeitraum zu halten. Fazit: Tolles Gebäude, seltsame Gewohnheiten für den Besuch des Pools und holprige Check-in Prozesse.
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024
Antwort von Anna Trehubova Guest Relations am 5. Apr. 2024
Dear Miguel,Thank you for sharing your experience with us. I am delighted to hear that you appreciated our hotel's location and breakfast during your stay. Please accept my apologies for the issue during the check-in and I am very sorry that your experience with us, was less than you expected. I would like to thank you for bringing this to our attention. It will help us improve our operations and services. We do hope you will give us another opportunity to welcome you back in the future and provide you with a five-star experience NH Collection Prague Carlo IV is known for.

10/10 – Hervorragend

Nadine

Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von Anna Trehubova Guest Relations am 24. März 2024
Dear Nadine,Thank you for your ratings. We are delighted you enjoyed your stay with us and we are looking forward to welcoming you back!

10/10 – Hervorragend

Julian

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
We loved our stay! What a stunning hotel lobby. The staff was excellent and very kind - especially Vilma from the Spa area. We hope to come back soon
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Anna Trehubova Guest Relations am 21. Feb. 2024
Dear Julian, Thank you for your lovely review. I will share your comments with Velma and all our team to motivate them to continue in their excellent service. We hope to see you again soon!Kind regards,

10/10 – Hervorragend

Dariusz

Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very good
Aufenthalt von 8 Nächten im Februar 2024
Antwort von Anna Trehubova Guest Relations am 15. Feb. 2024
Dear Dariusz,Thank you for your ratings and comments. We hope to see you again soon!

8/10 – Gut

Irina

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024
Antwort von Anna Trehubova Guest Relations am 23. Jan. 2024
Dear Irina,Thank you for taking the time to review our property. We hope NH Collection Prague Carlo IV remains your first choice whenever your travel needs bring you back to Prague.

10/10 – Hervorragend

Sabine

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent Service.Wonderful breakfast
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Kind regards, Anna Trehubova Guest Relations am 6. Nov. 2023
Dear Sabine,We are excited when guests provide such a glowing review and as you consider us again upon your return, you will see how we are making this wonderful property even better,

8/10 – Gut

Burc

Geschäftlich gereist, Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Schönes Hotel das bisschen in die Jahre gekommen ist. Personal ist sehr freundlich und hilfsbereit. Die Zimmer waren ok. Der SPA Bereich ist auch in Ordnung.
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2023
Antwort von Anna Trehubova Guest Relations am 8. Nov. 2023
Dear Burc,Thank you for taking the time to write a review of your stay.I am delighted to hear that you had a great time here at NH COLLECTION PRAGUE CARLO IV.Your comments have been shared with our management so we can take the necessary steps to improve our service.We look forward to welcoming you back in the near future.

10/10 – Hervorragend

Katrin

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023
Antwort von FOM am 11. Sept. 2023
Dear Katrin,Thank you for staying at the NH COLLECTION PRAGUE CARLO IV and we hope you choose to stay with us again whenever your travel needs bring you back to Prague.With regardsJaroslav ŠímaFront Office Manager

8/10 – Gut

STELA

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023
Antwort von FOM am 11. Sept. 2023
Dear Stela,Thank you for staying at the NH COLLECTION PRAGUE CARLO IV and we hope you choose to stay with us again whenever your travel needs bring you back to Prague.With regardsJaroslav ŠímaFront Office Manager

10/10 – Hervorragend

Katrin

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2023
Antwort von Warmest regards, Yosif Mitkov, Guest Relations am 7. März 2024
Dear Katrin, thank you for the high rating! We are looking forward to welcome you again soon!

8/10 – Gut

Waldemar

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Bin mit diesem Hotel zufrieden gewesen.
Antwort von Jan Dlouhy, Front Office Manager am 5. Jan. 2023
Thank you for your nice rating and we hope to see you again.

8/10 – Gut

Davide

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2022
Antwort von NH Collection Prague Carlo IV Team am 10. Dez. 2022
Dear Davide,Thank you for rating your stay.

8/10 – Gut

Marco

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Schönes Hotel, Zimmer sind auch in Ordnung, teilweise sollte man mal die Sachen überprüfen im Zimmer, da beispielsweise beim rausziehen des Ladegerätes die Steckdose mit hinterher kommt. Ansonsten bequeme Betten und ruhiges Zimmer. Check-In und Check-Out sehr langsam für solch ein Hotel, Frühstücksbuffet war okay, aber für ein 5 Sterne Hotel erwarte ich mehr. Lage ist sehr gut und das Personal an sich immer sehr nett. Ergebnis: man könnte hier nochmal übernachten, muss man aber nicht.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2022
Antwort von Jan Dlouhy, Front Desk Manager am 15. Juli 2022
Dear Mr. Marco, Thank you for your honest feedback and we hope to see you soon again.

10/10 – Hervorragend

Katrin

Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2022
Antwort von Your NH Collection Prague Carlo IV team am 28. Juni 2022
Thank you for nice rating!

8/10 – Gut

Felix

Mit Haustieren gereist, Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
We stayed 3 nights. One morning we Got a wake up call at 5:25 am I didn’t order. Room service wasn’t done before 3 pm when we came back from sightseeing and wanted to rest so we only exchanged the towels two days. Sauna too hot with 95 degrees, steam bath old and muddy smell. Pool too cold. Building and interior is amazing. Located very central
Aufenthalt von 3 Nächten im Juni 2022
Antwort von Jan Dlouhy, Front Desk Manager am 10. Juni 2022
Dear Felix, Thank you for your valuable feedback. I am happy to hear that you liked our building and the location and I apologize for any discomfort during your stay. I shared your words with the team. Thank you once again and we hope to see you again.

10/10 – Hervorragend

Kathrin

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Wir wurden herzlich empfangen, konnten unsere Motorräder in der Tiefgarage unterstellen. Auch das Upgrade aufgrund unserer Hochzeitsreise hat sehr gefallen, genau, wie die kleine Aufmerksamkeit. Gern kommen wir wieder und hoffen auf genauso schöne Tage in Prag...
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2022
Antwort von Jan Dlouhy, Front Desk Manager am 10. Juni 2022
Dear Kathrin, Thank you for your amazing comment. It was a pleasure to have you here and I am happy that you had a memorable time with us. I hope we will be your home away from home the next time.

8/10 – Gut

Pia

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Schönes Hotel und tolle Angebote. Komisch war nur dass das Wasser um Wellness Bereich nicht warm war.
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2022
Antwort von Jan Dlouhy, Front Desk Manager am 10. Juni 2022
Dear Pia, Thank you for your feedback, which will be shared with the management. Regards.

10/10 – Hervorragend

Torsten

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Die Umarbeitung einer Bank in ein Hotel ist außergewöhnlich gut gelungen. Das historische Ambiente wird sehr gut in Szene gesetzt. Man fühlt sich geborgen!
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2022
Antwort von Jan Dlouhy, Front Desk Manager am 18. Apr. 2022
Dear Mr. Torsten, Thank you very much for your fantastic review. We are happy to hear that you liked our renovated hotel and we hope to see you soon again.

10/10 – Hervorragend

Thomas

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Tolles Hotel in Fußweite zur Altstadt
Kurz gesagt: Es hat echt alles super gepasst! Zimmer war groß genug, Bett bequem. Badezimmer war in Ordnung - Wasser hätte wärmer sein können. Frühstück war super und eine riesige Auswahl. Wellnessbereich war zwar nicht sooo toll wie auf dem Foto aber durchaus super. Man kommt ja nicht fürs Wellnessen her, sondern nur um vielleicht mal in den Pool zu hüpfen oder in die Sauna zu gehen. Gym war ebenfalls ausreichend ausgestattet! Das Persoanl war überaus freundlich und sehr zuvorkommend! Der Parkplatz ist etwas klein - hier sollte man nicht unbedingt einen SUV haben. Ich würde das Hotel sofort wieder buchen!
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2021
Antwort von Jan Dlouhy, Front Desk Manager am 14. Jan. 2022
Dear Mr. Thomas, Thank you for your fantastic review. We are delighted to hear that you had a great time and liked our hotel and we hope to see you soon again in the future.

10/10 – Hervorragend

Matthias

Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2021
Antwort von Carlo IV Team am 31. Okt. 2022
Thank you for your rating.

8/10 – Gut

Carsten

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Im gesamte sehr gut. An der ein oder anderen ecke merkt man, dass man mal über eine Renovierung nachdenken sollte..
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2021
Antwort von Your NH Collection Prague Carlo IV team am 5. Nov. 2021
Dear Carsten, Thank you for selecting the NH Collection Prague Carlo IV for your recent stay. We appreciate your feedback and let me inform you that we are currently gradually updating our rooms. We hope to see you soon again. Jan Dlouhy, Front Desk Manager

8/10 – Gut

Benjamin

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Wir kommen gerne wieder !!!! Spa ist top
Super Location , Hotel ist klasse - Wirklich 5 Sterne - toller Service und guter Spa … Betten waren mega mega gut - Preise fuer Massage recht hoch - Fruehstueck zu teuer fuer die Auswahl !!! Lieber in der Umgebung was Essen gehen ! In Summer koemmen wir gerne wieder ! Die Lage ist super zentral - 200 Meter bis zum Zentrum !!!!
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2021
Antwort von Your NH Collection Prague Carlo IV team am 5. Nov. 2021
Dear Benjamin, Thank you for choosing the NH Collection Prague Carlo IV for your stay and thank you for taking your time to write your honest review which helps us to improve our services. We are looking forward to your visit in summer! Jan Dlouhy, Front Desk Manager

10/10 – Hervorragend

Marcus

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2021
Antwort von Jan Dlouhy, Front Desk Manager am 5. Nov. 2021
Dear Marcus, Thank you for 10 out of 10!

8/10 – Gut

Rico

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2021
Antwort von Jan Dlouhy, Front Desk Manager am 5. Nov. 2021
Dear Rico, Thank you for your honest rating.

10/10 – Hervorragend

Katrin

Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021
Antwort von Carlo IV Team am 31. Okt. 2022
Thank you for your rating.

10/10 – Hervorragend

Lea

Aufenthalt von 2 Nächten im August 2021
Antwort von Carlo IV Team am 31. Okt. 2022
Thank you for your rating.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Das Carlo IV ist ein wunderschönes historisches Gebäude in toller Innenstadtlage - viele Restaurants, Shopping und die Sehenswürdigkeiten sind in wenigen Minuten zu Fuss erreichbar. Die Einrichtung ist im historischen Flügel logischer- und passenderweise ebenso etwas älter aber in gutem Zustand. Es gibt auch einen zweiten moderneren Flügel mit eher kleineren Zimmern. Die Lobby ist in der Größe und den reichhaltigen Verzierungen schlicht beeindruckend. Das hat schon den Charakter eines Palastes. Dort steht auch ein Flügel der zum Sielen einlädt. Nebenräume wie eine Bar und ein historischer Tresorraum zeugen von der historisch elitären Klientel haben aber aktuell eher Museumscharakter. Das Frühstücksbuffet ist ganz ok - mehr aber auch nicht. Die Parkgarage ist eng und selbst bei normaler Fahrzeuggröße muss man schon zentimetergenau einparken können. Der Pool- und Spa-Bereich ist als Gewölbekeller einfach cool. Ein paar fehlende Mosaikfliesen im Pool störten mich ehrlich gesagt nicht. Normalerweise hätte ich dem Hotel die maximale Punktzahl gegeben wenn es am Ende nicht noch Ereignisse gegeben hätte die überhaupt nicht ok waren. Noch vor der eigentlichen Auscheckzeit und trotz eines nicht stören Hinweises wurde unser Zimmer betreten und als wir eintrafen wurde gerade unsere eigens vorbereitete Tee-Thermoskanne entleert. Ein Nogo. Die Unterstützung bei der Suche nach einen Covid-Testpunkt war mangelhaft da uninformiert und unmotiviert was uns letztlich mehr als 2h kostete
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2021
Antwort von Your NH Collection Prague Carlo IV team am 18. Aug. 2021
Dear Guest, We would like to thank you very much for staying at our hotel and for your comprehensive honest review. We are delighted that you had an enjoyable and memorable experience, and we very much appreciate your valuable comments which we will definitely look into and will correct our shortcomings. We apologize for the misunderstanding with the Covid-19 test spots, as the negative testing is requested by local authorities, we understand it is an extra time consuming obligation. Thank you for your understanding and we are looking forward to welcoming you back. Kind regards,

10/10 – Hervorragend

Katrin

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Der Aufenthalt war wirklich super. Zimmer, Hotel allgemein und der Service waren perfekt. Leider ging die Klimaanlage am Zimmer nicht, allerdings wurde sich sofort darum gekümmert.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2021
Antwort von Jan, Guest Relations am 16. Juli 2021
Dear Katrin, I would like to thank you for such a wonderful feedback, we all at the NH Collection Prague Carlo IV are very happy that you enjoyed your stay. Please accept my apologies for any difficulties with your air-condition in the room, our maintenance team will look into it. Best regards,

8/10 – Gut

Marcus

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Die Zimmer etwas in die Jahre gekommen und die Klimaanlage nicht sehr effizient, sonst aber super.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2021
Antwort von Jan, Guest Relations am 16. Juli 2021
Dear Marcus, Thank you very much for your stay and a great feedback. We value your comments regarding the stay and the air-condition difficulty, we will look into it. Wishing you a great day,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2021
Antwort von Jan, Guest Relations am 16. Juli 2021
Thank you!

8/10 – Gut

Alfred

Gut: Personal & Service
Ein gutes Stadthotel nahe der Altstadt
Ja das Carlo IV trägt einen grosses Namen. Der Check In verlief gut hat aber einige Zeit wegen Corona in Anspruch genommen. Herrvorragend war das Restaurant, die Küche und der Service. Die Getränke der Ba aber überrissen teuer, so wie wir sie in der ganzen Stadt nicht vorgefunden haben. Die Parkgarage des Hotels gleicht eher eine Höhle als einer Tiefgarage und die Plätze sind so eng dass die Mitfahrer aussteigen müssen bevor man den Wagen parkieren kann. Danach wird dann auch noch eine Rechnung von 650 Kronen pro Nacht präsentiert, gelinde gesagt eine Frechheit für den Hotelgast. Der Wellnessbereich ist gross aber gar nicht einladend. Alles ist Dunkel und der Pool ist wirklich in die Jahre gekommen. Viel zu wenig Licht, viele Mosaikplatten im Pool defekt. Nur ein Badetuch für Bad und Sauna. Hier fragt man sich wie das Hotel zu vier Sternen gekommen ist. Es ist offensichtlich nur die Nähe zur Altstadt.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2020
Antwort von Kateřina Chocholoušová, Front Desk Manager am 7. Sept. 2020
Dear valued guest, Thank you for the valuable comment of your stay at Carlo IV, The Dedica Anthology. We are very concerned about your experience with us. First of all we would like to thank you for the positive feedback on our Restaurant and our colleagues. I will make sure that this comment will be communicated and motivate them to continue in their excellent service. Regarding the parking fee 25€/night I would like to highlight that it is clearly stated online therefore all our guests are informed in advance. Also as we are located in the city center all around us are blue zones for citizens only therefore non citizens are not allowed to park there at all. Our price is compared to hotels around us very competitive. We do offer parking assistance if you do not feel confident parking the car on your own. We are very sorry that our property has not met your expectations but we do hope that whenever your travels bring you back to Prague you will give us another opportunity to welcome you back to enjoy a guest experience that truly reflects the service we provide. Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Tom, Schweiz

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Hotel ist sehr schön. Hatten ein kingsize Bett gebucht. Jedoch ein anderes bekommen bei fragen vom Zimmerwechsel war das kein problem. Alle sehr freundlich. Spaa bereich ein grosser pool sauna und dampfbad. Sehr schön um abends zu entspannen
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2020
Antwort von Kateřina Chocholoušová, Front Desk Manager am 7. Sept. 2020
Dear Tom, On behalf of the entire team of Carlo IV Prague, I would like to thank you for taking the time to evaluate our hotel. The team and I are delighted to see your ratings and comments; we are pleased that our efforts have made you feel welcome and well looked after. Thank you for staying at the Carlo IV Prague Hotel and we hope you choose to stay with us again whenever your travel needs bring you back to Prague. Sincerely,

8/10 – Gut

Reto, CH- Widen

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Es stimmte einfach alles in diesem Hotel von der Reception über das freundliche Servicepersonal bis zum Front Desk Manager. Ich komme gerne wieder in dieses Hotel und kann nur weiter empfehlen. !
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2020
Antwort von Kateřina Chocholoušová, Front Desk Manager am 7. Sept. 2020
Dear Reto, On behalf of the entire team of Carlo IV Prague, I would like to thank you for taking the time to evaluate our hotel. The team and I are delighted to see your ratings and comments; we are pleased that our efforts have made you feel welcome and well looked after. Thank you for staying at the Carlo IV Prague Hotel and we hope you choose to stay with us again whenever your travel needs bring you back to Prague. Sincerely,

10/10 – Hervorragend

JeanPierre

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Luxus zu erschwinglichem Preis
herzlicher Empfang, problemloses CheckIn, gutes Preis-Leistungsverhältnis, zentrale Lage, kann alles zu Fuss machen!
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2020
Antwort von Carlo IV Team am 31. Okt. 2022
Thank you for your rating.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist, Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Tolle Lage, freundlicher Empfang und hervorragende Qualität-wir waren rundum zufrieden.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020
Antwort von Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager am 14. Feb. 2020
Dear Valued Guest, It is very much appreciated when guests take the time out of their day to leave a great review. We are so delighted to hear that you have enjoyed the stay with us and extending your satisfactory in such literature comments which makes all of the Carlo IV team so proud of our service and so honored to have such guest as yourself. Thank you for staying at the Carlo IV Prague Hotel and we hope you choose to stay with us again whenever your travel needs bring you back to Prague. Sincerely, Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2020
Antwort von Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager am 27. Jan. 2020
Dear valued guest, On behalf of the entire team of Carlo IV Prague, I would like to thank you for taking the time to evaluate our hotel. The team and I are delighted to see your ratings and comments; we are pleased that our efforts have made you feel welcome and well looked after. Thank you for staying at the Carlo IV Prague Hotel and we hope you choose to stay with us again whenever your travel needs bring you back to Prague. Sincerely, Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Heizung war kaputt, kein warmes Wasser , Steckdosen kaputt, Amaturen ebenso
Aufenthalt von 7 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager am 11. Jan. 2020
Dear Valued guest, thank you very much for your feedback. Your comments have been shared with our management to ensure these types of incidents are not repeated in the future and we can take the necessary steps to improve our service. I very much hope to have the pleasure of welcoming you back again so that we may provide you with the five star experiences that Carlo IV Prague is recognized for.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Das Hotel liefert ein weit überdurchschnittliches Erlebnis im Vergleich mit vielen andern 5-Sterne-Häusern in Prag. Es war einfach nur ein perfekter Aufenthalt. Besonders beeindruckt haben mich die vielen kleinen Details, die den Aufenthalt unvergesslich machten. Danke!
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019
Antwort von Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager am 11. Jan. 2020
Dear Valued Guest, On behalf of the entire team of Carlo IV Prague, I would like to thank you for taking the time to evaluate our hotel. The team and I are delighted to see your ratings and comments; we are pleased that our efforts have made you feel welcome and well looked after. Thank you for staying at the Carlo IV Prague Hotel and we hope you choose to stay with us again whenever your travel needs bring you back to Prague. Sincerely, Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Tiefgarage etwas teuer aber ansonsten war alles super! gerne wieder!
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2019
Antwort von Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager am 24. Nov. 2019
Dear valued guest, On behalf of the entire team of Carlo IV Prague, I would like to thank you for taking the time to evaluate our hotel. The team and I are delighted to see your ratings and comments; we are pleased that our efforts have made you feel welcome and well looked after. Thank you for staying at the Carlo IV Prague Hotel and we hope you choose to stay with us again whenever your travel needs bring you back to Prague. Sincerely, Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager

10/10 – Hervorragend

Thomas

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2019
Antwort von Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager am 6. Okt. 2019
Dear Thomas, On behalf of the entire team of Carlo IV Prague, I would like to thank you for taking the time to evaluate our hotel. The team and I are delighted to see your ratings and comments; we are pleased that our efforts have made you feel welcome and well looked after. Thank you for staying at the Carlo IV Prague Hotel and we hope you choose to stay with us again whenever your travel needs bring you back to Prague. Sincerely, Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Sehr schöne Lobby und Bar sowie schönes Hallenbad. Normales Doppelzimmer etwas klein.
Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2019
Antwort von Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager am 19. Aug. 2019
Dear valued Guest, On behalf of the entire team of Carlo IV Prague, I would like to thank you for taking the time to evaluate our hotel. The team and I are delighted to see your ratings and comments; we are pleased that our efforts have made you feel welcome and well looked after. Thank you for staying at the Carlo IV Prague Hotel and we hope you choose to stay with us again whenever your travel needs bring you back to Prague.

10/10 – Hervorragend

Annegret

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im Juni 2019
Antwort von Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager am 19. Juni 2019
Dear Annegret, On behalf of the entire team of Carlo IV Prague, I would like to thank you for taking the time to evaluate our hotel. The team and I are delighted to see your ratings and comments; we are pleased that our efforts have made you feel welcome and well looked after. Thank you for staying at the Carlo IV Prague Hotel and we hope you choose to stay with us again whenever your travel needs bring you back to Prague.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 5 Nächten im Mai 2019
Antwort von Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager am 19. Juni 2019
Dear Valued guest, On behalf of the entire team of Carlo IV Prague, I would like to thank you for taking the time to evaluate our hotel. The team and I are delighted to see your ratings and comments; we are pleased that our efforts have made you feel welcome and well looked after. Thank you for staying at the Carlo IV Prague Hotel and we hope you choose to stay with us again whenever your travel needs bring you back to Prague.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Die Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter sind ausserordentlich freundlich und kompetent. Das Frühstück ist hervorragend. Unser Zimmer war allerdings etwas klein.
Aufenthalt von 5 Nächten im Mai 2019
Antwort von Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager am 19. Juni 2019
Dear valued guest, I am happy to know that we were able to exceed your expectations. The staff put forth great effort to provide an experience that is both unique and memorable. It is feedback such as yours that motivate our staff to continuously strive for service excellence. Since we are located in historical buildings there are several things we are not allowed to change. The rooms might different from each other depending on their category and location. It will be always a pleasure having you with us and we hope Carlo IV Prague will remain your first choice once you are in the golden city Prague.

8/10 – Gut

Herbert

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Gut, aber...
Die Lage des Hotels ist perfekt, ins Zentrum kommt man zu Fuss innerhalb von 10-15 Minuten. Wunderschönes Ambiente und Lobby, das Personal ist sehr freundlich. Auch das Frühstücksbüffet ist sehr zu empfehlen. Einziges Manko: Das Preis/Leistungsverhältnis des Zimmers ist überhaupt nicht in Ordnung! 300 Euro/Nacht für ein Doppelbett, obwohl 2 Einzelbetten gebucht waren, für ein Zimmer, das kleiner ist, als mein Badezimmer geht gar nicht ! Aber sonst, wie erwähnt, einen Besuch wert !
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2019
Antwort von Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager am 31. Mai 2019
Dear Herbert, Thank you very much for being our Carlo IV guest for your recent stay in Prague, you couldn't make me a more pleasant day than receiving your amazing feedback. I am happy to know that we were able to exceed your expectations. The staff put forth great effort to provide an experience that is both unique and memorable. It is feedback such as yours that motivate our staff to continuously strive for service excellence. We feel sorry that you did not share with us your concern while you are in-house as I am sure we could find different room allocation for you, please do not hesitate to get in touch for the next stay and we will update your preference accordingly. if you are travelling in high season the rate usually vary and comparing our rate to the entire 5* hotels rate in Prague I'm very confident that we are offering very competitive rates which match the demand in this period. We appreciate your comments and would love to see you back with us soon.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Wir haben einen wunderbaren Mädelsurlaub verbracht. Der Pool war perfekt temperiert, Handtücher immer ausreichend vorhanden, das Frühstück genial und das Personal immer sehr freundlich und hilfsbereit. Der Urlaub wurde damit unvergesslich.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2019
Antwort von Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager am 31. Mai 2019
Dear Valued Guest, Thank you very much for being our Carlo IV guest for your recent stay in Prague, you couldn't make me a more pleasant day than receiving your amazing feedback. We are so delighted to hear that you have enjoyed the stay with us and extending your satisfactory in such literature comments which makes all of the Carlo IV team so proud of our service and so honored to have such guest as yourself. It was wonderful having you and we hope we will have the great chance to welcome you back in the near future.

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Unterkunft war sauber und Ordentlich . Leider konnte man das Fenster nicht öffnen und die Klimaanlage war viel zu laut in der Nacht.
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2019
Antwort von Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager am 31. Mai 2019
Dear valued guest, thank you for taking your time to review your recent stay at Carlo IV Prague. Your comments have been shared with our management to ensure these types of incidents are not repeated in the future and we can take the necessary steps to improve our service. We appreciate your comments and would love to see you back with us soon.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2019
Antwort von Carlo IV Team am 31. Okt. 2022
Thank you for your rating.

10/10 – Hervorragend

Katrin

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2019
Antwort von Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager am 6. Feb. 2019
Dear Katrin, On behalf of the entire team of Carlo IV Prague, I would like to thank you for taking the time to evaluate our hotel. The team and I are delighted to see your ratings; we are pleased that our efforts have made you feel welcome and well looked after. Thank you for staying at the Carlo IV Prague Hotel and we hope you choose to stay with us again whenever your travel needs bring you back to Prague. Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Unglaublich nettes Personal, super Frühstück und ein tolles Schwimmbad
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2019
Antwort von Kateřina Chocholoušová Front Desk Manager am 6. Feb. 2019
Dear Valued guest, It is very much appreciated when guests take the time out of their day to leave a great review. Thank you for taking time to write such a nice review of your stay. I am delighted to hear that you had a great time here at Carlo IV Prague. It was wonderful having you and we hope we will have the great chance to welcome you back in the near future. Sincerely