Deluxe-Zweibettzimmer | Individuell dekoriert, individuell eingerichtet

Bewertungen von Rainbow Hotel

3 out of 5
Rainbow Hotel
1900/59 Morogoro Road, City Centre, Dar es Salaam

Bewertungen

7,2

Gut

16 von insgesamt 63 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
19 von insgesamt 63 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
17 von insgesamt 63 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
7 von insgesamt 63 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
4 von insgesamt 63 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

7,4/10

Sauberkeit

7,6/10

Personal & Service

8,2/10

Ausstattung

6,6/10

Zustand der Unterkunft

5,8/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

10/10 – Hervorragend

Driss

Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024

6/10 – Okay

Harald

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Zentral gelegen Nähe Fährhafen
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2022
Antwort von RAINBOW HOTEL am 29. Okt. 2022
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 – Gut

Sacchi

Gut: Personal & Service
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019
Antwort von RAINBOW HOTEL am 24. Juli 2019
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 – Gut

SUSAN

Gut: Personal & Service
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2024
Antwort von RAINBOW HOTEL am 20. Mai 2024
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

10/10 – Hervorragend

Bradley, Lynchburg

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great location for a hotel with restaurants and the ferry to Zanzibar.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von RAINBOW HOTEL am 28. Apr. 2024
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2023
Antwort von RAINBOW HOTEL am 5. Dez. 2023
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 – Gut

Jafar

Aufenthalt von 6 Nächten im August 2023
Antwort von RAINBOW HOTEL am 27. Okt. 2023
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

6/10 – Okay

Olga

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Poor - tap did not work- water flood in washroom-m
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023

10/10 – Hervorragend

Godelive

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Sans comment
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2023
Antwort von RAINBOW HOTEL am 13. Aug. 2023
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 – Gut

Abiola

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Safe & Convenient downtown location for travel to Arusha and Zanzibar. Within walking distance of amenities. Very kind and accommodating manager & staff.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2023
Antwort von RAINBOW HOTEL am 1. Juni 2023
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

10/10 – Hervorragend

evelyn

Aufenthalt von 1 Nacht im März 2023
Antwort von RAINBOW HOTEL am 25. März 2023
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

4/10 – Schlecht

JOHN

Verbesserungswürdig: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Rainbow Hotel Dar es Salaam
The stay was characterised by a nice welcome at the reception. The room is clean but aircon, TV and water heater were not working. The room was extra hot and no bottle of water is offered, neither coffee/tea making utensils. What affected me most are the mosquitoes, I couldn't sleep. While the infrastructure is good, management is doing little to keep the standard. The breakfast is generally not good for a 3 star hotel.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2022

6/10 – Okay

Mohamed

Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2022

8/10 – Gut

Alicia

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Tout s'est bien passé, hôtel situé en plein milieu de commerces et près du ferry. Nous avions prevenu que nous serion parties avant le petit déjeuner et à notre depart l'agent de sécurité nous donne un sac du petit déjeuner à emporter, c'était adorable :) Juste pas d'eau chaude !!
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2022
Antwort von RAINBOW HOTEL am 17. Dez. 2022
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

10/10 – Hervorragend

Andy

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Safe and helpful
This is a safe, reliable and helpful place to stay close to the town centre. I always stay here. It’s good value.
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2022
Antwort von RAINBOW HOTEL am 17. Dez. 2022
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

6/10 – Okay

Hitendra

Aufenthalt von 4 Nächten im November 2022

4/10 – Schlecht

LAURENT

Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Hôtel médiocre.
L'établissement n'offre pas une prestation convenable de la propreté. La salle de bain n'était pas propre. La vaisselle était repoussante et la qualité des repas et petits déjeuners n'était pas au rendez-vous.
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2022

8/10 – Gut

Johan

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Good basic hotel
Decent hotel as expected from Lonely Planets description. Friendly staff, rooms clean and basic. You have a fan and AC which is a plus. Hot water was quite reliable. Standard good breakfast.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2022
Antwort von RAINBOW HOTEL am 29. Okt. 2022
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

6/10 – Okay

Amanda L.

Dorm style rooms
I wanted to move to another hotel bc it is a dorm shared room hotel. Since no one was there with COVID, the owner accommodated me to my own room. It is basic and inexpensive for a night transit.
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2021

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Do Yourself a Favor Do Not Stay at Rainbow Hotel
Our stay in the Executive 2 bedroom apartment at Rainbow hotel was absolutely TERRIBLE . It was filthy dirty with bad odor and dust all over the place. The fridge had mold and very smelly. The concierge attendant who accompanied us upstairs was in shock and quickly went to get a broom to sweep the floor and dust off the tables . The windows weren’t able to open for fresh air. There were no toilet paper. The bedsheets were dirty and smelly. There were stains all over the walls. It was really disappointing. The AC weren’t working the front desk lady had to come up with the remote to turn them on. Thank god We only stayed there for one night since we were in transit after a long road trip from Mombasa Kenya. I would NOT recommend this hotel to anyone.
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2021

4/10 – Schlecht

Anna

Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Rainbow
Very very basic hotel, 2/5 star. Big room, clean sheets. Worn out washroom.
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2021

10/10 – Hervorragend

Bruce

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
AWESOME PLACE TO STAY AT A BARGAIN PRICE I stayed here 5 different times in on my five-week holiday to Tanzania, each time in a different room. All of them were clean and well kept, the wi-fi worked great and the hot water was better than even the more expensive places I’ve stayed at. Located within easy walking distance to the Zanzibar Ferry, Kivukoni BRT Bus Terminal and three of the best restaurants for barbequed chicken in all of Tanzania. But the best thing about the Rainbow Hotel is the Service. The manager was great for information and when he didn’t have the answers, he would find out for me. He set up my Covid test then had one of his employee’s walk me to the three different places I needed to go to have the sample taken. Thank You Mahmedhasim I would not have been able to get it done before my flight without your help!
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2021
Antwort von RAINBOW HOTEL am 23. Okt. 2021
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

10/10 – Hervorragend

Thomas

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2021

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Ausstattung
they dont treat customer with dignity they are buller
Aufenthalt von 24 Nächten im Mai 2021
Antwort von RAINBOW am 5. Juni 2021
We're sorry you were unhappy - we'll work hard to fix the issue you experienced. Thanks for letting us know

8/10 – Gut

Joseph

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nice place with helpful staff!
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2021
Antwort von RAINBOW am 15. Mai 2021
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 – Gut

ALEXANDER

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Удобно в центре, но немного ухода не повредит
Удобно в самом центре города. Персонал доброжелательный. Не мешало бы дозаправить кондиционер фрионом - он больше дует, чем охлаждает. Нужен шампунь в номере. Верхний вентилятор посне выключения второй раз включаться отказался
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2020

10/10 – Hervorragend

RJS, Boston

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Rainbow hotel was an excellent place to stay for affordability in the heart of the cbd. Easy walk to colonial sights; you'll need a taxi or uber to Masaki. Manager at front desk extremely capable and always available to help; friendly bell staff. Clean room, powerful AC, nice breakfast.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2020
Antwort von RAINBOW HOTEL am 21. März 2020
Dear , Thank you for staying with us and for your kind review and recommendation. We are delighted to note that you had a pleasant experience on that your stay with us; and appreciate your valuable feedback on our rooms and amenities as well as our services. Thank you once again for your review and for your patronage; and we are looking forward to welcoming you on your next stay with us. with kindest regards, The management team RAINBOW HOTEL

8/10 – Gut

Trudy

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020
Antwort von RAINBOW HOTEL am 1. März 2020
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
It’s close to the ferry to Zanzibar. The rooms are nice, and is close to shops and restaurants.
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2019
Antwort von RAINBOW HOTEL am 7. Nov. 2019
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 – Gut

Julius

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
It was good to be at Rainbow Hotel
It was generally good, quite place in the evening and good breakfast and friendly personnel. We enjoyed staying at Rainbow Hotel.
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2019
Antwort von RAINBOW HOTEL am 20. Sept. 2019
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 – Gut

Dan

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very nice hotel in convenient and safe central neighborhood (within walking distance to the Zanzibar ferry though the hotel also offers free van transfer to the pier). As a budget option for a private room, I would definitely stay again.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019
Antwort von RAINBOW HOTEL am 5. Sept. 2019
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
The property is old but kept clean. Breakfast could be better. The room was okay
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2019
Antwort von RAINBOW HOTEL am 5. Sept. 2019
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 – Gut

Jessica

Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Within walking distance to multiple clean places to eat.
Aufenthalt von 6 Nächten im Juli 2019
Antwort von rainbow hotel am 24. Juli 2019
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Good views of the city. Friendly staff. Comfortable rooms. Very central and close to the ferry terminal.
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2019
Antwort von RAINBOW HOTEL am 8. Mai 2019
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

10/10 – Hervorragend

yasmin

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2018
Antwort von RAINBOW HOTEL am 19. Dez. 2018
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit Haustieren gereist, Mit dem Partner gereist
Gut: Personal & Service
Nice stay and one of the fee pet friendly hotels in the city!
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2018
Antwort von RAINBOW HOTEL am 8. Dez. 2018
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service
bathroom curtain needed for privacy
Good location if one is taking ferry to Zanzibar. Bathroom needs curtain as it or visible from the adjoining high rise office block.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2018

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nice Staff ... close to ferry.. a few restaurants around
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2017
Antwort von Rainbow am 29. Dez. 2017
Dear Sir Thank you for the review. Regards Rainbow Hotel

10/10 – Hervorragend

hana, london

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Great location, great stay
Highly recommended! Obviously not a 5star but the hotel was unexpectedly clean and quite comfortable. We arrived at midnight to the warm and welcoming staff. Got a free room upgrade facing the city and partial pier view. Walking distance to askari monument and the ferry terminal to Zanzibar. Underrated!
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2017
Antwort von RAINBOW am 20. Jan. 2018
DEAR SIR/MADAM THANK YOU FOR YOUR STAY REGARDS RAINBOW HOTEL

6/10 – Okay

Jodie

Verbesserungswürdig: Personal & Service
Fine for one night before ferry to Zanzibar
Simple, easy for ferry transit but nothing special
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2017
Antwort von RAINBOW am 20. Jan. 2018
DEAR SIR/MADAM THANK YOU FOR YOUR STAY REGARDS RAINBOW HOTEL

8/10 – Gut

Sara

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Stay here if you're going to Zanzibar
We slept here for a few hours between arriving in Dar and taking the ferry to Zanzibar. It was perfect for this! If you're looking for luxury, it's not here, but this place was fine, bug free! The port/ticket office to Zan is a 5 minute walk and the hotel staff even accompanied us to help purchase tickets and avoid being ripped off.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2017

2/10 – Ungenügend

Giuliano, Italy

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Shabby place, to be avoided
I stayed only two nights but I did not find much right with the hotel. The wifi was not working, no hot water in the room, air-conditioning was mouldy and smelly, the mattress was incredibly hard and breakfast was very bad. In general the place is not looked after, the rooms are mostly unsold and staff enjoys sitting on the floor a bit everywhere. It does not matter how little you charge, some basic standards must be met.

8/10 – Gut

Zach, New York, NY

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
was there for 1 night in between Zanzibar ferry and my flight out of DAR

8/10 – Gut

Donnalee

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Convenient hotel, quick service.
Great stay. Quick and easy check in and out. Staff offered to pack our breakfast because we had an early ferry departure, which I thought was a very nice touch.

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Average to just below average hotel. Not a good value for your money. Internet did not work and shower was shady.

8/10 – Gut

Taiyabi

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Clean
Goog

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Personal & Service und Zustand der Unterkunft

10/10 – Hervorragend

Julie, Stavanger

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Sentral beliggenhet,renslig og imøtekommende perso
Veldig bra hotell - med sentral beliggenhet. God service og imøtekommende personal. God variert frokost. Gode coctailer. Veldig bra rengjøring. Litt plagsom musikkunderholdning på kveldene.

2/10 – Ungenügend

Hansol, Kampala

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Little satisfaction
Overall facilitis are not good enough.Almost nothing except shower bed light airconditioning is not available. Breakfast was not enough either.