Außenpool, geöffnet von 07:00 Uhr bis 18:00 Uhr, Sonnenschirme

Bewertungen von Blau Arenal Habana Beach - All inclusive

3.5 out of 5
Blau Arenal Habana Beach - All inclusive
Laguna Boca Ciega, Havana, Havana

Bewertungen

7,4

Gut

36 von insgesamt 104 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
34 von insgesamt 104 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
16 von insgesamt 104 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
7 von insgesamt 104 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
11 von insgesamt 104 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

7,8/10

Sauberkeit

7,8/10

Personal & Service

6,6/10

Ausstattung

7,6/10

Zustand der Unterkunft

Bewertungen

8/10 – Gut

Helmut

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Wunderschöner Urlaub
Insgesamt war es ein wunderschöner Aufenthalt in dieser Anlage. Es gab zu allen Mahlzeiten ein reichhaltiges und leckeres Buffet. Wir hatten ein geräumiges Zimmer mit einem riesigen Bett. Alles sauber und gepflegt. Das Personal war immer höflich und auf unser Wohlbefinden bedacht. Wir kommen gerne wieder.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2020
Antwort von Director General am 13. März 2020
Estimado Helmut Nos alegra mucho saber que la paso bien con nosotros. Gracias por sus amables palabras. Será un placer recibirlo cuando guste. Hasta pronto.

8/10 – Gut

Andre

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Urlaub gerettet
Club Bravo Arenal hat unseren Kubaurlaub gerettet. Mussten vorher 2 Nächte im Atlantico verbringen. Die Zimmer, die gesamte Anlage und das Essen waren im Bravo Arenal um Welten besser. Die Brücke über die Lagune zum Strand müsste allerdings langsam renoviert werden. Das Personal war sehr freundlich und hilfsbereit. Wir waren die einzigen Deutschen da, das Hotel wird vorzugsweise von Kubanern, Italiern und Franzosen gebucht. Kostenloser Shuttle-Service nach Havanna (10:00 Uhr hin 16:30 Uhr zurück) wurde von Donnerstag bis einschließlich Sonntag angeboten. Ansonsten sehr gute Taxi Versorgung vor Ort (1 km = 1CUC…1Euro).
Aufenthalt von 8 Nächten im August 2019

8/10 – Gut

Slavko

Gut: Sauberkeit
Zumindest die „100“er Zimmer sind mehr als renovierungsbedürftig. Allerdings sehr schöne Umgebung und Meeresnäheund schöner Pool.
Aufenthalt von 7 Nächten im März 2019

8/10 – Gut

Chiquita, Italy

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit
The hotel is at a supernice beach in the middle of a little mangrove oasis. The staff was veryvery friendly and caring, but not intrusive.It also has a big pool. The room itself was a bit shabby, not super clean and the towels (esp. Beach towels) and the bed linen smelled a bit musty and had several stains on them. There was a cockroach in the room, but when I ask a cleaning lady to remove it, she did immediatly. Food was good, the spirits (esp. rum) they used for the drinks were one of the cheapest you can find in Cuba so it was kind of little disappointing. All in all, besides some points it was a good opportunity to relax and have a good time. And as mentioned before: The staff and the beach were great!
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2018

6/10 – Okay

Atte

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 12 Nächten im März 2020

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great hotel and my first time there but, very loud guests each night until way after 12. This should not be permitted on the property. It sounded like a very large and rowdy crowd every evening. I won’t be going here again.
Aufenthalt von 5 Nächten im März 2020

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 5 Nächten im März 2020

8/10 – Gut

Marlene

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2020

8/10 – Gut

Mario, USA

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
El hotel me gusto muy tranquilo una buena atencion
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2020

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2020
Antwort von Dirección am 8. März 2020
Muchas gracias por su valoración.

6/10 – Okay

Marcus

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotel no merece en absoluto 4 estrellas
Comida decepción total! Habitación amplia y limpia... No había tarjetas para conectar al WIFI! No es en absoluto un Hotel de categoría cuatro estrellas
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2020
Antwort von Director General am 3. März 2020
Gracias por haber visitado Nuestro Blau Arenal Habana Beach. Lamentamos que tenga esa percepción sobre nuestros servicios, cada día son más nuestros clientes satisfechos. Esperamos volver a tenerlo con nosotros.

2/10 – Ungenügend

Kenia

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Very upset
I have to admit that it was one of the best hotels I have visited in Cuba, the only thing that made my stay dirty was the treatment of a character that according to him is the Head of shift who was working the night of February 28 2020, then I show his photo . This person with a declared courage to humiliate me, saw himself decomposing and verbally assaulted me, creating in me a total discomfort in the rest of my stay. Thank you for everything else and honestly it is a shame that people like this join the work of a whole team.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020
Antwort von General Manager am 2. März 2020
Dear Kenia We appreciate you choosing us for your vacations in Cuba and qualifying us as a good hotel. We apologize for the attitude of our worker and we will take whatever actions are necessary since this behavior does not reflect our passion for service. Our goal is to serve and please our customers. Once again we apologize for any situation and appreciate your visit.

10/10 – Hervorragend

Jorge

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Muy buena estancia con tranquilidad y buena atención.
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2020
Antwort von Director General am 28. Feb. 2020
Estimado Jorge Muchas gracias por haber elegido nuestro hotel. Nos alegra que la haya pasado bien, nuestra meta es satisfacer a nuestros clientes. Todo nuestro equipo de trabajo agradece sus comentarios. Esperamos verlo pronto una vez más. Saludos.

6/10 – Okay

IVYS

Verbesserungswürdig: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Our vacation
No so good ,My husband had to call The hotel 3 times prior to arrival to confirm reservations, because the person who handled that , was no there at that time , or computer problems! , even though the arrival day we had to wait because they couldn’t find the reservation. Our room appliances (hair dryer and iron,didn’t work, I think they had electric problems , room dated, Make sure you bring soap with you , they don’t replace it Food good enough keeping in mind we was in Cuba but cold, Restaurant personnel, need to be ask several times to refill drinks or bring water,because they was to busy gossiping Nice beach . Pool bar personnel very attentive
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2020
Antwort von Director am 3. März 2020
Gracias por visitar nuestro hotel. Lamentamos cualquier inconveniente que haya tenido y esperamos volver a recibirle.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
El trato del personal increible , las intalaciones super limpias nunca me imagine que hubiera podido pasar unos días como los que disfrute , ojala que todo continue asi , súper agradecida por todo🌟🌟🌟🌟
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2020
Antwort von Director General am 11. Feb. 2020
Muchas gracias por por habernos visitado y por sus amables comentarios sobre nuestro personal y gestión. Esperamos recibirle pronto.

10/10 – Hervorragend

Ariel, Miami

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The service was awesome, amenities and entertainment were really good
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020
Antwort von Director General am 11. Feb. 2020
Thank you very much for your comments,and also thank you for visit us. Best regards.

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Ausstattung
50% of all rooms are on ground floor. These have a severe problem with humidity, mold, and foul smell. They need to be renovated.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2020
Antwort von Management am 1. Feb. 2020
Thank you for your comment. We are very sorry that you have that perception about our hotel. Our rooms receive intensive preventive maintenance and so far we have not received comments like yours. We look forward to receiving you once again and to check the quality and continuous improvement of all our services.

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2020
Antwort von Yadames Padron am 30. Jan. 2020
Gracias su opinion,es muy importante para nosotros.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Really nice place to have a vacation with family. The staff very helpful.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2020
Antwort von yadames Padron am 30. Jan. 2020
Thank you for giving us your opinion, because for us it is very important. We are working to achieve excellence in services, as the customer is our reason for being !!!!

8/10 – Gut

Anton

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
In comparison with reviews on other hotels - this is a perfect place to have a seaside stay in Cuba - not too far away from Havana airport and city center like Varadero. Very good food in restaurant, maybe choice limited, but quality - ok. 24 hours AI bar in lobby. Big pool and nice beach.
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Yadames Padron am 30. Jan. 2020
Thank you for your comments, we work according to the satisfaction of our customers, for us your opinion is very important.

4/10 – Schlecht

Fernando, Tampa

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Ausstattung
Staff wasn’t professional at all Treat us differently cause we weren’t tourist. Disrespectful with elderly people and food was a joke
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Management am 1. Feb. 2020
Dear Fernando We are very sorry that you have that perception about our hotel. Our staff is qualified and trained and the most important thing for us is the customer, respect to them, serve to them. We apologize for any unpleasant situation you have experienced. Our gastronomic offer exceeds the standards of the hotels of our category, every day we receive positive comments on this. Once again, thank you and we hope to receive you again one day.

2/10 – Ungenügend

N/A, Toronto

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
THE WORST The phone number on file didn’t work when I tried to get to the hotel. Bad odour in the room. Bugs everywhere in the room Lots of staff don’t speak English Entertainment is not in English I asked for extra blankets but did not get any so I caught a cold/flu sleeping in coldness. No free drinkable water in the room. Broken AC, hairdryer. No soundproof. No refund when I checked out ealier.
Aufenthalt von 6 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Dirección am 11. Feb. 2020
Gracias por habernos visitado. Sentimos mucho no haber podido llenar sus expectativas. Seguimos trabajando para mejorar cada día. Un cordial saludo.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Très bon accueil. Restauration bien. Un peux loin du centre
Aufenthalt von 7 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Yadames Padron am 2. Feb. 2020
Merci pour vos commentaires. Avec nos meilleures salutations

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Management am 1. Feb. 2020
Gracias.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Todo perfecto pero tienen que variar las bebidas en el bar que es muy escaso
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2019
Antwort von Yadames Padron am 30. Jan. 2020
Gracias por sus comentarios y sugerencias,es muy importante para nosotros!!!!

10/10 – Hervorragend

OSCAR

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great
Aufenthalt von 7 Nächten im November 2019
Antwort von Yadames Padron am 30. Jan. 2020
Thank you for your opinion, we are pleased to know that you felt excellent in our hotel, for us it is a great satisfaction. Best regards

10/10 – Hervorragend

Jarl

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2019

4/10 – Schlecht

Yoandri

Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Realmente me quede muy sorprendida , porque antes de ir estuve mirando reseñas muy negativas de este hotel y para mi sorpresa todo fue maravilloso, personal altamente carismático siempre con deceos de hacer que te sintieras a gusto estuve 4 noches en este hotel y ni una ves se repitió la comida todo exquisito, los dulces una maravilla, las camareras mejor no nos podían dejar la habitación era tres habitaciones de mi familia y todos quedamos encantados sin dudas en marzo regreso , pues mi hijo tiene 6 años me pidió que en su cumpleaños lo lleve a ese hotel de nuevo , los chicos de animación súper en fin , estoy feliz de mis vacaciones
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2019

8/10 – Gut

MaylinAdonys, Florida, USA

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
What I loved the most about this hotel was the friendliness of the staff. With a few exceptions, almost everybody was caring and showed a genuine concern about our stay. The rooms were very comfortable, all utilities were running in perfect conditions: hot water, air conditioner, etc. The restaurant had an ample variety of food. The 24 hr open bar was really good, drinks and service. The entertainment activities were various as well, day and night. Access to the beach is very easy, although the conditions of the connecting bridge are not the best. We loved the beach with its transparent water, and we even took a trip on the catamaran. Our 3 day stay was very pleasant. My family and I enjoyed it and we are looking forward to coming back again next year. Thank you!!!
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2019

8/10 – Gut

NESTOR

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2019

4/10 – Schlecht

Fernando

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Sin agua ni Wifi, las comodidades quedaban muy mal
Todo bien salvo dos cosas importantes: 1- No habia agua corriente en el hotel al llegar y ademas se cortaba contínuamente por períodos largos incluso muchas horas y noches enteras. 2- No hay servicio de Wifi en las habitaciones, solo en el Lobi pero muy deficiente y de pago. Tan deficiente que estuvimos incomunicados con España. Por todo esto, muy mal.
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Personal & Service
Aufenthalt von 5 Nächten im September 2019

6/10 – Okay

Tt, Trinidad

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Ausstattung
Limited food and entertainment, no WiFi on iPhone,small and not much to do.
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2019

4/10 – Schlecht

Miguel, Lima peru

Mit dem Partner gereist
Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Ausstattung
Tiene q mejorar en limpieza sobretodo de la piscina ,mejorar en atreglo de areas verdes e ingreso a la playa
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2019

8/10 – Gut

Berta

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Mi corta estancia fue excelente, la atención fue muy buena, muy bonito lugar para disfrutar en un ambiente sano y tranquilo,
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 3 Nächten im September 2019

2/10 – Ungenügend

M.S

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Our experience was NO good at all. Fortunately, we were just for a night. The entrance is at 2:30pm. They didnt allow us to have lunch in our first night because was "hotel politicy". Food variety is very poor. Last day there was not water in the hole hotel. I really NO recommend this hotel.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2019

8/10 – Gut

Dayana

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2019

8/10 – Gut

Denis, Florida

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Muy bien todo ecepto la comida no mucha variedad lo demas es ok bueno
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2019

8/10 – Gut

Yadira

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019

10/10 – Hervorragend

Maria

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Viaje de familia con ua atención exelente
No estuve personalmente, pero mi familia quedó encantada con el hotel y la atención de los trabajadores. Felicidades! Continúen mejorando
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
More informatoon for beneficios or righ for costumer
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Muy bueno ya e ido varias veses el trato de las chicas de la carpeta de primera y excelencia lo recomiendo tranquilo
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Wonderful environment and excellent customer service
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
El servicio pésimo sin atenciones el personal no sabe tratar a los huéspedes no hay mucha diversión la limpieza es muy mala
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019