Terrasse/Patio

Bewertungen von Saxon Hotel, Villas and Spa

5 out of 5
Saxon Hotel, Villas and Spa
36 Saxon Road, Sandhurst, Sandton, Gauteng

Bewertungen

9,8

Außergewöhnlich

90 von insgesamt 98 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
4 von insgesamt 98 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
1 von insgesamt 98 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
1 von insgesamt 98 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
2 von insgesamt 98 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

10/10

Sauberkeit

9,8/10

Personal & Service

9,8/10

Ausstattung

9,8/10

Zustand der Unterkunft

9,4/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

10/10 – Hervorragend

Andreas, Flensburg

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Exzellentes Hotel in Superlage
Sehr guter und kompetenter Service auch bei Schwierigkeiten mit einem Händler in der Stadt, Exzellentes essen und hervorragende Weine, im allgemeinen ruhiges Zimmer
Antwort von Derek Martin am 22. Juni 2015
Good Day, Thank you very much for selecting the Saxon Hotel, Villas and Spa as your hotel of choice on your recent visit to South Africa, we are very pleased that you found your stay with us pleasant and all your expectations have been met. We are very sorry to hear that you had some troubles with a trader in the city, next time please make sure to contact our Head Concierge for any city trips as we offer safe and professional city trips which should prevent this from happening again. Once again thank you for staying at the Saxon Hotel, Villas and Spa and also thank you for giving us this amazing 5 star review, we are really looking forward to welcoming you back in the very near future, Kind Regards

10/10 – Hervorragend

Pascal, Switzerland

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
one of a place
What more can one expect. Top class from A-Z. Very central and but quite park setting as it would be somewhere very remote.
Antwort von Derek Martin am 16. Mai 2015
Good Day, Firstly we would like to thank you for making the Saxon Hotel your hotel of choice on your recent visit to South Africa and also for taking the time to write this amazing 5 star review, We are really pleased that you enjoyed your time with us and that you found our services and facilities of the highest standards, we aim to be the best at everything we do and it is really great to see that our guests are noticing our efforts. Once again thank you for staying at the Saxon Hotel and we really look forward to welcoming you back in the very near future,

10/10 – Hervorragend

Mr S

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
First class service
The Saxon is a beautiful property but it was the service which set it apart. Switched on intelligent staff who were really focused on ensuring guests got what they wanted from their stay.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

brett

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

ALAN, Johannesburg

Aufenthalt von 1 Nacht im November 2023

10/10 – Hervorragend

Warren

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
An amazing stay as usual!
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023

10/10 – Hervorragend

Magdalene, Reno

Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
What a beautiful property! Even though it rained the first two days The Saxon was magical! Everywhere you look is a feast for the eye…and the cuisine was an amazing feast as well!
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2023

8/10 – Gut

Richard, Winnetka

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Ok but limited menu options
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2023

10/10 – Hervorragend

MARGARET

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Perfect location to have a relaxing stay.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2023

10/10 – Hervorragend

Charles

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2023

2/10 – Ungenügend

Neil

Aufenthalt von 1 Nacht im November 2022

6/10 – Okay

Russell

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Decline of Saxon Hotel
breakfast service was VERY poor. Orange juice was not fresh - asked for ginger to be added. Did not happen. Cappuccino was cold. Eggs Benedict took 50 minutes to arrive, was cold and not on ciabatta as requested. Waitresses had no idea how to set the table and remove plates before they bring the next course. a real bad experience. was not like this a few years ago.
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2022

10/10 – Hervorragend

David

Aufenthalt von 4 Nächten im Juni 2022

10/10 – Hervorragend

Warren

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Exceptional in every way!
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2022

10/10 – Hervorragend

aart

Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2022

10/10 – Hervorragend

Michael

Aufenthalt von 1 Nacht im März 2022

10/10 – Hervorragend

Lorenzo

Geschäftlich gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
all great
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2022
Antwort von Masood Sadulla am 8. März 2022
Dear Lorenzo, Thank you very much for your kind comments. We are very excited to be welcoming you back to our hotel. Kind regards Masood Sadulla Chef Concierge

10/10 – Hervorragend

KEVIN

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Saxon Hotel, Johannesburg
Excellent with outstanding service. I intend to visit again.
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2022
Antwort von Masood Sadulla am 8. März 2022
Dear Kevin, Thank you very much for your kind comments. We are very excited to be welcoming you back to our hotel. Kind regards Masood Sadulla Chef Concierge

10/10 – Hervorragend

aart

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2021
Antwort von Masood Sadulla am 2. Dez. 2021
Dear Mr. Timmer, Thank you very much for your kind review score!

10/10 – Hervorragend

Drue

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Beautiful hotel and amazing spa!! Excellent service, food and staff.
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2021
Antwort von Masood Sadulla am 23. Nov. 2021
Dear Drue, Thank you very much for your wonderful comments. We cannot wait to welcome you back to our hotel.

10/10 – Hervorragend

Charif

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Bel hôtel pour visiter Joburg
Bel hôtel qui se trouve dans un quartier résidentiel très chic. La chambre est très spacieuse et confortable avec plusieurs rangements, commodités… Le service est impeccable. La restauration est de très grande qualité. Nous sommes passés par l’hôtel pour l’organisation des visites, réservations… tout s’est très bien passé. Service personnalisé. Seul inconvénient: la chambre est sombre à cause de la végétation et il fallait allumer la lumière la journée.
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2021
Antwort von Marketing Team am 2. Nov. 2021
Dear Charif, Thank you so much for this lovely review of your stay with us! We are delighted to hear that you enjoyed your stay and we look forward to welcoming you back again soon. Best regards

2/10 – Ungenügend

Chris

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2021

4/10 – Schlecht

Chris

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
A few unusual mistakes including being put in the wrong room
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2021
Antwort von George Cohen am 23. Sept. 2021
Dear Chris, Thank you for sharing your recent experience with us at the Saxon Hotel, Villas and Spa. We are disappointed to learn that your visit was not to the standard that we pride ourselves in. Please can I ask you to contact me on managingdirector@saxon.co.za so that we can discuss your experience in more detail. Best regards, George Cohen

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2021

10/10 – Hervorragend

Makhosabo

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2021
Antwort von Marketing Team am 2. Juni 2021
Dear Makhosabo, Thank you so much for your rating - we are delighted that you enjoyed your time here with us at the Saxon! Best regards,

10/10 – Hervorragend

Nimalan

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Excellent premise and location. We stayed in a villa, but Qunu restaurant service sub par and overpriced. Had to ask 3x just to get a bottle of wine and waiters kept forgetting our orders
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2020
Antwort von Marketing Team am 13. März 2020
Dear Nimalan, Thank you for your review of your stay here with us at the Saxon. Thank you also for your comments on Qunu, we will certainly escalate it to the restaurant team.

10/10 – Hervorragend

Marc B

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
SUPERB EXPERIENCE!
We asked to be picked up at the airport and they were waiting for us when we arrived! The ride and the chauffeur were perfect. We were greated by the manager at our arrival who introduced is to our concierge Lyndsey and she attended to all our needs perfectly. We asked for late checkout the next day since our flight was at 8:00 PM and they let us have the room till 3:00 PM graciously! The room was exceptional, the service and facilities superb. We were there on our last trip to JNB and we will be back on our next one!
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020
Antwort von Marketing Team am 13. März 2020
Dear Marc, Thank you for you this wonderful review of your stay with us. It is such a pleasure to hear that you found the service and facilities to be superb. We look forward to welcoming you back again soon!

10/10 – Hervorragend

Sherence

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Wonderful experience
It was an amazing and wonderful experience and we had a lot of fun
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2020
Antwort von Marketing Team am 13. März 2020
Dear Sherence, We are delighted to hear you had an amazing and wonderful experience here with us. We look forward to welcoming you back again in the future.

10/10 – Hervorragend

Ashton

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
amazing evening!
Absolutely superb. We were unfortunately only here one night but I would return to Johannesburg just to stay here again. One of my favorite hotels ever. Rooms were above and beyond, dinner at Qunu was fabulous and breakfast served in room was delightful as well. The property and staff unparalleled.
I will dream about this mushroom appetizer.
Kingklip
Qunu
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2020
Antwort von Marketing Team am 13. März 2020
Dear Ashton, Thank you so much for your wonderful review of your stay with us. It is always such a pleasure to receive this kind of feedback! We look forward to welcoming you back again in the future.

10/10 – Hervorragend

naomi

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Exceptional
When we have to stay in J'Berg this is the ONLY hotel to stay at. Everything about The Saxon is exceptional from the service right down to the bedding. 1 night is never enough!
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2020
Antwort von Marketing Team am 13. März 2020
Dear Naomi, Thank you for your review of your stay with us here at the Saxon. We are delighted to hear you found the experience to be exceptional! We look forward to welcoming you back again soon.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
South African luxury
This was easily the best place I've stayed all year! The service was top-notch: staff were personable and always a step ahead. There are less than 60 rooms here and you really feel the intimate nature of the service as a result. The facility itself...amazing. The villas are connected by an elevated walkway, and I can't recommend the spa enough! The breakfast buffet each morning was also impressive.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Marketing Team am 13. März 2020
Thank you so much for your wonderful review! We are delighted to hear that you found the facility to be amazing and the staff personable. We look forward to welcoming you back again soon.

10/10 – Hervorragend

Shane

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
UNFORGETTABLE - MODERN - PICTURESQUE
I’ve stayed in many hotels, NONE of them come close to this hotels Hospitality. The Hotel really gives you the sensation of being at Home... Away from home. The staff are friendly, Food is superb and service is great. This is my new favorite boutique hotel in the world.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019
Antwort von TeamSaxon am 10. Dez. 2019
Dear Shane, Thank you so much for your wonderful feedback on your stay with us! We look forward to welcoming you back again in the future.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
One of the most beautiful hotels I’ve been to. The service is amazing, the rooms are very spacious, the food in all 3 restaurants is spectacular. The spa and their treatments are great. Its my second time and wouldn’t doubt for a second in coming back.
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2019
Antwort von TeamSaxon am 10. Dez. 2019
Thank you so much for your wonderful feedback! It is always a pleasure to receive this kind of feedback from a guest - we look forward to welcoming you back again in the future.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist, Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Estadia de altíssimo padrão.
Nossa estadia foi excelente. Hotel muito luxuoso. Quarto e banheiro maravilhosos! Melhor banho que já tive em um hotel. Tanto pela ducha quanto pela qualidade dos produtos. O hotel tem 3 restaurantes mas só tivemos oportunidade de jantar em um deles o Kunu. Comida excelente e atendimento super cordial. Café da manhã muito bom também.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019

10/10 – Hervorragend

Guy

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
World Class Elegance
This is an amazing property that is part of the Leading Hotels group. The rooms are spacious and thoughtfully furnished, the restaurants are superb, and the service was perfect. It is a peaceful oasis in the middle of this massive city. Highly recommend.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Excellent service and personalised service. A beautiful hotel
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Impeccable service and personalised stay, A beautiful hotel with great privacy
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2019

10/10 – Hervorragend

VN, Harare

Geschäftlich gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Beautiful hotel and staffs attention to detail and service was exceptional
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2019

10/10 – Hervorragend

ShumbaZW

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great hotel always great staying here value for money truly five star
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Loved this hotel and spa; a lot of value for the price. Excellent service, food, and comfort.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2019
Antwort von Miguel Brunido am 5. März 2019
Dear Anonymous, We are delighted to receive your review of your recent stay with us. It is such a pleasure to hear that you loved the hotel and spa as well as finding the service to be excellent. We look forward to welcoming you back again soon. Best regards, The Saxon Team

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
An exceptional experience in every possible way. This is luxury at its most indulgent.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2018
Antwort von Miguel Brunido am 5. März 2019
Dear Anonymous, Thank you for your review of your stay with us. We are delighted that you found it to be luxury at its most indulgent. We look forward to welcoming you back soon. Best regards, The Saxon Team

10/10 – Hervorragend

AMADOU

Superbe hôtel
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2018
Antwort von Miguel Brunido am 27. Nov. 2018
Dear Amadou, Thank you so much for your review! We look forward to welcoming you back soon. Best regards, Miguel Brunido

10/10 – Hervorragend

Joao

O hotel é simplesmente maravilhoso e fomos muito bem atendidos!
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2018
Antwort von Miguel Brunido am 27. Nov. 2018
Dear Joao, Thank you for your review of your recent stay with us! We are delighted to hear that you found the hotel to be wonderful. Best regards, Miguel Brunido

10/10 – Hervorragend

Eva, Stockholm

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Fantastiskt, önskar jag hade stannat längre! Fick våra 3 rum uppgraderade. Middag på The Terrace mycket bra.
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2018
Antwort von Miguel Brunido am 22. Nov. 2018
Dear Eva, Thank you so much for your review. We are delighted you enjoyed your time with us and hope to welcome you back again soon! Best regards, The Saxon Team

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Excellent
Excellent
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2018
Antwort von Swazi/ Reservations am 6. Nov. 2018
Dear Anonymous Thank you for the wonderful feed back , and hope to hear from you in the near future, Kind Regards

10/10 – Hervorragend

PablodePeru, Lima, Peru

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
While expensive by most standards, it’s good value for money at that price point. Lots of little extras and very good personal attention. Also give the Grei Restaurant a try. We found it outstanding.
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2018
Antwort von George Cohen am 4. März 2019
Dear PablodePeru, Thank you for your review of your recent stay. We are delighted to receive this kind of feedback, especially regarding the Grei restaurant. Best regards, George Cohen Managing Director

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Excellent staff and service! Great room! Spa services excellent as well!
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2018
Antwort von George Cohen am 16. Okt. 2018
Dear Guest, Thank you for your review of your recent stay. It is such a pleasure to receive this kind of feedback on the team as well as the Spa. Best regards, George Cohen Managing Director