Fassade der Unterkunft

Bewertungen von Coastlands Umhlanga Hotel and Convention Centre

4 out of 5
Coastlands Umhlanga Hotel and Convention Centre
329 Umhlanga Rocks Drive, Umhlanga, KwaZulu-Natal

Bewertungen

8,4

Sehr gut

147 von insgesamt 303 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
101 von insgesamt 303 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
32 von insgesamt 303 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
14 von insgesamt 303 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
9 von insgesamt 303 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9,0/10

Sauberkeit

8,6/10

Personal & Service

8,6/10

Ausstattung

8,6/10

Zustand der Unterkunft

8,8/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Markus, Mainz

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Modernes Stadthotel mit afrikanischer Farbgebung. Zimmer einladend und groß. Bequeme Betten. Gute Lage. Nicht weit vom Gateway Shopping Center entfernt. Strand ca. 1 km entfernt. Parkplatz direkt dabei. Ich fand es absolut ok als Zwischenübernachtung vor dem Flug.
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2018
Antwort von Marketing Manager am 9. Nov. 2018
Thank you for staying at Coastlands Umhlanga. We are pleased that you have enjoyed your stay with us and we look forward to your next visit.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Top Preis-/Leistungsverhältnis
Das Zimmer und speziell das Badezimmer waren sehr schlecht beleuchtet. Sehr gutes Frühstücksbuffet. Sonst stimmt hier das Preis-/Leistungsverhältnis wirklich!

4/10 – Schlecht

Andreas, Johannesburg

Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Be aware of the venue area on the 11th floor!!!
Stayed from Friday to Sunday on the 10th floor. WARNING:The 11th floor is a function venue. During our stay a 21st birthday took place and the noise level in our room was 'awsome'. One felt like being in the middle of the party that was ongoing above our heads. Complaints to reception were flat out ignored. Noise stopped around midnight. Cherry on top, at check-out the following day: "Sir, why didn't you tell us about the noise, we would have moved you to a low floor" Only 2 guest elevators make sure you will spend considerable time waiting for one to arrive.

8/10 – Gut

Karen

Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024

6/10 – Okay

Narendra

Aufenthalt von 5 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

Isaac

Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2023

2/10 – Ungenügend

Luyanda

Verbesserungswürdig: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Past its glory days
This hotel is a bit tired and in need of an upgrade. The carpet in the bedroom was dusty, the bed was a bit hard and the service was terrible. While the parking is free, you have to get your parking ticket validated at Reception - I had to go back a few times as this was not done correctly. The hotel does not justify it's 4 star rating
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023

10/10 – Hervorragend

j

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023

10/10 – Hervorragend

Gugulethu

Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023

10/10 – Hervorragend

Kugan

Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2023

10/10 – Hervorragend

Logambal

Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2023

8/10 – Gut

Clarissa

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Good view but terrible service
The room was amazing. Spacious, with beautiful views and a huge bathroom. Absolutely loved the room. The service however was awful. The rude staff at the front desk, are just not helpful at all. The waiters at the breakfast area dont pay attention to when they needed. The host is even worse to approach. The breakfast also had no meat options for the omelet. If pork is not an option,atleast offer chicken
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2022

8/10 – Gut

Visvanath

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Beaware the fine print
Got what we paid for. Negatives were not being aware of an additional tray charge which is added on to bill for in room service or the fact that our booking did not include the cost of parkimg which was pretty excessive. For these reasons alone will not be going back.
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2022

6/10 – Okay

Ashish

Gut: Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Horrendous with no safety or covid protocol.
Hotel had no mask wearing mandate People entering the lifts with No masks. Smokers are allowed to smoke without any implications whatsoever. We had to have our room changed. No security with entry. You could enter through the basement and go to any floor. What an absolute joke. At best, a 2 star experience. Charged for parking, but entrance to the Hotel parking was open from Friday to Sunday. My 6th trip here and my last. This made me not want to go out again.
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2022
Antwort von Marketing Department am 15. März 2022
Thank you for your valuable feedback. We have escalated your comments to management for urgent attention.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2022
Antwort von Marketing Department am 15. März 2022
Thank you for staying at Coastlands Umhlanga Hotel and for your 8/10 score. We look forward to welcome you again soon.

10/10 – Hervorragend

Gerald

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 5 Nächten im Dezember 2021
Antwort von Marketing Manager am 14. Jan. 2022
Thank you for staying at out hotel. We value your feedback.

8/10 – Gut

George

Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
the original room allocated, 805 there was a problem with the bedding cleanliness. however, this was rectified the same evening. the lady on duty 26/12/2021 @ 22:00 was extremely helpful and efficient. unfortunately i cannot remember her name, but she needs a pat on the back.
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2021
Antwort von Marketing Manager am 14. Jan. 2022
Thank you for staying at out hotel. We value your feedback.

10/10 – Hervorragend

Juanita

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2021
Antwort von Marketing Manager am 14. Jan. 2022
Thank you for staying at out hotel. We value your feedback.

10/10 – Hervorragend

Phindile

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2021

4/10 – Schlecht

John

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Disappointed with wifi
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2021
Antwort von Group Marketing an Sales Manager am 25. Okt. 2021
Thank you for your feedback. We apologise for the inconvenience as our wi-fi malfunctioned as a result of a connectivity provider's breakdown as a result of load shedding. We look forward to welcome you again for future stays.

10/10 – Hervorragend

Thamsanqa

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2021
Antwort von Marketing Team am 6. Juli 2021
Thank you for staying at Coastlands Umhlanga Hotel and for your recent review. We are pleased that you rated us 8 out of 10 and we look forward to welcome you again in the near future.

10/10 – Hervorragend

Luzuko

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2021
Antwort von Marketing Manager, Coastlands Hotels and Resorts am 8. Juni 2021
Thank you for staying at our hotel and for your 10 / 10 review. We look forward to welcome you again soon.

10/10 – Hervorragend

Schalk

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2021
Antwort von Marketing and Sales Manager am 31. Mai 2021
Thank you fo choosing Coastlands Umhlanga Hotel. We value your feedback and thank you for your 10/10 rating. Please visit us again.

8/10 – Gut

Aidan

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2021
Antwort von Marketing Manager am 31. Mai 2021
Thank you fo choosing Coastlands Umhlanga Hotel. We value your feedback and thank you for your 7/10 rating. Please visit us again.

10/10 – Hervorragend

Khanyisani

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
The hotel was clean, the staff was friendly according to me everything was good
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2021
Antwort von Group Marketing and Sales Manager am 12. März 2021
Thank you for staying at our hotel and for your valuable feedback. We are pleased to see that you had an overall pleasant experience and that you enjoyed the cleanliness of our facilities and the friendly service which we offered you. We look forward to welcome you again soon.

8/10 – Gut

musawenkosi

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Sink in one of the rooms was leaking and we found it disturbing that one of the managers was shouting at a elderly waiter in front of us. It was not a pleasant site to see and left us feeling uncomfortable
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2021
Antwort von Group Marketing and Sales Manager am 12. März 2021
Thank you for staying at our hotel and for your valuable feedback. We apologise for the inconvenience experienced. We have escalated your comments to our directors for attention. We look forward to welcome you again soon.

8/10 – Gut

Thembani

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2021
Antwort von Management, Coastlands Umhlanga Hotel. am 15. Feb. 2021
Thank you for staying at our hotel in January and for your valuable feedback and rating. We look forward to welcome you again soon.

6/10 – Okay

Ziyaad

Geschäftlich gereist
Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Coastlands Umhlanga
Was dissapointed in the housekeeping as underneath the bed was dirt from previous guest. Breakfast was not good but understandably COVID19 restrictions applied. Dinner ordered grilled prawns via room service. Prawns where NOT fresh, No veg in savoury rice as described. Overall a 5 outa 10 stay.
Breakfast yogurt, No choice
Breakfast bakes, hideous
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2021
Antwort von Marketing and Sales Manager am 20. Jan. 2021
Thank you for staying at our hotel. We value your feedback. We apologise for the inconvenience and we have escalated your comments to senior management of our hotel for urgent attention.

6/10 – Okay

Vinodh

Verbesserungswürdig: Sauberkeit
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2020
Antwort von Management am 10. Nov. 2020
Thank you for staying at our hotel in October. We apologise for the delay in getting back to you. We look forward to welcome you again soon.

10/10 – Hervorragend

Vickash

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2020
Antwort von Andre-B Van Wyk (Group Marketing & Sales Manager) am 1. Okt. 2020
Thank you for staying at our hotel and for your valuable feedback. We are pleased that you had a pleasant and memorable experience and we thank you for your 10/10 score. We look forward to welcome you again soon.

8/10 – Gut

Siduduzo

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Beautiful hotel, very clean and great comfort .
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2020
Antwort von Andre-B (Group Marketing and Sales Manager) am 11. Aug. 2020
Thank you for your valuable feedback and positive comment. We are pleased that you had a memorable experience and we look forward to welcome you again in the near future

10/10 – Hervorragend

Felicia

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
All boxes ticked. Thank you for your hospitality.
I felt like I was in a five star hotel, the friendliest staff ever, everything else was as amazing. They did not make their dining area feel awkward. They made sure that i don't miss the buffet. Everything felt like there was no pandemic, even though they adhering to the covid rules but they still made me feel safe and comfortable.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2020
Antwort von Andre-B Van Wyk (Group Marketing and Sales Manager am 3. Aug. 2020
Thank you for staying at our hotel and for your valuable feedback. We are pleased that you were impressed by our service and facilities and we look forward to welcome you again soon.

10/10 – Hervorragend

Machita

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2020

2/10 – Ungenügend

Ricardo

Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Poor room condition
Went to coastlands for my honeymoon and had so many problems with the room. The room telephone wasnt even working for me to call reception and complain. Had to use my cell to call them and only to have the maintenance guy come and disturb me on my honeymoon night wanting to do maintenance at 11pm at night
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2020

10/10 – Hervorragend

Mohamed Salim

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Holiday
Wss comfortable and staff friendly. Willl recommend.
Aufenthalt von 4 Nächten im Februar 2020

6/10 – Okay

Zana

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020

10/10 – Hervorragend

David

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2020

6/10 – Okay

Fatima I

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2020

8/10 – Gut

Abdool

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers
very good, stay clear of the top floor as the functions are noisy. I was surprised to pay for parking at R60 p/day as it was included in our previous stay.
Aufenthalt von 7 Nächten im Dezember 2019

4/10 – Schlecht

Richard

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
lie after lie from the management terrible
Booked 2 rooms requested inter connecting rooms 9 months prior. Was given an upgrade with an inter connecting room which was taken away in ten minutes to be told after seeing 2 other rooms which were not suitable that the booking did not show the request for an inter connecting room as they advised our initial room had been booked in the time they showed us the other rooms. Basically it was lie after lie form the general manager as the lady at reception gave us originally the inter con ting room and he advised this was not shown on the booking. My wife and I eventually had to sleep with 1 child each as they were only 6 and 8 after changing from different rooms for 2 hours .
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019

6/10 – Okay

kirsten

Aufenthalt von 1 Nacht im November 2019

10/10 – Hervorragend

JAKES

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2019

10/10 – Hervorragend

Dewald

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
My home away from home
I stay at Coastlands often due to the quality of the service, the cleanliness and of course the price that is not too high.
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2019

10/10 – Hervorragend

Mohammed

Aufenthalt von 2 Nächten im November 2019

10/10 – Hervorragend

Belinda

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Comfortable clean room and food was delicious at the Buffet Dinner and Breakfast at the Saffron Restaurant.
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
We stayed for 9 night so it was important that we had all the comforts of home. Coastlands provides that and even more. The bed was comfortable. Staff was always pleasant. The breakfast range varied every day which made it enjoyable. The hotel is only a short walk to Gateway shopping mall and is located in a very safe area.
Aufenthalt von 7 Nächten im Oktober 2019

10/10 – Hervorragend

Debra Ann

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Very enjoyable overnight stay. Lovely big and spotless room with sea views. Pleasant breakfast with very good service. Would recommend.
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2019

10/10 – Hervorragend

Complete

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Don't use hotels.com
Facility is wonderful, have stayed there many times. Please do not use Hotels.com, they have a habit of confirming hotels, taking your money, then telling you the hotel is full, and do not refund you!
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2019