8 Restaurants, italienische Küche

Bewertungen von Intercontinental Cairo Semiramis, an IHG Hotel

5 out of 5

Bewertungen

8,2

Sehr gut

453 von insgesamt 1001 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
299 von insgesamt 1001 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
134 von insgesamt 1001 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
58 von insgesamt 1001 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
57 von insgesamt 1001 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,4/10

Sauberkeit

8,2/10

Personal & Service

8,2/10

Ausstattung

8,0/10

Zustand der Unterkunft

7,6/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

10/10 – Hervorragend

Thomas

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Samer Gameel am 11. Feb. 2024
Dear Thomas, I would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us an excellent rating about your stay, we are delighted to know that our colleagues succeeded to come up to your expectations, It is always a pleasure to receive positive rating. We hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

8/10 – Gut

Uwe

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
The central location is the plus and its generally a good place. We booked Nile view but got the more noisy city view. The bathrooms clarly need some rennovation.
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Samer Gamel am 6. Nov. 2023
Dear Uwe,First of all we would like to express our sincerest gratitude for your trust in Semiramis InterContinental Cairo, we look forward to welcoming you back in not so distant future.Warmest Regards,Samer GamelExecutive Assistant Manager in charge of Rooms

8/10 – Gut

Michael

Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
War alles ok.
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2023
Antwort von Samer am 21. Mai 2023
Liebe Michael,Vielen Dank für Ihre Bewertung unseres Hotels. Es freut uns, dass Ihnen Ihr Aufenthalt bei uns gefallen hat. Unsere Mitarbeiter freuen sich sehr über positive Bewertungen, daher wissen wir Ihr Feedback zu schätzen. Wir hoffen, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen.Mit freundlichen Grüßen,Samer GameelEAM in charge of Rooms

8/10 – Gut

Susann

Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2022

8/10 – Gut

Ahmed

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Gutes Hotel, sehr gute Lage
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2022
Antwort von Samer am 15. Mai 2022
Dear Ahmed, Vielen Dank für Ihre Bewertung unseres Hotels. Es freut uns, dass Ihnen Ihr Aufenthalt bei uns gefallen hat. Unsere Mitarbeiter freuen sich sehr über positive Bewertungen, daher wissen wir Ihr Feedback zu schätzen. Wir hoffen, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen. Mit freundlichen Grüßen, Samer Gameel EAM in charge of Rooms

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist, Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Frühstück ist super. In unserem Zimmer ist es leider kalt, da das Fenster sich nicht richtig schliessen lässt. Dies wurde aber mit einem Heizofen gelöst.
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2021
Antwort von Samer Gameel am 17. März 2021
Thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us. It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback. We hope you will visit us again. Sincerely, Samer Gameel Executive Assistant Manager in charge of Rooms

6/10 – Okay

Birgitta, Stolberg

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Am Hotel Semiramis Intercontinental haben uns vor allem die sehr guten Restaurants gefallen. Libanesische, italenische, thailändische Küche und andere Richtungen, für jeden ist etwas dabei und die Qualität war sehr gut. Die Zimmer sind allerdings sehr hellhörig, und wenn man das Pech hat, Gäste neben sich in einem Zimmer zu haben, die bis 6 Uhr morgens mit orientalischer Musik Party machen, dann geht das gar nicht. Da der Lärm in der letzten Nacht unerträglich war, haben wir nichts mehr unternommen, wenn das die erste Nacht gewesen wäre, hätten wir uns heftigst beschwert. Die Einrichtung ist auch etwas "in die Jahre gekommen", die Arnaturen im Bad sind schon ein bisschen verkalkt. Mal fehlte hier ein Handtuch, da mal ein Fön, wir haben des öfteren die Rezeption angerufen, und man hat sich bemüht.... Das Englisch der freundlichen Angestellten könnte noch besser sein, sie kennen ihre Floskeln, aber darüber hinaus wird es schwierig, wenn man komplexere Fragen stellt. Der Fahrdienst zu einzelnen Sehenswürdigkeiten war gut, den braucht man auch, denn in Kairo ist es lebensgefährlich Straßen zu überqueren, es gibt kaum Gehwege, keine Viertel zum "Schlendern" und der Verkehr ist ein Alptraum.
Aufenthalt von 5 Nächten im Februar 2020
Antwort von Samer Gameel am 3. März 2020
Dear Birgitta, Herzlichen Dank für Ihre ehrliche Bewertung. Wir bedauern, dass Ihr letzter Aufenthalt bei uns nicht Ihren Erwartungen entsprochen hat. Wir wissen Ihre Anmerkungen zu schätzen und werden sie an unsere Mitarbeiter weitergeben, um unseren Service weiter zu verbessern. Wir hoffen, dass Sie uns Gelegenheit geben, Ihnen bei einem künftigen Besuch ein besseres Gästeerlebnis zu bieten. Mit freundlichen Grüßen, Samer Gameel Executive Assistant Manager in charge of Rooms

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 4 Nächten im November 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Einfach perfekt für einen Kairo-Städteflug-Urlaub. Mittendrin und "trotzdem" dabei ;-) Der perfekte Ausgangspunkt um Kairo und Umgebung zu erkunden.... ...und aus Erfahrung: bucht keinen Trip oder Ausflüge, ….. lasst Euch vor Ort von dem Taxifahrer eures Vertrauens auf ein Abenteuer dass "Ihr" vorgebt ver-bzw. chaffieren… Einfach genial, von vor Ort vieles zu Fuß erreichbar und auch mal einen gemütlichen "Absacker-Tee" am Nil zum Ausklingen verweilen, vor dem Hotel... geht es noch besser??? Einfach absolut zufrieden!!
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2019
Antwort von Hotel Staff am 15. Okt. 2019
Thank you for taking the time to review our hotel. We are pleased to hear you enjoyed your stay with us. Hope to welcome you back one time soon

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019
Antwort von Hotel Staff am 10. Sept. 2019
Thank you for your feedback. We are pleased to hear you enjoyed your stay with us and hope to welcome you back again soon.

8/10 – Gut

Joerg

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Egypt is Egypt
Egypt is Egypt....Lobby is Smoking area...Restaurants with different offers in different Floors. Shopping Area in side. Breakfast ok.
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2019
Antwort von Hotel staff am 18. Aug. 2019
Thank you for taking the time to review our hotel. We hope to welcome you back soon.

10/10 – Hervorragend

Omnia, Wien

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Luxushotel am Nil
Das Hotel verfügt über exzellentes Service. Das Essen dort ist von hoher Qualität, der Komfort erstklassig, die Aussicht wunderschön.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2018

6/10 – Okay

MKV

Verbesserungswürdig: Personal & Service
Ein ungutes Gefühl bleibt
Waren für 4 Nächte dort, nach 3 kamen wir nicht mehr in unser Zimmer, wir waren vom Hotel ausgechenkt worden, kamen nicht mehr in unser Zimmer. Der Pool wurde während unseres Aufenthalts gereinigt, was uns aber nicht mitgeteilt worden war. Der Pool war für uns der Grund gewesen, warum wir dieses Hotel gebucht hatten. Wir erhielten deswegen für die letzte Nacht ein Upgrade, eine Suite. Als wir umzogen, vergaßen wir das Laptop der Kinder im alten Zimmer. Es war trotz 3-Mann-Team des Hotels, das sich darum kümmerte, nicht auffindbar. Wir nutzten dieses Laptop nur als Hörbuchabspielgerät, v. a. D. für den Flug. Finanziell war das jetzt nicht mega-dramatisch, aber es bleibt das ungute Gefühl, das jemand aus dem alten Zimmer etwas Persönliches, Eigentum von uns, mitgehen ließ.
Aufenthalt von 4 Nächten im Mai 2018

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service
Sehr gut gelegen
Service sehr zuvorkommend, hilfsbereit und freundlich

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schönes Zimmer mit Nilblick
Sehr schöne Zimmer mit sehr guten Service und sehr aufmerksam

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Wir können das Hotel wirklich sehr empfehlen
Ägypten ist sehr bemüht, dass wir Besucher uns sicher fühlen. Wir fühlten uns in keinem Moment bedroht. Im Gegenteil, wir haben auf der Straße sehr bemühte Ägypter kennengelernt, die uns immer wieder geholfen haben, obwohl wir sie gar nicht kannten. Wir haben sehr viel auf eigene Aktion unternommen. Hier war uns das Personal an der Rezeption eine sehr große Hilfe. Den angebotenen Limosinen-Service können wir nur empfehlen. Nur ist es hier wichtig mit dem Fahrer abzuklären, dass man direkt zu den Pyramiden möchte und nicht vorher in ein Papyrum-Museum -außer man möcht dies-. Dann sollte man noch bei den Pyramiden beachten, dass der Führer (wurde natürlich vom Fahrer besorgt) zu dem angebotenen Preis (wir hatten eine große Tour gebucht für 800 ägyptische Pfund) noch zusätzlich für sich ein Entgelt in Höhe von 40 € wollte. Dies war vorher so nicht besprochen. Wir erlebten Ägypten wieder als sehr sehr freundlich und sehr hilfsbereit.Das Frühstückspersonal bemühte sich sehr, dass wir uns sehr wohl fühlten. Der Zimmerservice war sehr freundlich. Wir kommen auf alle Fälle im September wieder.

10/10 – Hervorragend

Alex

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Very confortable
Very nice hotel, situated right in the city centre of Cairo, next to Tahrir Square and to the Nile. The swimming pool ist very nice and big enough to swim for training.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Empfehlenswert - mit kleinem Aber
Rundum exzellent, aber aufgrund der Lage im Zentrum und am Nil etwas laut. Ruhesuchenden empfehle ich ein anderes Hotel in anderer Lage.

6/10 – Okay

ardnax, Bayern

Gut: Personal & Service
Im Moment nicht besonders zu empfehlen.
Absaugung im Bad ließ sich nicht abstellen,war die ganze Nacht zu hören. Hatte Zimmer zum Tahir Platz, ziemlich laut auch durch die geschlossenen Scheiben. Wlan auf dem Zimmer nur teilweise oder gar nicht funktioniert. Teilweise Ausgänge zugemauert, die Zufahrt vom Hotel eine Baustelle.Sicherheitskontrolle beim Betreten des Hotels wie am Flughafen. Die Taxi vor dem Hotel verlangen bis zum zehnfachen des normalen Tarifes usw. Ok, die Revolution liegt noch nicht weit zurück, vielleicht wird es in Zukunft wieder besser.

8/10 – Gut

Fotograf

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Angenehmes Hotel
Wir waren acht Nächte in einer politisch angespannten Zeit in diesem Hotel in Kairo. Das Zimmer war eine Oase der Ruhe und das freundliche Personal sorgte sich um jede Annehmlichkeit.

10/10 – Hervorragend

Fadhila

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotel an bester Lage
Alles zur besten Zufriedenheit.

8/10 – Gut

Tri

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
.
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024
Antwort von Samer Gameel am 21. Mai 2024
Dear Tri,We greatly appreciate the time you spent reviewing your recent experience in our hotel. Thank you for appreciating the unique premises. We certainly look forward to serving you again and having the opportunity to exceed your expectations in a not too distant future.Warm regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

6/10 – Okay

Tim

Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great location for the museums. The breakfast service was a little bit disappointing though.
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2024
Antwort von Samer Gameel am 15. Mai 2024
Dear Tim,Although we sincerely regret your disappointment with the breakfast service, we would like to thank you for sharing your comments as it will help us to identify areas of concern and act immediately so as to enhance our future guests' experience. Thank you again for making us your choice hotel on you visit to Cairo, we look forward to better serving you again in the near future.Best regards,Samer GamelEAM I/C of Rooms

10/10 – Hervorragend

Colin

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great location close to the airport/attractions. Security taken seriously and attentive/friendly staff.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024
Antwort von Samer Gameel am 12. Mai 2024
Dear Colin, We would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us as an excellent feedback about your stay, we are delighted to know that you have enjoyed so much the unbeatable location and the overall experience, furthermore that our colleagues succeeded to come up to your expectations, It is always a pleasure to receive positive feedback. Thank you again for sharing your Luxury experience, and we hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

10/10 – Hervorragend

Mark, Marina Del Rey

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very close to Egyptian Museum of Cairo where King Tut is. Well maintained and run hotel that is just a touch dated. Lots of good dining options there like Italian on level 2 and Lebanese on Level 3.
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024
Antwort von Samer Gameel am 30. Apr. 2024
Dear Mark, First of all, i would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us as an excellent feedback about your stay, we are delighted to know that you have enjoyed so much the unbeatable location and the overall experience, furthermore that our colleagues succeeded to come up to your expectations, It is always a pleasure to receive positive feedback. Thank you again for sharing your Luxury experience, and we hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

10/10 – Hervorragend

Francy

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very good hotel. Will be back!
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2024
Antwort von Samer Gameel am 28. Apr. 2024
Dear Francy, I would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us an excellent rating about your stay, we are delighted to know that our colleagues succeeded to come up to your expectations and that you felt very safe among us, It is always a pleasure to receive positive rating. We hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

6/10 – Okay

WADDAH, NEW YORK

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
I liked location and cleanliness I did not like not having a free upgrade being Silver member of Expedia poor Expedia Support to their members
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024
Antwort von Samer Gameel am 22. Apr. 2024
Dear WADDAH, I would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We are delighted to know that our colleagues succeeded to come up to your expectations, although we sincerely regret your disappointment with room upgrade however it is subject to hotel availability, we would like to thank you for sharing your comments as it will help us to identify areas of concern and act immediately so as to enhance our future guests' experience. Thank you again for making us your choice hotel on you visit to Cairo, we look forward to better serving you again in the near future.Best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

6/10 – Okay

Rawan Salman

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2024
Antwort von Samer Gameel am 18. Apr. 2024
Dear Rawan, First of all, i would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us good rating about your experience, It is always a pleasure to receive positive rating. Thank you again for sharing your Luxury experience, and we hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

10/10 – Hervorragend

hamed

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2024
Antwort von Samer Gameel am 18. Apr. 2024
Dear Ahmed,We greatly appreciate the time you spent reviewing your recent experience in our hotel. Thank you for appreciating the unique premises. We certainly look forward to serving you again and having the opportunity to exceed your expectations in a not too distant future.Warm regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

6/10 – Okay

Sumaira Fatima

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Personal & Service und Ausstattung
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Positive- The staff and service was AMAZING. I cannot complain one bit. The breakfast buffet is probably the best I’ve had at a hotel. Great variety and super tasty. Location was central. Negative- rooms are dated, no black out curtains and lots of noise from the street. If they upgraded the rooms (especially the bathroom!) I would definitely come back.
Aufenthalt von 5 Nächten im April 2024
Antwort von Samer Gameel am 14. Apr. 2024
Dear Sumaira Fatima, I would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We are delighted to know that our colleagues succeeded to come up to your expectations, although we sincerely regret your disappointment with room condition, we would like to thank you for sharing your comments as it will help us to identify areas of concern and act immediately so as to enhance our future guests' experience. Thank you again for making us your choice hotel on you visit to Cairo, we look forward to better serving you again in the near future.Best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

10/10 – Hervorragend

naokazu

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
朝ご飯は種類も多いし場所も良くてとても気持ちが良いですね。
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2024
Antwort von Samer Gameel am 2. Apr. 2024
Dear naokazu, First of all, i would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us as an excellent feedback about your stay, we are delighted to know that you have enjoyed so much the unbeatable location and the overall experience, furthermore that our colleagues succeeded to come up to your expectations, It is always a pleasure to receive positive feedback. Thank you again for sharing your Luxury experience, and we hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

10/10 – Hervorragend

Takashi

Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von Samer Gameel am 2. Apr. 2024
Dear Takashi,We greatly appreciate the time you spent reviewing your recent experience in our hotel. Thank you for appreciating the unique premises. We certainly look forward to serving you again and having the opportunity to exceed your expectations in a not too distant future.Warm regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

2/10 – Ungenügend

Deema

Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024
Antwort von Samer Gameel am 16. Apr. 2024
Dear Deema,Thank you for your candid review. We apologize that your recent stay did not fully meet expectations. We appreciate that you took a few moments to rate your recent experience. We do hope to have the opportunity to welcome you back in the future, so that we can provide a better experience.Sincerely,Samer GameelExecutive Assistant Manager in charge of Rooms

10/10 – Hervorragend

Paul

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Super stay pity several of the main restaurants were closed
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024
Antwort von Samer Gameel am 26. März 2024
Dear Paul, First of all, i would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us good rating about your experience, It is always a pleasure to receive positive rating. Thank you again for sharing your Luxury experience, and we hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

8/10 – Gut

Abdulaziz

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit und Ausstattung
Good
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024
Antwort von Samer Gameel am 18. März 2024
Dear Abdulaziz,We greatly appreciate the time you spent reviewing your recent experience in our hotel. Thank you for appreciating the unique premises. We certainly look forward to serving you again and having the opportunity to exceed your expectations in a not too distant future.Warm regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

8/10 – Gut

NAOKO

Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Samer Gameel am 24. März 2024
Dear NAOKO,We greatly appreciate the time you spent reviewing your recent experience in our hotel. Thank you for appreciating the unique premises. We certainly look forward to serving you again and having the opportunity to exceed your expectations in a not too distant future.Warm regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

8/10 – Gut

HIROKO

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
スタッフが親切で温かいです。セキュリティーもしっかりしており安心です。朝食のメニューが毎日、少しでも変化があればより一層楽しめたのかな・・・と思いました。 ナイル川の見えるお部屋をお勧めします。最高です。
Aufenthalt von 4 Nächten im Februar 2024
Antwort von Samer Gameel am 3. März 2024
Dear HIROKO, I would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us an excellent rating about your stay, we are delighted to know that our colleagues succeeded to come up to your expectations and that you felt very safe among us, It is always a pleasure to receive positive rating. We hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

8/10 – Gut

Safa

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Very safe Hotel is in great location and is in central cairo near the Cairo museum and also tahirir Square I would recommend a stay here.
Aufenthalt von 13 Nächten im Februar 2024
Antwort von Samer Gameel am 25. Feb. 2024
Dear Safa, First of all, i would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us as an excellent feedback about your stay, we are delighted to know that you have enjoyed so much the unbeatable location and the overall experience, furthermore that our colleagues succeeded to come up to your expectations, It is always a pleasure to receive positive feedback. Thank you again for sharing your Luxury experience, and we hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

10/10 – Hervorragend

Freddie

Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024
Antwort von Samer Gameel am 24. März 2024
Dear Freddie,We greatly appreciate the time you spent reviewing your recent experience in our hotel. Thank you for appreciating the unique premises. We certainly look forward to serving you again and having the opportunity to exceed your expectations in a not too distant future.Warm regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

6/10 – Okay

Jue-chen

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
The $304 room did not meet expectations
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Samer Gameel am 25. Feb. 2024
Dear Jue-chen,Although we sincerely regret your disappointment with your room for the last stay, we would like to thank you for sharing your comments as it will help us to identify areas of concern and act immediately so as to enhance our future guests' experience. Thank you again for making us your choice hotel on you visit to Cairo, we look forward to better serving you again in the near future.Best regards,Samer GamelEAM I/C of Rooms

2/10 – Ungenügend

Mohammed Usman

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im Februar 2024
Antwort von Samer Gameel am 21. Feb. 2024
Dear Mohammed,Thank you for your candid review. We regret that your recent stay did not fully meet your expectations. We do hope to have the opportunity to welcome you back in the nearest future, that we can provide a better experience.Sincerely,Samer GameelExecutive Assistant Manager in charge of Rooms

10/10 – Hervorragend

MOHAMMAD

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
It Was a very nice stay, and had a good breakfast
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Samer Gameel am 20. Feb. 2024
Dear Mohammad,We greatly appreciate the time you spent reviewing your recent experience in our hotel. Thank you for appreciating the unique premises, moreover, we are glad to read that you really enjoyed the delicious breakfast. We certainly look forward to serving you again and having the opportunity to exceed your expectations in a not too distant future.Warm regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

8/10 – Gut

SanHa

Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024
Antwort von Samer Gameel am 21. Feb. 2024
Dear SanHa,We greatly appreciate the time you spent reviewing your recent experience in our hotel. Thank you for appreciating the unique premises. We certainly look forward to serving you again and having the opportunity to exceed your expectations in a not too distant future.Warm regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

6/10 – Okay

BASIL

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very noisy around the hotel, dirty place, you can smell smoke in every room, smoke in every corner of the place even though there is none smoking signs everywhere. Don’t expect a none smoking room. But good location, walking everywhere.
Antwort von Samer Gameel am 15. Feb. 2024
Dear Basil,Although we sincerely regret your disappointment with your recent stay, we would like to thank you for sharing your comments as it will help us to identify areas of concern and act immediately so as to enhance our future Guests' experience. Thank you again for making us your choice hotel on you visit to Cairo, we look forward to better serving you again in the near future.Best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

8/10 – Gut

Adel

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Samer Gameel am 12. Feb. 2024
Dear Adel, I would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us good rating about your experience, It is always a pleasure to receive positive rating. Thank you again for sharing your Luxury experience, and we hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

4/10 – Schlecht

Daniel

Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
This hotel is in desperate need for renovation. The rooms are super old, the sheets in one of the beds was stained, I ordered in room dining dessert and had to call three times to follow up because it took than an hour to deliver and they forgot one of the desserts - but still charged for it. The breakfast is the same everyday, so if you are staying a few nights you have to eat the same boring food. The staff on the restaurant bed to be trained in little things like taking a coffee order, such a simple thing was super difficult to get done. For the price tag, I think it's best to find somewhere else
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024
Antwort von Samer Gameel am 12. Feb. 2024
Dear Daniel,We were very disappointed to read about your experience during your stay, whilst an apology will regrettably not alter the outcome of your recent experience, please believe we do extend it with all sincerity.Kindly note the hotel is planning to have a renovation to be in line with our Guest's expectations.Again, we genuinely appreciate the time you took out of your day to inform us of the inadequacies you experienced during your stay, please be assured that your feedback had been shared with the concerned team members to immediately take the corrective actions, we sincerely hope that you will allow us another opportunity to demonstrate our true level of hospitality and interest in serving you properly in the future.With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

10/10 – Hervorragend

Mohamed

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024
Antwort von Samer Gameel am 5. Feb. 2024
Dear Mohamed, I would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us an excellent rating about your stay, we are delighted to know that our colleagues succeeded to come up to your expectations, It is always a pleasure to receive positive rating. We hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms

10/10 – Hervorragend

Abdullah

Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024
Antwort von Samer Gameel am 29. Jan. 2024
Dear Abdullah, First of all, i would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us good rating about your experience, It is always a pleasure to receive positive rating. Thank you again for sharing your Luxury experience, and we hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms