1 Schlafzimmer, hochwertige Bettwaren, Tempur-Pedic-Betten, Zimmersafe

Bewertungen von L'ermitage - Franschhoek Chateau & Villas

4 out of 5
L'ermitage - Franschhoek Chateau & Villas
Lambrechts Road, Franschhoek, Western Cape

Bewertungen

8,2

Sehr gut

32 von insgesamt 72 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
24 von insgesamt 72 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
8 von insgesamt 72 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
3 von insgesamt 72 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
5 von insgesamt 72 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,6/10

Sauberkeit

8,2/10

Personal & Service

7,8/10

Ausstattung

8,4/10

Zustand der Unterkunft

8,8/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schönes Hotel etwas ausserhalb vom Zentrum. Grosszügiges Zimmer und Aufenthaltsraum. Restaurant nicht geöffnet, daher musste man ins Dorfzentrum, welches gerade noch zu Fuss erreichbar ist. Frühstück sehr reichhaltig. Dusche am Morgen wegen Stromausfall nur kalt.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2022

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Ehemals schönes chateau, leider heruntergekommen
Wir hatten über expedia 2 identische zimmer gebucht, aber nur eines hatte den gewünschten seeblick, erst nach 1 std diskussion bekamen wir das gewünschte zimmer, weil amgeblch alles ausgebucht war, was aber nich der falll war! Schlechter servce, keine handtücher, einfaches, "abgestandenes" früstück, keine tür zur toilette! Bäder und böden nicht sauber, usw, schade um die tolle lage!! :(

4/10 – Schlecht

Norbert, Alzenau, Deutschland

Verbesserungswürdig: Personal & Service und Komfort des Zimmers

8/10 – Gut

joanne, Southend On Sea

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The property is simply stunning. It’s so charming and the staff are wonderful. It’s a 20 min walk from the Main Street in Franschoek or a few pounds in an Uber. Don’t use the recommended car service from the hotel as it was 3 x more expensive than an Uber. Out toom eas lovely with a small kitchen are and separate dressing room and bathroom with both a huge bath and a separate shower. The buffet breakfast was lovely and the views even better!
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024

10/10 – Hervorragend

Christopher

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
I can't say enough how friendly and accommodating the staff were. We were a large party (9 people) and they arranged a last minute restaurant reservation and transport for us without any hesitation on a busy evening. Also, the location and the resort itself were breathtaking and their pictures don't do it justice. Will definitely be returning.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024

8/10 – Gut

Michelle

Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
We drove 6 hours to have a girls spoil weekend and when we arrived the WiFi and the hot water were not working. We didn’t have hot water until the next morning 9am.
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024

2/10 – Ungenügend

JANINE, livermore

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Sold this room with zero electricity.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024

6/10 – Okay

stuart

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Personal & Service
Don't bother with breakfast
the accomodation was ok as always, but the breakfast was an absolute disgrace. Very poor service, being told we had to pay for hollandaise sauce as only buffet available, the food was cold, had to grab staff as they just left us, sat there for 20 mins before being attended to, dirty tables, cold coffee, asked 2 people for hp or tomato sauce, never got - very disappointed, we did this as a present for a wedding anniversary, and was left very underwhelmed. We have to consider if to book with you again, we have been a long term customer of yours and this time was totally let down, even though we paid more than twice as much as normal as high season. The restaurant was not busy, no glasses for orange juice, the juice was empty anyway but besides the point, the staff didn't have uniforms, apart from one guy, dirty t-shirts, most of the staff looked like they just woke up in last nights clothes. Very unprofessional. Very disappointed with the stay if we have to be honest. Your standards have really dropped in the last 12 months.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

JONATHAN

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Oasis of calm in wine country…
Amazing little place slightly off the beaten track in Franschoek, but worth it. Had an beautiful villa with amazing staff who couldn’t have been more friendly… would recommend to everyone!
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023

8/10 – Gut

Leslie, St Maarten

Mit dem Partner gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The property is beautiful and room amazing. The town center and restaurants are an easy drive away. The only small negative was the light pollution in our room which faced the road. It would be better to take a lake view room. All in all a wonderful stay.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023

10/10 – Hervorragend

Allyson

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
A perfect spot for a weekend away
I made a booking at this hotel for a weekend away with friends and it was fantastic. The room was spacious and well equipped with everything we needed. We chose to have breakfast included in the stay which was delicious and abundant. Tucked under the mountains, the villa's made us feel like we were in our own little French Village. The hotel is slightly outside of the main street of Franschhoek, so it helped that we had our own car for easy access in and out of town.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2023

10/10 – Hervorragend

Mats

Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Gorgeous place in all meanings!
Absolutely beautiful place surrounded by mindblowing nature with mauntains, pond with fishes, and vineyards. The hotel is sophisticated, seclude and peaceful. Extremely spacious room and bathroom with two basins, shower cabin and bath tub. Big space, high cellings and a lot of lights! The personnel is kind, attentive and extremely helpful. Gavin, the hotel manager, is exceptional, highly professional and the absolute treasure. He surrounds the guests with the five star hotel care and shares great recommendations on making the days in Franschhoek remarkable. We had a wonderful time thanks to Gavin and will definitely return with the rest of family. The breakfast is beautiful ( quick in service, attentive, with possibility to choose both a la carte and from open buffet), with the possibility to be seated indoors and outdoors on the garden and lakeshore. Special thanks for the breakfast service to Fakazile who turn the breakfast into a joy and Yugine!
Aufenthalt von 5 Nächten im Dezember 2022

10/10 – Hervorragend

Fran Van

10/10 – Hervorragend

David

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2022
Antwort von Esme am 16. Sept. 2022
Thank you so much for taking the time to rate us.

10/10 – Hervorragend

Natalie

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2022

2/10 – Ungenügend

Janine

Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2022

10/10 – Hervorragend

Stuart

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
What a gem
Excellent property for a luxury get away
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2022

10/10 – Hervorragend

Carla

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2022
Antwort von Esme am 28. Feb. 2022
Thank you for your valued feedback.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2022
Antwort von Esme am 28. Feb. 2022
Thank you so much for taking the time to rate us.

8/10 – Gut

Veronique

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2022
Antwort von Esme am 28. Feb. 2022
We value your feedback.

8/10 – Gut

Angela

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
A hotel to use
We read very average reviews on this hotel but we’re pleAsantly surprised. Rooms were clean staff were friendly and breakfasts were fine
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2022
Antwort von Esme am 11. Feb. 2022
Your feedback is appreciated, and we hope to be of assistance again soon!

10/10 – Hervorragend

Vezi

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2022
Antwort von Esme am 12. Jan. 2022
Thank you so much for the review.

10/10 – Hervorragend

CHERYL

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
WEEKEND AWAY
Our stay was amazing - Gavin and his staff were amazing all requests were attended to and nothing was too much trouble. Thank you
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2021
Antwort von Esme am 16. Nov. 2021
Dear Cheryl We value your feedback. I will pass the review on to Gavin and the staff. We look forward welcoming you back in the future. Kind Regards

10/10 – Hervorragend

Wendy

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2021

8/10 – Gut

Louw

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2021

8/10 – Gut

Bhavesh

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Was good over all. Breakfast was disappointing. Service and staff all good and friendly
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2021

8/10 – Gut

Nadine

Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2021
Antwort von Esme am 5. Mai 2021
Thank you so much.

8/10 – Gut

natalie

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2021
Antwort von Esme am 13. Apr. 2021
Thank you

10/10 – Hervorragend

Charlene

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Amazing views and super friendly staff
This was one of the most amazing places we stayed at . The 360 degree views from our apartment were unbelievable and the staff were so friendly and helpful .. we didn’t feel like leaving at the end of our stay ! Would definitely return if we were I. Franschoek again .
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2021
Antwort von Esme am 13. Apr. 2021
Dear Charlene Thank you so much for your feedback. We are glad your expectations were met. Kind Regards

10/10 – Hervorragend

Laurent

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2021
Antwort von Esme am 13. Apr. 2021
Thank you

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Beautiful villa with an amazing view of the lake and mountains. Very spacious and clean.
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2021
Antwort von Esme am 16. März 2021
Dear Guests Thank you for your valued feedback. Kind Regards

10/10 – Hervorragend

Rushni

Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2020
Antwort von Esme am 26. Dez. 2020
Dear Rushni Thank you for your valued feedback. We look forward welcoming you back in future.

10/10 – Hervorragend

Roxanne

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2020
Antwort von Esme am 26. Dez. 2020
Dear Roxanne Thank you for your valued feedback. We look forward welcoming you back in future.

8/10 – Gut

Gareth

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Happy with stay.
Was advertised as a room with a bath and separate shower but there was only a shower. Not a huge disappointment but bot what was advertised.
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2020
Antwort von Esme am 19. Okt. 2020
Dear Gareth We apologies for incorrect advertising. We have updated room now as shower only. Kind Regards

6/10 – Okay

Christa

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
The furniture outside needs attention
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2020
Antwort von Esme am 16. März 2020
Dear Christa Thank you so much for your feedback. We will notify the owners of the villa. Kind Regards

8/10 – Gut

Larysa

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
The villa was lovely, however couple of small issues - the light switches are electronic and incredibly bright, so disrupt your sleep. Phone to reception wasn’t working which was somewhat frustrating. The pool we were slightly disappointed with, it was small for the number of people staying on the estate so there was rarely any room.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2020

8/10 – Gut

Kathryn

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im Februar 2020
Antwort von Esme am 21. Feb. 2020
Dear Kathryn Thank you for your feedback. Kind Regards

8/10 – Gut

Pierre

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Quick Getaway
Nice rooms, clean and comfortable. Breakfast was great!
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020
Antwort von Esme am 7. Feb. 2020
Dear Pierre We value your feedback. Thank you so much.

10/10 – Hervorragend

Thulane

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
excellent
It was so amazing, the breakfast was great, the villa was amazing, the service great the stuff amazing
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2019
Antwort von Esme am 3. Dez. 2019
Dear Thulane We value your feedback. We look forward welcoming you back in future Regards Esme

10/10 – Hervorragend

Tom

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Incredible
Incredible location. Beautiful rooms and exceptional service. The best hotel in Franschhoek
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2019
Antwort von Esme am 20. Nov. 2019
Dear Guest We value your feedback. We look forward welcoming you back in future. Regards

8/10 – Gut

ISABELLE

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2019
Antwort von Manager am 26. Dez. 2019
Thank you Isabelle!

8/10 – Gut

Jacques

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Another enjoyable trip, a few things to address.
Always love L'Ermitage... but a few errors on the last trip. Booked water facing suite, but was told that it was overbooked and was put in a room with no view. Only one plug in the room worked. No waters or gowns in the room. Overall still an amazing place with very friendly staff and good vibe. Just needs some attention to detail.
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2019
Antwort von Esme am 20. Nov. 2019
Dear Guests We value your feedback and comments mentioned. We will look into all issiues raised. Kind Regards

8/10 – Gut

Suzanne

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2019
Antwort von Esme am 20. Nov. 2019
Thank you

10/10 – Hervorragend

Thiren

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great Stay
Absolutely amazing. Great room, service and views
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2019
Antwort von Esme am 15. Mai 2019
Thank you so much for feedback. Much appreciated.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hidden gem
The accommodation was beyond our expectations and the views were unbelievable. An easy walk into Franschhoek (less than 1 mile)
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2019
Antwort von Esme Ongani am 8. Mai 2019
Thank you so much. Your feedback is much appreciated.

10/10 – Hervorragend

Maddalena

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Excellent
Excellent. We had two one bedroom flats as we were a group of three friends. Both the flats overlooked the lake and were wonderfully decorated. The staff were all welcoming and lovely and we thoroughly enjoyed our stay. The only issue is that the location is on the outskirts of the town and whilst we were told they have a shuttle it does not run on Sunday. They did organise a car and the driver gave us good tips on the area. Overall wonderful stay and would recommend.
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2019
Antwort von Esme am 27. März 2019
Dear Guests Thank you so much for your feedback. We are glad a had a wonderful experience with us.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotel de Bom Custo-Benefício
O quarto do hotel é excelente!! Café da manhã com bastante opções!!
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2018

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Mooie ligging, lekker ontbijt, ruime kamers.
Geweldig! Luxe, mooie ligging uitstekende service. Enige wat tegenviel was zwembad wat klein was en niet goed onderhouden.
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2018

10/10 – Hervorragend

C.J

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Thank you for your excellent score!

4/10 – Schlecht

Mai, S.

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Unit no 29 needs a serious makeover
The issues I have is not with the staff but with your upkeep of unit no 29. The units are privately owned so the hotel manage the units for the owners. The one we stayed in smelled awful, like a sewerage. The bedroom smelled like a wet carpets. Mould skirting in the main bedroom. And last but not least we had ants in the main bedrooms bed the evening. It was an unpleasant stay and the hotel was notified upon my check in about the issues we had. Unfortunately we will not return.