3 Restaurants, Frühstück, Mittagessen, Abendessen, britische Küche

Bewertungen von Le Meridien Abu Dhabi

5 out of 5
Le Meridien Abu Dhabi
Tourist Club Area, Abu Dhabi

Bewertungen

8,2

Sehr gut

68 von insgesamt 151 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
43 von insgesamt 151 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
23 von insgesamt 151 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
9 von insgesamt 151 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
8 von insgesamt 151 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,6/10

Sauberkeit

8,6/10

Personal & Service

7,8/10

Ausstattung

8,0/10

Zustand der Unterkunft

8,4/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Christel

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Sehr gute Betten
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2023

8/10 – Gut

Guido

Geschäftlich gereist, Mit dem Partner gereist, Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Das Hotel ist sicher kein 5 Sterne Hotel. Die Einrichtung ist deutlich in die Jahre gekommen und wirkt etwas "abgeranzt". Es standen nur zwei Aufzüge zur Verfügung wovon einer die gesamte Zeit außer Betrieb war. Die Lage in der Stadt ist super, der eigene Pool und der eigene Strand ebenfalls. Die Abu Dhabi Mall ist fußläufig zu erreichen. Trotz der Abstiche hinsichtlich des Renovierungsbedarfs, kann ich das Hotel für Einzelreisende und Familien empfehlen.
Aufenthalt von 7 Nächten im Oktober 2023

10/10 – Hervorragend

Thomas

Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023

8/10 – Gut

Adrian

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Solid business hotel
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023

8/10 – Gut

Marco

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 11 Nächten im Juli 2023
Antwort von Hotel Managment am 31. Aug. 2023
Thank you for our positive review.

10/10 – Hervorragend

Muhovic

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
We had an excellent stay at le meridien abu dhabi. The staff is extremely friendly, especially the staff at the pool. The pool is heated which is a big plus when travelling with kids. The pool area and the sunbeds are perfect. The hotel is perfectly located as well. A big thank you for Prince for making our holiday even more memorable.
Aufenthalt von 7 Nächten im Februar 2023

10/10 – Hervorragend

Tobias

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Sehr freundliches und zuvorkommendes Personal. Herr Nezam vom Roomservice hat unser Zimmer jeden Tag sehr ordentlich gemacht. Auch großes Lob an die Mitarbeiter vom Frühstücksbüfett, sehr freundliches immer zuvorkommend. Das ganze Hotel macht einen sehr sauberen und hygienischen Eindruck. Das Fitnessstudio bietet in allen Bereichen des Trainings Möglichkeiten sich ordentlich auszupowern.
Aufenthalt von 10 Nächten im August 2022

10/10 – Hervorragend

hayat

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Sehr aufregend und entspannter Aufenthalt.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2022

10/10 – Hervorragend

Thomas

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2022

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 7 Nächten im Januar 2020

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 7 Nächten im November 2019

4/10 – Schlecht

Jonathan

Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2024
Antwort von Nader EL Kari am 18. Mai 2024
Dear JonathanWe apologize for any inconvenience you experienced during your stay and appreciate your feedback.Sincerely,The Management

6/10 – Okay

Rohit

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Ausstattung
Verbesserungswürdig: Personal & Service
One of the oldest hotels in Abu Dhabi. Our lovely Queen of kindly was there at its opening. Hotel staff is friendly but you would come across some weird staff members who said oh! You can’t take your drinks which you bought in the hotel to the hotel’s beach. They would force you to buy the same drink! I was like I paid for for my ginger ale in the hotel, and I can’t sit in the sun with this drink ? It wasn’t even alcohol. They don’t appreciate that it’s a 5 star hotel and you can’t talk to people like this! Bathrooms needs an upgrade, if you shower, there’s guarantee to have water out of the tub. No shower curtains and the glass partition is too small!
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024
Antwort von Nader EL Kari am 10. Apr. 2024
Dear Rohit,We appreciate your review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.Sincerely,The Management

10/10 – Hervorragend

Mohammed Irshad Akbar ev

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam (Nezam van de schoonmaak, N. Khan van het ochtendbuffet, Adjai van de beveiling en de dame die de gasten begeleide bij het ochtendbuffet). Hotel ligt op loopafstand van Abu Dhabi Mall, een pluspunt. Hotel voor de toekomst zeker weer een optie!
Antwort von Nader EL Kari am 15. März 2024
Dear Mohammed Irshad Akbar evWe appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.Sincerely, The Management

10/10 – Hervorragend

Helen

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 6 Nächten im Februar 2024
Antwort von Nader EL Kari am 22. Feb. 2024
Dear Helen,We appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.Sincerely, Nader EL KariFront Office Manager

10/10 – Hervorragend

Natasa

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Very nice, good located hotel in Abu Dhabi. Pool is amazing and stuff as well
Aufenthalt von 11 Nächten im Januar 2024
Antwort von Nader EL Kari am 31. Jan. 2024
Dear NatasaWe appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.Sincerely, The Management

6/10 – Okay

MICHEL

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very noisy with metal works and construction starting at 8am during the whole stay.
Aufenthalt von 5 Nächten im Januar 2024
Antwort von Nader EL Kari am 31. Jan. 2024
Dear MICHELWe apologize for any inconvenience you experienced during your stay and appreciate your feedback.Sincerely,The Management

10/10 – Hervorragend

Dávid

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 7 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Nader EL Kari am 31. Jan. 2024
Dear Dávid,We appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.Sincerely, The Management

10/10 – Hervorragend

Sheetal

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The hotel was clean, quiet and a great location. The room was a good size. The staff are lovely and friendly, they took such good care of us.
Aufenthalt von 9 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Nader EL Kari am 31. Jan. 2024
Dear Sheetal,We appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.Sincerely,The Management

10/10 – Hervorragend

Mohammed Irshad

Aufenthalt von 9 Nächten im Juli 2023
Antwort von Hotel Managment am 31. Aug. 2023
Thank you for hotel review.

4/10 – Schlecht

Casper

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Noisy, overbook, old and not value-for-money
We stayed in 201 and had to move because of a very noise family until late in the evening. Other guests also complained about. Room 201 also had an issue with the air condition as it was not cooling well and made noise as well. We then got room 525 and had neighbours who partied until 2am. So we did not get proper sleep the two nights we stayed in the hotel. In addition we had to wait for our breakfast each morning, we had to ask for an extra bed 6 times before it was delivered etc. The hotel seems old and was clearly overbooked, and overbooked is a big issue when you also only have one elevator working, which is also used by your staff. All-in-all a bad experience and we honestly want a refund as it is not reasonable to pay for such a bad experience.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2023
Antwort von Chandrakant Machiger am 2. Juli 2023
Thank you for sharing your recent stay experience with us. We sincerely apologize for the inconveniences you encountered during your stay at our hotel.During the EID holidays, our hotel experienced an overwhelming number of bookings, primarily from families. Unfortunately, this surge in occupancy resulted in some disturbances, and we deeply regret the inconvenience caused by the noise from neighboring guests in both room 201 and room 525. Please be assured that we have addressed these concerns to prevent similar issues in the future.We also apologize for the issues with the air conditioning in room 201. Our maintenance team is working diligently to resolve the cooling and noise problems, and we appreciate your understanding.Regarding breakfast delays and the delayed delivery of the extra bed, we acknowledge our shortcomings in providing prompt service, and we are taking measures to improve our service efficiency during busy periods.We apologize for the inconvenience caused by the temporary elevator situation. Our maintenance team is actively working on resolving the issue, and we expect to have the elevator fully operational soon.While we understand your disappointment with the overall experience, we regret to inform you that we are unable to provide a refund due to the unique circumstances surrounding the high occupancy during the EID holidays. However, we assure you that your feedback is invaluable to us, and we will use it constructively to enhance our services and facilities.Once again, we extend our sincere apologies for not meeting your expectations during your stay. We hope you will consider giving us another chance in the future to provide you with an improved and enjoyable stay.If you plan to revisit, please feel free to reach out to me directly and I will personally oversee your reservation to ensure a seamless and comfortable stay.Thank you for your understanding, and we hope to have the pleasure of welcoming you back soon.

10/10 – Hervorragend

mohammed

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Top top top hotel
Super hotel, made even better by superb staff. Every single member of staff I came across was excellent and genuine in their friendliness. The house keepers would always say good morning when they see you. Breakfast was great. Well organised and lots of variety. Swimming pool area is nice although gets busy.
Aufenthalt von 4 Nächten im Mai 2023
Antwort von Hotel Management am 25. Juni 2023
We are grateful for your positive feedback! It is always rewarding to know that our guests had a pleasant stay

10/10 – Hervorragend

Sylvaine

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
séjour sympathique à Ab Dhavi
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2023
Antwort von Hotel Management am 25. Juni 2023
We are grateful for your positive feedback! It is always rewarding to know that our guests had a pleasant stay.

2/10 – Ungenügend

Timofey

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Long time with no renovation
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2023
Antwort von Hotel Management am 25. Juni 2023
We apologize for any inconvenience you experienced during your stay and appreciate your feedback.

4/10 – Schlecht

Andre

Aufenthalt von 5 Nächten im Mai 2023
Antwort von Hotel Management am 25. Juni 2023
We apologize for any inconvenience you experienced during your stay and appreciate your feedback.

8/10 – Gut

Jan

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2023
Antwort von Hotel Management am 25. Juni 2023
We appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.

8/10 – Gut

Jean Denis, Montreal

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Le fait d’être juste à côté du Abu Dhabi Mall est un atout. La facilité d’avoir des taxis fiables à la porte de l’hôtel est un plus. Le personnel est un des atouts de cet hôtel.
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2023
Antwort von Hotel Management am 25. Juni 2023
We are delighted to hear that you had a great time! Thank you for sharing your positive experience with us.

10/10 – Hervorragend

Maria Alejandra

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Cercano a malls y restaurantes
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2023
Antwort von Hotel Management am 25. Juni 2023
We appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.

10/10 – Hervorragend

Mark

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very nice classic hotel with beach front large pool area in the centre of the city
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2023

8/10 – Gut

NICOLE

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Bel hotel, rien a redire si ce n est que notre suite très bruyant. Travaux a l extérieur jour et nuit.
Aufenthalt von 9 Nächten im April 2023

8/10 – Gut

Karl Erik

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 5 Nächten im April 2023

8/10 – Gut

Sandeep

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Amazing staff! Really great location, walking distance to most places.
Aufenthalt von 10 Nächten im März 2023

4/10 – Schlecht

kenneth

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Ausstattung
The lobby atm machine took my atm card and the Marriott staff could not call the bank and get my card back. Don’t use the atm in the lobby
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2023

8/10 – Gut

ömer

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
bra läge
allt var bra ,nära till köpcentrum och andra restauranger, sköna sängar , go frukost och har eget strand ,
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2023

6/10 – Okay

David

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
I did not like the shower. Very dangerous to get in and out without slipping. The shower enclosure design results in water splashing and running all over the floor. I would seriously consider not using this hotel again because of the bad shower set up, which is a shame because the hotel is great, so are the staff!!!
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2023

10/10 – Hervorragend

Maher

Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2023

4/10 – Schlecht

Eslim

Verbesserungswürdig: Personal & Service
Room was dirty. Found hair in bathtub
Aufenthalt von 6 Nächten im November 2022

2/10 – Ungenügend

Andre

Aufenthalt von 3 Nächten im November 2022

10/10 – Hervorragend

Daniel

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
simple but good
The room was small but was good . It was a sea view with balcony
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2022

10/10 – Hervorragend

Matthew

Aufenthalt von 5 Nächten im September 2022

10/10 – Hervorragend

Omar

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
My stays was amazing 👏 ❤
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2022

10/10 – Hervorragend

Ibrahim

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2022

10/10 – Hervorragend

deokhwan

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2022

8/10 – Gut

Kang

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2022

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
만족스러운 숙박
외관에 비해 내부 리모델링으로 쾌적한 방 상태였음. 온수사용 등 불편함이 전혀없고.필요물품 요청시 응답도 빠름..수영장 등 공용시설 관리도 잘 되고 있음
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2022

10/10 – Hervorragend

ELEFTHERIA

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Just excellent service and good for children!
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2022

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Everithing was ok. All the personel are friendly and eficients
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2022
Antwort von The Management am 15. März 2022
Thank you for your lovely comments regarding the service you received from our team members, we will make sure to share your kind words as we know it will mean a great deal to them.

6/10 – Okay

Omar

Geschäftlich gereist
Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2021
Antwort von The Management am 22. Feb. 2022
Thank you for your insights following your recent visit. We always look for ways to improve and your comments are crucial to our future success

6/10 – Okay

Catherine

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Pleasant enough...
Please note that this review is for Radisson Blu, Abu Dhabi where my booking was transferred. All staff in the restaurant and Executive lounge were very professional and helpful. Special thanks to Christian and restaurant managers. The food was amazing, plentiful and varied. Even when breakfast service was extremely busy, the service was very effective and food remained hot. The beach and pool area were beautiful and well-maintained. It was lovely to see Grant, a lifeguard from Le Meridien working poolside. Pool and beach are accessed by subway just outside the hotel. The number of steps could cause problems for those with disabilities. I visited Hemingway's bar at the back of the hotel. It was nice to sit in the beer garden, even late at night. Again, service and atmosphere were very pleasant. The only downside about my 3 night stay was the attitude of several of the staff on front desk. They tended to be unhelpful and argumentative; not just with myself but at least one of guest over my stay. I had booked an executive room at Le Meridien, but I was clearly in one of their premium rooms. It was nice enough, but clearly did not match pictures from Radisson Blu's website.
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2021
Antwort von The Management am 22. Feb. 2022
We would like to express our gratitude for the comments you made about your recent visit. They help us to understand how our guests experience their stay with us. It is always our goal to achieve maximum customer satisfaction and we are delighted to hear that your holiday at Le Meridien was an enjoyable one. We continuously strive to deliver high standards and to ensure that all our guests leave with beautiful vacation memories.

10/10 – Hervorragend

Timothy

Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2021