In Strandnähe

Bewertungen von The Point Hotel & Spa

4 out of 5
The Point Hotel & Spa
Point Road, Mossel Bay, Western Cape

Bewertungen

7,4

Gut

35 von insgesamt 130 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
47 von insgesamt 130 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
27 von insgesamt 130 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
15 von insgesamt 130 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
6 von insgesamt 130 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

7,4/10

Sauberkeit

8,0/10

Personal & Service

6,4/10

Ausstattung

6,8/10

Zustand der Unterkunft

7,6/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

4/10 – Schlecht

Iris

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Stark renovierungsbedürftig Hotel welches keine 4 Sterne verdient.
Aufenthalt von 6 Nächten im Oktober 2023

8/10 – Gut

Dietmar

Gut: Personal & Service
Lage, Lage, Lage
Die Lage des Hotels ist atemberaubend. Ein grosser Balkon direkt über der Brandung. Das Personal ist sehr freundlich - das Hotel selbst ist allerdings in die Jahre gekommen und hätte eine Sanierung nötig. Wer sich daran nicht stört, der kann jedoch die fantastische Lage geniessen.
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2021
Antwort von Sonja am 7. Dez. 2021
Dear Dietmar Thank you for the beautiful review we do appreciate this and with this it helps us in bettering our services to our guests Looking forward to your next visit to our hotel and hope you have safe travels. Hope you and your family have a Blessed festive season

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
The towels Where Used and Not clean, the Hotel Gas e Hörproblemen breakfast
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2018

6/10 – Okay

Stephan

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
The hotel is not well maintainded. Breakfast is big, but low quality food.
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2017

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Schönes Haus in toller Lage mit schlechtem Service
Hotel liegt spektakulär am Meer unterhalb der Leuchtturmklippen. Wir konnten Ende Oktober den ganzen Tag Buckelwale sehen. Ausstattung und Zustand sind gut, aber der Serrvice beim Frühstück war sehr unorganisiert und schlecht. Das zieht die ganze Bewertung runter.
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2017

4/10 – Schlecht

Willi, Walenstadt, Schweiz

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Enttäuschendes, vernachlässigtes Hotel.
Das Hotel entspricht vom Standard her nicht mehr einem 4-Sterne Hotel (die auf Prospekten aufgeführten Auszeichnungen sind entsprechend auch mehrere Jahre alt).

8/10 – Gut

Holger, Hamburg

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Schöner Ort
Das Hotel liegt direkt am Meer, man genießt hier den Blick auf die Felsküste mit dem Meer. Das Hotel selbst hat uns nicht so gut gefallen, es lief nicht alles so „rund“, wie man sich den Aufenthalt wünscht. Das Personal war zwar freundlich, wir fühlten uns hier aber nicht so gut aufgehoben und der Preis war auch höher als bei anderen Hotels mit weit mehr Ambiente!

6/10 – Okay

Uschi, Riemerling

Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers
Zwischen Leutturm und Meer
1 Übernachtung schönste Lage für eine kurze Durchfahrt fast zu schade

2/10 – Ungenügend

Graham

Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024

6/10 – Okay

Gordon

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Personal & Service und Ausstattung
Great location for the views. One issue is as we discovered the fog closes in then the fog horn blasts out constantly about 100m from the bedrooms all throughout the night. Also get use to load shedding
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024

4/10 – Schlecht

Manuel

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
This property is exceptionally well positioned but requires a lot more maintenance and staff training. I hope the owner takes a vested interest in a face lift in the hotels interior and the way in which it is presented to tourists. This could be an amazing hotel, but sadly it is becoming more of a motel experience.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023

8/10 – Gut

Mayur

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Elmarie

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Return trip for business so this was the 2nd stay in a short space of time, well received and will return again
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Elmarie

Aufenthalt von 1 Nacht im November 2023

8/10 – Gut

Bill

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Nice hotel in superb location
Nice hotel but a little tired and in need of some refurbishment but the view made up for everything
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2023

4/10 – Schlecht

Jonathan

Geschäftlich gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2023

8/10 – Gut

Gaynor

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Mossel Bay, The Point Hotel
The sea-facing rooms are right over the rocks and it was lovely and relaxing lying in bed listening to the waves crashing. Staff are very friendly and helpful and full of smiles. Definitely will be back
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023

8/10 – Gut

marcellous

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2023

2/10 – Ungenügend

Claude

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Disgusting
This hotel is in a disgusting state. I would rather stay in a Formula 1 than stay at this hotel again. Really disappointing that the owners allow paying customers to be lured by the location which is great! But the hotel is disgusting
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2023
Antwort von d am 31. Juli 2023
Hi Claude,We thank you for staying with us and and are so sorry that you feel this way. We would like to assure you that we take your message to heart and will investigate the situation immediately. We have a large internal team of housekeepers and all rooms are serviced daily. We thank you for your comments.Kind regardsThe Point Hotel Team

8/10 – Gut

Benjamin

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Rolling waves non-stop
Best view if you like waves.
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2023

8/10 – Gut

Henry

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
So So...
Staff were friendly and hotel is clean. It is an old building and maintenance has been lacking a bit. Perfectly fine for a quick stay however I feel it's over priced for the state of the hotel.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2023

10/10 – Hervorragend

Chris

Aufenthalt von 2 Nächten im März 2023

4/10 – Schlecht

Andrè

Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Stay away if ure a couple vist. U must ASK for towels...... Lift is out of service. No licr liscense Place needs a serious makeover. Aircon not working. Must be a ☆☆ accomodation lodge. Breakfast...... ALWAYS LOW BUDGET. ALWAYS NO SCRAMBLE EGG AMD RAW WATERY BEACON. They close the kitchen for residents for their famous groups .. Indian travel groups their favorite source of income.... and very noisy till 00h00. Building needs serous update.
Aufenthalt von 7 Nächten im Februar 2023

6/10 – Okay

Philippe

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Very old fashioned but amazing view.
Staff friendly and helpful, but the hotel is no longer worth a 4 star! All old and shabby needs a complet renovation. Elevator out of service and so was tge Spa too... Great location and anazing view.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2023

4/10 – Schlecht

Marius

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great views. Smelly, limited services, dirty water and run down facility
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2023

10/10 – Hervorragend

PMB

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 7 Nächten im Januar 2023

10/10 – Hervorragend

Deena

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Beautiful sea views from our room. Listened to the waves crashing all night long. It was incredible!

10/10 – Hervorragend

Janine

Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2023

10/10 – Hervorragend

L

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
The Point Hotel ... oceans apart!
As indicated above, all aspects were very good, the breakfast was outstanding & of course the view/proximity to the ocean is beyond compare with the soothing sound of the sea 24/7
Aufenthalt von 7 Nächten im Dezember 2022

10/10 – Hervorragend

Carsten

Aufenthalt von 1 Nacht im November 2022

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Good over all
The stay was pleasant. Except the bed was extremely hard.
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2022

8/10 – Gut

Bradley

Mit dem Partner gereist
Run down and seen better days but the location and view makes up for a lot.
Aufenthalt von 8 Nächten im August 2022

2/10 – Ungenügend

Laura

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Not a 4*, more like a 2*. Not worth the location.
We checked in around 4:30 pm wanting to use the advertised Spa Tub and then have dinner, but all amenities were closed, including the kitchen and bar for dinner and drinks. When we got to the room, it did not have the shower/tub combo as advertised, it was dirty, and the furniture was sparse; looked more like a student dorm room than a hotel room. We quickly realized the hotel was not as advertised and decided to leave. The front desk clerk promised the manager would call, and we would receive a refund, but the manager never called, and after contacting the hotel many times and being given the run around for five months, we have never received the refund. The manager is shady and very unprofessional. We ended up staying at Protea Hotel by Marriott Mossel Bay Instead, which was amazing!
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2022

10/10 – Hervorragend

Marius

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2022
Antwort von The Point Hotel am 17. Mai 2022
Good day Marius Thank you for your feedback We are happy to hear you had a wonderful time. Kind Regards

8/10 – Gut

Jurie

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
will visit again
Good hotel to stay over, love the view. not a modern hotel but still above average. Food was good but a bit cold at dinner, breakfast was very good
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2022
Antwort von The Point Hotel and Spa team am 1. Mai 2022
Good Day Thank you for your Feedback We are happy you enjoyed your stay at the Point Hotel. Kind Regards

4/10 – Schlecht

Derick

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Not happy
Third visit. Not happy. Aircon only blows cold. NO WI-FI. The staff knew this, but happily gave out the code. After trying to link up, they admitted that the hotel does not have Wi-Fi. Lift does not work. Wet bubble filled with water hanging from our ceiling…?.? Shower had black mould in the corners.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2022
Antwort von The Point Hotel and Spa team am 1. Mai 2022
Good day Sir WE apologize for the experience you had here at the Point Hotel. Our hotel is busy going under maintenance. Kind regards

10/10 – Hervorragend

Mavildia

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Had the best 7 day stay. Awesome
Aufenthalt von 7 Nächten im März 2022
Antwort von The Point Hotel and Spa team am 1. Mai 2022
Good Day Thank you for your wonderful feedback WE hope to see you again soon here at the Point Hotel Regards

10/10 – Hervorragend

ALAN

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
A favorite go-to Hotel for our business trips
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2022
Antwort von The Point Hotel and Spa team am 1. Mai 2022
Good Day Thank you for your wonderful feedback We Hope to see you again here at the Point Hotel Warm regards

8/10 – Gut

Louis

Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Mix bag of WOW and not so great
The view is great and staff friendly and helpfull. Sheldon is the Jack of all trades and a very nice man, from breakfast, barman and helping to with luggage. A real asset to the Hotel. The parking is an issue and you cant leave anything in the car. Spectacular views. A good derp cleaning will do wonders though. Some maintenance as well. Sliding door struggling to close and lock, and half remove fitting in the shower. Nice breakfast with great views, but not using a great balcony option?
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2022
Antwort von The Point Hotel and Spa team am 1. Mai 2022
Good Day Thank you for your feedback We hope to make your next stay unforgettable. We apologize for the inconvenience we may have caused you. We trust we will see again in the near future at the Point Hotel Warm regards

4/10 – Schlecht

Lertitia

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2022

10/10 – Hervorragend

ALAN

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Business trip to The Point is always a pleasure see you next time again
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2022

4/10 – Schlecht

Jakob

Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Falsk varebetegnelse :(
Der var overraskende at der ikke var nogen spa trods navnet! Trist værelse og meget basalt - imodsætning til fotos Venligt personale - hjælpsomme
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2022

10/10 – Hervorragend

Johan

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
GOOD TIME OF LEISURE
Everything was very good. Only problem is the lift that was not working. The venue and the scienery were excellent
Aufenthalt von 5 Nächten im Dezember 2021

10/10 – Hervorragend

Erna

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2021

8/10 – Gut

Jacquelyn

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Well situated lovely views
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2021
Antwort von Sonja am 7. Dez. 2021
Good day Jacquelyn Thank you so much for your review - we're very happy that you enjoyed your stay with us - we're looking forward to your next visit. With every review we try and better our services to our guests, once again thank you for your review and have a blessed festive season.

8/10 – Gut

Joanna

Gut: Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2021
Antwort von Sonja am 7. Dez. 2021
Dear Joanna We at the Point Hotel thank you for your review - this is much appreciated. We're looking forward to your next visit. Hope you and your family have a blessed festive season

8/10 – Gut

Jerry

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Our stay was not at all bad. Housekeeping was not up to scratch as there were no hand towels in our room. We also had to exchange a bath towel as it had a big brown mark on it. The shower was great and so the sea view.
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2021
Antwort von Sonja am 7. Dez. 2021
Good day Jerry Thank you for the review we do appreciate the positive feedback that assists us in bettering our services Looking forward in welcoming you back soon You and your family have a blessed festive season

8/10 – Gut

Graham

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Views were stunning - only irritation was the noise from the tidal pool every morning at around 06h00
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2021
Antwort von The Point Hotel and Spa team am 13. Okt. 2021
Good day Thank you for you review this is much appreciated - with all reviews we strive to better our services to our guest looking forward to your next visit

8/10 – Gut

Pieter

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Stunning View Next to Lighthouse.
Hi Me & Hubby went for a couples break. View was stunning next to the Lighthouse, we stayed on the 5th floor. Our room was nice & clean. Staff members very friendly and helpful. Close to all amenities. We will definitely recommend this accommodation. Although we had bad weather Mosselbay is a wonderful town with lots to do. Or just enjoy the view from the room.
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2021
Antwort von The Point Hotel and Spa team am 7. Okt. 2021
Good morning Thank you for your review on our hotel - we value every review highly and strive to better our services everyday - looking forward to welcoming you and your family again soon and we'll be ordering sunny days to come Once again thank you for your beautiful review

10/10 – Hervorragend

ALAN

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Excellent business trip accommodation
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2021
Antwort von The Point Hotel and Spa team am 30. Sept. 2021
Good day Alan Thank you for the review on our establishment - your review is vital to us in bettering our service every time Hope to have your here again soon. Regards