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Bewertungen von Ikal Hotel Tulum

3.5 out of 5
Ikal Hotel Tulum
Carretera Tulum-Boca Paila km 3, Tulum, QROO

Bewertungen

8,2

Sehr gut

111 von insgesamt 178 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
19 von insgesamt 178 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
16 von insgesamt 178 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
10 von insgesamt 178 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
22 von insgesamt 178 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,4/10

Sauberkeit

8,0/10

Personal & Service

8,0/10

Ausstattung

8,4/10

Zustand der Unterkunft

9,2/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Ausstattung
While the hotel is spacious and beautifully designed it doesn’t offer much comfort for the price. The bed is very short, there are always lizards, bugs and mosquitos in the rooms and the outdoor toilet is kind of creepy, especially at night. The garden smelled absolutely horrible at times, we couldn’t figure out the cause for this. While the seaweed situation in Tulum is of course out of their control, it is worth mentioning that there is a massive mountain of seaweed right in front of the hotel because that is where it is collected before it is taken away in trucks. Prices at the mini bar are shameless (8 US$ for a water, by far the highest prices I’ve seen in Mexico). The included breakfast is also not really satisfactory - you get a tiny bowl of fruit and toast. Staff was also not super friendly except for the bartender. To be fair, the hangout area at the beach (although it is a bit further back and not right at the water) is really beautiful and so is the restaurant.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019
Antwort von Elias MV am 29. Aug. 2019
Hello dear Anonymous guest, thank you for take your time to give us your feedback. We work hardly everyday to give our guests their best vacations ever.Unfortunately this time we couldnt exceed your expectations. We will take care of the points you just let us know. Kindest regards,

10/10 – Hervorragend

Dylan

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
One of the most exotic and romantic places I have ever stayed. Highly recommend the tree house
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2024

10/10 – Hervorragend

dunia, Las Vegas

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
La chicas de la recepción son increíble te tratan muy bien y los camareros el chico de Argentina porque el Mexicano no fue amable y la comida no fue gran cosa y un poco caro para la calidad pero el lugar es bello y se siente como en el paraíso Gracias por todo
Aufenthalt von 6 Nächten im Mai 2024

10/10 – Hervorragend

rebekka

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 5 Nächten im Mai 2024

10/10 – Hervorragend

TAHIR, San Ramon

Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Krisztina

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
We didnt get an upgrade becasue the hotel was fully booked, but we got another amenity instead, which was a great counter offer. The staff was very friendly and helpful. The only thing we were not happy with was the restaurant. There are far better restaurants for dinner in the city which are cheaper and have in our opinion better food. Other than that everything lovely! :) Thanks for making our stay great!
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von frontdesk am 4. Apr. 2024
Hello Krisztina. Thank you so much for rating us. Your comment is precious for us, thank you for sharing. We always try to improve our service and give our clients the best experience. We hope to see you back very soon!

10/10 – Hervorragend

Ramakrishna

Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von Ed am 20. Apr. 2024
Muchas gracias Ramakrishna

10/10 – Hervorragend

icahn

Aufenthalt von 4 Nächten im März 2024
Antwort von Ed am 20. Apr. 2024
Muchas gracias

4/10 – Schlecht

Yisel

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
El hotel no cuenta con identificación para llegar todos los transportes perdidos para llegar ! el personal de servicio desde la llegada no funciono como un hotel precia que eran personas que estban ahi sin identificación que eran trabajadores
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von FrontDesk Staff am 20. März 2024
Thank you very much for taking the time to give us feedback about your stay with us, the comments of our guests are a priority for us since we are working very hard to improve our service and provide the best experiences to our guests. Regarding transportation, all transportation arrives here and can enter the national park, we are sorry that your experience with transportation from Cancun to here has been discouraging and difficult!

10/10 – Hervorragend

Brianna

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
We enjoyed every aspect of this Hotel. From the super friendly staff to the delicious food at the restaurant, everything surpassed our expectations. The intimate and private bungalows were just what we needed, and the staff kept them clean & stocked for us during our stay. They have bikes and scooters for rent, and we made the 15 minutes trek into town almost everyday. The town itself was so tourist friendly, everywhere we went we felt a sense of safety and that was huge to us. The hotel staff made it really easy to relax and just enjoy the sunshine, I could not recommend this hotel more! Such a unique experience, you will not regret it!
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2024
Antwort von frontdesk staff am 14. März 2024
Hi Brianna ! thank you very much for your feedback and sharing your experience. Reading you motivates us to continue doing what we like and are passionate about!

10/10 – Hervorragend

Althya

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im Februar 2024
Antwort von Ed am 20. Apr. 2024
Muchas gracias Althya

10/10 – Hervorragend

My Chi

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Love it
Antwort von frontdesk staff am 14. März 2024
Hi My Chi ! thank you very much for your feedback and sharing your experience. Reading you motivates us to continue doing what we like and are passionate about!

2/10 – Ungenügend

Tomer

Aufenthalt von 5 Nächten im Februar 2024
Antwort von Ed am 20. Apr. 2024
Hola Tomer, nos gustaría mucho leer tu opinión para saber como podemos mejorar

8/10 – Gut

carmen g

Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024

10/10 – Hervorragend

Abhishek

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Ed am 20. Apr. 2024
Muchas gracias Abhishek

10/10 – Hervorragend

David

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Friendly and relaxed atmosphere and staff. The property was well kept even though you felt tucked into nature.
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024
Antwort von frontdesk staff am 14. März 2024
Hi David ! thank you very much for your feedback and sharing your experience. Reading you motivates us to continue doing what we like and are passionate about!

10/10 – Hervorragend

Meagan

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent stay. Staff is friendly and very helpful.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024

10/10 – Hervorragend

Kevin

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very private and the staff was extremely friendly and kind. Helped us with the best recommendations and we’re available to ask questions anytime.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024
Antwort von frontdesk am 4. Apr. 2024
Hello Kevin. Thank you so much for rating us. Your comment is precious for us, thank you for sharing. We always try to improve our service and give our clients the best experience. We hope to see you back very soon!

10/10 – Hervorragend

Robert

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 5 Nächten im Februar 2024
Antwort von Ed am 20. Apr. 2024
Muchas gracias Robert

4/10 – Schlecht

Cameron

Verbesserungswürdig: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
For starters, if you’re looking for rustic, this is a good choice. It’s IN nature however, for thousands of dollars spent, I think it’s fair to give an accurate description. The walls of the shacks are not walls. There are screens that are put in place to keep wildlife out however, they are not actually attached in most places. There were several places in our bathroom and main room that were open gaps that allowed bugs in. The power went out several times throughout our stay and NOWHERE does the “resort” tell you about the daily entrance fee per person that you have to pay to reenter the hotel area since it is now INSIDE the national park. There was also NO mention of there not being a hotel/lobby phone to reach in case of issues — instead you are required to download WhatsAPP to communicate with the hotel staff if needed. It was pretty hard getting in and out to go anywhere as there is only one road in and out with heavy traffic. There are also many places where trash is just piled up. Lastly, although the atmosphere is pretty, the restaurant is NOT accommodating and will not substitute/change menu items at all even with dietary concerns/allergies. In my opinion, NOT worth the amount that we spent.
Aufenthalt von 4 Nächten im Februar 2024

10/10 – Hervorragend

Jose

Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024

2/10 – Ungenügend

Mounika

Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024
Antwort von frontdesk staff am 20. März 2024
Dear Mounika Kalluri,Thank you very much for taking the time to give us feedback about your stay with us, the comments of our guests are a priority for us since we are working very hard to improve our service and provide the best experiences to our guests.

6/10 – Okay

David

Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024
Antwort von frontdesk am 4. Apr. 2024
Hello David. Thank you so much for rating us. Your comment ihelp us to improve our service, thank you for sharing. We always try to improve our service and give our clients the best experience. We hope to see you back very soon!

2/10 – Ungenügend

Lindsey

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Our taxi driver tried for 40 minutes to get near to the Hotel, but was unable to do so. The instructions provided by the hotel did not work because there were no guards at the gate to allow us into the area. We had to walk 30 minutes with our luggage through the jungle to get there. All of this made us miss plans we had made and paid for. When we arrived and explained the situation to the staff, they did not have any empathy and just said, well we can't do anything about the government, it's not our fault. I am disabled. If I had any clue from the hotel's description that the area was inaccessible, I would not have booked the hotel. I thought I was booking a 4 star beach resort experience and what we got was a 1 star camping experience. The room was full of mosquitoes. The path to the separated bathroom was treacherous as my partner fell off the steep stepping stones on a night trip to the bathroom and injured his ankle and hip. The amenities they stated they had were not present and again when I asked for a hair dryer, I got nothing but bad attitude from the staff... "There's too many people staying here so there's not enough [x,y,z] for you." "I know you asked for this 3 days ahead of your stay and we told you we had it for you, but now we don't. It's not my fault, too bad." After the first night, we decided to book another hotel somewhere else because it was miserable and inaccessable. We told the staff about this and checked out, and they still charged us for entire stay.
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Rahul

Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

lizzette

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Nos gusto mucho es un hotel muy padre estuvimos en la zona glamp! la comida lo mejor nos encanto. El único pero seria un guardia q nos vio y nos dijo q no nos podíamos estacionar ahí porque era solo para huésped y cuando le dije q eramos huésped se sorprendió no se si porque en ese momento nosotras eramos las únicas mexicanas hospedadas ahí.
Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

Carlos

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotel EcoFriendly
Este hotel es todo sobre cuidar el medio ambiente y minimizar el impacto en la zona. Muy buen trabajo. Las habitaciones son pequeñas, pero cómodas. Tienen todo lo esperado, incluido A/C. Es una experiencia única que realmente me gusto vivir. El tener la playa tan cerca es maravilloso. Disfrute la comida y la estancia ahi.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

Haylie

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Why haven’t you booked yet? This hotel is amazing. We stayed in a jungle garden suite and were so happy with the cabin, bed, and outdoor bath. You’re outside but the space feels incredibly quiet and private. There’s a beautiful beach and beach club, the restaurant was delicious and we ate many meals there. You’re also just a beach walk away from Kugure and Mezzanine (other great restaurants) and as a pregnant person I was so happy with the non alcohol drinks at the restaurant and matcha mama. Go with an open mind and you will be super satisfied with the natural environment and grounds!
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

Marlene

Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

Quade

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023

2/10 – Ungenügend

Marielou

Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
J'ai payé une chambre à près de 400$ de la nuit. Nous avins dû payer pour entrer dans la zone de l'hôtel, payer pour avoir des chaises à la plage. Pas de chaises sur les balcons faut s'asseoir par terre. Et le pire pas d'eau chaude pour se laver malgré les nombreuses plaintes. Personne n'est venu réparer. Aucune compensation, ni de changement de chambre. Le service un gros zéro.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023

2/10 – Ungenügend

Nildreys

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Estuve en el hotel y Ikal Tulum, cuándo llegué y hice mi check In rente una moto en el lobby del hotel, lo cual me pidieron como depósito dejar mi pasaporte, resulta que cuando fui a entregar tres días después la moto se habían robado mi pasaporte del lobby del hotel, perdí mi vuelo tuve que comprar otro de regreso tuve que gastar más dinero tres días que me hospede ahí perdí mi Taxi fue las vacaciones más horrible que pasado, supuestamente el gerente del hotel se iba encargar de todo y nos iba a devolver cada centavo que gastamos y resulta que nunca nos ha contestado los mensajes ni las llamadas porque tuvimos que regresar los Estados Unidos no se los recomiendo para nada son para nada amable no te ayudan en nada y es un hotel bastante malo.
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Frida

Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2023

4/10 – Schlecht

Nick

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Great property on the beach but really poor service. Had to wait in the lobby for check in for over an hour as they forgot about us... this ultimately made us miss our activities we had planned. additionally we tried to rent a scooter but it was covered in bird poop, Spiders and the helmets were damp and smelled extremely bad. Upsetting as the beach and property were nice but the experience left a lot to be desired.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Evedakaya

Mit dem Partner gereist, Mit einer Gruppe gereist
Gut: Ausstattung
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Erasto, Broadview

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The property was great and peacefull and quiet nice to relax and unwind from the normal routine
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Elizabeth

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Highly recommend
The people were absolutely amazing and helped me when I got food poisoning. And the restaurant was very good as well. Would recommend to anyone :)
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Edgar

Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Madelene

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Annorlunda boende mitt i naturen men nära stranden. Mycket trevligt ställe 🤗
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2023
Antwort von frontdesk reception am 2. Dez. 2023
Muchas gracias por tu comentario y por habernos elegido para pasar tus vacaciones en el paraíso! Siempre serán bienvenidos en Ikal Tulum Hotel

10/10 – Hervorragend

Maria

Aufenthalt von 3 Nächten im November 2023

10/10 – Hervorragend

Oscar

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
El hotel ofrece una experiencia fantástica con la naturaleza, llena de misticismo y relajación. El personal es super amable y cálido. Todo está muy limpio. El inconveniente es las clases de yoga, meditaciones y demás amenidades son en inglés, si no lo hablas, es complicado tener una buna interacción
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Gerencia General am 6. Nov. 2023
Estimado Oscar, Muchas gracias por tus comentarios, los tedremos muy en cuenta para poder otorgar un mejor servicio.Esperamos vuelvas pronto.

10/10 – Hervorragend

Julissa

Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Gerencia General am 6. Nov. 2023
Dear Julissa,Thank you so much for your comments

10/10 – Hervorragend

Yulia

Aufenthalt von 5 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Gerencia General am 6. Nov. 2023
Dear Yulia, Thank you so much for the comments.

10/10 – Hervorragend

Ismael

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great place
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2023
Antwort von Gerencia General am 21. Sept. 2023
HI Ismael, thank you for your comment, we hope you can come back soonRegards

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Beautiful Property in a Bad Location
Property is beautiful and serene. Family friendly, but good for couples as well. Hotel is right on the beach, had yoga events, live music, and a Matcha Mama right on site. The property is located in the Archeological Zone, which means that each guest will need to pay a nominal one time fee to access the hotel area ($4). More importantly, as of September 2023, the entire Zone is under construction and there is only one way in and one way out. The detour makes getting to the hotel more expensive by taxi and is a hassle because it takes an extra 15-20 minutes to circle around the zone. If you enjoy talking to the National Guard in a foreign country every single time you go back to your room to show your room key and prove you are staying there, this is the place for you. The staff is not very attentive, so you will need to repeat yourself and requests multiple times to get a response. The check-out process is a pain in the neck and takes some time. It's a good place if you are going to spend a few days on the property and never leave. Otherwise, its a $20-40USD cab into town or the Tulum Beach strip plus a border check by armed guards.
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023
Antwort von Gerencia General am 21. Sept. 2023
Dear Guest, We are pleased for the comments you gave us, we will check the service and process in the check out, so dont have to wait, the one way out will be the way from now an on accoridng to the park. In ordes to save some money and dont pay taxi cab everytime you go to the downtown, we have scooters and bikes for rent, but if you come to relax next to the beach, you dont need to go the downtown, you have one of the best beaches at Tulum in front of our hotel, just couple of steps.Regards

10/10 – Hervorragend

Patrik

Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023
Antwort von Gerencia General am 15. Sept. 2023
Hi Patrick, thank you fie the score, we hope you come back soon

10/10 – Hervorragend

Yamileth

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2023
Antwort von Gerencia General am 30. Aug. 2023
Hola Yamileth, muchas gacias por tu calificacion, esperamos vuelvas pronto

10/10 – Hervorragend

Stefanos

Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023
Antwort von Camille am 26. Aug. 2023
We are glad you have enjoyed your stay with us. Hope to see you again at Ikal!

10/10 – Hervorragend

Jean pascal

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2023
Antwort von Gerencia General am 22. Aug. 2023
Hi Jean, thank you for your comments, we hope you can come back soon.

4/10 – Schlecht

Jesus

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Front desk ladies were nice. In the middle of night our power went off, extremely hot, AC turned off texted their Whats App never heard from them even the next day. Server was really rude completely ignored us even after asking him a second time for our order. Another server ended up completing our order. Food was not good not many options. We got the plunge pool suit, bookings show pool private but its shared.
Antwort von Gerencia General am 22. Aug. 2023
Dear Jesus, thank you for the comments we will be reviewing each one to fix all the issues you had in the room, we just want too clarify that all the plunge pools inside of the rooms are completely priviate.