Hochwertige Bettwaren, Minibar, Zimmersafe, individuell eingerichtet

Bewertungen von Fairmont Monte Carlo

4 out of 5
Fairmont Monte Carlo
12 Avenue de Spélugues, Monte Carlo, Monaco

Bewertungen

8,8

Hervorragend

596 von insgesamt 1000 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
237 von insgesamt 1000 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
83 von insgesamt 1000 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
48 von insgesamt 1000 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
36 von insgesamt 1000 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9,0/10

Sauberkeit

9,0/10

Personal & Service

8,6/10

Ausstattung

8,4/10

Zustand der Unterkunft

8,4/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

6/10 – Okay

Steven

Gut: Sauberkeit und Ausstattung
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Leider aktuell im Umbau. Das Horizon Restaurant auf dem Dach (sonst ein absolutes Highlight) war leider geschlossen. Wie üblich gab es keine ALL (accor) Punkte für die Buchung über Expedia.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

8/10 – Gut

Nicole

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Sehr angenehmer Aufenthalt. Sehr freundliches Personal. Hotel etwas renovierungsbedürftig. Ansonsten top. Lediglich das Abendessen in der Lobby Bar war nicht so schmackhaft (nur Essen). Getränke super.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024
Antwort von Alexandre Ariel am 3. März 2024
Dear Nicole,We thank you for taking the time to provide such a positive score.Best regards,Alexandre ArielHotel ManagerFairmont Monte Carlo

10/10 – Hervorragend

Silan

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Top Hotel in einer Top Lage 👌
Aufenthalt von 5 Nächten im Februar 2024
Antwort von Alexandre Ariel am 3. März 2024
Dear Silan,I very much appreciate your score given regarding your stay at Fairmont Monte Carlo.It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your score with my team. I am sure that this positive rating will serve as an encouragement to all of our colleagues as we strive to continuously improve the quality of our services. We hope to welcoming you back at Fairmont Monte Carlo in a near future. Sincerely, Alexandre ArielHotel managerFairmont Monte Carlo.

10/10 – Hervorragend

ZANNA

Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 4. Feb. 2024
Thank you very much for taking the time to share your feedback and for staying with us.We are delighted to know that you enjoyed your stay and hope to welcome you back in the near future. Sincerely, Alexandre Ariel - Hotel Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2023
Antwort von Alexandre Ariel Hotel Manager Fairmont Monte Carlo am 6. Sept. 2023
Dear Anonymous,I very much appreciate your comments regarding your stay at Fairmont Monte Carlo.It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with my team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our colleagues as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for taking the time to share your experience and I hope to welcome you back at Fairmont Monte Carlo in a near future. Sincerely, Alexandre ArielHotel Manager Fairmont Monte Carlo

6/10 – Okay

Marc, Hamburg

Mit Haustieren gereist, Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Stuff very friendly, location great and central, but entire hotel very dated and despite renovated rooms. Breakfast on the rooftop restaurant Horizon with great view and good choice of food (buffet), but very crowded. Overall not the quality you would accept for a Fairmont chain.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023
Antwort von Alexandre Ariel Hotel Manager Fairmont Monte Carlo am 6. Sept. 2023
Dear Marc, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Fairmont Monte-Carlo. I am sorry that your experience did not completely meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.At Fairmont Monte Carlo, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence.However, we appreciate your comments regarding the friendliness of our staff, our location and our breakfast.We appreciate your sharing your concerns and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.Sincerely,Alexandre ArielHotel Manager Fairmont Monte Carlo

8/10 – Gut

Milica

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Restaurantservice sehr unangenehm
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2023
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 8. März 2023
Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Fairmont Monte-Carlo. I am sorry that your experience did not completely meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.At Fairmont Monte Carlo, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence.We appreciate your sharing your concerns and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.Sincerely,Alexandre Ariel - Hotel Manager

10/10 – Hervorragend

Robert

Aufenthalt von 3 Nächten im November 2022

4/10 – Schlecht

Nils

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Needs renovation
The hotel has its best days left behind. Internet is still provided by cable, telephone in the room (for room service) is 30yrs old and not working. Carpets in the room are decades old. etc Lobby is decent, rooms are not
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2022
Antwort von Hotel Manager am 10. Okt. 2022
Dear Nils,Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Fairmont Monte-Carlo. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.At Fairmont, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence.We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.Sincerely,Alexandre ArielHotel ManagerFairmont Monte Carlo.

10/10 – Hervorragend

Jan

Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2022

2/10 – Ungenügend

Marlies

Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2022
Antwort von Alexandre Ariel Hotel Manager Fairmont Monte Carlo am 4. Juli 2022
Dear Guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Fairmont Monte-Carlo. I am sorry that your experience did not completely meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. At Fairmont Monte Carlo, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Alexandre Ariel Hotel Manager Fairmont Monte Carlo

10/10 – Hervorragend

Merita

Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2022

8/10 – Gut

Stefan

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im Juni 2022
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 19. Juni 2022
Dear Stefan, It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely,

8/10 – Gut

Petra

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Gefallen hast uns der Service des Personals im Bar/Restaurant Bereich … weniger gefallen hat uns die Sauberkeit der Toiletten für diesen Bereich.
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2022
Antwort von Alexandre Ariel Hotel Manager Fairmont Monte Carlo am 25. Apr. 2022
Dear Guest, I very much appreciate your comments regarding your stay at Fairmont Monte Carlo. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with my team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our colleagues as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for taking the time to share your experience and I hope to welcome you back at Fairmont Monte Carlo in a near future. Sincerely, Alexandre Ariel Hotel Manager Fairmont Monte Carlo

10/10 – Hervorragend

Angela

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im November 2021

4/10 – Schlecht

Carlos

Geschäftlich gereist
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
So lala
So lala. Das Gute: Top gelegen ! Ansonsten stark verbesserungsfähig. Ausstattung so lala. Besonders die Baustelle macht es nicht besser. Recht laut.
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2021
Antwort von Alexandre Ariel Hotel Manager Fairmont Monte Carlo am 22. Nov. 2021
Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Fairmont Monte-Carlo. We are delighted to read that you enjoyed our location. However, I am sorry that your experience did not completely meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. At Fairmont Monte Carlo, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. Regarding the dredge outside of your room, it's part of a land extension project launched by the Government of the Principality of Monaco over which we have no control. I am very sorry this has prevented you from enjoying the beautiful views on the Mediterranean Sea and impacted your overall experience. We appreciate your sharing your concerns and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Alexandre Ariel Hotel Manager Fairmont Monte Carlo

10/10 – Hervorragend

Frank

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Das Frühstück bei Sonnenaufgang auf dem Dach des Hotels und die Freundlichkeit der Mitarbeiter.
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2021
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 12. Okt. 2021
Dear Frank, Thank you very much for taking the time to share your experience after your recent stay at the Fairmont Monte Carlo. We are very pleased to read you enjoyed your stay and especially the service. We hope to welcome you back very soon. Sincerely,

8/10 – Gut

Roger

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2021
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 3. Okt. 2021
Cher Roger, Nous vous remercions d'avoir noté votre séjour et nous sommes heureux de lire qu'il a répondu à vos attentes. Nous espérons vous accueillir une nouvelle fois très prochainement. Bien cordialement,

8/10 – Gut

Amy

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2021

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Wir waren schon sehr oft im Fairmont Hotel. Die Lage ist sensationell. Sehr netter Service und tolle Restaurants z.B. Nobu. Die Übernachtungskosten sind auch völlig in Ordnung. Kurzum tolles Hotel.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2021
Antwort von Alexandre Ariel - House Manager am 25. Juli 2021
Dear Guest, Thank you for taking the time to write your comments after your recent stay. We are very pleased to read your positive feedback and we hope to welcome you back in the near future. Best regards,

8/10 – Gut

Günther

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Man zahlt für den Namen, nicht für die Leistung!
Das Hotel ist leider schon sehr in die Jahre gekommen und es stinkt im Gang! Daneben ist gerade ein neues Hotel in der Bauphase.
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2020
Antwort von FMC am 14. Okt. 2020
Your satisfaction is the greatest encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. We also well noted your suggestions for improvement upon which we are working regularly. Thank you again for sharing your experience, and we hope to welcome you back soon at the Fairmont Monte Carlo. Sincerely, Alexandre Ariel Hotel Manager / Directeur d'hôtel Fairmont Monte Carlo

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 2 Nächten im August 2020
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 23. Aug. 2020
Dear Client, Thank you for taking the time to share your valuable feedback after your stay at the Fairmont Monte Carlo. We are delighted to see you enjoyed your stay and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely,

6/10 – Okay

Enzo

Aufenthalt von 2 Nächten im August 2020
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 23. Aug. 2020
Dear Enzo, Thank you for taking the time to share your comments. I am sorry to read that your experience did not completely meet your expectations and hope you will let us the chance to welcome you again in the future. Best regards,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Spitzen Hotel - tolle Lage ! Sehr guter Service und hervorragende Restaurants.
Aufenthalt von 5 Nächten im August 2020
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 23. Aug. 2020
Dear Guest, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Fairmont Monte-Carlo. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im August 2020
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 23. Aug. 2020
Dear Client, Thank you for taking the time to share your valuable feedback after your stay at the Fairmont Monte Carlo. We are delighted to see you enjoyed your stay and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Andreas

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Kurze Entspannung im Luxus
Sehr schönes Luxushotel mit jedem Komfort und wunderschönen Beachklub auf dem Dach
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2020
Antwort von Alexandre Ariel Hotel Manager / Directeur d'hôtel am 15. Juli 2020
We very much appreciate your comments regarding your recent stay at the Fairmont Monte-Carlo. It is always a pleasure to receive positive feedback. We are delighted to read that you appreciated our hotel and especially the Nikki Beach on the rooftop. Thank you again for sharing your valuable experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Worthwhile
Excellent location, helpful staff. Though there is construction in the sea right in front of the hotel
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2020
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 14. März 2020
Dear Madam, Dear Sir, Thank you very much for taking the time to share your feedback and for staying with us. For your kind information and concerning the project that unfold close to the hotel, please note that in 2017, the Government of the Principality of Monaco launched the project of the porter's cove sea extension. This project will allow the construction of 65,000 m sq. platform that will extend from the Larvotto / Grimaldi Forum beaches to the Porter roundabout, just next to the Fairmont Monte Carlo. Declared to be of national interest, the main work to be developed has now started on the left of our hotel, when we look at the sea. We are delighted to know that you enjoyed your overall stay and hope to welcome you back in the near future. Sincerely, Alexandre Ariel - Hotel Manager

8/10 – Gut

Dietmar

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Blick aufs Meer und aufs Formel 1
Tolles Hotel direkt an der Formel 1 Rennstrecke, perfekt am Meer gelegen.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 14. März 2020
Dear Dietmar, Thank you very much for taking the time to share your feedback and for staying with us. We are delighted to know that you enjoyed your stay especially the Formula 1 track view and sea view. We hope to welcome you back in the near future. Sincerely, Alexandre Ariel - Hotel Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
War ganz nett. Als Gruppe kommt man leider ins ABSEITS! Das neuste ist eben schon ÄLTER !
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 11. Feb. 2020
Dear Guest, Thank you for your taking the time to share your valuable feedback after your stay at the Fairmont Monte Carlo. We sincerely hope to welcome you back in the near future. Sincerely,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Ausstattung
Das Hotel ist schon etwas in die Jahre gekommen. Ausstattung des Fitnessraums ist top. Was uns schon sehr geärgert hat, dass wir am Neujahrstag um 11:30 h in keinem der 3 Restaurants ein Frühstück mehr bekommen haben.
Aufenthalt von 5 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 5. Jan. 2020
Dear Client, Thank you for taking the time to share your valuable feedback after your stay at the Fairmont Monte Carlo. We are delighted to see you globally enjoyed your stay and the fitness room. We hope your next visit will be as pleasant as the previous one and that you will have the opportunity to take the breakfast this time. Sincerely,

8/10 – Gut

Andreas

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
in die Jahre gekommen
sehr in die Jahre gekommen. zusatzkosten (minibar; parking; etc. enorm) Badewanne als Dusche, alter Teppich usw. dafür ein bequemes Bett und zentral gelegen
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 20. Dez. 2019
Dear Andreas, Thank you for taking the time to share your valuable feedback after your stay at the Fairmont Monte Carlo. I am sincerely sorry to read that your experience did not completely meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. At Fairmont Monte Carlo, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. I sincerely hope you will let us the chance to welcome you again in the future. Best regards,

10/10 – Hervorragend

Diana, Berlin

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Es war alles hervorragend! Sehr sauber, ein großes Zimmer, sehr bequemes Bett!!!
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 20. Dez. 2019
Dear Madam, Dear Sir, Thank you very much for taking the time to share your feedback and for staying with us. We are delighted to know that you enjoyed your stay and especially our room and beds. We hope to welcome you back in the near future. Sincerely, Alexandre Ariel - Hotel Manager

8/10 – Gut

Peter

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2019
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 20. Dez. 2019
Dear Peter, Thank you for taking the time to share your valuable feedback after your stay at the Fairmont Monte Carlo. We are delighted to see you enjoyed your stay and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely,

8/10 – Gut

Thomas

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
alles gut
Tolle Lage, super freundliches Hotel, sehr sauber, leider Bauarbeiten direkt vor dem Zimmer
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2019
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 10. Dez. 2019
Dear Sir, Thank you very much for taking the time to share your feedback and for staying with us. We are delighted to know that you had a good stay and especially enjoyed our location and hotel. I have noted that you have been disturbed by the works from the project of the porter's cove sea extension outside your room and would like to extend my apologies. Concerning this exciting project that unfold close to the hotel and for information, please note that in 2017, the Government of the Principality of Monaco launched the project of the porter's cove sea extension. This project will allow the construction of 65,000 m sq. platform that will extend from the Larvotto / Grimaldi Forum beaches to the Porter roundabout, just next to the Fairmont Monte Carlo. Declared to be of national interest, it planned for several workshops for the protection of the environment which ended by the end of 2017. The main work to be developed has now started on the left of our hotel, when we look at the sea. The prime contractor Bouygues illustrates on a dedicated website the major stages of this ambitious adventure that you can follow on http://www.bouygues-construction.com/en/monaco. Thank you again for your time and consideration and I sincerely hope to welcome you back at the Fairmont Monte Carlo in a near future. Sincerely, Alexandre Ariel - Hotel Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Standort besser geht es nicht! Optimal für einen Tr
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 5. Nov. 2019
Dear Madam, Dear Sir, Thank you very much for taking the time to share your feedback and for staying with us. We are delighted to know that you enjoyed your stay and hope to welcome you back in the near future. Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Dirk, Niedersachsen

Geschäftlich gereist, Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Leider ist vor dem Hotel eine Baustelle für Landgewinnung. Wenn man zu dicht an der Baustelle wohnt, kann es laut sein.
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 5. Nov. 2019
Dear Dirk, I very much appreciate your comments regarding your stay at Fairmont Monte Carlo. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with my team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our colleagues as we strive to continuously improve the quality of our services. I have noted that you have been a little disturbed by the construction outside the hotel and would like to extend my apologies. Concerning this exciting project that unfold close to the hotel and for information, please note that in 2017, the Government of the Principality of Monaco launched the project of the porter's cove sea extension. This project will allow the construction of 65,000 m sq. platform that will extend from the Larvotto / Grimaldi Forum beaches to the Porter roundabout, just next to the Fairmont Monte Carlo. Declared to be of national interest, it planned for several workshops for the protection of the environment which ended by the end of 2017. The main work to be developed has now started on the left of our hotel, when we look at the sea. The prime contractor Bouygues illustrates on a dedicated website the major stages of this ambitious adventure that you can follow on http://www.bouygues-construction.com/en/monaco. Thank you again for taking the time to share your experience and I hope to welcome you back at Fairmont Monte Carlo in a near future. Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2019
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 8. Okt. 2019
Dear Client, Thank you for taking the time to share your valuable feedback after your stay at the Fairmont Monte Carlo. We are delighted to see you enjoyed your stay and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely,

6/10 – Okay

Gabriele

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Das Hotel ist in die Jahre gekommen.. Aber war ok für eine Nacht
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2019
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 6. Nov. 2019
Dear Madam, Dear Sir, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Fairmont Monte-Carlo. I am sorry that your experience did not completely meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. At Fairmont Monte Carlo, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please kindly note that we have recently renovated our Junior Suite Garden View rooms. We appreciate your sharing your concerns and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 11. Sept. 2019
Dear Client, Thank you for taking the time to share your valuable feedback after your stay at the Fairmont Monte Carlo. We are delighted to see you enjoyed your stay and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 29. Aug. 2019
Dear Client, Thank you for taking the time to share your valuable feedback after your stay at the Fairmont Monte Carlo. We are delighted to see you enjoyed your stay and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Good location, helpful staff, room with balcony, very good breakfast
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019
Antwort von Alexandre Ariel-Hotel Manager Fairmont Monte Carlo am 22. Aug. 2019
Dear Madam, Dear Sir, Thank you for sharing your experience. I'm very happy to see that you enjoyed your experience at our hotel, from our central location and helpful staff to the room with balcony and morning breakfast. We appreciate your comments and hope to welcome you back to the Fairmont Monte Carlo again on your next trip to Monaco. Thank you again and best regards,

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Das Hotel ist sehr groß und die Zimmersuche gestaltet sich wirklich schwer. Wer ein Zimmer bis zum 6. Stock des Hotels ist hat ein Problem da man nicht bis zum 7. Stock (frühstücksraum / Spa / Fitness ) gelangt ohne den Aufzug zu wechseln. Der Pool Bereich ist eine KATASTROPHE, da es ein NIKKI BEACH CLUB ist. die Liegen für die Gäste sind stark dezimiert und lediglich gegen ENORMEN Aufschlag kann man die Liegen am Pool direkt "kaufen" Mindestumsatz 400,- . Daher ist dieses Hotel nur bedingt zu empfehlen. Es ist sauber, der Frühstücksbereich Groß und der Ausblick fantastisch, aber SPA / Pool sind wirklich etwas für Instagram Sternchen die sich profilieren wollen und möchtegern "Typen"
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Spitzen Lage und ein Haus voller Entertainment. Service stimmt und das Essen im Nobu Perfect.
Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2019
Antwort von Alexandre Ariel-Hotel Manager Fairmont Monte Carlo am 22. Aug. 2019
Dear Madam, Dear Sir, I'm very happy to see that you enjoyed your experience at our hotel, from our central location and customer service to the entertainment facilities and Nobu restaurant. We appreciate your comments and hope to welcome you back to the Fairmont Monte Carlo again on your next trip to Monaco. Thank you again and best regards,

6/10 – Okay

Olesja

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Ein mal geht ...
Im großen und ganzen war das Hotel in Ordnung, parkservice war gut, lange Wartezeit bis man ins Zimmer darf. Lange Warteschlange bei Check in... wir hatten zwei Kinder dabei darunter ein Baby und waren bereit einen Zuschlag fürs früheres Check in zu bezahlen aber das hat das Hotel nicht hinbekommen... nicht mal ein Getränk wurde uns angeboten ... das Zimmer war groß und sehr sauber. Das Bett einfach fantastisch! Babybett war auch gut und sicher. Das zustellbett für unseren großen war nicht so bequem, die Matratze war ziemlich billig und schlecht. Am Pool war die Bedienung bzw. Begleitung zu den liegen sehr unhöflich... ich musste warten mit einem Baby auf dem Arm, bis die Dame auf uns kam. Sie hat uns angeblich vergessen wobei wir die ganze Zeit vor ihrer Nase standen und warteten... und was mir besonders nicht gefallen hat dass man für so einen teuren zimmerpreis kein Frühstück inklusive haben konnte... Frühstück hat ca 40 EUR pro Person gekostet ... finde sehr übertrieben. Es gab noch einen Transfer zum Strand für 35 EUR pro Person inkl Liege. Aber man kann in 10 Minuten zu Fuß zum Strand und ohne liegen ging es auch. Es ist ein Kiesstrand, war sauber und ganz schön. Die Lage vom Hotel ist super! Es gibt genug zu sehen in der Nähe. Wir würden nicht noch mal in dieses Hotel kommen... es ist groß und schön aber für den Preis mit allen Zuschlägen wie parkservice, Frühstück und Getränke am Pool ( man darf nichts eigenes konsumieren) ist es nicht wert.
Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2019

10/10 – Hervorragend

Thomas

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Wir hatten einen super Aufenthalt. Der Service war top. Die Lage ist super auch die Umgebung. EinIg die Baustelle vor dem Hotel hat den Gesamteindruck etwas gemindert Das Zimmer war ruhig und die Baustelle hat man nicht gehört. Es war eine tolle Erfahrung und wir kommen wieder
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2019
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 23. Aug. 2019
Dear Thomas, Thank you for taking the time to share your valuable feedback after your stay at the Fairmont Monte Carlo. We are delighted to see you enjoyed your stay and especially the service and our central location. Regarding the dredge outside your room, it's part of a land extension project launched by the Government of the Principality of Monaco over which we have no control. I am very sorry this has prevented you from enjoying the beautiful views on the Mediterranean Sea and impacted your overall experience. We hope to welcome you back very soon and that your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Leander

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Die Lage war wirklich sehr gut und das Personal war wirklich sehr aufmerksam und freundlich.
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Tolle Location und Lag. Sehr freundliches Service. Leider wenig Auswahlt für das Frühstück.
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2019
Antwort von Monica Digital Demand Manager am 6. Mai 2019
Thank you for taking the time to note our Hotel. We hope to welcome you again soon. Have a nice day

10/10 – Hervorragend

Valeriy

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2018
Antwort von Alexandre Ariel - Hotel Manager am 13. Feb. 2019
Dear valeriy, We very much appreciate your feedback regarding your stay at the Fairmont Monte-Carlo. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share it with our team and I am sure it will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely,