2 Außenpools, geöffnet von 07:30 Uhr bis 20:00 Uhr, Liegestühle

Bewertungen von Ramada Resort by Wyndham Dead Sea

4 out of 5
Ramada Resort by Wyndham Dead Sea
Dead Sea Road, Sweimeh

Bewertungen

7,4

Gut

78 von insgesamt 236 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
75 von insgesamt 236 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
28 von insgesamt 236 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
24 von insgesamt 236 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
31 von insgesamt 236 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

7,6/10

Sauberkeit

7,6/10

Personal & Service

7,4/10

Ausstattung

7,2/10

Zustand der Unterkunft

7,2/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

6/10 – Okay

Paul

Mit dem Partner gereist
Gut: Zustand der Unterkunft
Preis Leistung top. Hotel selbst jedoch in die Jahre gekommen.
Antwort von Reservation department am 8. März 2023
thanks for feed back

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
definitiv kein 2. mal.....
Das Hotel war völlig unkooperativ, wir haben 2 Nächte dort verbracht, allerdings mit 2 separaten Buchungen die beiden aufeinanderfolgenden Nächte gebucht. Das Hotel hat allen ernstes darauf bestanden, dass wir nach der ersten Nacht bis spätestens 12 Uhr auschecken müssen und dann ab 15.00 Uhr wieder neu einchecken können. Und um dem noch eins draufzusetzen bekamen wir am selben Tag nachmittag das exakt gleiche Zimmer wieder. In dieser Art agiert das Hotel generell bei Problemen, das Problem (2 separate Buchungen) breitzutreten und das Problem zu zelebrieren, statt nach einer Lösung zu suchen. So wurde auch das Frühstück nicht anerkannt, obwohl unsere Buchungen mit Frühstück erfolgt waren. Meine Buchungsunterlagen interessieren sie nicht, für sie zählt nur was sie im Computer stehen haben. Wir hätten das Frühstück ein 2. mal zahlen müssen, für 2 Nächte für 2 Personen wären das über 60 Euro gewesen. Nach Rückkunft haben wir einen Kulanzgutschein über 10 Euro bekommen stattdessen. SO geht man mit Kunden nicht um, das Hotel sieht mich definitiv nicht wieder.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020
Antwort von Ramada Resort Dead Sea am 23. Feb. 2020
Dear Sir/ Madam , Thank you for sharing your experience with us , please note that we will address this issue with concerned department regarding the flies comment ! Regards

6/10 – Okay

Dominik

Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Komfort des Zimmers
keine Empfehlung, für den Preis erwarte ich mehr!
Hotel ist an sich ok, etwas umständlich erreichbar, weil rundherum die Straßen abgesperrt sind. Vom Hotel zum Strand ist es ein Stück weit, da fährt aber ein Shuttlebus mit einem sehr stark abgenützten Fahrezug, wo sich zb die Schiebetüren nur mehr mit sehr viel Gewalt öffnen lassen, die Sitze völig zerschlissen sind etc. Am Hotelstrand (eingezäunt) sind an mehreren Plätzen Müllansammlungen (Kanister, Plastikflaschen, Autoreifen etc) die nicht neu angespült wurden sondern auf die Haufen zusammengetragen wurden, aber dort liegen gelassen werden. Das Hotel bietet keine Bademäntel oder Schlapfen an! Die Rezeption ist völlig desinteressiert und unkooperativ, wir hatten mit Frühstück gebucht, es wurde aber behauptet, die Buchung wäre ohne Frühstück erfolgt und es wurde das Frühstück verweigert (wir hätten das Frühstück nochmal zahlen müssen, was wir nicht bereit waren). Das Hotel war überhaupt nicht an einer Lösung interessiert, sondern hat nur die Verwantwortung von sich geschoben und gemeint, das wäre mein Problem, um das ich mich kümmern soll, das interessiert sie nicht weiter.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020
Antwort von Reservations Department am 19. Feb. 2020
Dear Sir/ Madam , Thank you for sharing your experience with us , please note that we will address this issue with concerned department regarding the flies comment ! Regards

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2019
Antwort von Zaid am 3. Juli 2019
Thank you for staying with us

4/10 – Schlecht

Jörg

Verbesserungswürdig: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Unfähiges oder unwilliges Personal, angefangen beim Management bis zum Poolboy! Teile der Einrichtung (z. B. Sunset-Bar) geschlossen und in einem katastrophalen Zustand. Müllentsorgung auf dem Strandgelände. Dort werden die Müllsäcke "einfach" mit Erde überdeckt. Skandalös. Es gäbe noch mehr zu berichten! Nie wieder!
Aufenthalt von 3 Nächten im Juni 2019
Antwort von Zaid Al Thaher am 19. Juni 2019
Dear Sir / Madam , Thank you for your feedback , we will take your comments and provide it to the concerned department Regards

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service und Ausstattung
Lage, Ruhe, Freundlichkeit, es war sehr schön, ich möchte nicht mehr schreiben
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2019
Antwort von Zaid am 19. Juni 2019
Dear Sir / Madam , Thank you for your Positive feedback , we will take your comments and provide it to the concerned department Regards

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Zimmer waren sauber und das gesamte Hotelpersonal freundlich und hilfsbereit. Die Zimmer sind in Ordnung, wenige kleine Dinge der Zimmerausstattung sind in die Jahre gekommen. Das Frühstück ist sehr reichhaltig und die Atmosphäre angenehm. Das Hotel hat einen schönen Zugang zum Toten Meer mit kostenlosen Badehandtüchern und dem Heil-Schlamm.
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2019

8/10 – Gut

Anna

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2019

6/10 – Okay

KIKI

Gut: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Strand war bei unserem Aufenthalt leider gesperrt, ein paar Tage später bei unserer Rückkehr sollten wir 25JD für 1 Stunde Strand zahlen, sonst hat am uns nicht reingelassen.
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2018

10/10 – Hervorragend

Thomas

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2018
Antwort von Beat am 13. Okt. 2018
Dear Thomas, Thank you very much for the positive rating. We hope we will have the opportunity to welcome you back to our resort. Warm regards, Beat Peter, General Manager

10/10 – Hervorragend

hannover-ra, hannover

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
sehr sauber und freundlich
sehr zufrieden mit dem Gesamtzustand und dem Personal

10/10 – Hervorragend

Ryan, Toronto

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
It's a bit off the beaten path but I kind of enjoy that. Signage to the hotel itself is somewhat of a challenge if you come in at night. Property itself is nice and I love the shuttle to the Dead Sea.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023
Antwort von Best Regards, Alaa Darweesh Front Office Manager am 28. Okt. 2023
Dear Valued Guest ,Thank you for taking the time to review our hotel. We are so happy to hear you had such a wonderful experience here at the Ramada Resort & Spa Dead Sea. Our goal is to deliver a comfortable and warm experience. We hope to welcome you back for another wonderful stay soon!

10/10 – Hervorragend

Chris

Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023
Antwort von Best Regards, Alaa Darweesh Front Office Manager am 28. Okt. 2023
Dear Valued Guest ,We are very happy to know that you had a great time with us. Thank you for letting us know that you did. It is important that we know how our guests' perception of our property, including our offerings and services, because we can only improve if we know the areas that we have to focused on. We're really glad that we have your full approval and that we met your expectations. We look forward welcoming you back which we truly hope will be really soon.

10/10 – Hervorragend

rémi

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Bien super piscines
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023
Antwort von Best Regards, Alaa Darweesh Front Office Manager am 28. Okt. 2023
Dear Valued Guest ,We are very happy to know that you had a great time with us. Thank you for letting us know that you did. It is important that we know how our guests' perception of our property, including our offerings and services, because we can only improve if we know the areas that we have to focused on. We're really glad that we have your full approval and that we met your expectations. We look forward welcoming you back which we truly hope will be really soon.

8/10 – Gut

Julianne, Mosman

Gut: Sauberkeit und Ausstattung
Not very clear with the dining options available and different staff members tell you different times and places to eat. Even wanted to charge for a milk sachet to have a cup of tea in my room which was meant to be included. No information in the room about eating options either other than a room service menu.
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023
Antwort von Best Regards, Alaa Darweesh Front Office Manager am 28. Okt. 2023
Dear Valued Guest ,Greetings from Ramada Dead Sea Resort & Spa Thank you for taking time to write us a kind review. Our goal is to give our valued guest like you an impeccable service and a remarkable moment. Your comments are helping us to learn and improve our service. Once again Thank you and we are looking forward to welcome you back soon.

2/10 – Ungenügend

Gd

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023
Antwort von Best Regards, Alaa Darweesh Front Office Manager am 3. Sept. 2023
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to share your feedback regarding your recent stay. While we wish you had a better experience, it is feedback like this that we learn from and use to improve. We work hard to deliver an exceptional guest experience, and it is apparent in this case that we fell short. The involved department has noted to do a necessary action so no re-occurrence will happen. We do hope to have the opportunity to welcome you back in the future, so that we can provide a better experience.Best Regards,Alaa DarweeshFront Office Manager

8/10 – Gut

Lucie

Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Correct
Hôtel correct, buffet satisfaisant, pas simple d’y accéder de nuit
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023
Antwort von Alaa Darweesh Front Office Manager am 3. Sept. 2023
Dear Lucie ,Greetings from Ramada Dead Sea Resort & Spa Thank you for taking time to write us a kind review. Our goal is to give our valued guest like you an impeccable service and a remarkable moment. Your comments are helping us to learn and improve our service. Once again Thank you and we are looking forward to welcome you back soon. Best Regards,Alaa DarweeshFront Office Manager

6/10 – Okay

Paolo Giorgio

Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023
Antwort von Alaa Darweesh Front Office Manager am 3. Sept. 2023
Dear Paolo Giorgio ,Greetings from Ramada Dead Sea Resort & SpaThank you for taking time to write us a kind review. Our goal is to give our valued guest like you an impeccable service and a remarkable moment. Once .We look forward welcoming you back which we truly hope will be really soon. Best Regards,Alaa DarweeshFront Office Manager

10/10 – Hervorragend

Asad

Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023
Antwort von Best Regards, Alaa Darweesh Front Office Manager am 18. Nov. 2023
Dear Valued Guest ,We are very happy to know that you had a great time with us. Thank you for letting us know that you did. It is important that we know how our guests' perception of our property, including our offerings and services, because we can only improve if we know the areas that we have to focused on. We're really glad that we have your full approval and that we met your expectations. We look forward welcoming you back which we truly hope will be really soon.

8/10 – Gut

Ahmed

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Very nice and quite. It has private beach.big swimming pool. I recommend this place for everyone.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023
Antwort von Alaa Darweesh Front Office Manager am 3. Sept. 2023
Dear Ahmed , Thank you for taking the time to review our hotel. We are so happy to hear you had such a wonderful experience here at the Ramada Resort & Spa Dead Sea. Our goal is to deliver a comfortable and warm experience. We hope to welcome you back for another wonderful stay soon! Best Regards,Alaa DarweeshFront Office Manager

10/10 – Hervorragend

Beverly

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Conforme à la description. Personnel chaleureux et accueillant. Navette gratuite pour se rendre à plage privée de la mer morte.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023
Antwort von Alaa Darweesh Front Office Manager am 3. Sept. 2023
Dear Beverly, Thank you for taking the time to review our hotel. We are so happy to hear you had such a wonderful experience here at the Ramada Resort & Spa Dead Sea. Our goal is to deliver a comfortable and warm experience. We hope to welcome you back for another wonderful stay soon! Best Regards,Alaa DarweeshFront Office Manager

10/10 – Hervorragend

Ahmed

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very nice and close enough to the Dead Sea. They have shuttles to take you to a private beach or you can walk for about 10 minutes to their private beach.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023
Antwort von Alaa Darweesh Front Office Manager am 3. Sept. 2023
Dear Ahmed , We are very happy to know that you had a great time with us. Thank you for letting us know that you did. It is important that we know how our guests' perception of our property, including our offerings and services, because we can only improve if we know the areas that we have to focused on. We're really glad that we have your full approval and that we met your expectations. We look forward welcoming you back which we truly hope will be really soon. Best Regards,Alaa DarweeshFront Office Manager

2/10 – Ungenügend

salem

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Poor property condition
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023
Antwort von Alaa Darweesh Front Office Manager am 3. Sept. 2023
Dear Salem , Thank you for your valuable feedback. Our goal is to give our valued guest like you an impeccable service and a remarkable moment. Your comments are helping us to learn and improve our service. We would like to apologize for the inconvenience we brought you during your stay. The involved department has noted to do a necessary action so no re-occurrence will happen. Once again Thank you and we are looking forward to welcome you back soon. Best Regards,Alaa DarweeshFront Office Manager

2/10 – Ungenügend

Zaina

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2023

8/10 – Gut

Mayra

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Staff is professional, helpful and friendly

2/10 – Ungenügend

Ottavio

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Sporca. Colazione pessima. Stanza che affaccia sul parcheggio dove arrivano i bus dei turisti a tutte le ore e gas di scarico e rumori sono insopportabili. Ho trovato della spazzatura sotto il letto, ho segnalato alla reception. Un errore mi hanno risposto. Dopo 5 ore torno in stanza e non era stato pulito nulla. Servizio Navetta-spiaggia comodo. Piscina sporca.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2023

6/10 – Okay

Gaurab

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Too crowded, unfriendly staff, they keep on asking what time are you checking out multiple times.

8/10 – Gut

sara

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Camera spaziosa e pulita, phon non funzionante ma sostituito in 20 minuti. Resort grande ma servizi non eccellenti, navetta gratuita per la spiaggia del mar morto. Colazione da migliorare.

8/10 – Gut

Gaetan

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Hôtel de bonne qualité vieillissant, spécial touriste européen. Très bien situé pour l'accès à la mer morte.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2023

10/10 – Hervorragend

Willy

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Très bon séjour avec personnel attentif
Très bon séjour.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2023

10/10 – Hervorragend

regnier

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Excellent établissement. Personnel très agréable (Saamer parle très bien français). La piscine est très belle.
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2023

8/10 – Gut

CESAR USIEL, HAMMOND

Gut: Personal & Service und Ausstattung
Price
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2023

10/10 – Hervorragend

Rafael

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Muy recomendado!
Hotel muy cómodo y con excelente acceso al mar muerto con su propio shuttle. el buffet esta delicioso y la habitacion super comoda y limpia.
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2023

10/10 – Hervorragend

James, Great Barr

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
This is a good modern hotel that suffers a little from its location, which is fairly isolated and away from other resort hotels. Nevertheless, the hotel is modern and well maintained, with two fantastic swimming pools - one with a water slide and a swim-up pool bar. Unlike some other resort hotels where you can walk to the Dead Sea, you'll need to take the free mini-bus shuttle instead. The hotel has its own car park, with plenty of free spaces. The room was very clean with a balcony offering a view of the Dead Sea. There was also WIFI access throughout the hotel. Dining options were okay, with a BBQ snack bar near the pool, the Sunset Terrace and the main restaurant that offers a dinner buffet for $15 JOD. Service in the restaurant for drinks was pretty slow and we finished our dinner before anyone came to take our drinks order. You should also be aware that this hotel did not serve any alcohol during our stay. Many other Dead Sea resort hotels do serve alcohol. Check-in was good, albeit they rigidly enforce the 3pm check-in time. However, you can use the pool whilst you wait to check-in and they provide free towels for you to use. Just make sure you've got your swimming gear on to make getting changed easier on arrival!

6/10 – Okay

rodrigo, madrid

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
The beach needs some searious cleaning and lets be hones you go for the beach
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2023

10/10 – Hervorragend

Marta

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2023

2/10 – Ungenügend

SAM

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
don't nonrefundable
Antwort von Reservation department am 19. März 2023
thanks you for feed back

10/10 – Hervorragend

Jeffrey

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service und Ausstattung
We got upgrade to bigger room so it was nice. The room has view of the Black Sea. We walked to the private beach which was a nice walk. Had a lot of fun on the beach. Great hotel and stay.
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2023
Antwort von Reservation department am 16. März 2023
Dear Jeffrey,thank you ,

8/10 – Gut

Austyn

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
I enjoyed my stay at the Ramada very much. The staff is very helpful and friendly. The one thing I would change is adding water stations for free water around the hotel. If outside food and drink are not allowed, the least you can do is put out some sort of free water, so you aren’t having to spend 2 dollars for a bottled water.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2023
Antwort von Reservation department am 8. März 2023
thanks for feed back

10/10 – Hervorragend

Brett

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2023
Antwort von Reservation department am 8. März 2023
thanks for feed back

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Don’t recommend
I’m not one for leaving reviews but I had to on this occasion. The hotel had a terrible smell! The smell was inside and outside of the hotel including the room. The room was mediocre, expected better from the Ramada. The air conditioning wasn’t working even though it sounded like it was, there was no cold air coming out. The bed linen made us feel itchy and the floor was not clean. Not to mention there were flies everywhere! We found dead flies in the room and around the hotel. The food was expensive and terrible. There is nothing around and you’re not allowed to bring your own food into the hotel. We ended up checking in at another hotel the next night and had a fabulous experience there! Super disappointed - this hotel / resort was icky!
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2023
Antwort von Alaa am 26. Feb. 2023
Dear Valued Guest , Thank you for taking the time to share your feedback regarding your recent stay. While we wish you had a better experience, it is feedback like this that we learn from and use to improve. We work hard to deliver an exceptional guest experience, and it is apparent in this case that we fell short. The involved department has noted to do a necessary action so no re-occurrence will happen. We do hope to have the opportunity to welcome you back in the future, so that we can provide a better experience.Best Regards,Nedal MasadehGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

Halimata

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2023
Antwort von Reservation department am 8. März 2023
thanks for feed back

10/10 – Hervorragend

DIDIER

Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2023

10/10 – Hervorragend

Bara

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
It was affordable
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2023

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Le falta un poco de mantenimiento al hotel, pero en general está bien y cómodo. Los cuartos son muy amplios y con buenas vistas. Para acceder al mar muerto tienes que caminar bastante o usar un servicio de transporte que pasa cada 30 minutos.
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2022

4/10 – Schlecht

Emma

Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2022

8/10 – Gut

Grama, Lynnwood

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Clean Good Breakfast Close to Dead Sea Courteous Staff Recommend this place
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2022

8/10 – Gut

Elizabeth

Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2022

2/10 – Ungenügend

Marco

Mit einer Gruppe gereist
Cucina PESSIMA. Cibi scotti e igiene in cucina molto molto dubbia. Esempio più clamoroso: uova sode chiaramente avariate che, appena tagliate, hanno sprigionato un forte puzzo e rivelato un tuorlo di colore verdastro