Serviert Frühstück, Mittagessen und Abendessen

Bewertungen von Monsoon Bassac Hotel

3.5 out of 5
Monsoon Bassac Hotel
#8, Street 294, Sangkat Tonle Bassac, Phnom Penh

Bewertungen

8,4

Sehr gut

36 von insgesamt 83 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
31 von insgesamt 83 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
9 von insgesamt 83 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
3 von insgesamt 83 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
4 von insgesamt 83 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,0/10

Sauberkeit

8,4/10

Personal & Service

6,8/10

Ausstattung

7,8/10

Zustand der Unterkunft

6,8/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Joerg

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2018
Antwort von Margaux am 26. Feb. 2018
Dear Joerg, Thank you for taking time to note our establishment online. Hoping to see you again at Monsoon Bassac Hotel, Best regards, Margaux BODIN Hotel Manager

8/10 – Gut

Joerg

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2017

6/10 – Okay

Jerry

Gut: Personal & Service
It was just “ok” Area not the best but the staff was very nice. Probably would not stay there again
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2024
Antwort von saaythara am 22. Mai 2024
Thank you for your feedback. We're sorry to hear that the area didn't meet your expectations. However, we're glad that our staff made a positive impression. We appreciate your honesty and will use your comments to improve. If you have any further suggestions, please let us know. Thank you for staying with us.

10/10 – Hervorragend

NORIAKI

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2024

8/10 – Gut

Vichith

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024

8/10 – Gut

NARU

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
周りは交通量の多いようで、朝は6時過ぎから往来の音が聞こえます。 通りには、屋台が多く、食事には困らないとおもいます。
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023
Antwort von saaythara am 26. Mai 2024
ありがとうございます、お客様の貴重なレビューをお寄せいただきまして誠にありがとうございます。私たちの周辺には交通量が多く、朝は6時過ぎから往来の音が聞こえるとのこと、お客様にはご不便をおかけしましたことをお詫び申し上げます。また、周辺には多くの屋台があり、食事には困らないとのお言葉、ありがとうございます。お客様の貴重なご意見を参考に、より快適な滞在を提供できるよう努めてまいります。今後ともどうぞよろしくお願い申し上げます。

8/10 – Gut

Keith

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 8 Nächten im November 2023

8/10 – Gut

John

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great Hotel Close to Shopping and Entertainment
Opposite the river and close to the activity areas and restaurants, this comfortable hotel represents good value. Close to the shopping and night life.
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2023
Antwort von saaythara am 26. Mai 2024
Thank you for sharing your experience with us! We're delighted to hear that you found our hotel comfortable and conveniently located opposite the river, close to activity areas, restaurants, shopping, and nightlife. Providing good value and ensuring our guests have a memorable stay are our top priorities. We appreciate your positive feedback and hope to welcome you back for another enjoyable stay in the future!

10/10 – Hervorragend

Yasunobu

Aufenthalt von 3 Nächten im August 2023

8/10 – Gut

Torben

Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hvis man skal til Phnom Penh, så ok
Personale kunne ikke engelsk, sengen var i stykker, blev fikset med mursten, smånusset generelt, meget støj
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2023
Antwort von saaythara am 26. Mai 2024
Vi beklager dybt de problemer, du oplevede under dit ophold. Det er uacceptabelt, at vores personale ikke kunne kommunikere på engelsk, og vi vil straks tage skridt til at forbedre dette. Desuden beklager vi for sengens tilstand og den midlertidige løsning med mursten. Dette opfylder ikke vores sædvanlige standarder for gæstekomfort, og vi vil sørge for at rette op på det. Vi noterer os også din feedback om generel renlighed og støjniveauet. Dette er områder, vi vil stræbe efter at forbedre øjeblikkeligt. Vi værdsætter din ærlige feedback og håber, at du vil give os en anden chance for at levere den høje kvalitet og gæstfrihed, som vores gæster forventer og fortjener.

10/10 – Hervorragend

Yasunobu

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Good cost effective and kind staffs
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2023
Antwort von Dra am 8. Juni 2023
Thank for your sweet comment.

10/10 – Hervorragend

Yasunobu

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2023
Antwort von Dra am 8. Juni 2023
Thanks for your rating us.

8/10 – Gut

Matthew

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2023

8/10 – Gut

Yuji

Aufenthalt von 2 Nächten im März 2023

2/10 – Ungenügend

Peter

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The condition of the room was bad. The fridge was broken. The wifi was extremely slow. And the bathroom was terrible. There was a chunk of rotting fruit covered in insects in the bathroom. It felt like the whole place is suffering from Covid apathy syndrome. No customers so no desire to do it properly. Would not stay again. I hope the owners can get their mojo back.
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2022
Antwort von The Management Team am 20. Okt. 2022
Dear valued guest,Thank you for your review. We are very sorry to hear you had such a frustrating experience. We always aim to deliver a great experience for our customers. we are gutted when we miss the mark! Thanks for taking the time to bring this to our attention. We will use the feedback to make us better and to ensure this doesn’t happen again.Kind regards!The Management Team

8/10 – Gut

Orlando

Aufenthalt von 1 Nacht im September 2022

6/10 – Okay

rory

Room was a good size and nice interior, had a nice balcony. However, the hotel definitely have been affected by covid. No welcome drink, no bar, no breakfast or restaurant, pool area isn’t maintained, safe didn’t work. The pictures are not accurate anymore. Had a power cut twice, but was quickly fixed. Staff spoke very restrictive English but was nice. But it was cheap-ish and the room was good.
Aufenthalt von 7 Nächten im September 2022
Antwort von The Management Team am 7. Okt. 2022
Dear valued guest,Thank you for your review. We are very sorry to hear you had such a frustrating experience. We always aim to deliver a great experience for our customers. we are gutted when we miss the mark! Thanks for taking the time to bring this to our attention. We will use the feedback to make us better and to ensure this doesn’t happen again.Kind regards!The Management Team

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 26 Nächten im Februar 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
nice clean hotel, in town but outside of the noisy area, lots of great food nearby
Aufenthalt von 6 Nächten im Juni 2019
Antwort von saaythara am 26. Mai 2024
Thank you for your kind words! We're glad to hear that you found our hotel nice and clean, and that you appreciated its location outside of the noisy areas while still being conveniently located in town. It's wonderful to hear that you enjoyed the abundance of great food options nearby. We strive to provide a comfortable and enjoyable stay for all our guests, and we hope to welcome you back again soon for another pleasant experience!

4/10 – Schlecht

Sharon, Portland

Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Ausstattung
this is first time i saw the bed bugs in real life not on TV! you know if you see couple bed bugs there is more in this hotel.
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2018
Antwort von saaythara am 26. Mai 2024
We're deeply sorry to hear about your experience with bed bugs during your stay. Ensuring the comfort and well-being of our guests is our top priority, and we take reports of pests extremely seriously. Rest assured, we have immediately initiated a thorough inspection and treatment process to address this issue effectively. Your feedback is invaluable to us, and we sincerely apologize for any inconvenience this may have caused. Please know that we are committed to resolving this matter promptly and maintaining the highest standards of cleanliness and comfort for all our guests. If you have any further concerns or if there's anything else we can assist you with, please don't hesitate to reach out to our team.

10/10 – Hervorragend

steve

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Uitstekende locatie. Hele goede prijs. Kamers zijn in principe schoon en compleet. Niet al het personeel is even enthousiast en behulpzaam.
Aufenthalt von 11 Nächten im April 2019

10/10 – Hervorragend

Carol

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2019

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2019

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2019

10/10 – Hervorragend

SreyMum, Seattle, Wa & Siem Reap

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Clean room & friendly staff. Lots of restaurants around the area.
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Ausstattung
Verbesserungswürdig: Personal & Service
The location and facilities were good. There was no hot or warm water for the three days I was there - and despite being told to run the water longer it didn’t work. The front desk staff felt like a group of teenagers huddled around the front desk on their phones. It was hard to know who actually worked there. The restaurant was closed Saturday and Sunday for no apparent reason. I chose this based on reviews and was disappointed. Housekeeping ladies were lovely!
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2019

4/10 – Schlecht

chann

Gut: Personal & Service
Last minute, sure why not..
Room is small, almost claustrophobic, but service was great
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
good location.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2019

6/10 – Okay

Thomas

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
not a newer hotel. but nice enough for a few days. big room, good hot water, real nice bathtub includes shower, nice balcony. good free breakfast, you choose from their menu, 3-4 choices. only drawback and that was huge for me, was the wifi was unacceptable. mentioned the wifi problem when checking out and the manager said they were working on it and it would be fixed soon.
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2019

4/10 – Schlecht

Evelyne

Gut: Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Le linge et le lit propres ... les sols : sales, marcher pieds nus = pieds noirs SDB sale baignoire non faite, sur les côtes de la baignoire, vieux savons de clients précédents, bouchons et autres.... Le confort y est mais la propreté Non
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2019

10/10 – Hervorragend

MIKE

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Very friendly staffs. They can speak very food English. Location is very close to major tourist spotlight.
Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2019

8/10 – Gut

RICHARD

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Accueil très sympathique , chambre très confortable avec balcon , petite Piscine au 7eme étage appréciable,bonne nuit sans bruit au cœur de la ville ,pas de restauration le soir,mais des restaurants ouvert juste à côté de l'hôtel.j'y retournerai avec plaisir
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2019

8/10 – Gut

EMMANUEL

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Très bien
Hôtel très confortable en plein de la vraie vie cambodgienne. Prenez grande chambre qui fait l'angle ça vaut le coup. Par contre en arrivant petit problème avec la réservation. Notre chambre avait été attribuée. Une autre nous a été donnée en attendant et récupération de la bonne le lendemain. Personnel souriant et sympathique
Aufenthalt von 5 Nächten im Januar 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2018

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2018

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Friendly staff and clean rooms with a/c. Cute pool area on the roof
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2018

6/10 – Okay

YenPin

Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Sauberkeit
服務人員不錯,但硬體欠加強
毛巾太粗糙了,床的舒適度也不好,還會有彈簧的聲音,地點很方便
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2018

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2018

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
The staffs are very nice and helpful. The location is very easy to go anywhere such as shopping mall or restaurent.
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2018

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im November 2018

10/10 – Hervorragend

Yuanku

非常好的住宿經驗
Aufenthalt von 9 Nächten im September 2018

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 5 Nächten im November 2018

8/10 – Gut

mark

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nice place and staff. Would return.
Only had a couple nights here but was nice and a good location for the main tourist sites and evening restaurants. Staff helped us sort out bus tickets to Siem Reap. We changed room because the AC in the first room was rubbish. Second room (identical) had good AC. Changing room was minimal hassle. I would happily stay here again.
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2018

10/10 – Hervorragend

えむ, 日本

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
快適なホテル
新しく、清潔でおしゃれなホテル。 屋上プールが楽しめた。 バスタブがおしゃれで気に入った。 バルコニーが付いていて、何かと便利だった。 ただ、朝食は貧相。 冷蔵庫の効きが悪かったり、シャワーの温度が低めだったり、タオルがガサガサだったり細かい箇所を気にすれば色々あるが、全体的にはとても気持ちよく滞在できた。
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2018

8/10 – Gut

SHIH CHI

Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2018

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
what you pay is what you get
got issue on surround noise everyday in the morning, no light in toilet, daily hot water needs to restart. But mostly been solved after request to staff
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2018

10/10 – Hervorragend

Valerie

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Phenomenal boutique hotel in Phnom Penh
Monsoon Bassac is my new favorite hotel for work trips to Phnom Penh. Phenomenal price and location, close to the cozy bars and restaurants of Bassac Lane. My room had a stylish, whimsical design with a little balcony overlooking the city and a soaking stone bathtub (Deluxe Balcony). Next time I'll go for the Premium Double with Balcony for the wall of windows. There's also a pool on the 7th floor for Phnom Penh heat relief and a decent restaurant/bar downstairs. I'll definitely be back!
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2018

10/10 – Hervorragend

Stuart, 横浜

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2018
Antwort von Margaux am 9. Juli 2018
Dear Stuart, Thank you for taking time to give us a very good score ! Hoping to see you again during your next stay in Phnom Penh. Best regards, Margaux BODIN Hotel Manager

10/10 – Hervorragend

Paul, swansea

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Reasonable hotel, good area.
Nice quiet hotel, with the added bonus of a swimming pool on the roof, great for an early morning dip. I had an inside room with no windows which meant I could lie in and not be bothered by the light. Room and bed really good. Food not bad. Area quiet.
Aufenthalt von 4 Nächten im Mai 2018
Antwort von Margaux am 15. Mai 2018
Dear Paul, Warmest greeting from Monsoon Bassac Hotel. Thank you again for choosing our hotel during your previous stay in Phnom Penh. We are glad that your stay was enjoyable. Our Deluxe Twin are without window, as you said, there is no light and more quiet than the other rooms. Hoping to see you during your next stay in Phnom Penh, Best regards, Margaux BODIN Hotel Manager