Außenbereich

Bewertungen von Holiday Inn Birmingham Airport - NEC, an IHG Hotel

4 out of 5
Holiday Inn Birmingham Airport - NEC, an IHG Hotel
Birmingham Airport, Coventry Road, Birmingham, England

Bewertungen

8,0

Sehr gut

396 von insgesamt 1004 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
316 von insgesamt 1004 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
163 von insgesamt 1004 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
78 von insgesamt 1004 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
51 von insgesamt 1004 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,4/10

Sauberkeit

8,2/10

Personal & Service

8,6/10

Ausstattung

8,0/10

Zustand der Unterkunft

8,4/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Friedemann

Aufenthalt von 2 Nächten im März 2022

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2020

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Personal und Restaurant Lobby tolll!!! Zimmer na ja Bad etwas klein und keine Dusche kein Fön
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2020

8/10 – Gut

Stefan

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Good joice for a short night on the airport.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2019

8/10 – Gut

Marjaana

Gut: Personal & Service
Perfekt in der Nähe vom Flughafen
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Typisches „Massendurchschleusehotel“. Lange Warteschlange beim Einchecken.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Die Zimmern sind etwas in die Jahre gekommen. Sonst Frühstück war gut und das pool top! Etwas nervig das man immer mit Shuttle zum Flughafen gebracht werden muss
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Liegt sehr nah am Flughafen, damit schnell zu erreichen nach der Ankunft. Einrichtung einfach aber sauber. Frühstück sehr gut, Service freundlich
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2018

4/10 – Schlecht

fisch, BaWü

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Kleine Zimmer schmales Bett airport shuttle abends nicht mehr verfügbar
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2018

8/10 – Gut

Rebecca, Köln

Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Gemütliches Hotel in Flughafennähe
Das Hotel liegt nur wenige Autominuten vom Flughafen und dem NEC Birmingham entfernt und lässt sich mit einem Taxi ganz rasch erreichen. Außerdem gibt es direkt vor der Tür eine Bushaltestelle, von welcher aus man in die Innenstadt fahren kann (was allerdings etwas dauert, da es recht weit ist). Das Gebäude selbst ist in sehr gutem Zustand, das Personal war sehr kompetent, freundlich und hilfsbereit. Es gibt die Möglichkeit der Kofferabgabe vor dem Check-in, so dass man sorglos ohne sein Gepäck losziehen kann. Das Zimmer an sich war ebenfalls in gutem Zustand, lediglich die Teppichböden und auch die Bodenfliesen im Badezimmer waren schon etwas "verlebt".
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2018

8/10 – Gut

Martin

Gut: Personal & Service
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2017

10/10 – Hervorragend

Paul

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
urlaub
sehr gut aber teure speisen
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2017

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service
Gute Lage, Shuttle zur NEC Leider ein wenig in die Jahre gekommen

6/10 – Okay

Andreas

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers
Transithotel
Gut erreichbares Transithotel in der Nähe des Birmingham Airport

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Zweckmäßig aber ungünstige Lage für Leute ohne PKW
Sehr nettes Personal, Zimmer o. k., Frühstück zu teuer, habe lieber auswärts gefrühstückt. Die Bezeichnung Holiday Inn Airport ist missverständlich, denn ohne Shuttlebus geht für Fußgänger gar nichts! Deshalb keine Empfehlung!

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers

4/10 – Schlecht

Conny, Wiesbaden

Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers
Naja
Für das, was wir bezahlt haben, war es ok. Allerdings waren wir im wahrsten Sinne des Wortes "Kellerkinder". Dunkel, unfreundlich, abgewohnt, Bad roch nach alter Wäsche. Das Personal war teilweise sehr, sehr nett, manches na ja. Frühstück war katstrophal. Winken mit Händen und Füßen wurde erfolgreich von der Dame mit der Kaffeekanne ignoriert. Am Ende des Frühstückes kamen wir dann doch noch zum Kaffee. Kaffee mit aufgeschäumter Milch kostet extra! Alle Kritikpunkte treffen ja auch alle, die den Preis von 249 Pfund/Nacht gezahlt haben. Der unangenehme Duft von WC-Raumspray im Eingangsbereich des Hotels wurde als typischer HolidayInn-Eingangsduft bezeichnet. Der Shuttlesservice funktioniert hervorragend!

10/10 – Hervorragend

Helga

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

8/10 – Gut

Grzegorz, Hamburg

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Gutes Hotel direkt am Airport
Das Hotel liegt direkt am Airport und ist daher für Übernachtungen auf Geschäftsreisen gut geeignet. Es ist sauber und komfortabel, der Service ist gut. Einziger Nachteil: teuer (174 € pro Nacht).

10/10 – Hervorragend

Margaret

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
A lovely stay, staff were very helpful, especially Sanchez who ran the shuttle bus and was helpful getting myself around Birmingham airports broken lift.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2024

4/10 – Schlecht

Amanda

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Phone in room didnt work. Tv wake up alarm didnt work. Room service charged my card then didnt deliver...problem with the system...miles from the airport so misdescribed, awful experience, but staff were good.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2024

6/10 – Okay

Zara

Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2024

4/10 – Schlecht

Michael

Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024
Antwort von Jamie Evans am 1. Mai 2024
Dear Michael,Thank you for completing this review.We hope to welcome you back again soon.RegardsJamie Evans - General Manager

10/10 – Hervorragend

Mohammed

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Look clean
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024
Antwort von Jamie Evans am 1. Mai 2024
Dear Mohammed,We hope you enjoyed your stay and will come back again soon.RegardsJamie Evans - General Manager

10/10 – Hervorragend

Sarfraz

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Clean spacious and the staff was also friendly
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024

6/10 – Okay

Aleem

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Stayed for a night with family. The room was nice and clean, ok the ground floor. However, there was loud music till 12AM and we couldn’t sleep.
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024

10/10 – Hervorragend

Jayne

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024
Antwort von Jamie Evans am 1. Mai 2024
Dear Jayne,We appreciate the time you have taken to complete this review.We hope you enjoyed your stay and will come back again soon.RegardsJamie Evans - General Manager

4/10 – Schlecht

Kooitzu

Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Stephen

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Staff were very helpful . Room was clean and spacious. Food was very good. My only complaint would be the limited car parking with no spaces reserved for residents despite the additional car parking charge.
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Maddy

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent stay Nice and modern Very clean
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2024

2/10 – Ungenügend

Emily

I canceld my booking and stil they took the 102 out of my bank
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2024

8/10 – Gut

Amy

Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Jamie Evans am 5. März 2024
Dear Amy,We hope you enjoyed your time with us and will stay with us again soon.RegardsJamie Evans - General Manager

10/10 – Hervorragend

Susan

Mit der Familie gereist
Gut: Zustand der Unterkunft
Nice friendly hotel
Nice clean hotel with friendly staff well located Very good breakfast
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024
Antwort von Jamie Evans am 5. März 2024
Dear Susan,We are pleased you enjoyed your stay with us and were happy with the cleanliness our teams work hard to maintain and also your breakfast dining experience. We hope to welcome you back again soon.RegardsJamie Evans - General Manager

10/10 – Hervorragend

Fahad

Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Jamie Evans am 5. März 2024
Dear Fahad,Our team strives to provide each guest with a unique and memorable dining experience and we hope you enjoyed your stay with us and will come back again soon. RegardsJamie Evans - General Manager

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Sauberkeit
Overall the service and overall upkeep of hotel was good. The main thing that awarded a lower rating was the quality of the bed/pillows, and cleanliness of the room. The pillows and mattress were lumpy and overall a little uncomfortable to sleep in. The room itself had pubic hair and what appeared to be blood stains in both the bathroom and bed sheets. The nature of our trip was a quick two night trip, so the hotel sufficed. However, I wouldn’t stay there for a longer period of time.
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024
Antwort von Jamie Evans am 6. Feb. 2024
Dear Sir/Madam,Thank you for sharing your candid feedback. It is with regret to learn your recent stay with us did not meet your expectations. Please be assured our reception team are available 24 hours for your comfort and safety and can be contacted at any time. We are sorry that your room cleanliness was not to standard. We would like to assured you, your feedback is important to us and will be shared with the house keeping team to ensure lessons are learned going forward. RegardsJamie Evans - General Manager

10/10 – Hervorragend

Richard

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nearly perfect
Everything was superb. Fantastic suite with all the facilities you could possibly require for an overnight business trip including great WiFi and excellent shower. My only gripe is that I paid for my overnight parking upon arrival but they would not supply me with the invoice/receipt until checkout. This meant I had to queue twice unnecessarily. Other than that a great place to stay.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024
Antwort von Jamie Evans am 8. Feb. 2024
Dear Richard,Thank you for sharing your feedback. We are pleased that you enjoyed your recent stay with us.In relation to not being able to provide you with an invoice prior to check-out, unfortunately VAT invoices cannot be generated until after the night audit is complete. We hope you will stay with us again soon.RegardsJamie Evans - General Manager

6/10 – Okay

Miss Hannah

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit
Fine family stay but please review the sofa beds.
The reception were helpful when we arrived but the pull out bed for the kids was very flimsy. The housekeeping came in at 9am after a very late concert at the nec which felt early even with our error of not putting a do not disturbed sign on our door.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024
Antwort von Jamie Evans am 5. März 2024
Dear Hannah,Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry that the sofa bed did not meet your expectations, please be assured this is something that is currently under review. RegardsJamie Evans - General Manager

4/10 – Schlecht

Ian

Geschäftlich gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Paying for parking is a real annoyance. I get it, people who are not resident should pay, but fleecing another £24 out of me on top of the high priced rooms is annoying. Food is frankly crap. Very few menu choices on horrible little terminals, missing fundamental condiments like English mustard. Rooms were either freezing or too hot. The heating in the room does nothing till you set it to 25+ degrees, then starts to warm up a bit before heating it to thermonuclear before you know it. Breakfast is OK but slow. All in all a very poor showing by what is supposed to be a premier brand. The Holiday Inn express down the road is better, cleaner and more personal
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024
Antwort von Jamie Evans am 7. Feb. 2024
Dear Ian,Thank you for taking the time to share your candid review.We appreciate your comment regarding our car parking charges, however, due to our location and inline with most hotels across the UK, we do charge for car parking to both day visitors and overnight guests. Please be assured, our car parking charges are either inline or cheaper than most other airport and convention centre locations, at only 12 per vehicle for overnight visits. It is with great regret to read your recent stay did not meet your expectations. Please be assured your comments are not reflective of those we normally receive. Our reception team are available 24 hours for guest comfort and safety and can be contacted at any time.RegardsJamie Evans - General Manager

10/10 – Hervorragend

Russell

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great experience
Couldn't praise the staff highly enough. Really attentive, friendly & helpful. Thanks to Maddi who served me at breakfast. What a huge difference to my stay 2 days earlier in Winchester, which was a horrible experience.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024
Antwort von Jamie Evans am 5. März 2024
Dear Russell,Thank you for sharing your wonderful comments regarding Maddi whom we are sure will be thrilled to have been personally mentioned. We are pleased you enjoyed your experience and hope to see you again soon.RegardsJamie Evans - General Manager

10/10 – Hervorragend

David

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great hotel
Tick all the box's for me, had not one complaint, bus stop out side at hotel, every 20 mins for city centre, and swimming pool was perfect for me and my grandson, he want's to go back there again
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024
Antwort von Jamie Evans am 5. März 2024
Dear David,We are pleased you and your grandson enjoyed your stay and we hope to welcome you back again soon.RegardsJamie Evans - General Manager

10/10 – Hervorragend

Teerooven

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Good hotel right by the airport and very pleasant service. Shuttle service was not operating so do ask ahead to make alternative plans.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024
Antwort von Jamie Evans am 6. März 2024
Dear Teerooven,Thank you for choosing to stay with us.We are pleased you were happy with the service our teams provided and hope you will stay with us again soon.RegardsJamie Evans - General Manager

10/10 – Hervorragend

Dzsenifer

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Pleasant stay
We loved the hotel very comfy beds ,we got there earlier than check in time but they let us have our rooms , first day pool was a bit cold but we let management know and they sorted it by next day it was amazing for the kids to swim . There is a £12 parking fee to be aware of as its not states here on hotels .com
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023
Antwort von Jamie Evans am 6. März 2024
Dear Dzsenifer,We appreciate your time on sharing your feedback and are pleased you were happy with the comfort of your room and service our team provided. In relation to car parking charges, these charges are detailed on hotels.com under the "At a glance" section and also under "Fees and policies" and also on our hotel website. RegardsJamie Evans - General Manager

8/10 – Gut

Dowon

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Nice place for families
Very cost-effective stay for families. The swimming pool condition was also great. Just one thing want to note is the room was not clean. For instance, there was a used coffee capsule inside of the Nespresso machine.
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Harpal

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Everything was fine but we didn’t spend that of the time due we only had short time.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023
Antwort von Jamie Evans am 2. Feb. 2024
Dear Harpal,Thank you for rating us with 5 stars and sharing your feedback. We are pleased you enjoyed your time with us and hope you will come back again soon.RegardsJamie Evans - General Manager

2/10 – Ungenügend

Qamar

Mit der Familie gereist
Gut: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Personal & Service
I had to relocate my family to another hotel.
Terrible stay and experience. We were charged for parking where your website clearly stated nothing regarding this. I selected parking and pool as the parameters and this hotel came up. I have stayed here in the past and did not get charged for parking. However this time they demanded £12 per night. I was shocked. The person at the desk told me this had always been the case so why wasn’t this stated on your site and why wasn’t I charged previously?? Then, my son felt sick in the room, we contacted room service and initallly she was really supportive and stated she will collect cleaning supplies and come back. 30 minutes later I get a call from the front desk and she stated that a cleaning service will cost £150 which has to be paid in cash!!! I was shocked. Never have I heard such nonsense before. Our room was stinking after this as we only had tissue to clean with. No cleaning supplies were given to help us. The smell was soo bad after the heating had been on, as it’s winter and our room was freezing, that it was literally not pleasant to be in so I booked a hotel elsewhere for our 2nd night and left without staying for my 2nd night. I am absolutely disgraced by hotel.com and this hotel. Unless a satisfactory refund is given, I will never be using your services again or be staying with IHG
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Jamie Evans am 29. Dez. 2023
Dear Qamar,Thank you for sharing your candid feedback. In relation to the concerns you raised in your recent review we would like to provide some clarification.Firstly, we apologies for any confusion regarding the parking charges. We do charge for parking, and this information is available on our partner booking websites, including the one you used for your reservation on hotels.com. When you navigate to the "At a Glance" section on the provided link (https://uk.hotels.com/ho114424/holiday-inn-birmingham-airport-nec-birmingham-united-kingdom/?chkin2024-01-04&chkout2024-01-05&x_pwa1&rfrrHSR&pwa_ts1703507972727&referrerUrlaHR0cHM6Ly91ay5ob3RlbHMuY29tL0hvdGVsLVNlYXJjaA%3D%3D&useRewardsfalse&rm1a2&regionId575&destinationBirmingham%2C+England%2C+United+Kingdom&destTypeMARKET&selected19390&latLong52.478271%2C-1.89513&sortRECOMMENDED&top_dp67&top_curGBP&userIntent&selectedRoomType238414&selectedRatePlan380917982&expediaPropertyId19390&searchId0e9dc2c8-0dd2-40ed-84f9-e39f6dd714d8), You will find information about parking charges.I understand that during your previous stay on December 31, 2022, the manager made an exception and did not charge you for parking as a goodwill gesture.Regarding the cleaning service charge for your son's incident, we regret any inconvenience caused. Cleaning and sanitizing such incidents incur additional costs for the hotel. We do mention these charges in our policies to cover the expenses associated with maintaining a clean and hygienic environment for all our guests.We genuinely value your feedback, and assure you that we are reviewing our communication processes to ensure that all guests are well-informed about our policies. We appreciate your understanding and hope to have the opportunity to welcome you back in the future.RegardsJamie Evans - General Manager

2/10 – Ungenügend

Jesús Alejandro

Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

andrea

Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023
Antwort von Jamie Evans am 5. März 2024
Dear Andrea,We hope you enjoyed your stay and hope to welcome you back again soon.RegardsJamie Evans - General Manager

6/10 – Okay

Tracey

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
It was clean and comfortable but room service was poor. Anf when we left to go to the airport the morning staff member didnt say goodbye. I then called to ask about the shuttle bus to airport and was told it wasnt running and left on hold. But it was running we were just lucky to spot it!
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023