Fassade der Unterkunft – Abend/Nacht

Bewertungen von Inter Luxury Hotel

4 out of 5
Inter Luxury Hotel
Kazanchis area, Guinea Conakry (Tito) St, Addis Ababa

Bewertungen

7,2

Gut

54 von insgesamt 266 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
105 von insgesamt 266 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
67 von insgesamt 266 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
24 von insgesamt 266 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
16 von insgesamt 266 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

7,8/10

Sauberkeit

7,6/10

Personal & Service

6,2/10

Ausstattung

7,0/10

Zustand der Unterkunft

8,0/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Zelalem

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Das Hotel ist im Zentrum von Addis, in "Kazanchis". Dort findet man einfach alles. Von der Deutschen Bäckerei "Kaiser" bis Jazz Live show Mittwochs um die Ecke in "Breeze". Das Personal ist stets freundlich und das Zimmer sehr sauber. Wenn ich wieder in Addis bin, bin ich bestimmt wieder dort ;-)
Aufenthalt von 9 Nächten im Mai 2023
Antwort von Sam am 6. Juni 2023
Dear Zelalem,Thank you for taking the time to leave your feedback. It is gratifying to read that you enjoyed our location and that our staff is doing well. Your kind words have been shared with everyone here, we look forward to welcoming you back soon! Best regards, Front office ManagerSamrawit Teshome

10/10 – Hervorragend

Frank

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

6/10 – Okay

Oscar

Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2017

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Still a good business hotel
This hotel is still my favorite choice since 2013 when I am in Addis. Rooms have a balcony and are good if you have to stay in the room or the hotel even the whole day to prepare for meetings, etc. Pool is nice, Lobby is excellent.

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Die Akustik in der Hotelhalle war so gut dass ich leider die Musik bis ins Zimmer immer hörte.

8/10 – Gut

alleinreisend

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Für Äthiopien sehr gutes Hotel in guter Lage
Ja. Service und Freundlichkeit sehr gut. Flughafen Service inclusive.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Sehr nettes Hotel
nettes Hotel mit sehr höflichen Angestellten. An der Rezeption ist man manchmal überfordert wenn Kreditkartenzahlung mal wieder nicht funktioniert. Die Zimmer sind gut, allerdings hakt es manchmal an Details, z.B. das ein Schalter einer Lampe defekt ist oder eine Steckdose garnicht funtioniert.

6/10 – Okay

Geri K.

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

6/10 – Okay

Geri K., Switzerland

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Quite good, but driver-service could be improved
My stay in the hotel was in general quite good (i stayed there several times during the last 12 months). The only big issue on the negative side is the driver-service (shuttle from airport to hotel). They let me wait more than 1 hour at the airport until a driver arrived.

8/10 – Gut

Traveller, Germany

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
All in all a good place to stay!
No one was at the booth for the Airport Pickup, so I had to wait 40 min. for somebody to come. Wifi didn't work in my room but I got a external wifi-router immediately which works perfect. Only the room service disconnected the router every day. IT Service was very fast and helpful. Bar personel had trouble bringing us two drinks, it takes 3 times until we had the ordered drinks. The gym was good with a nice view over Addis in Level 9. All in all a very pleasant stay!

8/10 – Gut

Geri K., Switzerland

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Very nice stay in Addis
The Interconti-Hotel is perfect for a relaxing stay in Addis. Nice swimming-pool on the rooftop-terrace, good food and drinks.

10/10 – Hervorragend

Geri, Switzerland

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Best hotel ever in Addis
The Interconti was great, warm welcome from Hotelmanager, delicious food, good room, nice warm swimmingpool and much more...

2/10 – Ungenügend

TomTom, South Africa

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nicht empfehlenswert!
Allein die Lage des Hauses ist nicht die Beste, war aber bekannt. Das sich die IHG Gruppe aus diesem Haus zurück gezogen hat kann man verstehen. Vor Ort wird es noch als 5 * Haus verkauft, hier als 4 * aber, es ist im Höchstfall noch eine mangelhafte 3 * Kategorie. Das Preis/ Leistungsverhältnis passt in keinster Weise! SCHADE

10/10 – Hervorragend

Hermann, Hamburg

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Alles super
Von dem was ich vor Ort gesehen und erlebt habe, ist dieses Hotel ein Oasis in der Wüste... Also, kann ich nur empfehlen.

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit

8/10 – Gut

Rosseel

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Freundlich jedoch vergesslich
Insgesamt freundliches, jedoch vollkommen unzureichend geschultes Personal. Nahezu jede Bestellung wurde vergessen und erst nach nach Erinnerung mit wortreichen Entschuldigungen ausgeführt.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Modernes Hotel mit Komfort
Hotel mit Innenhof und Swimmingpool mit Poolbar auf der Dachterrasse im 10.Stock. Der Pool kann auch von Tagesgästen gegen eine entsprechende Gebühr genutzt werden. Die Zimmer sind geräumig und zweckentsprechend eingerichtet. Das Personal ist freundlich, aber eher unpersönlich. Gutes Frühstücksbuffet.
Innenhof
Swimmingpool

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

10/10 – Hervorragend

thomas, Braunschweig.Deutschland

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
wohflfühlhotel
Der Pool auf dem Dach ist ein Highlight. Temperatur wie in einer Badewanne. Kinder wollen nicht mehr raus. :-) , das Servicepersonal ist super freundlich.

10/10 – Hervorragend

Martin, Zürich, Schweiz

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

10/10 – Hervorragend

Hermann, Wien

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Öffentlicher Raum sehr großzügig, Zimmer etwas klein. Bad, Sauna, Gym sehr groß und gepflegt. Essen im Hotel gut und preiswert.

8/10 – Gut

Aman

Aufenthalt von 6 Nächten im Juni 2023
Antwort von Sam am 3. Juli 2023
Dear Aman,We would like to express our sincere thanks for choosing our hotel for your stay, and we want you to know that the time you have taken to share your accommodation experience is extremely valuable for us. We are happy to learn that your stay was comfortable and enjoyable. We hope to welcome you again soon. Front office ManagerSamrawit Teshome

10/10 – Hervorragend

Andrei

Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2023
Antwort von Sam am 3. Juli 2023
Dear Andrei,We would like to express our sincere thanks for choosing our hotel for your stay, and we want you to know that the time you have taken to share your accommodation experience is extremely valuable for us. We are happy to learn that your stay was comfortable and enjoyable. We hope to welcome you again soon. Front office ManagerSamrawit Teshome

10/10 – Hervorragend

Aman

Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2023
Antwort von AB am 1. Juli 2023
Dear Aman,Greetings from Inter Luxury Hotel Addis Ababa. Thank you for taking time to review us and we are happy to have serve you. Looking forward your next visit again.

10/10 – Hervorragend

Monica

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Staff are very nice and friendly. The heated pool on the roof top was a great entertainment for the kids.
Aufenthalt von 5 Nächten im April 2023
Antwort von Sam am 15. Apr. 2023
Dear Monica, Thank you for taking the time to share with us your warm review and ratings us. Your kind comment makes our service consistent in delighting guests like you. We are glad to know you enjoyed our facilities and are happy with or service. We look forward to welcoming you back again and again on your future visit.Kind regardsSamrawit Teshome

8/10 – Gut

Amare

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
The lift was horrible,
Aufenthalt von 7 Nächten im Januar 2023
Antwort von sam am 5. Apr. 2023
Dear Amare, Thank you for this fabulous review. We are so glad you enjoyed your stay with us. It was a pleasure to have you as guest ,we promise to work on and fix our elevator you noted. We hope to welcome you back the next time. Warm regards, Front office Manager Samrawit

6/10 – Okay

Paul

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Place has a nice gym. However, staff not too friendly, had an issue with my shower and on requsting for solutions no one came. Internet really bad too
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2023
Antwort von Sam am 5. Apr. 2023
Dear Guest,Thank you for taking the time to write and post your review. First of all, we would like to thank you for your positive comments about our our staff. It is with concern that we find out that you weren't fully satisfied with our internet. Your feedback is very much appreciated and has been communicated to the relevant departments. All your remarks are taken into consideration to improve our hotel. We wish you could give us another chance to win you back.Kind Regards,Front office ManagerSamrawit

8/10 – Gut

Paul

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The fittings are a tad old but overall a nice quiet place
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2023
Antwort von Ab am 22. März 2023
Dear Paul,Greetings from Inter Luxury Hotel. Thank you for taking time to share us your experience and we are happy to know that you were had great time at Inter Luxury. Looking forward your next visit.

8/10 – Gut

William

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Elevators not always working properly.
Aufenthalt von 6 Nächten im Februar 2023
Antwort von AB am 22. Feb. 2023
Dear William,Greetings from Inter Luxury Hotel and we thank you for taking time to share us your experience. We really sorry for the in-convince of the lift and will go through the details to make it upright.

6/10 – Okay

Mustafa

Aufenthalt von 5 Nächten im Februar 2023
Antwort von AB am 19. Feb. 2023
Dear Mustafa,Greeting From Inter Luxury Hotel and Thank you for taking time to share us your experience.

10/10 – Hervorragend

Berhanu

Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2023
Antwort von AB am 25. Jan. 2023
Dear Berhanu,Greeting From Inter Luxury Hotel,Thank you for making Inter Luxury Hotel your stop over in Addis Ababa, Ethiopia. And Thank you for taking time to share as your experience.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
I had excellent service at all times and the staff were always helpful and friendly
Aufenthalt von 15 Nächten im März 2021
Antwort von Nardos, am 24. Dez. 2021
Dear Guest, Thank you very much for rating your stay in Inter Luxury Hotel. Your feedback gives us motivation to keep improving our services and ensuring the highest level of satisfaction for our guests. Our team is happy to note that you enjoyed our service and polite staff. Our team would like to express our gratitude for your positive comments and we would love to have the chance to welcome you back in the nearest future. With Kind Regards,

6/10 – Okay

Mahmoud, Saudi arabia

Gut: Personal & Service und Ausstattung
Near to airport But hotel is old need renouvation Payment by expedia not recived by hotel may due no good comunication
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2020
Antwort von BRKTI am 7. Aug. 2020
We would like to apologize for your recent experience. We're sorry to hear you were less than satisfied with service. you can expect email from me soon.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Personal & Service
Convinient location and good service for the price
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2019
Antwort von Brkti am 17. Dez. 2019
Dear Guest thank you for staying with us,we wish you all the best on your travelling. i hope your coming back here and we are glad to welcoming you again to our property any time. with great hospitality regards Biruktawit .E Front office manager

2/10 – Ungenügend

Ernest, Zurich

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
it is a run down hotel - African 3*, most staff is friendly but incompetent, rooms are clean, but in terrible conditions
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2019
Antwort von BRKTI am 13. Dez. 2019
We would like to apologize for your recent experience. We're sorry to hear you were less than satisfied with service. We pride ourselves on our service and the high quality standards we maintain. We would like to make things right. You can expect a call/email from me soon to discuss what occurred and how we might make it up to you. Yours sincerely, biruktawit .E Front office Manager Intercontinental hotel Addis

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Clean room and very friendly staff. Nice to have pool and gym. Breakfast is good value. Internet was fast. Location is very good. However the state of disrepair of the rooms was disappointing (balcony doors would not lock in two Different rooms, the safes did not work in either room, and the television reception was barely useable). Overall I would stay here again if the price was below that of neighboring hotels which offer better amenities and nicer lobby environments.
Aufenthalt von 6 Nächten im November 2019
Antwort von BRKTI am 13. Dez. 2019
We would like to apologize for your recent experience. We're sorry to hear you were less than satisfied with service. We pride ourselves on our service and the high quality standards we maintain. We would like to make things right. You can expect a call/email from me soon to discuss what occurred and how we might make it up to you. Yours sincerely, biruktawit .E Front office Manager Intercontinental hotel Addis

2/10 – Ungenügend

Dund, Washington DC

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The hotel staff isn’t really know what they are doing
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2019
Antwort von BRKTI am 13. Dez. 2019
We would like to apologize for your recent experience. We're sorry to hear you were less than satisfied with service. We pride ourselves on our service and the high quality standards we maintain. We would like to make things right. You can expect a call/email from me soon to discuss what occurred and how we might make it up to you. Yours sincerely, biruktawit .E Front office Manager Intercontinental hotel Addis

2/10 – Ungenügend

Valkyrie

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Brkti am 17. Dez. 2019
We would like to apologize for your recent experience. We're sorry to hear you were less than satisfied with service. We pride ourselves on our service and the high quality standards we maintain. We would like to make things right. You can expect a call/email from me soon to discuss what occurred and how we might make it up to you. Yours sincerely, biruktawit .E Front office Manager Intercontinental hotel Addis

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2019
Antwort von sam am 3. Juli 2023
Dear guest,We would like to express our sincere thanks for choosing our hotel for your stay, and we want you to know that the time you have taken to share your accommodation experience is extremely valuable for us. We are happy to learn that your stay was comfortable and enjoyable. We hope to welcome you again soon. Front office ManagerSamrawit Teshome

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
There is a construction site just in front and the hotel interior can get noisy too, with loud music playing from the lobby and doors banging.
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2019

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
This is definitely NOT a 5-star hotel. Maybe a 3. I don’t understand in what way they rate themselves as 5. The service was slow and inadequate (they constantly forgot to put utensils in the dining room or to even take our orders properly). The staff is unprofessional and lacks simple logic (they forgot to call our shuttle bus to the airport, forgot to send in room service, offered spa that didn’t work...). The rooms are not cleaned properly (dirty towels are not replaced, sheets aren’t changed, floor isn’t cleaned...). The food is just so so (The breakfast buffet is tasteless for the most part). Overall, it was a very disappointing stay. For the price you pay, this is inadmissible. Bad management all around. I’m surprised they haven’t been sued for using the name Intercontinental since they are not part of that chain. They’re giving that hotel a very bad name.
Aufenthalt von 8 Nächten im August 2019

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Ausstattung
空港シャトルを予約していたのに、到着しても車がおらず、ホテルに電話して再度手配してもらう必要があった。空港で1時間程度待った。 部屋をアップグレードしていたはずだが、普通のシングルルームしか無いと言われ、予約と全く違う部屋となった。
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Pictures misrepresented the property, lack of water clogged sink
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2019

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Absolutely horrible experience. Misleading to be a brand name hotel. No affiliation with the ihg properties. Hotel is old and rundown. Definitely not a 5star. No hot water and the bedsheets had a horrible smell. Will not recommend this hotel!
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Excellent
Was quick but nice
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019
Antwort von Sam am 3. Juli 2023
Dear Guest,We would like to express our sincere thanks for choosing our hotel for your stay, and we want you to know that the time you have taken to share your accommodation experience is extremely valuable for us. We are happy to learn that your stay was comfortable and enjoyable. We hope to welcome you again soon. Front office ManagerSamrawit Teshome

8/10 – Gut

Presley

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2019

6/10 – Okay

Bjarne

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
No generator backup at this 5star level hotel.
Først stay at Intercontinental Addis Ababa. Nice lobby and rooftop pool. But very worn and torn room and bathroom at 3rd floor. Not a 5star level at all. The electricity at the gym were not present, which affected the use of threadmill, stepmachines etc., and the hotel didnt have any generator backup. Again not a 5star lever.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2019

2/10 – Ungenügend

JINGWEI

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
The problem is rather the government, or say the management of the society. There are so many strange regulations in that country, but not so much effort to raise the level of service and cleanness
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Despite booking a Deluxe room, it was on the small size. The staff were also somewhat offhanded. The driver who picked me up from the airport did not understand what I needed him to do.
Aufenthalt von 5 Nächten im Februar 2019