Terrasse/Patio

Bewertungen von Hotel Fenix Gran Meliá - The Leading Hotels of the World

5 out of 5

Bewertungen

9,4

Außergewöhnlich

715 von insgesamt 1001 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
210 von insgesamt 1001 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
54 von insgesamt 1001 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
13 von insgesamt 1001 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
9 von insgesamt 1001 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9,6/10

Sauberkeit

9,4/10

Personal & Service

9,2/10

Ausstattung

9,2/10

Zustand der Unterkunft

9,2/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Elsa Escrig Guest Experience Manager am 21. Okt. 2019
Thank you very much for the time taken sharing your experience. We are delighted to see that you had a pleasant stay with us! We are waiting for your next visit. Best Regards,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist, Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Die Zimmer waren sehr klein für - wie in unserem Fall - fuer einen längeren Aufenthalt
Aufenthalt von 5 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Elsa Escrig Guest Experience Manager am 21. Okt. 2019
Thank you very much for your kind words! We are more than glad to know you have enjoyed a wonderful experience with us in Gran Meliá Fénix. Feedbacks are very important for us to know how can we improve the procedures to meet the most highest expectations. It was a delight to welcome you and it would be a pleasure to host you again. With our best wishes,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im Juni 2019
Antwort von Elsa Escrig, Guest Experience Manager am 7. Juli 2019
Agradecemos de todo corazón el tiempo empleado en hacernos llegar su valiosa opinión. Sus comentarios nos permiten evolucionar cada día en el proceso de nuestra continua mejora para ofrecer a nuestros huéspedes el servicio de excelencia que se merecen. Con mis mejores deseos de tener una nueva oportunidad de recibirle en esta su casa en Madrid que nos permita ofrecerle una experiencia inolvidable.

10/10 – Hervorragend

Lucia, Ingolstadt

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Einfach toll, Personal, Lage, Zimmer .... sehr empfehlenswert
Aufenthalt von 4 Nächten im November 2018
Antwort von Guest Experience Manager am 19. Nov. 2018
We are very grateful for your custom and for your delightful feedback. Your radiant review of our service and the attitude of our staff is what really makes our efforts worth putting in. We thank you from the bottom of our collective heart. We are glad that you found aspects of our hotel to be unique and that you were able to take advantage of the little things. More than anything, we are overjoyed that you received our little surprises in such good spirit and hope that you are able to come back to enjoy another experience like that at Gran Melia Fenix. Kind regards, Elsa Escrig Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Gemütliches Hotel mit einer schönen Bar
Mein Sohn und ich haben ein Paar Tage in Madrid verbracht. Das Hotel ist in einem vornehmen Quartier. Shoppingläden und Restaurants sind in der Nähe. Auch eine U-Bahn-Station ist nicht weit weg. Die Stadt hat uns sehr gut gefallen!
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2018
Antwort von Guest Experience Team am 4. Sept. 2018
Greetings from Madrid! On behalf of entire team of the Gran Meliá Fénix, we would like to thank you for having chosen us for your last stay in Madrid, as well as for your kind comments about the hotel. Rest assured that we will share them with the entire team. We really appreciate your comments, it is very important for us and it help us with our continuing effort to exceed the expectations of our clients. Looking forward to welcoming you at The Gran Meliá Fénix. Now you can consider our hotel like your home.

10/10 – Hervorragend

Sascha, Zürich

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Luxushotel mitten in Madrid
war super und intensiv und wir haben viel Party gemacht und Frauen kennengelernt und es war einfach super, viel mehr kann man da auch nicht mehr dazu sagen, ich kann es Ihnen aber unter 079 902 13 10 noch etwas detaillierter beschreiben wenn dies gewünscht ist :-)
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2017
Antwort von GRAN MELIA FENIX am 22. Jan. 2018
Dear Sascha, Greetings from Gran Meliá Fénix! We are delighted to know that we exceed your expectations both with the product and service that we extend throughout the Hotel. We are looking forward to welcoming you back very soon. Warm Regards. Esther Villanueva. Guest Service Manager.

10/10 – Hervorragend

Shadi, Germany

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Wir hatten es GUT :)
Wir hatten sehr schöne Zeit dort und hatten wir ruhige Tage im Hotel. Nur fand ich Parking teuer, da man 35 per Nacht zahlen müsste.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2017

8/10 – Gut

Elke

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
perfect hotel for the city
elegant, typical spanish, excellent service, perfect location, silent , near to the city
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2017

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Altehrwürdiges Hotel nahe Zentrum
Ich war beruflich für 3 Nächte im Februar 2016 im o.g. Hotel.

10/10 – Hervorragend

YM, Vienna, Austria

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great location, excellent service, nice facilities
Had a wonderful stay here. Staff was helpful and attentive. Excellent restaurant and bar. Nicely-appointed room although the bathroom could do with an upgrade. Regardless, hotel was spotless and well-located. Will stay there again. Note: if the €30 breakfast is too pricey, consider going to Le Pain Quotidien which is a 2 minute walk from the hotel.

10/10 – Hervorragend

Josef, Ingolstadt

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Einfach ein TRAUMHOTEL!
Wir verbrachten 3 wundervolle Nächte in diesem tollen Hotel. Das Frühstück war genial, die Zimmer waren schön und sauber!!! Was will man mehr!!!

10/10 – Hervorragend

Julien, Zurich

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Everything perfect
I stay here every time I'm in Madrid for business and it is perfect for my needs.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Super gelegen zw Altstadt und Shopping viertel
freundliches sauberes Hotel im Nobelvorort Salamanca Hop on Hop off Bus mit beiden Linien direkt vor der Tür, vielle Restaurants in unmittelbarer Gehweite Für ein LHW fehlt allerdings ein Pool und etwas umfangreichere Zimmerausstattung, Frühstück ist sehr teuer

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
5* Melià in zentraler Lage zum angemessenen Preis
Das Grand Melià ist ein 5*-Haus in zentraler Lage von Madrid. Service-Qualität ist auf sehr gutem Niveau wie man es von Grand-Melià Hotels erwartet. Das Gebäude ist älter aber gut gepflegt, renoviert und dekoriert. Zimmergröße ist akzeptabel und Preis angemessen. Es gibt keinen Pool aber ein Spa mit traditioneller Thai-Massage.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

10/10 – Hervorragend

Saade

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im Mai 2024

10/10 – Hervorragend

Juan Pablo

Gut: Ausstattung
Excelente
Aufenthalt von 4 Nächten im Mai 2024
Antwort von Laura López, Voice of Customer Coordinator am 20. Mai 2024
Estimado Sr. Pablo,Cumprimentos do Fénix, um hotel Gran Meliá! O nosso muito obrigado pelo seu comentário.Agradecemos imensamente o seu feedback positivo e ficamos encantados por saber que as comodidades do seu quarto superaram as suas expectativas, refletindo o nosso compromisso com a excelência e um estilo de vida bem vivido. É com grande prazer que proporcionamos uma experiência de alojamento que ressoa com a elegância discreta e a atenção meticulosa aos detalhes que nos caracterizam.Esperamos revê-lo em breve.Melhores cumprimentos,Laura López, Voice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

Sheila

Gut: Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 8 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

ARTURO OROPEZA

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excelente, gracias!
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024
Antwort von María Fdez. de Valderrama Voice of Customer Coord am 8. Apr. 2024
Estimado Sr. Oropeza, ¡Saludos desde el Hotel Fénix, a Gran Meliá Hotel!Comentarios de este tipo nos animan a seguir adelante y mejorar día a día.Nos llena de orgullo recibir su excelente valoración y saber que ha disfrutado de la limpieza, la condición del hotel, el servicio y las amenidades de nuestras instalaciones. Cada detalle ha sido pensado para ofrecer una estancia excepcional, desde nuestras lujosas habitaciones con vistas a la ciudad hasta nuestra selecta oferta gastronómica que refleja la moderna expresión de la cultura española. La pasión por un servicio intuitivo y personalizado es el sello distintivo de nuestra marca, y nos complace que haya sido parte de su experiencia.Le enviamos un afectuoso saludo,María Fdez. de ValderramaVoice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

Susan

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Beautiful hotel close to everything but quiet and refined!
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024
Antwort von María Fdez. de Valderrama Voice of Customer Coord am 25. März 2024
Dear Ms. Susan, Greetings from Hotel Fénix, a Gran Meliá Hotel! We thank you for sharing this feedback on your recent stay.We're delighted to hear that the tranquility and sophistication of our hotel contributed to your splendid stay. Your appreciation for the impeccable cleanliness and the condition of our hotel is a testament to our staff's dedication to a life well-lived. It pleases us immensely that you found our service to be of the highest standard, reflecting our commitment to an exceptional experience. The richness of the room amenities you enjoyed is part of our promise to provide a modern expression of Spanish culture and hospitality. While it seems all aspects of your stay were positive, should any guest have specific preferences or needs, we are always eager to listen and ensure their comfort with our intuitive personal service.We look forward to welcoming you back. Best regards,María Fdez. de ValderramaVoice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

FRANCISCO J

Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024

10/10 – Hervorragend

Moises

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Clean and nice
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024
Antwort von María Fdez. de Valderrama Voice of Customer Coord am 29. Feb. 2024
Dear Mr. Moises, Greetings from Hotel Fénix, a Gran Meliá Hotel! Thank you for such a positive review.We are happy you had an enjoyable stay with us and that you appreciated our high standards.We all hope to welcome you back in the future.Best wishes,María Fdez. de ValderramaVoice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

Ana

Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Abraham

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Nice hotel, well located, good service and nice staff
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024
Antwort von María Fdez. de Valderrama Voice of Customer Coord am 22. Feb. 2024
Dear Mr. Abraham, Greetings from Hotel Fénix, a Gran Meliá Hotel! Thank you for such a positive review.It is a pleasure to know that our strategic location contributed positively to your experience, affording you the convenience of exploring Madrid's rich cultural tapestry and the finest shopping districts with ease. Your compliments on our attentive and accommodating staff are appreciated; they are indeed the cornerstone of our commitment to excellence. We are also thrilled that the sumptuous rooms, marked by their cleanliness and comfort, met your high expectations, reflecting our meticulous attention to elegance and luxury. While all our rooms showcase individual charm, which is a testament to our architecturally exquisite building, we understand your preference for consistency and strive to ensure each guest's stay is nothing short of exceptional.We look forward to seeing you on your next visit.Kind regards,María Fdez. de ValderramaVoice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

sandrine

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Chambre très belle et agréable et un personnel au petit soin. Nous avons adoré passer 2 nuits dans cet hotel
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024
Antwort von María Fdez. de Valderrama Voice of Customer Coord am 22. Feb. 2024
Chère Madame Sandrine,Salutations de l'Hôtel Fénix, a Gran Meliá Hotel!Mille mercis à vous pour ce retour très positif.Nous vous remercions chaleureusement pour vos aimables commentaires sur votre récent séjour. Votre satisfaction quant à la beauté et au confort de votre chambre nous comble de joie, et nous sommes ravis que notre personnel ait su être à la hauteur de vos attentes, offrant un service soigné et attentionné. Nous sommes fiers de contribuer à des séjours mémorables, en accord avec notre engagement envers une vie pleinement vécue et la quête d’un raffinement dans chaque détail. Votre expérience positive est un témoignage précieux qui renforce notre dévouement à fournir des services et des aménités d'exception, dans l’esprit de l’hospitalité et de la culture espagnoles.Dans l'attente du plaisir de vous accueillir de nouveau,María Fdez. de ValderramaVoice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

Alberto

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 8 Nächten im Januar 2024

8/10 – Gut

LAURA FABIOLA

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
SOLO DETALLE DEL AIRE ACONDICIONADO
Excelente todo, solo que el aire acondicionado no enfriaba, llamamos a mantenimiento, trataron de darle solución pero no funcionó correctamente.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024
Antwort von María Fdez. de Valderrama Voice of Customer Coord am 1. Feb. 2024
Estimada Sra. Laura Fabiola, ¡Saludos desde el Hotel Fénix, a Gran Meliá Hotel!Nos gustaría darle las gracias por compartir sus sensaciones tras su reciente estancia.Apreciamos enormemente que se haya tomado el tiempo para compartir su experiencia en nuestro establecimiento. Nos enorgullece saber que nuestra ubicación privilegiada, el personal amable y servicial, y la limpieza y comodidad de nuestras instalaciones hayan sido de su agrado, reflejando nuestro compromiso con la excelencia y la tradición del lujo español. Lamentamos sinceramente que haya tenido una experiencia desfavorable con el sistema de aire acondicionado en su habitación. Aunque es poco común dada nuestra meticulosa atención a la comodidad y el bienestar de nuestros huéspedes, su observación es de gran importancia y nos permite reafirmar nuestro compromiso con el mantenimiento de los más altos estándares.Esperamos poder volver a darle la bienvenida en el futuro, en su casa de Madrid.Atentamente,María Fdez. de ValderramaVoice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

Emily

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 7 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

Jose

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024
Antwort von María Fdez. de Valderrama Voice of Customer Coord am 15. Jan. 2024
Cher Monsieur José,Salutations de l'Hôtel Fénix, a Gran Meliá Hotel!Merci pour votre charmant commentaire.Nous nous réjouissons que votre séjour ait été satisfaisant et que vous ayez apprécié la qualité de nos services et la propreté de votre chambre.Nous espérons vous revoir chez nous pour une nouvelle expérience positive. Bien à vous,María Fdez. de ValderramaVoice of Customer Coordinator

6/10 – Okay

carlos

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 9 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

ALEXANDRA

Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2023

6/10 – Okay

carmen

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Juergen

Mit dem Partner gereist, Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
We had a great time…. Loved it
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordina am 5. Dez. 2023
Dear Mr. Juergen, Greetings from Hotel Fénix, a Gran Meliá Hotel! Thank you for such a positive review.We are glad we were able to meet all your requirements for a perfect stay.We would be delighted to welcome you back on another occasion. All the best,Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

ORLANDO

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
como siemore excelente estadia
Aufenthalt von 8 Nächten im November 2023
Antwort von Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordina am 28. Nov. 2023
Estimado Sr. Orlando,Cumprimentos do Fénix, um Gran Meliá Hotel! Muito agradecemos a sua preferência e comentário.Ficamos contentes por termos ido ao encontro das suas expectativas.Esta informação motiva a nossa equipa a manter os elevados padrões de serviço oferecido.Ficaríamos felizes com o seu regresso. Com os melhores cumprimentos,Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordinator

8/10 – Gut

Luis

Aufenthalt von 6 Nächten im November 2023

10/10 – Hervorragend

Monica

Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Fenix Gran Melia creates an amazing experience for every guest - impeccable service, wonderful breakfast, excellent location - truly memorable stay in every way.
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordina am 13. Nov. 2023
Dear Ms Monica,Greetings from Hotel Fénix, a Gran Meliá Hotel! Thank you for taking the time to review your stay.We are thrilled to hear that you found our service impeccable and our location excellent, allowing you to fully enjoy your stay in Madrid. It is our dedication to a life well-lived that drives us to provide the highest standards of service and comfort for our guests. Your kind words about our breakfast offerings are also greatly appreciated, as we strive to provide an unrivalled fine dining experience for our guests.We are pleased that you found our room cleanliness and hotel condition to be exceptional, and we are glad that our room amenities met your expectations. Our team works diligently to maintain our iconic luxury property, ensuring that every detail reflects the elegance and sophistication of Gran Meliá.We look forward to the pleasure of welcoming you back. Many thanks again,Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordinator

6/10 – Okay

Eliane

Gut: Sauberkeit
Atenção a escolha do quarto.
Hotel muito bem localizado, serviço muito bom. Entretanto o quarto é minúsculo. Chega a ser desconfortável para duas pessoas. Tenho a impressão q computam o corredor de entrada como área útil, porem não passa de um corredor.
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2023
Antwort von Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coord am 13. Nov. 2023
Estimada Sra. Éliane,Cumprimentos do Fénix, a Gran Meliá Hotel! O nosso obrigado pelo seu comentário.Lamentamos saber que o tamanho do quarto não atendeu às suas expectativas. Gostaríamos de informar que oferecemos diferentes categorias de quartos e suítes, cada uma com suas características e dimensões. Para uma futura estadia, recomendamos que considere um quarto de categoria superior, que oferece mais espaço e comodidade para tornar sua experiência ainda mais agradável.Agradecemos seus comentários e garantimos que nossa dedicação a uma vida bem vivida e nosso compromisso com a elegância e o conforto em cada detalhe continuam sendo nossa prioridade.Esperamos sinceramente que tenha a oportunidade de voltar.Com os nossos melhores cumprimentos,Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

Joginder, Scottsdale

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
High end hotel with a high end staff. Everything about this hotel, including location, quality and staff are excellent and I would recommend this hotel for a chocie to stay in while in downtown Madrid.
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2023
Antwort von Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coord. am 10. Nov. 2023
Dear Mr. Inder, Greetings from Hotel Fénix, a Gran Meliá Hotel! We appreciate you taking the time to review your recent experience.We are thrilled to hear that you found our location, quality, and team to be excellent. Our dedication to a life well-lived is reflected in our commitment to providing exceptional experiences for our guests. It is truly rewarding to know that our team's signature warmth and style contributed to your memorable stay in downtown Madrid.We look forward to welcoming you back. Best wishes,Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

Enrique

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Todo en orden
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordina am 2. Nov. 2023
Estimado Sr. Enrique, ¡Saludos desde el Hotel Fénix, a Gran Meliá Hotel!Al recibir su valoración nos invade un sentimiento de alegría por haberle garantizado unaNos alegra saber que ha podido disfrutar de su estancia con nosotros. Siempre hacemos el máximo esfuerzo por dar a nuestros clientes el mejor servicio. Nos alegra que así lo haya valorado. Su satisfacción es nuestra mayor recompensa.A la espera de tener una nueva oportunidad de atenderle y prestarle nuevamente la mejor de nuestras atenciones, nos despedimos cordialmente,Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

ed

Mit dem Partner gereist
Gut: Ausstattung
Great hotel
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordina am 30. Okt. 2023
Dear Mr. Ed, Greetings from Hotel Fénix, a Gran Meliá Hotel! We are grateful for this kind review following your recent stay.We appreciate that you chose to stay with us and are glad to know your experience was enjoyable.We look forward to welcoming you for another pleasant stay. Best wishes,Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

Chris

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The service is beyond exceptional at this property. One of the best hotel stays I have ever experienced!
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordina am 30. Okt. 2023
Dear Mr. Chris,Greetings from the Fénix, a Gran Meliá Hotel!We are thrilled to hear that you appreciated the cleanliness and condition of our hotel, as well as the room amenities. Our team takes pride in providing a comfortable and enjoyable stay for our guests. It's also great to know that our service met your expectations, and we will continue to strive for excellence in this area.We hope to have the pleasure of welcoming you back. With kind regards,Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

Leon, Calgary

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent service and very friendly&helpful staff
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2023
Antwort von Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordina am 30. Okt. 2023
Dear Mr. Leon,Greetings from the Fénix, a Gran Meliá Hotel!We are thrilled to hear that you found our service to be excellent and our staff to be friendly and helpful. Our team takes great pride in providing the highest standards of service and ensuring our guests feel welcomed and comfortable during their stay. It's also great to know that you appreciated the cleanliness of our hotel and the amenities provided in your room.We hope to have the pleasure of welcoming you back to our hotel in the near future, so you can continue to enjoy our prime location, exceptional service, and luxurious accommodations.Thank you again; we look forward to welcoming you back soon.Kind regards,Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

Eduardo, Miami

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Muy bello y excelente atencion!!
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordina am 27. Okt. 2023
Estimado Sr. Eduardo,¡Saludos desde el Hotel Fénix, a Gran Meliá Hotel!Nos complace saber que encontró nuestras instalaciones muy bellas y que disfrutó de la excelente atención de nuestro personal. Trabajamos arduamente para mantener un alto nivel de limpieza, comodidad y servicio en todo momento, y nos enorgullece ser parte de The Leading Hotels of the World.Nos alegra que haya tenido una estancia agradable y esperamos que haya disfrutado de nuestra ubicación privilegiada, cerca de los principales museos, tiendas exclusivas y restaurantes de renombre.Sería muy grato volver a hospedarle en un futuro cercano.Atentamente,Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

Michael, Bethesda

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Loved the hotel
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordina am 27. Okt. 2023
Dear Mr. Michael,Greetings from the Fénix, a Gran Meliá Hotel!Thank you for reviewing your stay.We are glad we were able to meet all your requirements for a perfect stay.We would love to welcome you back on many more occasions. Best wishes,Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

Jose Ignacio

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Me gusto mucho su ubicación y la atención de todo su personal, muy amables!!
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordina am 23. Okt. 2023
Estimado Sr. José Ignacio, ¡Saludos desde el Hotel Fénix, a Gran Meliá Hotel!Muchísimas gracias por la excelente valoración que nos ha otorgado.Nos complace saber que disfrutó de nuestra ubicación privilegiada y que nuestro personal amable y atento contribuyó a que su estancia fuera agradable. Nuestro equipo se esfuerza por brindar un servicio excepcional y mantener los altos estándares de limpieza y comodidad que nos caracterizan.Un saludo muy cordial,Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

Ana Claudia

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023

10/10 – Hervorragend

Amarilis, Hollywood

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Excellent !!!
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2023
Antwort von Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordina am 17. Okt. 2023
Chère Madame Amarilis,Salutations du Fénix, un Hôtel Gran Meliá !Nous vous remercions pour ce retour.Nous sommes ravis de constater que vous avez apprécié la propreté de notre établissement, l'excellent état de l'hôtel et le service attentionné de notre personnel. Cependant, nous avons pris note de votre remarque concernant les équipements de la chambre et nous tenons à vous informer que nous proposons différents types de chambres et suites avec des équipements variés pour répondre aux besoins de nos clients. Nous serions heureux de vous aider à choisir une chambre ou une suite qui correspondra mieux à vos attentes lors de votre prochaine visite.Nous serions ravis de vous revoir parmi nous. Bien à vous,Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

Luis

Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Excelente en todo sentido.
Aufenthalt von 5 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordina am 17. Okt. 2023
Estimado Sr. Luis, ¡Saludos desde el Hotel Fénix, a Gran Meliá Hotel!Al recibir su valoración nos invade un sentimiento de alegría por haberle garantizado unaHa sido un placer para nosotros devolverle la confianza depositada en nuestro hotel con una estancia agradable. Estamos muy contentos al comprobar, a través de su puntuación, que hemos estado a la altura de sus expectativas. Su satisfacción es nuestra mayor recompensa. Un saludo muy cordial,Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordinator

10/10 – Hervorragend

Andrew, Beverly Hills

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Staff was excellent, loved the old world charm, only negative was our room needed brighter light (maybe brighter bulbs) even with all the nice mood lighting in the room. Great upscale location not in the heart of tourist area but close enough.
Aufenthalt von 6 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordina am 13. Okt. 2023
Dear Mr. Andrew,Greetings from the Fénix, a Gran Meliá Hotel!We appreciate your feedback regarding your recent experience.We are delighted to hear that you appreciated our excellent staff and the old-world charm of our hotel. Our location in the upscale area of Madrid, close to the tourist attractions, is indeed one of our strong points.We apologize for the lighting issue you encountered in your room. We appreciate your feedback and will take it into consideration for future improvements. Our rooms are designed with a classic, elegant, and luxurious style, and we strive to provide a comfortable atmosphere for our guests.We hope to welcome you back. Best wishes,Maria Fdez. Valderrama, Voice of Customer Coordinator