Unterkunftsgelände

Bewertungen von Kenzi Menara Palace & Resort

5 out of 5
Kenzi Menara Palace & Resort
Av. Mohamed VI, Zone Agdal, Marrakech

Bewertungen

8,4

Sehr gut

430 von insgesamt 1002 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
362 von insgesamt 1002 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
123 von insgesamt 1002 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
55 von insgesamt 1002 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
32 von insgesamt 1002 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,8/10

Sauberkeit

8,2/10

Personal & Service

8,2/10

Ausstattung

8,4/10

Zustand der Unterkunft

8,2/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Nils-Ole

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very good hotel, clean and stunning pool (be aware, that there is always DJ music in the afternoon). Good food, but could be a bit more creative. We had excellent days relaxing :)
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2023
Antwort von kenzi menara palace am 6. Sept. 2023
Dear Nils,Thank you for your positive feedback! We're pleased to hear that you had a very good stay with us and enjoyed our clean facilities and stunning pool, even though there's DJ music in the afternoon. Your comments on our food are duly noted, and we'll consider ways to be more creative in our offerings. We're glad you had excellent days relaxing with us, and we hope to welcome you back for more relaxation in the future.Best regards,Mrs. Ibtissam JAMILIGeneral Manager

6/10 – Okay

Julia

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft

6/10 – Okay

JB

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service und Ausstattung
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Insgesamt ehemaliges 5-Sterne Hotel - jetzt im 3-Sterne Zustand. Schöner großer Pool. Auswahl an Speisen sowohl was Frühstück als auch Buffet angeht eingeschränkt.
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2022
Antwort von Kenzi Menara Palace am 11. Apr. 2022
Dear Guest, We would like to thank you for taking the time to write a review about your stay at our hotel. We are sorry to hear that your experience did not live up to your expectations or those that we strive to provide to each of our guests. We hope that you will renew your confidence and your next stay will meet to benefit your expectations and wishes. Kind regards, Mrs. Ibtissam JAMILI General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Personal & Service
Etwas in die Jahre gekommen, der grosse Pool ist im Umbau und das Zimmer mit Gartenblick war zur Strasse
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2020
Antwort von Kenzi Menara Palace am 4. Feb. 2020
Dear Guest, Thank you for your comment. Please accept my personal apologies for the inconvenience encountered, be assured that I took your comment into consideration. I sincerely hope to have the pleasure of welcoming you back soon. Best regards, Mrs. Ibtissam JAMILI General Manager

10/10 – Hervorragend

Anne

Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Super Hotel mit nettem Personal
Alles super
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Kenzi Menara Palace am 31. Okt. 2019
Dear Anne, We are glad to know that you had a wonderful experience and thank for your positive feedback. We are looking forward to welcoming you back in the near future to your second home in Marrakech. Sincerely, Mrs. Ibtissam JAMILI General Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Schöne großzügige Hotelanlage außerhalb der Innenstadt, perfekter Startpunkt für zahlreiche Ausflüge. Es gibt mehrmals am Tag einen kostenfreien Shuttle in das Stadtzentrum und zurück. Die große Gartenanlage ist liebevoll gepflegt und es gibt einen riesigen Pool mit täglichem Animationsprogramm (Simo ist wirklich großartig und eine gute Anlaufstelle für alle Fragen rund um das Hotel und Marrakesch). Zusätzlich gibt es einen zweiten, kleineren aber beheizten Pool. Das Essen war sehr lecker und abwechslungsreich. Im Hauptrestaurant als Buffet mit wechselnden Tagesthemen (von traditionellem marokkanischen Essen bis hin zu Pommes, Pasta und Pizza ist für jeden etwas dabei). Zusätzlich gibt es zwei à la carte Restaurants im Hotel. Rundum ein hervorragendes Hotel was keine Wünsche übrig lässt und eines der Top Hotels in Marrakesch.
Aufenthalt von 7 Nächten im September 2019
Antwort von Kenzi Menara Palace am 7. Okt. 2019
Dear Guest, We sincerely appreciate your comments regarding your stay at the Kenzi Menara Palace. We are delighted to hear that you enjoyed your stay with us and that you felt looked after. Your satisfaction is by far, our priority and nothing could make us happier than a satisfied customer. I will be very happy to share your comments with all your team. We sincerely hope to have the opportunity of seeing you again in Marrakech. Kind regards, Mrs. Ibtissam JAMILI General Manager

6/10 – Okay

Nico

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Good: - big rooms - nice pool area Bad: - the coffee during breakfast - WIFI is really bad - breakfast is surrounded by wild birds and the staff don't care about this and clean tables
Aufenthalt von 7 Nächten im Mai 2019
Antwort von Kenzi Menara Palace am 23. Mai 2019
Dear Mr. Nico, Thank you for having taken the time to express your opinion about your recent stay at the Kenzi Menara Palace. Kindly note that guest satisfaction is our main purpose and that we will be more than happy to offer you a better quality of service if you decide to come back to our hotel. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Mrs. Ibtissam JAMILI General Manager

6/10 – Okay

Nadine, Frankfurt

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Die Hotelanlage ist top gepflegt. Das Hotel selbst ist erst 10 Jahre alt, und dafür ist der Zustand z.T. sehr schlecht (Badezimmer-Armaturen, Tür-Stopper, Fugen). Das Frühstück ist für ein 5-Sterne-Hotel eine Katastrophe. Die Rühreier waren flüssig, wenig Obstauswahl, Joghurts in Bechern, der Kaffee extrem schlecht; Kaffee-Automaten und in Kannen. Das Personal beim Frühstück ist recht unfreundlich. Das Beste war der Zimmer-Service. Allerdings muss man erwähnen, dass wir wegen einem bestimmten Grund bevorzugt behandelt wurden. Ob es unter anderen Umständen im Zimmer täglich frisches Obst und Süßigkeiten gegeben hätte ist nicht sicher.
Aufenthalt von 7 Nächten im März 2019
Antwort von Kenzi Menara Palace am 8. Apr. 2019
Dear Nadine, Thank you for staying with us at the Kenzi Menara Palace and for having taken the time to inform us about We regret to have failed in our commitment to excellence, we kindly ask you to accept our sincere apologies for the inconveniences caused. We are looking forward to welcoming you soon again among us at the Kenzi Menara Palace. Sincerely yours, Mrs. Ibtissam JAMILI General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 7 Nächten im Februar 2019
Antwort von Kenzi Menara Palace am 1. Apr. 2019
Dear Guest, Thank you for choosing the Kenzi Menara Palace and for taking the time to share your experience. We are thrilled to hear that you appreciated our hotel facilities and we look forward to welcoming you on your return, sometime in the near future. Best regards, Mrs. Ibtissam JAMILI General Manager

10/10 – Hervorragend

Benny

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Grüne Oase mit Aussicht auf das Atlasgebirge.
Ich reise viel auf dieser Welt und das Kenzi Menara Palace ist eines meiner 10 Lieblingshotels! Eine grüne Oase mitten in Marrakech mit Aussicht auf die Atlasberge.
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2019
Antwort von Kenzi Menara Palace am 30. Jan. 2019
Dear Benny, Thank you for choosing the Kenzi Menara Palace for your stay in Marrakech. We are delighted to read that you had a relaxing and enjoyable stay among us. The satisfaction and well being of our guest are the most important things for us. Thank you for your feedback! We hope to welcome you back very soon, Best regards, Mrs. Ibtissam JAMILI General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
schönes hotel, grosse zimmer, essen war meistens sehr gut, negativ ist der fluglärm, hellhörigkeit der zimmer, gewisse sanitäre einrichtungen renovationsbedürftig. preis leistung stimmt
Aufenthalt von 7 Nächten im Dezember 2018
Antwort von Kenzi Menara Palace am 2. Jan. 2019
Dear Guest, We thank you for choosing our hotel the Kenzi Menara Palace for your recent holiday in Marrakech. The satisfaction and the well-being of our guests are the most important for us, be sure that it is a huge disappointment to read that you could not enjoy the exceptional experience that we work every day to offer. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Best regards, Mrs. Ibtissam JAMILI General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Schönes Hotel abseits des großen Trubels - Taxifahrten sind günstig
Aufenthalt von 5 Nächten im Dezember 2018
Antwort von Kenzi Menara Palace am 2. Jan. 2019
Dear Guest, We thank you for taking the time to give such an excellent review and recommendation following your experience at the Kenzi Menara Palace. It is a delight to hear that our hotel facilities and services met your standards and that your experience exceeded your expectations. Thank you once again and we look forward to the opportunity of welcoming you back for your next visit to Marrakech. Best regards, Mrs. Ibtissam JAMILI General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Tolle Zimmer, schöner Pool, Hotel schön eingerichtet,
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2018
Antwort von Kenzi Menara Palace am 24. Aug. 2018
Dear Guest, Dear Guest, Thank you very much for sharing the wonderful experience you had at the Kenzi Menara Palace and for your warm recommendation. We are thrilled to receive such positive feedback and are happy to see that our facilities and services exceeded your expectations. We hope to have the opportunity of welcoming you for another visit to Marrakech. Kind Regards, Mrs. Ibtissam JAMILI General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Nettes Hotel außerhalb des Zentrums
Hier kann man am Pool relaxen, in den SPA gehen oder zum golfen. Das bunte Treiben von Marrakech wird dabei unbekannt bleiben! Es gibt aber 4 x am Tag einen Shuttle mitten hinein ins Herz der Stadt. Für Ausflüge rund um Marrakech sehr geeignet.
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2018
Antwort von Kenzi Menara Palace am 12. Apr. 2018
Dear Guest, Thank you for taking the time to share with us your experience at the Kenzi Menara Palace. It is a true pleasure to receive such a positive feedback and we are glad to see that your stay lived up to your expectations. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Mrs. Ibtissam JAMILI General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hübsches Hotel stadtnah trotzdem ruhig
alles war bestens wir waren sehr zufrieden gewesen.
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2018
Antwort von Kenzi Menara Palace am 26. März 2018
Dear Guest, Thank you very much for sharing the wonderful experience you had at the Kenzi Menara Palace. We are thrilled to receive such positive feedback and are happy to see that our facilities and services exceeded your expectations. We hope to have the opportunity of welcoming you for another visit to Marrakech. Sincerely, Mrs. Ibtissam JAMILI General Manager

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nicht empfehlenswert
Wir wurden aufgrund von Überbuchung in ein weiteres Kenzihotel - Farah für eine Nacht umgebucht. Ein echt altes und runtergekommenes Hotel. Ganz mieser Service und definitiv ein Betrug am Kunden!
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2017
Dear madam/ Sir, We would like to thank you for sharing your feedback on Expedia and for choosing our hotel for your stay at Marrakech. We are sorry to hear that you have been moved to another hotel for one night of your stay and we would like to apologize for the inconvenience. Kindly note that guest satisfaction is our main purpose, and that we will be more than happy to offer you a better quality of service, if you decide to come back to our hotel. We hope we will have the pleasure to welcoming you again in the future. Sincerely yours, Mrs Ibtissam JAMILI General Manager

6/10 – Okay

Alex, Genf

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Schönes Hotel mit einigen Mängeln
Also vorab schlage ich vor das Wort "Palace" aus dem Namen zu entfernen. Zwar hat es die Grösse eines Palace, dazu gehört nach meinem Geschmack doch noch einiges mehr als nur die Grösse um sich so ein Namen zu verdienen. Grosszügige, saubere Zimmer, mit einigen Mängeln im Bad aufgrund fehlenden Unterhaltes (Duschkopf total verkalkt, ein Hänger war schlecht angeschraubt und landete am Boden, als ich was aufgehängten wollte, verkratzter Wasserhahn durch falsches Putzen etc. schade! Ansonsten hat das Hotel die Ausstattung eines 5Sterne Hotels, nur dass leider der Service nicht im geringsten mithält. Manchmal dachte ich mir, das wären Amateure. Die meisten zwar sehr freundlich, aber wenn man 10-15 Minuten wartet um überhaupt bemerkt zu werden, bevor man etwas bestellen kann, nützt einen auch die Freundlichkeit nicht weiter. Falls man sich ein günstiges All-Inclusive ergattern kann, lohnt es sich sicherlich. Nur mit Frühstück war der Rest doch echt überteuert. Preise wie in der Schweiz oder sogar teurer, im Normalfall und wenn das Essen ausgezeichnet gewesen wäre und der Service top, zahle ich das auch gerne. Aber so nicht. 6Euro50 für ein Bier (lokales!) ist doch echt zuviel. Dass Essen war ok aber nichts das einen aus dem Hocker wirft. Das einzige Hotel-eigene Restaurant, das wirklich ausgezeichnet war, war das Marokkanische mit Life-Traditioneller Musik. Sehr schön aber auch überteuert (9 Euro für Industrie-Eis!). Wir haben trotzdem einen schönen Urlaub verbracht.
Aufenthalt von 6 Nächten im Oktober 2017
Antwort von Kenzi Menara palace am 7. Nov. 2017
Dear Guest, We would like to thank you for your feedback and for selecting our hotel for you holidays at the red city of Marrakech. We are happy to hear that despite all the given remarks, you have enjoyed your holidays at our property. We are sorry to know that the service didn’t meet your expectations and we apologize for the inconvenience. We thank you for all your remarks and we ensure you that we will do our best to improve the quality of service. We hope we will have the pleasure to welcome you again in the near future, so as to offer you a better traveling experience. With best regards, Mrs Ibtissam JAMILI General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schöne Anläge und wunderbares Zimmer
Grosses Zimmer - schön angelegt. preis-Leistung passt,
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2017
Antwort von Kenzi Menara palace am 17. Okt. 2017
Dear guest, First of all we would like to thank you for choosing the Kenzi Menara Palace for your holidays at Marrakech and for sharing your opinion. We are delighted to know that you have enjoyed staying at our hotel and that you have especially, liked the room and the price quality ratio. We hope we will have the privilege to welcoming again at the Kenzi Menara palace. Sincerely yours, Mrs Ibtissam JAMILI General Manager

10/10 – Hervorragend

Philipp, Mannheim

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Tolles Hotel
Wir waren 8 Tage vor Ort mit All Inclusive. Das Hotel ist sehr ruhig und weitläufig. Riesiger Pool. Die Zimmer sind groß und gut ausgestattet. Der Service ist hervorragend. Am Buffett gibt es eine sehr große Auswahl an frischen Speisen, wer da nichts findet... Der Fitnessraum ist für ein Hotel sehr gut ausgestattet! Alles in allem eins der besten Hotels, die wir je besucht haben. Absolute Empfehlung.
Aufenthalt von 8 Nächten im September 2017
Antwort von Kenzi Menara palace am 28. Sept. 2017
Dear Madam/ Sir, We would like to thank you for selecting the Kenzi Menara Palace for your stay at the red city of Marrakech and for sharing your opinion on Expedia Website. We hear with a big pleasure that you have enjoyed staying at our hotel and that you have, particularly liked, the room, the big swimming pool, the food, the service and the fitness center. We thank you for your recommendations and we hope we will have the privilege to receive you again in the near future. Sincerely yours, Mrs Ibtissam JAMILI General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Dear Sir, Thank you for having taken the time to share your recent stay at the Kenzi Menara Palace, We are delighted to read that our services and facilities met your approval and that you enjoyed your stay with us, We will share your positive comments with our team members who take pride in delivering a high level of service, We look forward to welcoming you in the near future, Best Regards, Mrs Ibtissam JAMILI General manager

8/10 – Gut

Hannibal

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Wunderschöne Anlage mit Garten
Definitiv ein Minus ist die immer wieder fehlende Aufmerksamkeit und Freundlichkeit (in erster Linie an der Rezeption). Auch handwerklich sind ein paar kleine Mängel an der Zimmerausstattung bemerkbar. Ansonsten alles bestens (nicht ironisch gemeint).
Antwort von Mrs Ibtissam JAMILI, General manager am 4. Apr. 2017
Dear guest, Thank you for choosing the Kenzi Menara Palace, also for the time you spend to share your brief comment with Expedia. I have noted carefully remark you have specified, and I will transfer each of them to the concerning department. In the wish to see you soon again among us, Mrs. Ibtissam JAMILI General Manager

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit
Angenehmer Hotelkomplex mit großem Spa Bereich
Mit 3 Personen für 3 Nächte in dem Hotel verbracht... Zimmer nicht in wirklich 165m2 groß...Personal bemüht..Frühstückbereich gut aber sehr hektisch und voll, schwierig Plätze für 3 Per zu finden...Im Zimmer und auch Poolbereich Probleme mit Ameisen...Mobiliar etwas abgenutzt...Pool und Anlage wirklich das beste vom Hotel... Jürgen und Beata
Antwort von Mrs Ibtissam JAMILI, General manager am 16. Nov. 2016
Dear guest, Thank you for choosing the Kenzi Menara Palace, also for the time you spend to share your brief comment with Expedia. I have noted carefully remark you have specified, and I will transfer each of them to the concerning department. In the wish to see you soon again among us,

8/10 – Gut

Josiane, Hessen

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schönes Erlebnis für den Orient.
Freundlich empfangen bei der Ankunft als allein Reisende. Musste mich hinsetzen und warten bis die Papiere erledigt sind und bekam dann ein Zimmer zugeteilt. Ich hatte über Expedia Luxus Zimmer mit Pool Blick bestellt All Inklusiv. Kam aufs Zimmer, alles gut, nur von der Terrasse aus hatte ich Blick auf ein Dach von irgendwas ? Musste wieder zur Rezeption und tauschen. Hätte man sich ersparen können. Die Zimmer sind aber super Groß und alles gut. Fitness Studio macht leider um 9h auf, nicht so toll für die die vor dem Frühstück trainieren möchten, da Frühstück nur bis 10h30. Beim Abendessen ist die Küche unterschiedlich : die Vorspeisen sind nicht benannt, sind nicht unbedingt orientalisch und meistens ohne Gewürze, auch sonst das Essen. Aber man findet immer was. Die Desserts sind dafür köstlich. Die Aufmerksamkeit beim Service ist auch unterschiedlich. Allgemein ist aber die Anlage sehr schön.
Antwort von Mrs Ibtissam JAMILI, General manager am 16. Nov. 2016
Dear guest, Thank you for choosing the Kenzi Menara Palace, also for the time you spend to share your brief comment with Expedia. I have noted carefully remark you have specified, and I will transfer each of them to the concerning department. In the wish to see you soon again among us,

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Hotel weitab von jeglicher Unterhaltung und bis St
Bei Ankunft Zimmervorschlag im EG- was meine Frau aus Sicherheitsgründen ablehnte. Umzug ins OG ohne Sonnenenistrahlung. Am nächsten Tag Umzug in gutes Zimmer mit Halbtagsbesonnung. Allerdings 24 Stunden überlautes Entlüftungsgeräusch ausserhalb. Zimmerkomfort i.O. auch Sauberkeit u. Zimmerservice. Foyer wirkt und ist kühl und kalt - extrem ungemütlich. Nirgends z.b. ein Kartenspielzimmer - nur niedrige Tischchen. Kein Schrank zum Ablegen und Tausch benutzter Bücher. ca. 5 Tage lang beim Frühstück nur 3 aufgeblasene Materialien- keine Körner. Auf Hinweis darauf zuckt der zuständige Chef mit den Schultern. Im Frühstücksraum regelmäßig 10 -15 Sperlinge unterwegs mit entsprechenden Verunreinigungen usw.
Antwort von Mrs Ibtissam JAMILI, General manager am 16. Nov. 2016
Dear guest, Thank you for choosing the Kenzi Menara Palace, also for the time you spend to share your brief comment with Expedia. I have noted carefully remark you have specified, and I will transfer each of them to the concerning department. In the wish to see you soon again among us,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Angenehmes Quartier zwischen Flughafen und Medina
Gute hoteleigene Möglichkeit zum Shuttle in die Medina, da Parkplätze für Mietwagen in der Innenstadt rar sind
Antwort von Mrs Ibtissam JAMILI, General manager am 16. Nov. 2016
Dear Guest, Thank you for posting this wonderful and brief review about the Kenzi Menara Palace. I’m happy to know that you are satisfied with your last stay among us and look forward to welcoming you again at this wonderful palace. In the wish to see you soon again among us,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotel, Zimmer, allgemeiner Zustand wirklich sehr gut. Der Service bei den Mahlzeiten war nur Okay. Das Hotel ist auf jeden Fall weiter zu empfehlen.
Antwort von Mrs Ibtissam JAMILI, General manager am 16. Nov. 2016
Dear Guest, Thank you for posting this wonderful and brief review about the Kenzi Menara Palace. I’m happy to know that you are satisfied with your last stay among us and look forward to welcoming you again at this wonderful palace. In the wish to see you soon again among us,

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nur Übernachtung mit Frühstück!
Insgesamt sehr gute Hotelanlage mit teilweise gutem Service: Abdoulfetah war einer der besten Service-Mitarbeiter. Das Essen war aber leider ungeniessbar, meistens kalt bis lauwarm. Deshalb empfehle ich nicht das All-Inclusive-Angebot. Für Übernachtung mit Frühstück ist das aber ein sehr gutes Hotel. Generell ist die Musik im Hotel sehr laut, so dass man sich mit seinem Tischnachbarn kaum unterhalten kann.
Antwort von General Manager am 16. Nov. 2016
Dear guest, Thank you for choosing the Kenzi Menara Palace, also for the time you spend to share your brief comment with Expedia. I have noted carefully remark you have specified, and I will transfer each of them to the concerning department. In the wish to see you soon again among us, Mrs. Ibtissam JAMILI General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service
Großzügiges Hotel in guter Anbindung zum Zentrum
Ausgesprochen freundliches, wenn auch manchmal überlastetes Hotelpersonal, der Concierge Sharif ist ein multilingualer Alleskönner, unentbehrlich f.jegliche Art von Auskunft u. Organisation.Problem der überall vorhandenen Musikbelästigung wird durch überlauten Arab-Rap am Pool durch Barpersonal, von nächstgelegenem Hotel u. zusätzliche mitgebrachte Privatlautsprecheranlagen potenziert. Ruhe u. Entspannung ist hier nicht zu finden!!! Barpersonal aber durchaus sehr freundlich u. bemüht. Zimmerreinigung könnte besser funktionieren, Tee u. Cafe zur Selbstbedienung nur mühselig erreichbar. Frühstücksbuffett überreichlich u. bestens, gute Musik an der Bar.
Antwort von Mrs Ibtissam JAMILI, General manager am 16. Nov. 2016
Dear guest, Thank you for choosing the Kenzi Menara Palace, also for the time you spend to share your brief comment with Expedia. I have noted carefully remark you have specified, and I will transfer each of them to the concerning department. In the wish to see you soon again among us,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Tausendundeine Nacht lassen grüßen
Nach einem überaus zuvorkommenden Empfang bezogen wir für die Dauer unseres Aufenthalts (3 Wochen) ein ca. 45 qm großes sehr schön ausgestattetes Zimmer mit Blick auf den riesigen Pool. Liegen mit Auflagen und Sonnenschirme sind reichlich vorhanden, könnten aber besser gepflegt werden. Die Gartenanlagen sind ebenfalls sehr schön und großzügig geschnitten. Zum kulinarischen Teil sei gesagt: Frühstücksbuffet sehr gut, Lunch- und Dinner-Buffet ähneln sich sehr und könnten abwechslungsreicher gestaltet werden. Dessert-Buffet super. Tea-Time gestaltete sich eher ärmlich. Minibar wurde jeden Tag prompt aufgefüllt. Das Personal durchaus sehr freundlich (aber ab und an bewirkte das Trinkgeld ein kleines Wunder). Bei Buchung einiger Zimmer mit Garden-View bitte Vorsicht: Strassennähe.
Antwort von Mrs Ibtissam JAMILI, General manager am 17. Nov. 2016
Dear Guest, Thank you for posting this wonderful and brief review about the Kenzi Menara Palace. I’m happy to know that you are satisfied with your last stay among us and look forward to welcoming you again at this wonderful palace. I have noted carefully remark you have specified, and I will transfer each of them to the concerning department. In the wish to see you soon again among us,

10/10 – Hervorragend

Christa W.

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
traumhafter Urlaub in Marrakesch
Sehr gepflegtes Hotel mit zuvorkommendem,freundlichem, hilfsbereitem, aufmerksamen Personal. Der Urlaub war traumhaft schön und ich kann das Kenzi Menara Palace wärmstens weiterempfehlen.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Kurztrip über die Osterfeiertage. Dh. war das Hotel und die Stadt selbst sehr voll.
Antwort von Mrs Ibtissam JAMILI, General manager am 17. Nov. 2016
Dear Guest, Thank you for posting this wonderful and brief review about the Kenzi Menara Palace. I’m happy to know that you are satisfied with your last stay among us and look forward to welcoming you again at this wonderful palace. I have noted carefully remark you have specified, and I will transfer each of them to the concerning department. In the wish to see you soon again among us,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Toller Pool, sehr großzügig, guter Spa und Fitness
7 Tage angenehme Umgebung, bei Sonne sind die beiden Pools perfekt. Sehr großzügig angelegt.
Antwort von Mrs Ibtissam JAMILI, General manager am 17. Nov. 2016
Dear Guest, Thank you for posting this wonderful and brief review about the Kenzi Menara Palace. I’m happy to know that you are satisfied with your last stay among us and look forward to welcoming you again at this wonderful palace. In the wish to see you soon again among us,

8/10 – Gut

Susan, NRW

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schönes Hotel, gutes Frühstück!
Sehr gutes Frühstück, Service größtenteils sehr nett, schöner Pool mit vielen Liegen und Sunbeds. Große und schön eingerichtete Zimmer. Großes Bad mit WC in sep. Raum. Benutzung des Gym inklusive. Innenpool und Hammam kisten leider extra. Finde ich ungewöhnlich für ein 5*-Haus. Kostenloser Shuttle in die Medina alle 2h zwischen 13:00 und 19:00. Ich würde wiederkommen, aber unbedingt Pool View buchen. Der Premium Garden View hat uns die erste Woche auf eine recht stark befahrene Straße blicken lassen. Durch die vielen Mopeds ist es sehr laut und wenn man lüftet, stinkt es danach im Zimmer nach Abgasen. Als nach dem Wochenende wieder etwas frei war, haben wir freundlicherweise ein kostenloses Upgrade bekommen. Das neue Zimmer war deutlich ruhiger, nur leider waren dort scheinbar weniger talentierte Handwerker tätig. Die Glastür der Dusche ließ sich nicht schließen, wenn man Wasser in die Badewanne laufen ließ, kam Wasser unter der Revisionskachel hervor. Hatte der Rezeption Bescheid gegeben, konnte aber nicht behoben werden. Türen schlecht eingebaut, knacken laut, wenn sie offen sind. Das vorherige Zimmer hingegen hatte keine baulichen Mängel.
Antwort von Mrs Ibtissam JAMILI, General manager am 17. Nov. 2016
Dear Guest, Thank you for posting this wonderful and brief review about the Kenzi Menara Palace. I’m happy to know that you are satisfied with your last stay among us and look forward to welcoming you again at this wonderful palace. I have noted carefully remark you have specified, and I will transfer each of them to the concerning department. In the wish to see you soon again among us,

8/10 – Gut

Hallo Hotel

Gut: Personal & Service
gut aber nur gut Familienhotel
Es war ok aber nur ok. Essen war gut. Unterhaltung für Kinder war nicht so gut...

10/10 – Hervorragend

Gabriel, Birmenstorf Schweiz

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Super Hotel um sich zu erholen
Alles war vom feinsten.

8/10 – Gut

Deniz, Frankfurt

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
sehr schöne Anlage mit riesen Pool, Essen war auch gut. Falls ich wieder in Marrakesch wäre würde ich wieder dieses Hotel buchen. Gutes Preis-Leistungsverhältnis

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Sauberkeit
Auf den ersten Blick schön, aber.....
Zimmer mangelhaft geputzt, Schwimmbad mit abblätterndem Boden - Verletzungsgefahr, Hygiene? Personal an der Poolbar desinteressiert. Falsche Auskunft über die Verfügbarkeit von Spoeisen und Getränken. Personal beim Empfang serh freunldich, abenfalls an der Bar. Essen am Bufet unteredurchschnittlich. Bewertung erfolgt auf Grundlage der 5 Sterne des Hauses unter Berüpcksichtigung der Lage in Marrokko.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Super Hotel 5 km außerhalb mit kostenlosem Shuttle
Am Morgen nach dem Frühstück in die Stadt mit dem kostenlosen Shuttle, am Mittag zurück ins Hotel mit dem kostenlosen Shuttle zum Baden im Pool, am Abend mit dem Taxi in die Stadt zum Essen und zum Schauen, Handeln und Kaufen.

10/10 – Hervorragend

Marc M

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
wunderschöne Entspannungs-Oase
Schön gestaltete Hotelanlage mit gepflegten Gärten und grosser, angenehmer Pool-Anlage. Sehr freundliche Hotelangestellte und angenehme Atmosphäre. Taxis stehen immer zur Verfügung und mit ein paar Franken und in 10min. ist man im Zentrum, in der Medina.

8/10 – Gut

Benny, Basel

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schöner Poolbereich, Schöne Zimmer, sehr Sauber!
Ich bin schon das 5. mal in dieses Hotel gekommen. Die Hotelangestellten sind sehr freundlich und zuvorkommend. Die Hotelzimmer grosszügig und sehr sauber. Das nächste mal werde ich wieder die Zimmer mit der Poolsicht buchen, da die Zimmer mit der Gartensicht, gegen aussen auf die Strasse gerichtet sind. Überalles gesehen ein tolles Preis-Leistungsverhältnis!

8/10 – Gut

Edelweiss

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Sehr gutes Buisness und Leisure Hotel mit Gratis WLAN
Sehr reichhaltiges Frühstücksbuffet. Wunderbare Pool-Landschaft windgeschützt. Shuttle-Bus in die Altstadt funktioniert gut, dürfte aber häufiger fahren.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Gehe schon seit mehreren Jahren ins Kenzi. Preis/Leistung ist hervorragend. Der Zimmerservice war dieses jedoch mangelhaft: Kleider werden nicht geordnet/zusammengelegt und im Badzimmer wird nur das Notwendigste gemacht.

6/10 – Okay

Anoop

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
The property had good facilities and was not too crowded overall. The pool and spa facilites were the highlight for us as that is what we wanted for this trip. We had a preimum room with graden view, very spacious. Even though we messaged beforehand regarding out dietary requirements. Communicating these with the staff was difficult, chef didn't come out to speak with us, level of english is very low for this level of hotel. They got our requirements wrong twice. Our food choices were very limited and disappointing.
Aufenthalt von 7 Nächten im April 2024
Antwort von Kenzi Menara Palace am 16. Apr. 2024
Dear Anoop,Thank you for taking the time to share your feedback regarding your recent stay at our property. We're pleased to hear that you enjoyed our facilities, particularly the pool and spa, and found your premium room spacious and comfortable.However, we sincerely apologize for the difficulties you experienced with communicating your dietary requirements to our staff. We understand how important this is, and we regret that we fell short in meeting your expectations in this regard. Your feedback is invaluable to us, and we will certainly address these language and communication issues to ensure a smoother and more personalized experience for our guests in the future.We appreciate your understanding and hope to have the opportunity to welcome you back for a more seamless and enjoyable stay.Warm regards,Mrs. Ibtissam JAMILIGeneral Manager

2/10 – Ungenügend

Vanshika

Mit der Familie gereist
I stayed at this resort for 3 nights and 4 days. I didn’t like the stay at all, as the staff was not helpful, their behaviour was rude, and everything was very over priced. The washrooms weren’t clean that well. And the breakfast buffet was really bad.
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024
Antwort von Kenzi Menara Palace am 6. Apr. 2024
Dear Vanshika,We apologize for the disappointing experience you had during your stay. It's concerning to hear about the issues you encountered with the staff's behavior, cleanliness, and the quality of the breakfast buffet. Your feedback is valuable to us, and we will address these concerns with our team to ensure improvements are made. We hope you will consider giving us another chance to provide you with a better experience in the future.Best regards,Mrs. Ibtissam JAMILIGeneral Manager

8/10 – Gut

Anna

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
We stayed one week in this hotel and discovered Marrakech for the first time. I loved the spa, the swimming pool area, the gym as well. The absolute best part was the kids club, as my child had a gorgeous time whenever she stayed with Nada. That was absolutely brilliant in every way and made our holiday completely unique. In terms of the facilities, I’d recommend changing the furniture as it’s outdated. The size of the rooms were really good though. The staff honestly really depended on who I talked to, but this was during Ramadan so I’d say most of them did their best. I would just recommend to not blame the client if something doesn’t work (our key cards kept on not working and I was even blamed at some point!!!) but again that’s only two individuals at reception and the rest of them were very nice. The breakfast had a lot of options, some good and some not, but I wouldn’t say it was bad- only room for improvement. So, change the sofas and chairs, get rid of one or two few rude and inpatient members of staff, and it’s definitely a 5 stars. Again, top class service at the kids club.
Aufenthalt von 7 Nächten im März 2024
Antwort von Kenzi Menara Palace am 21. März 2024
Dear Anna,Thank you for choosing to stay with us during your visit to Marrakech and for taking the time to share your feedback. We are delighted to hear that you enjoyed various aspects of your stay, including our spa, swimming pool area, gym, and especially the kids club. It brings us great joy to know that your child had a wonderful time with Nada, and we will be sure to pass along your kind words to her.We appreciate your constructive comments regarding the outdated furniture and the issues you encountered with the key cards. Please accept our sincere apologies for any inconvenience caused. Rest assured, we will address these matters promptly to ensure a more seamless experience for our guests in the future.Your feedback regarding the breakfast options and the service provided by our staff members during Ramadan is also duly noted. We will use your comments to continue improving our offerings and guest experiences.Once again, thank you for your valuable feedback. We hope to have the opportunity to welcome you back for another memorable stay in the future.Warm regards,Mrs. Ibtissam JAMILIGeneral Manager

8/10 – Gut

Saqlain

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Verbesserungswürdig: Ausstattung
Very good service at this hotel. The only issue we encountered was no iron in the room and the charges for iron services were quite high. The facilties also require a bit of updating such as the bathroom.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024
Antwort von Kenzi Menara Palace am 28. Feb. 2024
Dear Saqlain,Thank you for taking the time to review your recent stay at our hotel. We appreciate your kind words about our service.We apologize for the inconvenience caused by the lack of an iron in your room and the high charges for the iron service. We are constantly looking for ways to improve the guest experience.Thank you for your understanding and valuable feedback. We hope to host you again soon and provide a more convenient and comfortable experience.Sincerely,Mrs. Ibtissam JAMILIGeneral Manager

6/10 – Okay

Ahmed

Mit der Familie gereist
Front desk very limited
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Kenzi Menara Palace am 22. Feb. 2024
Dear Ahmed,Thank you for taking the time to leave us a review. We appreciate your feedback, both positive and negative, as it helps us to improve our services and guest experience.We are concerned to hear that you found the front desk staff to be limited. We strive to provide excellent service and support to all our guests, and we apologize if we fell short of your expectations.We are committed to providing a welcoming and helpful environment for all our guests, and we appreciate your understanding. We hope to have the opportunity to regain your trust and welcome you back in the future.Sincerely,Mrs. Ibtissam JAMILIGeneral Manager

2/10 – Ungenügend

Asaf

Geschäftlich gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Tribble experience. The place are dirty and the service. It’s rubbish.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024
Antwort von Kenzi Menara Palace am 29. Jan. 2024
Dear Asaf,Thank you for bringing your recent experience at the Kenzi Menara Palace to our attention. We are truly sorry to hear that your stay with us was disappointing and fell short of your expectations.We take all guest feedback seriously, and we understand that your review reflects a significant concern about cleanliness and service. We would like to assure you that we are committed to providing a clean and comfortable environment for all our guests, and we are deeply apologetic that we did not meet your standards in this instance.We would be grateful if you could provide us with some more details about the specific instances where you encountered issues with cleanliness and service. This information will be invaluable in helping us identify areas for improvement and ensure that similar experiences do not occur in the future. We sincerely hope that you will give us another chance to demonstrate our commitment to providing excellent service and comfortable accommodations.Sincerely,Mrs. Ibtissam JAMILIGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

Muhammad

Geschäftlich gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Really nice place
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024
Antwort von Kenzi Menara Palace am 17. Jan. 2024
Dear Mohamed,Your feedback is valuable to us, and we're thrilled you had a 'really nice' experience at the Kenzi Menara Palace. We hope to welcome you back soon!Kind regards,Mrs. Ibtissam JAMILIGeneral Manager

4/10 – Schlecht

Matthew

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Ausstattung
The dining options were very over priced to the rest of the city, for example for a mediocre lunch we were charged $95 for two people, a similar lunch cost $15 in the city and not nearly as good on the quality. You had to take a cab to leave the property and Morocco does not have a regulated cab industry and they would give you random prices to come and go. Upon checking out they do not know how to run a line and gave preference to the locals over us 3 separate times to the point we just left as we did not want to miss our flight.
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Kenzi Menara Palace am 9. Jan. 2024
Dear Matthew,Thank you for taking the time to share your feedback about your recent stay. We are truly sorry that your experience did not meet your expectations, particularly regarding the dining options, transportation, and checkout process.We value your feedback and appreciate you bringing these issues to our attention. We are committed to continuous improvement and will use your comments to make the necessary changes to enhance the experience for future guests.Thank you again for your feedback. We sincerely hope you will give us another chance to provide you with a truly memorable experience.Kind regards,Mrs. Ibtissam JAMILIGeneral Manager