Gebäudedesign

Bewertungen von Sonder Park House

3.5 out of 5
Sonder Park House
53 Vossiusstraat, Amsterdam, North Holland

Bewertungen

8,0

Sehr gut

110 von insgesamt 258 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
72 von insgesamt 258 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
42 von insgesamt 258 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
19 von insgesamt 258 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
15 von insgesamt 258 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,2/10

Sauberkeit

8,8/10

Personal & Service

7,8/10

Ausstattung

7,8/10

Zustand der Unterkunft

8,4/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

4/10 – Schlecht

Julia

Geschäftlich gereist
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Ich hatte ein Einzelzimmer gebucht, was ich bekam glich mehr einer Abstellkammer. Das Zimmer zwar einigermaßen sauber, aber an allen Ecken renovierunsbedürftig. Da das Schloss meiner Tür nicht funktionierte, wechselte ich nach einer Nacht das Zimmer. Dieses war zwar vom renovierungszustand besser, jedoch befand sich auf der Schwelle zum Bad jede Menge Baustaub und auch auf dem Föhn sammelte sich Staub. Leider konnte man in dem Dachzimmer Werder die Klimaanlage einschalten, noch das Fenster öffnen, sodass es, obwohl es er Mitte April war, unangenehm warm wurde. Allgemein für den Preis von über 400€ für 3 Nächte enttäuschen und nicht das, was ich sonst bisher von sonder gewohnt war
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024
Antwort von Sonder am 10. Apr. 2024
Hi Julia, your honest feedback is appreciated. We're sorry your recent visit was disappointing. We are renovating this property, and we're sorry for the dust. Please accept our apologies for the issues you had with the spaces and access. Should you decide to give us another chance, we'd love to host you in one of our spacious apartments next time.

10/10 – Hervorragend

Martin

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Es war ein tolles Hotel in einer klasse Gegend. Sehr ruhig und gute ÖV Anbindung. Freundliches Personal.
Aufenthalt von 4 Nächten im Februar 2024

6/10 – Okay

Lukas

Gut: Personal & Service
Die Unterkunft hat einen modernen und stilvoll eingerichteten Empfang. Der Zugang ist über einen persönlichen Code jederzeit möglich. Alternativ kann auch geklingelt werden. Die Zimmer sind entsprechend eines Stadthotels sehr klein. Ärgerlich ist, dass das Hotel offenbar mit standardisierten Bildern arbeitet, im Internet, wie auch in der eigenen App. Die Bilder der Allgemeinbereiche und Zimmer entspricht daher nicht dem expliziten Hotel. An manchen Stellen war die Einrichtung schon etwas in die Tage gekommen und die Steuerung der Lüftung war nicht wirklich nachvollziehbar. Die Zimmer waren teilweise sehr hellhörig.
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2023

4/10 – Schlecht

Urs

Gut: Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Sauberkeit
Room and shower was really dirty! I don‘t think, that they did clean the room! Bed sheets and towels were fresh – at least! For room cleaning during the stay, they charge an extra Euro 30.-/day!!!
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2023

10/10 – Hervorragend

Lyuben

Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Really good, clean and quiet at a top location. Very friendly staff.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2022

8/10 – Gut

Danny

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Das Hotel hat eine gute Lage von wo aus man gut Starten kann. Die Innenstadt und die Museen sind fußläufig gut erreichbar. Leider waren die Lüfter im Innenhof sehr laut. Die Matratze bei zwei Personen im Bett, ist leider sehr oft verrutscht. Im ganzen war das Hotel gut und ich würde mich auch wieder dafür entscheiden dort zu übernachten.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2022

6/10 – Okay

Adriana

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit
Haartrockner defekt. Kaffeemaschine defekt. Aufzug defekt. Vorhänge hatten Löcher und Haare in der Badewanne.
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2021

2/10 – Ungenügend

Lea

Aufenthalt von 4 Nächten im November 2021

10/10 – Hervorragend

melanie

Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2021

10/10 – Hervorragend

Timon

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Customer service was excellent
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2021

8/10 – Gut

Anna

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2021

2/10 – Ungenügend

Markus

Mit Haustieren gereist, Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Wir haben bei ebookers den Filter «Haustiere gestattet» gesetzt. Dieses Hotel wurde angezeigt. Direkt nach dem Buchen habe ich per Zufall auf der Webseite gesehen, dass Haustiere nur als Blindenhunde etc. gestattet sind. Anschliessend habe ixh bei ebookers angerufen. Die Frau am Telefon wollte mir helfen, das Hotel wollte aber nicht stornieren. Auch den Hund wollten sie trotz Angebot der Kostenübernahme für eine zusätzliche Reinigung nicht annehmen. Ich finde dieses Kundenservice ganz schrecklich. Dieses Hotel werde ich nie wieder buchen.
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2021
Antwort von Sonder am 4. Okt. 2021
Hi Markus, we've looked into your reservation and can confirm it was canceled. We're terribly sorry that we could not accommodate you and your pet. This is not the experience we wanted for you, and we'd like the opportunity to make it up to you in the future. If you choose to give us another chance, our guest services team would be more than happy to help you find a pet-friendly location. We hope you were still able to enjoy your time in Amsterdam.

6/10 – Okay

Wilhelm

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Verbesserungswürdig: Ausstattung
Insgesamt war der Raum etwas zu klein. Die Toilette war so eng, dass sie nur bei offener Tür zu benutzen war. Das Fenster konnte nur mit Hilfe des Personals geöffnet werden. Der Kaffeeautomat hat nicht richtig funktioniert.
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2021
Antwort von Sonder am 4. Okt. 2021
Hi Wilhelm, thank you for bringing these issues to our attention. We're sending our team to look at the window and coffee machine, and are very sorry those were not working properly during your stay.

8/10 – Gut

Bernadette

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Die Nesspreso Maschine im Zimmer
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2021

10/10 – Hervorragend

Lennart

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Schönes Zimmer, sehr nettes Personal und gute Ausstattung
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2021

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
I stayed at Sonder’s Amsterdam property for a weekend away with my best friends, and everything was perfect! The location is absolutely amazing, centrally located yet calm. The rooms are spacious, spotless and ideally equipped. The beds were large and very comfortable, we even had 6 pillows per bed!! I also found their check in procedure and card system very pleasant, as we were totally indépendant and could go in and out problem free! I highly recommend staying at Sonder Amsterdam and can guarantee you will have a memorable stay there!
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2021

10/10 – Hervorragend

David

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
My only suggestion would be to ask for a room above ground. The lower (basement rooms) are very cold in the spring. Otherwise, this was a fantastic experience. The rooms are spacious and well thought out. Toilet and shower are separate, shower room has heated floors.
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Allen

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Beautiful property. Juliana was very sweet and helpful.
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024

10/10 – Hervorragend

Amy

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
We booked the twin single room for 3 nights. The room was fine for a short stay and if you travelled light (two pack backs) otherwise you will struggle for space. Overall, would recommend. Location is great, hotel is clean and staff were friendly.
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Michael, Raleigh

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Everything was excellent but shower head should be replaced.
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2024

6/10 – Okay

Patrizia

Mit dem Partner gereist
The hotel is ok, we had a 3-nights long stay. Our room was very small for a double bed but with all the needed comfort (private bathroom, safe, courtesy set) and daily cleaning is at extra expense. The worst was that our room had a terrible smell of sewer everyday when we came back before dinner and then disappeared after dinner… They provide a free luggage drop off that is very useful. Common rooms are nice and clean. Location is perfect for walking tours (city center is at 20-30 min walking). Overall stay was ok but a little expensive with respect to the quality.
Antwort von Sonder am 17. Apr. 2024
Thank you for sharing your feedback, Patrizia. We're glad you found the room adequately equipped. However, we apologize for the inconvenience caused by the smell in your room, and we appreciate your patience and understanding as we work to address this issue. We appreciate your feedback and hope to have the opportunity to welcome you back for a more enjoyable stay.

10/10 – Hervorragend

Bethel

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 6 Nächten im April 2024

8/10 – Gut

Judith

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent customer service, complimentary quality coffee in lobby jowever our deluxe room on top floor had obvious water damage (peeling paint) and sink other end of room from toilet which was very inconvenient. Only one very small mirror and most importantly elevator not working needing to be re-set numerous times making leaving and returning throughout trip challenging.
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024

8/10 – Gut

Pui shan

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Staff are friendly.
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Geneviève

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Vraiment bien!
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2024

8/10 – Gut

Mary Beth

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Sebastian

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Todo perfecto
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Jane

Mit der Familie gereist
elpful. Would make coffee for us anytime. The space was quiet and peaceful . Beds good and amenities plentiful. Right next to the beautiful Vondelpark. Highly recommend!
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2024

2/10 – Ungenügend

Rasmus

Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024

6/10 – Okay

Daniel, GJERSTAD

Gut: Personal & Service
It was ok. The bathroom and WC was in different rooms. No sink in WC. Size of double room was very small. Bed wasnt good at all.
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024
Antwort von Sonder am 2. Apr. 2024
Hi Daniel, your feedback is important to us. We're sorry your space and visit was disappointing. Should you decide to give us another chance, we'd love to host you in a larger space next time.

10/10 – Hervorragend

Mary

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft

10/10 – Hervorragend

Amy

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The staff at Sonder house are SO kind and HELPFUL. whether they are making you a complimentary coffee , researching the nearest place I can buy something specific , giving directions , and even putting me to bed and looking after me after a bad experience. The location is so convenient. Beds are comfy and shower wonderful.. all clean, quiet and homely. Nice for work or leisure. I can't thank the desk girls enough !
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2024

4/10 – Schlecht

Boris

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Room is very small, no refrigerator. No cleaning service. You need to pay extra for the service rust in the bathroom. check in time 4:00 if you want to get earlier $10 for each hour whatever you want stuff is friendly and creamer in the room I don't think so ever was using this room I don't think so it's ever cleaned before somebody will get into the room the coffee maker was so dirty. Need to wash yourself and stay on your knee to take a shower. Location is good.
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024
Antwort von Sonder am 28. Feb. 2024
Thank you for sharing your feedback with us, Boris. We're sorry about the challenges you encountered during your stay. It saddens us that your space fell short of expectations. We operate both hotels and apartments, which may include different features like having a kitchen in your space. We offer guests the ability to book housekeeping services on demand for a nominal fee. This ensures guests can enjoy an uninterrupted and sustainable stay. Had we known your room wasn't up to our cleanliness standards, we would've been happy to re-clean the space. You can always reach us through our app, call, text, or email 24/7 for help. We hope to have the opportunity to welcome you back for a more enjoyable stay in the future.

6/10 – Okay

Maureen Frances

Mit dem Partner gereist
Friendly helpful staff. Secure location. Ideal spot from which to explore. Room tired and in need of updating. Clean and comfortable.
Aufenthalt von 4 Nächten im Februar 2024
Antwort von Sonder am 22. Feb. 2024
Hi Maureen, thanks for staying with us and providing a review. We're thrilled that you enjoyed our friendly staff and great location. However, we're sorry your space was underwhelming. Your feedback is valuable to us, and we will take it into consideration as we strive to enhance our accommodations for future guests. We hope to see you again soon at another one of our 40+ locations worldwide.

10/10 – Hervorragend

Toby

Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

Egemen

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Baya güzeldi otel ve konaklamamız. Fiyata göre bulabileceğiniz en güzel oteldi.
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Personal & Service
Pictures are total scams!
The rooms were nothing like the pictures presented on the website. Smaller and very dirty room. The location was great but everything else was just okay or bad..
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024
Antwort von Sonder am 1. Feb. 2024
Your feedback is important to us. We're sorry your room fell short of expectations. We have multiple spaces at this property, each designed to give you a beautiful place to stay — while our style is consistent, the view, layout, and design may vary. Cleanliness is one of our top priorities, but we're sorry for the disappointment here. We'll review our procedures with our team to ensure a higher standard is met. Should you decide to give us another chance, we'd love to make it up to you.

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit
NOT ACCEPTABLE
Clean room & linen. Shower room old, tatty, smelly but as cleaned as well as possible by staff. Basin tap leaked. Shower had to be used at low flow otherwise it ran into dry area. Damage to bottom of door into main room and grouting at bottom of tiles & wall covering due to persistent flooding. Whilst accepting the outside weather was cold, our room remained unacceptably cold despite asking reception for help in providing more heat on three occasions. We got an additional duvet which was helpful but not adequate The reception, lounge areas were beautiful and warm. The staff was professional and friendly.
Aufenthalt von 7 Nächten im Januar 2024
Antwort von Sonder am 19. Jan. 2024
We appreciate your detailed feedback. We apologize for the multiple issues you encountered with the bathroom, and temperature in your room. This definitely falls short of our expectations. Your comments are valuable, and we're addressing these concerns to ensure a better experience. We hope to have the opportunity to provide you with a more seamless stay in the future.

10/10 – Hervorragend

Brenda

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
If you are looking for a simple hotel stay while you spend majority of your time exploring the city, this is the perfect one! It is cozy and extremely walkable to main scenes of the city. My partner and I enjoyed 5 nights here 👍
Aufenthalt von 5 Nächten im Januar 2024
Antwort von Sonder am 22. Jan. 2024
Hi Brenda, thank you for your kind words. We hope to host you again soon at any of our locations.

10/10 – Hervorragend

Erik

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The Sonder is located in the Museum Quarter, 8 minutes walk from Leidse Plein and about 25 minutes from de Dam and the Canal Ring. The rooms are quite small but functional and clean. Nespresso coffee maker with coffee pods and tea in the room. There is paid parking in front of the hotel at E6.50 per hour. Parking is free from midnight until 9 am. There is a nice lounge with fireplace and a coffee bar. Hotel staff is friendly and knowledgeable. Overall a great stay!
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

John

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Kat was great, she greeted me and made outstanding coffee on several days of my stay. Her and Anka both gave great advice on places to eat, castles and things to see, as well as how to mail intl post cards. Excellent stay and great staff!
Antwort von Sonder am 29. Dez. 2023
Hi John, thank you for staying with us and leaving a review. We’re thrilled to hear about your experience. We hope to host you again soon at one of our many locations around the globe.

10/10 – Hervorragend

Kirklan

Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Sonder am 29. Dez. 2023
Hi Kirklan, thank you for your kind review. We’re glad you enjoyed your stay, and we can’t wait to host you again.

8/10 – Gut

Miguel

The hotel has a strange check in policy, where you need to complete the check in beforehand and cannot simply walk into the lobby. An access code will be provided which you will need to use in order to get into the lobby itself, they will not help you if they see you struggle with the code unless you use the ring camera and wait. There is no housekeeping unless you pay a 30 euro fee, so keep clean unless you want to pay. The only large trashcan is in the hotek entrance, so to throw food items away you must go downstairs. Staff was generally friendly, but not as courteous as in other hotels I've been to, felt more casual and the hotel gave more of a "help yourself" vibe. My room was alright, bed was very comfortable, view was nice, room wasn't very large though. The bathroom was split in two, so you had to walk around the room from the toilet to the sink, which was strange but not awful considering it's an old building. They held my bags for a few hours after check out since my train left 5 hours after check out, which was very helpful. I do not recommend this hotel for people with moving disabilities, the entrance does not have a ramp.
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Julian

Aufenthalt von 3 Nächten im November 2023
Antwort von Sonder am 29. Dez. 2023
Hi Julian, we appreciate your review. It’s great to see you enjoyed your experience with us. We hope to see you again soon in one of our 40+ cities worldwide.

10/10 – Hervorragend

Mark

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2023

10/10 – Hervorragend

Ibonne

Aufenthalt von 3 Nächten im November 2023

4/10 – Schlecht

Anette

Aufenthalt von 5 Nächten im November 2023
Antwort von Sonder am 14. Nov. 2023
Hi Anette, thank you for leaving a review. We’re sorry that you were unsatisfied with your stay, we’d love to hear more details about your experience. Please feel free to reach out to our 24/7 support team. We look forward to hearing from you soon.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Good stay at Sonder Park House
Good stay at Sonder Park House in Amsterdam. The location was great. The staff was very friendly and the complementary coffee bar was a delight each morning. The only thing we did not like were the very scratchy and stiff towels and there were no wash cloths. Also, we were not able to control our thermostat and it got hot in our room at night.
Aufenthalt von 5 Nächten im November 2023

4/10 – Schlecht

Ivan

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
S
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2023

6/10 – Okay

Noah

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2023
Antwort von Sonder am 9. Nov. 2023
Hi Noah, thank you for leaving a review. We’re sorry that you were unsatisfied with your stay, we’d love to hear more details about your experience. Please feel free to reach out to our 24/7 support team. We look forward to hearing from you soon.