Blick vom Balkon

Bewertungen von Royal Palm Hotel

4 out of 5
Royal Palm Hotel
8 Palm Boulevard, New Town Centre, Umhlanga, KwaZulu-Natal

Bewertungen

8,2

Sehr gut

117 von insgesamt 263 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
90 von insgesamt 263 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
30 von insgesamt 263 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
17 von insgesamt 263 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
9 von insgesamt 263 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,4/10

Sauberkeit

8,4/10

Personal & Service

6,0/10

Ausstattung

8,0/10

Zustand der Unterkunft

7,4/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit
Housekeeping könnte besser sein.
Lage sehr gut, neben großem Einkaufscenter. Die Zimmer benötigen eine Grundreinigung (Staubablagerungen). Für 1-2 Nächte O.K.

8/10 – Gut

Peter, Bern

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Grosses Zimmer an guter Geschäftslage
Das Zimmer war aussergewöhnlich gross und sehr gut eingerichtet. Die Lage im Geschäftsviertel ist ideal für Shopper, ein grosses Einkaufszentren liegt in unmittelbarer Nähe. Das Personal im Restaurant war freundlich und hilfsbereit. Einzig von der Rezeption hätte ich etwas mehr erwartet, denn obwohl wir zum Voraus gebucht hatten, und im selben Monat zweimal eingecheckt haben, mussten wir jedes Mal den vollen Papierkram über uns ergehen lassen. Insgesamt waren wir jedoch sehr zufrieden, wir sind der Meinung, dass wir für unseren Aufenthalt in Durban die richtige Hotel-Wahl getroffen haben.

8/10 – Gut

Stevies, Eschborn, Hessen

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Durban Hotel slightly outside Centre near Airport
Superb, nicely decorated 3 bedroom Penthouse Suite. Attentive staff, free parking, packed breakfast due to early departure. A great shopping centre with a wide choice of restaurants is conveniently across the street. Outside of Durban City Centre but this suited us and the mall across the road meant we didn't need to go into town. Easy to reach the airport.

10/10 – Hervorragend

Coreen, Dundee

Mit dem Partner gereist
Neat and tidy friendly staff! situated right at gateway mall easy access to restaurants and shopping! after all a pleasant stay thank you 😊
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024

10/10 – Hervorragend

Harry

Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024

10/10 – Hervorragend

Nirvana

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

MJ

Aufenthalt von 1 Nacht im November 2023

8/10 – Gut

Stan

Aufenthalt von 1 Nacht im November 2023

10/10 – Hervorragend

nkosinathi

Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023
Antwort von Royal Palm Hotel am 7. Sept. 2023
Dear NkosinathiMany thanks for your time taken and positive rating. We do hope to welcome you back to the Royal Palm soon again.Kind Regards,Team Royal Palm

10/10 – Hervorragend

Roith

Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023
Antwort von Royal Palm Hotel am 7. Sept. 2023
Dear RoithMany thanks for your time taken and positive rating. We do hope to welcome you back to the Royal Palm soon again.Kind Regards,Team Royal Palm

8/10 – Gut

Suleiman

Aufenthalt von 3 Nächten im August 2023

2/10 – Ungenügend

EMT

Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2023

8/10 – Gut

Helmut

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2023
Antwort von Royal Palm Hotel am 7. Sept. 2023
Dear HelmutMany thanks for your time taken and positive rating. We do hope to welcome you back to the Royal Palm soon again.Kind Regards,Team Royal Palm

10/10 – Hervorragend

Roith

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023

10/10 – Hervorragend

MRJF

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great Location in Umhlanga for business
Great location and a good hotel with free parking! A short drive to the beaches and other tourist attractions with good shopping just across the boulevard.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juni 2023

10/10 – Hervorragend

Gustav, Walker

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Being here before just a excellent place home from home
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2023

8/10 – Gut

Tanusha

Aufenthalt von 4 Nächten im Mai 2023

8/10 – Gut

JOEY

Aufenthalt von 2 Nächten im März 2023

6/10 – Okay

Panayotis

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
In a good area lots to do opposite a shopping mall but the hotel is tied needs to be revamped. AIRCON not working T.V. not working cycling coming down. But great location.
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2023
Antwort von GM and Team am 20. März 2023
Dear PanayotisMany thanks for taking the time to complete our survey, your feedback & time taken are most appreciated.Please accept our apologies for the shortcomings and condition of the rooms which were not up to standard - we will action and address where possible.RegardsTeam Royal Palm

10/10 – Hervorragend

Mohale

Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2023
Antwort von GM and Team am 20. März 2023
Dear MohaleMany thanks for taking the time to complete our survey, your feedback & time taken are most appreciated.I assure you we will share your scoring with the team, as it will only service to motivate us to deliver the service you received to all our guests.RegardsTeam Royal Palm

10/10 – Hervorragend

Melissa

Aufenthalt von 5 Nächten im Februar 2023
Antwort von GM and Team am 20. März 2023
Dear MelissaMany thanks for taking the time to complete our survey, your feedback & time taken are most appreciated.I assure you we will share your scoring with the team, as it will only service to motivate us to deliver the service you received to all our guests.RegardsTeam Royal Palm

10/10 – Hervorragend

Rubin

Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2023
Antwort von GM and Team am 20. März 2023
Dear RubinMany thanks for taking the time to complete our survey, your feedback & time taken are most appreciated.I assure you we will share your scoring with the team, as it will only service to motivate us to deliver the service you received to all our guests.RegardsTeam Royal Palm

10/10 – Hervorragend

Sinethemba

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2023
Antwort von GM and Team am 20. März 2023
Dear SinethembaMany thanks for taking the time to complete our survey, your feedback & time taken are most appreciated.I assure you we will share your scoring with the team, as it will only service to motivate us to deliver the service you received to all our guests.RegardsTeam Royal Palm

10/10 – Hervorragend

Nonhle

Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2023
Antwort von GM and Team am 20. März 2023
Dear NonhleMany thanks for taking the time to complete our survey, your feedback & time taken are most appreciated.I assure you we will share your scoring with the team, as it will only service to motivate us to deliver the service you received to all our guests.RegardsTeam Royal Palm

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2023

10/10 – Hervorragend

Gustav Du, Walker

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
More than what I expected will book it anytime really can recommend this place

2/10 – Ungenügend

Muhammed

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Damp and musty smell. AC not working. Stay away
At check-in we were not informed about breakfast or any other details. The room smelt damp and musty. The AC in the bedroom did not work. I called reception twice and was promised twice that someone would come to fix it. This did not happen. Durban during December is extremely hot and humid, so this was an extremely uncomfortable stay. We could not sleep comfortably at night. In the morning I called to request a late checkout. This was due to us not having slept well at night, and my 2 year old daughter could not wake up in the morning. I requested 2 hours and was promptly told they could not give it to me. Keep in mind I am a Gold Rewards member. I was told I could get an hour extra, until 11AM. However, reception called me at 10:30AM telling me I had passed the deadline. The breakfast was really bad! Cold pancakes, stale pastries, no fresh fried eggs offered, and bread not of a great quality. Terrible, terrible coffee! I could not drink it. I will never stay here again, and I would never recommend anyone else to stay here.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2022

2/10 – Ungenügend

Mohamed

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Terrible Rooms !!
Absolutely terrible rooms, filthy, smelling rooms. Needs urgent revamp, painting, new furniture, lighting, etc. Dirty curtains, lampholders, lamp shades, filthy carpets, etc. Noisy airconditioning, taps need fixing or replacement. Will not stay here again, be careful.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2022

10/10 – Hervorragend

Zarina

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Excellent Hotel fabulous rooms
The executive room in this hotel is as good as that you would find in a 5* hotel. Exceptional layout and decor. The hotel is across the street from Gateway Mall. Excellent location. This hotel is underrated and deserves to be a 5* fabulous
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2022

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Amazing accomodation Thank you
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2022

10/10 – Hervorragend

Dumo

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Everything was nice 👌
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2022

10/10 – Hervorragend

Varsha

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Amazing staff and a great stay. Neat and well presented
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2022

4/10 – Schlecht

Rafique

Mit der Familie gereist
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2022

10/10 – Hervorragend

Kumarie

Aufenthalt von 1 Nacht im November 2022

2/10 – Ungenügend

Stefan

Geschäftlich gereist
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
My Hotel Room had multiple defects,Safe was faulty,Bath Tub was loosing water,Door Lock was malfunctioning. Room was invested with coackroaches
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2022

8/10 – Gut

Ian A

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
The location of the hotel is good and this is the third time I have stayed there. The rooms are really spacious and the bedroom can be closed off leaving a separate lounge providing privacy for business meetings. The one gripe is a charge for a cappuccino at breakfast notwithstanding the fact that I was booked on a bed and breakfast option. Very disappointing
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2022

8/10 – Gut

Vasuthdaven

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2022

10/10 – Hervorragend

Michelle

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2022

6/10 – Okay

Jezane

Aufenthalt von 1 Nacht im August 2022

6/10 – Okay

Welex

Aufenthalt von 2 Nächten im August 2022

4/10 – Schlecht

Nazmeera

Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2022

2/10 – Ungenügend

Ashish

Verbesserungswürdig: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Woman Scream and Church Music
An extremely disappointing stay. Where do I start? The woman screaming for her dear life at 2am. The charge of R50 for 2 Wine glasses and a mention of how lucky we received Ice without being charged! (To be fair we were not charged at checkout). The Sunday morning wake up call from Banging music and vibrations on the windows and doors which sounded like a Church congregation but which I am unsure of. The taps that spray water everywhere on the counter in the bathroom. The clogged shower and finally the rock hard mattress which left me with a sore back. I have been to the Royal Palm on several occasions before Covid and can honestly state that this is NO LONGER a 4 star establishment. Better to stay at home.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2022

10/10 – Hervorragend

MR

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
It was excellent and staff amazing
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2022

6/10 – Okay

Naeem

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
A royal treat
The rooms are comfortable and spacious.The only problem is the aircons do not work properly and in dbn you have to have a working aircon.That was the only discomfort.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2022

10/10 – Hervorragend

Thamsanqa

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2022

10/10 – Hervorragend

RAVINDREN

Aufenthalt von 1 Nacht im März 2022

10/10 – Hervorragend

M SIDDIQQI A A

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2022

6/10 – Okay

John

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Hotel decor is somewhat dated. Had issues with my room lock on arrival which took some hours to resolve.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2022

4/10 – Schlecht

Muhammed

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
WEEKEND STAY
Hi i have been staying for years at this hotel ,location is excellent price is in line with new AND upgraded hotels but ROYAL PALM STAYS the same they really need to invest and try upgrade the aesthetics of the place ,rooms ,carpets, oil the sliding doors , put handles on shower walls for the elderly to get in easily, noise was really bad , security and staff make a huge noise through the night and early morning cant sleep. Freedom the concierge was brilliant , paint the place like seriously and give me a free night when done cause i hardly slept and i will give my feedback after the Reno is done until then i will be using other hotel sin the vicinity like Hilton legacy and premier hotel , whre i have stayed recently
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2022
Antwort von GM and Team am 31. Jan. 2022
Thank You for your feedback, as you may or may not know, the world was affected by a global pandemic, which had a massive strain on the the global economy, one of the worst hit sectors was that of Hotels and hospitality, your inference on an upgrade is not unnoticed and does need attention, unfortunately we are not in a position to do so just yet. On another note, neither the Hilton or the Premier have been in operation for long, yes they are brand new hotels with new and modern finishes, however, they are not close to Gateway, nor do they have the size rooms we have, guaranteed, also they are more expensive than us. Watch our social media for updates when the upgrade is done, feel free to vist us then, Kind Regards The Management Team

4/10 – Schlecht

RISHIBASHNEE VANIE

Verbesserungswürdig: Personal & Service
A disappointing stay overall, uncomfortable pillows, aircon not working, soaking arpets
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2021
Antwort von GM and Team am 31. Jan. 2022
Our Sincere apologies, this is not a true reflection of what our property can deliver, We will resolve the issues you have described and ensure they are rectified going forwards Regards The Management Team