Wasserpark

Bewertungen von The Cascades Hotel at Sun City Resort

5 out of 5
The Cascades Hotel at Sun City Resort
R556, Moses Kotane, North West

Bewertungen

7,8

Gut

66 von insgesamt 220 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
86 von insgesamt 220 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
35 von insgesamt 220 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
26 von insgesamt 220 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
7 von insgesamt 220 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

7,8/10

Sauberkeit

7,8/10

Personal & Service

8,6/10

Ausstattung

7,2/10

Zustand der Unterkunft

8,2/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

6/10 – Okay

Sandro

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit
Eine Renovation wäre nötig
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024
Antwort von Lulu Shai am 28. Feb. 2024
Greetings,Thank you very much for the feedback we will look into doing some renovations.RegardsLulu Shai

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Das Hotel und die Anlage waren sehr schön. Leider hatten sie während unseres ganzen Aufenthalts Probleme mit den 3 Liften (1 ging erst gar nicht) die anderen 2 hatten sporadisch Ausfälle und es blieben Leute stecken. Wir mussten mehrmals vom 11 Stock runterlaufen, auch an dem Tag als wir ausheckten (mit dem ganzen Gepäck). Dies sollte in einem 5 Stern Hotel nicht passieren.
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2019
Antwort von Asanda am 26. Okt. 2019
Dear Guest Thank you for staying with us and for your constructive feedback with the issues raised. Please be advised that we have had numerous issues with our lifts since the storm damages in December and our technician have been working around the clock to keep our lifts running however some of the parts have to be imported or brought from Johannesburg hence our breakdowns take longer. The company has decided to replace the old lifts with brand new lifts which will be enclosed in a glass closet to protect the lifts from the rains and storm however still keep the beautiful views of our garden and golf course. I am confident that above will bring Cascades back to its Glory as mentioned below and thank you for your patronage and continuous support.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2019
Antwort von Asanda am 24. Apr. 2019
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Zentral gelegen
Erholsamer Kurzaufenthalt, der durch die vorhandenen Freizeiteinrichtungen (Valley of Waves, Maze, Water World) und die Poollandschaft beim Hotel in guter Erinnerung bleiben wird

10/10 – Hervorragend

Kaveri, Johannesburg

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great venue for couples and families.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2024

8/10 – Gut

Annah

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von Lulu Shai am 1. Apr. 2024
Hi Annah, We appreciate your feedback and hope you will be visiting us again soon.RegardsCascades Management

10/10 – Hervorragend

Kerry

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Personal & Service und Ausstattung
Loved our stay and kids really enjoyed !
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024
Antwort von Lulu Shai am 1. Apr. 2024
Hi Kerry,We appreciate you taking the time to share your rating with us. We hope to see you again soon.RegardsCascades Management

4/10 – Schlecht

Sonny Ardis

Aufenthalt von 5 Nächten im Februar 2024
Antwort von Lulu Shai am 28. Feb. 2024
Greetings,Thank you for taking the time and sending us the review regarding your stay with us. Is there anything that you think we could do to improve our ratings?RegardsLulu ShaiFront Office ManagerCascades Hotel

4/10 – Schlecht

Rachel

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Personal & Service
Pros - water park is fab for kids, grounds are lovely Cons - Old property, rude staff (especially at check in - never seen anything like it), took ages to have sofa bed in family room made up, sofa was missing cushions, lights in room didn't work, bath didn't drain, mould in shower

6/10 – Okay

Mark

Glory days well behind it
Tired, under occupied and felt a shadow of what it used to be. Bar closed early, restaurant very average and reception staff unhelpful, asking for £80 for a 2 hour check out extension when the hotel was almost empty.
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2023

10/10 – Hervorragend

Bruce

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Feels like one of the high end Las Vegas resorts
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2023

10/10 – Hervorragend

Laurence

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Un passage obligatoire ! Seul petite deception dans la chambre : 1 adulte, 2 ados : le troisieme lit n est pas un vrai lit mais un sofa ... un peu petit pour un ado de 17 ans ! On a dû negocier pour en avoir un plus grand avec matelas et qui au final etait grincant ... on a mis le matelas au sol ( seule deception piur un hotel 5 etoiles). Tout le reste etait formidabllleeeee
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2023

8/10 – Gut

Debbi

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
The facilities are quite dated but the staff were wonderful and we thoroughly enjoyed our stay! Great location for accessing Sun City.
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2023
Antwort von Lulu Shai am 1. Okt. 2023
Greetings Debbi,Thank you very much for your feedback.We are looking forward to seeing you again in the future.RegardsCascades Management

8/10 – Gut

LUZOLO JOSEPH

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Convenience
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023
Antwort von Cascades am 29. Aug. 2023
Greetings Luzolo,Thank you for your valuable feedback.RegardsCascades Management

4/10 – Schlecht

Stephen

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023
Antwort von Lulu Shai am 1. Okt. 2023
Greetings Stephen,Thank you very much for your feedback.RegardsCascades Management

10/10 – Hervorragend

Nani

Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2023

4/10 – Schlecht

Jonathan

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
The hotel is ok, but service levels are lousy. In particular, my experience at the Luma Bar was atrociously bad. After waiting for 20 minutes for any kind of service, I got fed up and ordered a drink from the bar. Then after they brought me the (correct) order, a few minutes later another waiter came over and asked me if I’d started drinking it, in a weirdly accusing way. I don’t know if he thought I’d been given someone else’s drink, or if there was something else going on. In hindsight, the vibe was such that someone could even have contaminated the drink (seriously - it was weird - I should have walked out). Then there was a stupid debate about the bill. I’ve never been in an alleged 5-star hotel where you couldn’t just charge it to the room. The guy could have just checked, but instead he started arguing about it. And in the end I charged it to the room anyway. So I’ll never return, and my recommendation would be you don’t go either.
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2023
Antwort von Vasu am 22. Juni 2023
Good day Thank you for your feedback.My apologies on your unpleasant experience at the Bar your incident will be investigated and rectified to the best of our ability.Warm Regards Guest Relations Manager Vasu Govender

8/10 – Gut

Raouf

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Excellent stay with friendly staff except that next morning my room was not cleaned till 4.00 pm. I had to call the reception to complain and they fixed. Other than that everything was perfect
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2023
Antwort von Dee am 12. Mai 2023
Dear Rout,Thank you for taking time to share your experience with us. We are sorry that your room was not cleaned on time. I have addressed and shared your comments with the team to rectify.We look forward to seeing you again in the near future.Kind Regards,Dorah

10/10 – Hervorragend

Karin

Aufenthalt von 4 Nächten im März 2023
Antwort von Dodo am 6. Mai 2023
Dear Karin,Thank you for your positive feedback.Kind Regards,Dorah

8/10 – Gut

Johanna

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Loved the surroundings, the gardens, the activities and how close it is to Pilanesberg. Breakfast was amazing. Well worth it. Grill room at the palace. Amazing food. Disliked the Greek restaurant. Food was not up to standard.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2023
Antwort von Lulu Shai am 3. Apr. 2023
Greetings,Thank you very much for your feedback. We are looking forward to having you to stay with us again.RegardsCascades Management

6/10 – Okay

Anita, Die Boord

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
We had a dreadful check in, my worst check in ever. Upon arrival the reception notified us that the System cancelled our booking, after travelling for more than 10 hours, being tired already, this was not good news. The manager was called, no sympathy, not re-assurance, the were just busy on the phone and on the system the whole time, we showed them our confirmed and paid booking and we also show our bank statement where the money was deducted. After an hour of standing around, not knowing what is happening, they finally gave us a room. No compensation, no sympathy, nothing. Room was very nice, large, great bathroom, but the bathroom is just a bit smelly, we did report it. Nice TV with various channels. Breakfast was amazing, but all staff at the Cascades are unfriendly, which was not nice. Would rather stay at one of the other places in future.
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2023
Antwort von Lulu Shai am 3. Apr. 2023
Greetings Anita,Thank you for the feedback and kindly accept our sincere apology for the inconvenienced caused during your stay with us. Please note that your concerns have been noted and the necessary actions have been taken in order to remedy what happened.RegardsCascades Management

8/10 – Gut

Shaun

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
The stay was good but the rooms are becoming dated and old. Some items were slightly damaged and some of the pool side day beds were really old. The place needs a revamp. Doubt I would book the Cascades again.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2023
Antwort von Shaun am 20. März 2023
Dear Shaun Thank you for the feedback. Your comments are taken seriously and has been addressed.RegardsVanessa Hoover General Manager The Cascades Hotel

6/10 – Okay

JASON

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
It’s ok . Very dated and probably worth spending the extra to go to the Palace hotel up the hill.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2023
Antwort von Jason am 20. März 2023
Dear Jason.Thank you for the feedback.Warm RegardsVanessa HooverGeneral Manager The Cascades Hotel

10/10 – Hervorragend

Meshack

Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2023
Antwort von Meshack am 20. März 2023
Dear MeshackThank you for the rating.Warm RegardsVanessa Hoover

8/10 – Gut

Jean Luc

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Environnement vert, sentiers et jardins bien entretenus, beaute des lieux et du paysage
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2022
Antwort von Dee am 12. Dez. 2022
Dear Jean LucThank you for taking time to give us feedback.Kind Regards Dorah

10/10 – Hervorragend

Richard

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very much enjoyed the property. Great golf course and good food. Very relaxing vacation.
Antwort von Dee am 6. Dez. 2022
Dear Richard Thank you for taking time to share your constructive review on Expedia.Kind Regards,Dorah

10/10 – Hervorragend

peter

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Golf weekend
Great stay, rooms are first class, beds and pillows super coomfy. Breakfast is first rate, and if undecided..go for it and skip lunch. Huge array of hot and cold, fresh pastries and smoked salmon ( Lax)
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2022
Antwort von Dodo am 23. Nov. 2022
Dear peter,Thank you for taking time to share your positive feedback.Kind Regards,Dorah.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2022
Antwort von dee am 31. Okt. 2022
Dear AnonymousThank you

10/10 – Hervorragend

Rethabile

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent facilities.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2022
Antwort von Vasu am 6. Okt. 2022
Thank you RethabileFor the excellent review.Kind regards Guest Relations Manager Vasu

10/10 – Hervorragend

Wenjie

Geschäftlich gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Wonderful place for family a must go holiday resort
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2022
Antwort von Vasu am 22. Sept. 2022
Thank you for the feedback

4/10 – Schlecht

Eyal

Verbesserungswürdig: Sauberkeit
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2022
Antwort von Dee am 6. Dez. 2022
Dear Ayal,Thank you for taking time to share the experience with us. We are sorry that we did not meet your expectations.Kind Regards,Dorah

10/10 – Hervorragend

Anupam

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2022
Antwort von Vasu am 22. Sept. 2022
Thank you for the rating

10/10 – Hervorragend

Rees

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Excellent stay
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2022
Antwort von Vasu am 29. Juni 2022
Good day Rees I am glad to hear you had an excellent Stay Kind Regards Guest Relations Manager

10/10 – Hervorragend

Lisa

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Beautiful views
Wonderful setting. Great staff. Rejuvenating week.
Aufenthalt von 4 Nächten im Mai 2022
Antwort von Vasu am 29. Juni 2022
Thank you Lisa for the excellent feedback Kind Regards Guest Relations Manager

10/10 – Hervorragend

Ncumisa

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
I liked their restaurant where they serve the breakfast buffet it was excellent
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2022
Antwort von Vasu am 29. Juni 2022
Thank you for the wonderful feedback Kind Regards Guest Relations Manager

8/10 – Gut

Catriona

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
The property was fine limited dining and everything shut by 10pm.no buffet at soho at night either.menus for snacks limited no milkshakes or ice cream in bar .at cascades no sandwich options either
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2022
Antwort von Vasu am 6. März 2022
Good day Catriona Thank you for the feedback we will definitely look at areas to be corrected to ensure a more pleasant stay on your next visit. Kind Regards Guest Relations

10/10 – Hervorragend

Gilekha muhamade

Mit der Familie gereist
Gut: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2022
Antwort von Vasu am 1. März 2022
Thank you for the excellent rating

10/10 – Hervorragend

Heinrich

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2021
Antwort von Vasu am 7. Sept. 2021
Thank you for the feedback

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2021
Antwort von Vasu am 7. Sept. 2021
Thank you for the feedback

6/10 – Okay

Marthinus

Gut: Sauberkeit
Unfortunately not a 5-star experience
Although the hotel was fine, it appeared rather dated with very slow elevators and the value for money is questionable. Rooms were clean, but the service all over the property were not really up to standard for a 5 star hotel. Check-in was slow and and the Gatsby Spa did not change our booking as requested telephonically, so we ended up not going at all.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2021
Antwort von Vasu am 19. Aug. 2021
Thank you for the feedback we as an establishment will make valid efforts to improve our service and standard. We really appreciate the feedback and do value as a guest.

6/10 – Okay

Warwick

Mit der Familie gereist
The mediocrity
The hotel is in need of a facelift. The rooms are comfortable but not 5*. There is a palpable lack of management presence. Breakfast on Saturday was very chaotic. Having to rely on waiting staff to bring milk for cereal and coffee is a terrible idea. There are not enough of them. Check in was slow on Friday evening. The staff just don't seem to have any basic manners. They are constantly shouting at one another and ignoring customers. A bit of basic etiquette. That isn't to say that they are malicious or intentionally rude because one on one each of my interactions was positive. In general though there is a disconnect between the star rating and the general service level. You should not have to ask to have things done at a 5* hotel. The staff should know to take bags to rooms, service rooms, notify customers when there is a water problem... etc.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2021
Antwort von Velile Shongwe am 5. Mai 2021
Good day Mr Warwick. Thank you for the feedback and we would like to apologise where we fell short in creating lasting memories whilst staying with us. We will address the issues you made us aware of, to make sure that they never happen again as our aim is to make sure we give service and exceed our Guests expectations. We trust you will stay with us again in the near future. Kind Regards

8/10 – Gut

Samantha

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2021
Antwort von Velile Shongwe am 25. Apr. 2021
Dear Samantha Thank you for the feedback, we appreciate you for taking time to give your review. Kind Regards

10/10 – Hervorragend

neil

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2021
Antwort von Vasu am 28. Feb. 2021
Thank you for the Review

4/10 – Schlecht

Trivolin

Gut: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2021
Antwort von Vasu am 28. Feb. 2021
Good day Thank for the review we would have loved to hear more about your stay we hope to see you in the future.

6/10 – Okay

Chris, Jozi

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Large, clean, very nice room...zero complaints...until you open the drapes. ONLY get a high floor. We were on the third floor (lobby level) and the view was garbage. Dirty grounds, hoses everywhere, really nasty for the price. They should greatly reduce the rates on lower floors...I would have gladly paid more to be higher. Again, great room but get above the horrific view.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2020
Antwort von Velile Shongwe am 14. Feb. 2021
Dear Chris, Thank you for taking time to give us feedback on your stay at Cascades Hotel. We have noted the issue of being on the lower floor and we apologize that you did not get the best view. We do have rooms on the upper floors with wonderful view, receptionist will gladly move you on your next visit. We trust you will give us another chance and stay with us in the near future.

4/10 – Schlecht

Faan

Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Fridge did not work, TV had a problem, toilet was
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2020

6/10 – Okay

Francois

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2020
Antwort von Asanda am 3. März 2020
Dear Francois Thank you for your comment and for choosing the Cascades Hotel as your preferred lodging facility for your stay at the Sun City Resort. Thank you for bringing to my attention the various points of concern. These have all been noted and I have discussed the issues with the relevant Management concerned who have devised and implemented a remedial plan of action in order to ensure we do not have a recurrence. As part of an international brand which prides itself on service, and front runners in the industry we serve; corrective measures have been devised and implemented to eliminate the possibility of re-occurrence in the near future as excellence is not an accomplishment but is rather a spirit and a never ending process that Hoteliers strive to master. Your comments will help us address the issue you brought to our attention so we can improve our service. We truly appreciate your business and hope you will give us additional opportunities to serve your lodging needs

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020
Antwort von Asa am 1. März 2020
Thank you for the great rating.

8/10 – Gut

stephen

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2020
Antwort von Asanda am 14. Feb. 2020
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 – Gut

Ewald

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2020
Antwort von Asanda am 31. Jan. 2020
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!