Innenbereich

Bewertungen von pentahotel Inverness

4 out of 5
pentahotel Inverness
63 Academy Street, Caledonia House, Inverness, Scotland

Bewertungen

8,0

Sehr gut

342 von insgesamt 1000 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
391 von insgesamt 1000 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
171 von insgesamt 1000 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
57 von insgesamt 1000 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
39 von insgesamt 1000 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,6/10

Sauberkeit

8,4/10

Personal & Service

7,8/10

Ausstattung

8,0/10

Zustand der Unterkunft

8,0/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Personal & Service
Personal war beim Checkin sehr unfreundlich. Zimmer war völlig verstaubt.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023
Antwort von Team pentaInverness am 11. Sept. 2023
Dear Traveller,Thank you for reviewing our hotel and I'm sorry to hear your stay wasn't up to our Penta Experience. We strive to provide our guests with the very best customer service and whilst we are by no means perfect, we do work hard to improve and respond to any feedback, good or bad. I will be sure to pass your comments to our team and I do hope you will accept our apologies for the issues you encountered.Sincerely,Christopher Angus & Team penta-Inverness

10/10 – Hervorragend

Robert

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023
Antwort von Team pentaInverness am 6. Sept. 2023
Dear Robert,We are so pleased to hear you enjoyed your stay with us and very much appreciate you taking the time to review our hotel. We are very proud of our hard working team and we continue to look for new ways to improve our service for our guests. We do look forward to welcoming you back to our hotel in the near future. See you again soon!#pentaforlifeChristopher Angus & Team penta-Inverness

10/10 – Hervorragend

Julian

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Super Lage! Sehr nettes Personal. Gerne wieder!
Antwort von Team pentaInverness am 6. Jan. 2023
Dear JulianWe very much appreciate you taking the time to review our hotel and giving us a 5 star. We are very proud of our hard working team and we continue to look for new ways to improve our service for our guests. Please let us now of any future requests and we will be delighted to cater for all your needs.Keep safe & see you soon!#pentalovesyouChristopher Angus & Team penta-Inverness

6/10 – Okay

Thomas

Mit der Familie gereist
Unterkunft ganz ok. Preislich jedoch total überzogen für die Hotelkategorie ( 3* ) und Lage. Von expedia beworbener "VIP Bonus" wurde nicht angeboten.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2022

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Worst hotel ever
Worst hotel we ever stayed in. Tv, hairdryer not working, shower flooding whole bathroom, dirty towels & bedclothing. Small room, hearing everyone from any other room.
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2022
Antwort von Wimpie Blatt am 11. Juni 2022
Dear Valued Guest Thank you for reviewing our hotel and I'm sorry to hear your stay was not an enjoyable one. We strive to provide our guests with the very best customer service and whilst we are by no means perfect we do work hard to improve and respond to any feedback, good or bad. I will be sure to pass your comments to our housekeeping team. We have always received great feedback on our rooms, beds & décor Again, my sincerest apologies that on this occasion we did not satisfy your expectations and should you find yourself in need of accommodation, please do let me know as I would like to provide you a second journey to see what we normally do the best. Wimpie Blatt & Team penta-Inverness

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Nur 33 % des Personal war Freundlich / motiviert Die Douche war nicht sauber und es lagen fremde Haare in Bett. Jeden Morgen um 4 Uhr knallten die Türen. Es gab kein Parkplatz in Hotelnähe, nur Parkhaus in der Stadt ( Kostenpflichtig ) Nur am Tag 1 gab es eine kleine Flasche Wasser im Zimmer. Wifi ist nur Kostenlos bis 2 Mb. ......
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2020
Antwort von Team Penta am 19. Feb. 2020
Vielen Dank für Ihre Bewertung. Bis bald!

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2019
Antwort von Team penta am 22. Okt. 2019
Thank you for giving us the perfect rating!

10/10 – Hervorragend

Stefan

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Penta eine Klasse für sich.
Parken zum ausladen direkt vor dem Hotel möglich. Danach kann Ihr Fahrzeug für 7 Euro 24 Stunden in einer Parkgarage abgestellt werden. Fußweg von der garage bis zum Hotel ca. 2 Minuten. Zimmer sauber. Klasse Atmosphere. Frühstück lecker.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2019
Antwort von Team penta am 15. Okt. 2019
Thank you!

10/10 – Hervorragend

Stefan

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Perfekt von A bis Z
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2019
Antwort von Team penta am 15. Okt. 2019
Thank you!

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Sehr zentral gelegen. Schöne(r) Bar/Restaurant/Empfangsbereich. Keine Klimananlage, daher Fenster auf -> darunter war aber der Bar Aussenbereich. Kann laut werden. Für das Frühstück finde ich den Preis zu hoch. Muss man ja aber auch nicht machen, gibt genug Möglichkeiten drumherum. Würde da nochmal was buchen.
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2019
Antwort von Team penta am 15. Okt. 2019
Thank you

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2019
Antwort von Team penta am 4. Aug. 2019
Thank you for the perfect rating! See you again soon

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Ausstattung
Check in ging ziemlich schnell. Das Hotel bedarf einige Nachbesserungen, man sieht dass es viel frequentiert wird. Die Lage ist top, das Essen auch, das Personal ein bisschen lahm.. liegt wohl an der Tatsache, dass der Empfang, die Bar, das Restaurant alles in einem ist. Hat aber auch seinen Charme...
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019
Antwort von Team penta am 29. Juli 2019
Lieber Gast, Wir bedanken uns, dass Sie sich die Zeit genommen haben, unser Hotel zu überprüfen und alle Rückmeldungen zu nutzen, um unseren Kundenservice und das Kundenerlebnis kontinuierlich zu verbessern. Wir hoffen, Sie bald wieder in unserem Hotel begrüßen zu können. Mit freundlichen Grüßen,

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Soweit alles ok, nur hatten wir ein Zimmer zum Hof hin. Dort war es sehr laut . Baustelle, Möwen und Sitzecke mit Gästen , die sich fröhlich unterhielten. War etwas nervig
Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2019
Antwort von Team penta am 29. Juli 2019
Lieber Gast, Wir bedanken uns, dass Sie sich die Zeit genommen haben, unser Hotel zu überprüfen und alle Rückmeldungen zu nutzen, um unseren Kundenservice und das Kundenerlebnis kontinuierlich zu verbessern. Wir hoffen, Sie bald wieder in unserem Hotel begrüßen zu können. Mit freundlichen Grüßen,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 6 Nächten im Oktober 2018
Antwort von Team penta am 26. Okt. 2018
Dear Guest, thank you for giving us the perfect rating!

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schöne Einrichtung, guter Komfort und toller Servi
Wir hatten kein Standardzimmer, sondern eine gehobene Mittelklasse. Die Einrichtung war sehr schön und vor allen Dingen der Komfort der Betten ist von uns hervorzuheben! Die Konstruktion des Badezimmers ist durch eine ebenerdige Dusche etwas unglücklich, da leicht die ganze Nasszelle unter Wasser gesetzt werden kann - Das Zimmer wird täglich gereinigt, der Ausblick nach Südwesten war der Wahnsinn! Wir wurden toll beraten und auf jeden unserer Wünsche wurde eingegangen. Eine Bewertung des Frühstücks können wir leider nicht abgeben, da wir das Angebot nicht wahrnahmen.
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2018
Antwort von Team penta am 26. Okt. 2018
115/5000 Lieber Gast, Vielen Dank für Ihre Bewertung. Wir freuen uns, dass Sie einen tollen Besuch im pentahotel Inverness hatten!

8/10 – Gut

Georg

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Gutes Preis/Leistungsverhältnis
Gepflegtes Hotel in guter Lage, Lobby etwas ungewohnt. Hotelpersonal sehr freundlich. Parkieren etwas mühsam, da Parkhaus ca. 5-10 Gehminuten entfernt (ca. £ 8 für eine Nacht). Gutes Frühstück (Buffet); kostet allerdings £ 15 pro Person. Keine Minibar und kein Safe im Hotelzimmer.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2018
Antwort von Team penta am 26. Sept. 2018
Lieber Gast, vielen Dank für Ihre Kommentare, wir freuen uns, dass Sie Ihren Aufenthalt bei uns genossen haben.

8/10 – Gut

Jessi, Hamburg

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Zentral gelegenes Hotel mit allem, was man braucht
Wir haben 7 Nächte in diesem Hotel verbracht. Angesichts vieler schlechter Bewertungen, die wir vorher gelesen hatten, waren wir positiv überrascht. Es wurde täglich gereinigt, die Einrichtung ist schick und funktional und das Doppelbett bequem. Unser Zimmer lag zur Strasse, daher war es speziell am Wochenende etwas lebhaft, was auch mit der Pizzeria gegenüber zusammenhängen könnte. Wenn man also im Sommer reist und man will mit offenem Fenster schlafen, nimmt man besser Oropax mit. Auch war einmal der Bass aus der Bar unten zu spüren, aber das Zimmer war im 1. Stock. Weiter oben sollte das kein Problem sein. Die Dusche war etwas schwach auf der Brust und die Temperatur schwankte etwas, aber damit kann man wohl mal leben. Die Flure sind tatsächlich in recht düsteren Farben gestrichen, aber man wohnt ja nicht da und kann für die paar Tage darüber hinwegsehen. Zum Bus-/Bahnhof sind es nur ein paar Minuten zufuß, die Lage ist echt perfekt, was das angeht. Alles in Allem waren wir total zufrieden und haben uns wohlgefühlt, das Personal war einwandfrei und nett.
Aufenthalt von 7 Nächten im September 2017
Antwort von Z Jakri - General Manager am 11. Okt. 2017
Vielen Dank für Ihre ausführliche Bewertung. Ich freue mich, dass Sie einen schönen Aufenthalt bei uns hatten.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2017
Antwort von Ina am 25. Aug. 2017
Thank you for the high marks!

6/10 – Okay

Jochen, Regensburg, Germany

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Nice hotel in central location
the hotel is ok and the rooms are clean and cosy. The location is quite central, so you don´t need a taxi or a bus to come to the city.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2017
Antwort von Z Jakri - General Manager am 25. Aug. 2017
Dear Guest, the lovely scent we use here is unique to our brand, I hope you liked it! I am pleased you enjoyed our location, it really could not be any more central.

8/10 – Gut

Werner, Switzerland

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nice Hotel in the City and near the Railway
Rooms are very clean and big. I always had a good sleep.
Aufenthalt von 5 Nächten im Juni 2017

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers
Stadtnahes Hotel
Kleines Zimmer und in die Jahre gekommenes Badezimmer mit wenig Komfort. Dazu nicht ruhig. Geräusche aus dem Nachbarzimmer, von der Straße und laute Musik aus dem Nachbargebäude. Der hohe Preis war keinesfalls gerechtfertigt. Das teuerste Hotel auf unserer Reise war vom Zimmer her mit das schlechteste!
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2017

8/10 – Gut

Roger

Gut: Personal & Service
Schönes Bad, nettes Zimmer
Kein direktes Parking. Parkhaus ist aber in der Nähe. Schönes Bad, nettes Zimmer

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Modernes Hotel in zentraler Lage mit Schwächen
Das Hotel ist erst kürzlich renoviert wurden und macht einen guten Gesamteindruck. Die Zimmer sind sehr modern eingerichtet, das Bett war sehr bequem und hinsichtlich der Ausstattung lies es gemessen an der 4-Sterne Wertung keine Wünsche offen. Das Bad ist jedoch trotz der Ende 2016 erfolgten Renovierung schon wieder etwas abgewohnt. Die verglaste Duschkabine weist diverse Verfärbungen auf und lässt Unbehaglichkeit aufkommen. Die Lobby und auch die Bar wirken äußerst gemütlich und laden zum gesellschaftlichen Fußball schauen und Bier trinken ein, jedoch sind die Preise enorm hoch.

6/10 – Okay

swiss, zurich switzerland

A pretentious hotel
Short stay and would not come back Not a nice location All too standard

8/10 – Gut

Monika

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Hotelbar und Reception zugleich
Zentral gelegen, wenige Fuss-Minuten von Bahnhof entfernt. Top als Ausgangslage für Exkursionen ohne Mietwagen. Sehr interessant, dass die Bar auch gleichzeitig als Reception fungiert :-) Schönes sauberes und geräumiges Zimmer mit komfortablem Bett. Kleiner Kritikpunkt: Bad etwas unpraktisch durch fehlende Handtuchhalterung und keine Seifenschale vorhanden.

8/10 – Gut

Gerd, Bottrop

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Zentral gelegenes Stadthotel
Das Hotel liegt "sehr" zentral an einer großen Durchgangsstraße von Inverness und verfügt deshalb über keine eigenen Parkplätze. Geparkt werden muß in einem nahegelegenen Parkhaus (6 £/Nacht). Das Hotel wurde seit meinem letzten Aufenthalt renoviert und hat wohl den Besitzer gewechselt. die Aufmachung ist modern und ansprechend, wenn auch zuweilen etwas schrill, aber nicht unangenehm. Das Personal ist freundlich und das Frühstück gut. Das angemietete Zimmer war recht klein, modern eingerichtet und sauber. Wir hatten immerhin einen deutschen Fernsehsender (ARD). Der Preis für das Zimmer war überzogen hoch.

6/10 – Okay

Michael, München

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Zentral gelegen
war nur für eine Nacht dort. Ideal wenn man etwas in Geweite sucht. Im Zentrum. Designerbar

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Zentral gelegenes Stadthotel mit gutem Service
Die Lage des Hotels ist spitze. Die Zimmer zum Innenhof leider etwas laut. Die Bar im Hotel ist sehr gut bestückt und das Personal ist sehr freundlich. Moderne Zimmer und sehr gutes Frühstück.

6/10 – Okay

Michael, Wesseling

Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
3 Sterne hätte auch gereicht
Das hotel hat eine gute Lage mitten in Inverness, nur wenige gehminuten bis zum Stadtzentrum, Shopping Center und Inverness Castle. Zum Loch Ness Exhibition Centre sind es ca 20 Fahrminuten. Also von daher alles prima. Parkmöglichkeiten sind allerdings gar nicht vorhanden. Wir haben dann im Parkhaus des Einkaufszentrums geparkt für 10£ pro Tag. Das Doppelzimmer mit zwei Betten war sehr spartanisch eingerichtet. Erinnerte etwas an ein Bürozimmer mit Betten. Das Badezimmer war mehr als einfach. Billige Armaturen und ein ganz primitives Waschbecken wo man nicht mal die Seife (übrigens nur eine pro Zimmer für den gesamten Aufenthalt) ablegen konnte. Platz war da, aber keine Seifenschale oder Mulde. Zwei Plastikbecher rundeten die Badezimmer Ausstattung ab. Die Dusche erfüllte ihren Zweck. Nicht mehr, nicht weniger. Insgesamt aber eines der schlechtesten Badezimmer die ich je in einem 4 Sterne Hotel hatte. Das war Jugendgästehaus Niveau. Im Zimmer hatte man zwar auf einem 42 Zoll TV kostenlosen Zugriff auf hunderte von video on demand Filmen aber zum Fernseh gucken fahre ich ja nicht nach Inverness. Frühstück hatten wir nicht mitgebucht haben das dann aber doch jeden morgen für 11£ im Hotel bezahlt. Das war auch ok. Da gab es nichts zu meckern. Insgesamt sicher kein schlechtes Hotel, aber drei Sterne hätten es auch getan.

10/10 – Hervorragend

Daniel

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Gute Wahl ohne das gewisse Etwas
das Hotel ist neu und gleicht einen free rider Komzept das gut umgesetzt wurde. das Personal mûsste sich bezüglich Freundlichkeit schulen lassen

10/10 – Hervorragend

Cheryl

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
great bar
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2024
Antwort von Team pentaInverness am 15. Mai 2024
Dear Cheryl,Thank you for such a positive review.We're glad you enjoyed spending some time in our bar.It would be a pleasure to welcome you back. Best wishes,Team pentaInverness

10/10 – Hervorragend

K.D.

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Check in at the bar!
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024
Antwort von Team pentaInverness am 7. Mai 2024
Dear Guest, Thanks for your review about our hotel.We are pleased that you enjoyed your stay and appreciated the high standards which we strive to uphold.We try our best to ensure that each of our guests feels welcomed and at home during their stay with us and truly regret to hear that the level of service did not meet your expectations. Please rest assured that your remarks have been duly noted and will be reviewed with our team.We are hoping to welcome you back in the future. All the best.Team pentaInverness

6/10 – Okay

Kristy

Mit dem Partner gereist
Gut: Personal & Service
The hotel was nice inside and the staff was very helpful, however they have a bar open 24hrs and we were on the first floor and could not sleep. They were people drinking until 3:00 in morning laughing and talking really loud. Bed was really hard and the pillow s were terrible woke up with neck pain. I don’t think it is worth it for the price.
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024
Antwort von Team pentaInverness am 26. Apr. 2024
Dear Kristy, We would like to thank you for this review about your recent experience in our hotel.We are delighted to hear that you found our staff to be very helpful. Our team is dedicated to providing exceptional service, and it's reassuring to know that this was evident during your stay.We regret to hear that your experience with noise on the first floor and the comfort of the bed did not meet your expectations. We understand the importance of a good night's sleep and we are always looking for ways to ensure our guests have a restful experience. As for the concerns regarding the bar noise, our team is available to assist with any disturbances and can offer rooms on higher floors which tend to be quieter. We also make every effort to maintain the condition of our facilities and amenities to ensure a pleasant stay for all guests.We take note of your comments on the perceived value of your stay. Providing a quality experience at a fair price is something we constantly strive for, and we regret that we did not fully meet your expectations in this regard. Should you choose to stay with us again, we would be pleased to assist you in finding a room that better suits your preferences for comfort and quietness.Team pentaInverness

8/10 – Gut

Ross

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
this hotel was very convenient as it was minutes away from both train and bus station. staff were excellent and the breakfast options met everyone's dietary requirements
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024
Antwort von Team pentaInverness am 15. Apr. 2024
Dear Ross,Thank you for this great review.We are delighted that you found our location, close to public transport, ideal and appreciate your kind comments about our team who work hard to ensure that we deliver the best service and always meet your expectations.Furthermore, it’s great to know we were able to tempt your taste buds with the wide selection on offer on our breakfast buffet.We look forward to welcoming you back in the future.Kind regards,Team pentaInverness

10/10 – Hervorragend

tricia

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Quiet a different experience, interesting decor, very nice breakfast options, only downside was a noisy lift awaiting servicing
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024
Antwort von Team pentaInverness am 8. Apr. 2024
Dear Tricia,Thank you for taking the time to leave a review of your recent stay.We're thrilled to hear that our unique decor and the variety of breakfast options added to the enjoyment of your stay. Your kind words regarding our room cleanliness, overall hotel condition, and the attentive service provided by our team are greatly appreciated.We regret to hear about the inconvenience caused by the lift noise. Please rest assured that maintenance is a continual process for us, aimed at ensuring all our facilities run smoothly.It's also wonderful to know that you found the room amenities to your satisfaction, contributing to a comfortable and enjoyable visit.We hope to see you again in the future. Kind regards,Team pentaInverness

8/10 – Gut

Martin, Nepean

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
A nice hotel in a nice location.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von Team pentaInverness am 2. Apr. 2024
Dear Martin,Thank you for sharing your kind review.We are delighted you found our location ideal for your needs and appreciated the high standards we strive to uphold.It would be a pleasure to welcome you back on a future occasion. Best wishes,Team pentaInverness

8/10 – Gut

Nathan, Woodbury

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2024
Antwort von Team pentaInverness am 29. März 2024
Dear Nathan,Thank you for your positive review.It is rewarding to know that you had such a pleasant experience with us. Thank you for appreciating our team's quality service; this will encourage us to continue with our efforts to deliver an excellent experience to all our guests.We look forward to welcoming you for another pleasant stay. Best wishes,Team pentaInverness

10/10 – Hervorragend

Alisha

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Could not fault this hotel! Great value for money. Amazing staff. 12pm check out!! Spacious rooms and very clean. 5 minute walk to train station and walkable to bars/restaurants etc. The shower was my favourite.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von Team pentaInverness am 29. März 2024
Dear Alisha,Thank you for this positive review.We're thrilled to hear that you found our hotel to offer great value and that the spaciousness and cleanliness of our rooms contributed to a comfortable stay. Our team takes pride in delivering exceptional service, so knowing that you found our staff to be amazing is truly rewarding. It's also wonderful to learn that the 12 pm check-out time added to the convenience of your stay.Your appreciation of the hotel's proximity to the train station and local amenities, along with your enjoyment of our well-designed showers, truly highlights the thoughtful details we strive to offer for a memorable experience at Pentahotel Inverness.We look forward to the pleasure of welcoming you back. Many thanks again,Team pentaInverness

10/10 – Hervorragend

Lee

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The Pentahotel Inverness is centrally located and surrounded by eateries, pubs, stores and historical landmarks. It is very convenient even if you only have a day or two to spend in Inverness. Both the bus and train station are located very close to the hotel.
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2024
Antwort von Team pentaInverness am 18. März 2024
Dear Lee,Thank you very much for this kind review.We are delighted to know that you had a pleasant stay and thank you for your appreciation of our convenient location.We take pride in catering to our guests’ needs the best way we can and appreciate your kind words.We look forward to seeing you again in the future.Best wishes,Team pentaInverness

10/10 – Hervorragend

Zeb

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Close to bus and train station and easy walking/centralized to Inverness.
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024
Antwort von Team pentaInverness am 5. März 2024
Dear Zeb,We thank you for this positive feedback.We're delighted to hear that our central location made your travels around Inverness convenient. It's wonderful that the cleanliness of our rooms met your expectations, and we're glad you were pleased with the condition of our hotel and the service provided by our team. Our aim is to create a welcoming and comfortable environment for all our guests, and your recognition of our room amenities underscores our commitment to that goal.We look forward to seeing you again on another occasion.Best wishes,Team pentaInverness

4/10 – Schlecht

Robert

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Was stranged in lift for 45 minutes that broke down no applogy given free pint ruined my night out staff didnt have sufficent training lost keys to open doors health and safety issues
Antwort von Team pentaInverness am 4. März 2024
Dear Robert,Thank you for taking the time to share your feedback.We're delighted to hear that you found our rooms immaculately clean and that the overall condition of our hotel met your expectations. It's also reassuring to know that the room amenities provided a comfortable and convenient stay. We are, however, concerned about the issues you encountered with the lift and the service you received thereafter. Please rest assured that we take all feedback seriously and are looking into the matter to ensure that our guests have a seamless and enjoyable experience. While we always strive to deliver top-notch service, it seems we fell short in this instance, and for that, we apologize.We hope that you will return in the future for a more enjoyable stay. Kindest regards,Team pentaInverness

8/10 – Gut

janet

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Accomodation suited our needs as in good location for theatre and dining. Good price. Clean and comfortable.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Team pentaInverness am 19. Feb. 2024
Dear Janet,Thank you for taking the time to review your stay.We're delighted to hear that our central location perfectly complemented your plans for theatre and dining, and that you found our accommodation to be of good value. Our team takes great pride in maintaining cleanliness and comfort, so it's wonderful to know that these aspects contributed positively to your stay.We noticed some areas of your feedback that weren't as positive, though specifics weren't mentioned. We’re always keen to improve and would welcome any further details that could help us enhance our guest experience.We all look forward to welcoming you back in the future.Kind regards,Team pentaInverness

6/10 – Okay

Aaron

Geschäftlich gereist
Aufenthalt von 4 Nächten im Februar 2024
Antwort von Team pentaInverness am 19. Feb. 2024
Dear Aaron,We thank you for sharing your experience with us.We regret that your time with us did not meet all your expectations and would be interested in knowing what we could have improved.We hope that we may be able to see you on a future occasion. My best regards,Team pentaInverness

10/10 – Hervorragend

Laura

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
We're pretty local and were using Penta as a base for a night out in town as the train connections late are rubbish. The hotel was super stylish, with a large bar in the middle, pool tables, and comfortably seating areas. Staff were very helpful and we had a very large room with an enormous bathroom. For the rate we paid (£60 for the night between us) it was an absolute bargain!
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023
Antwort von Team pentaInverness am 29. Jan. 2024
Dear Laura,Thank you for your review.We're thrilled to hear that you enjoyed the stylish ambiance of our hotel, complete with a large bar, pool tables, and comfortable seating areas. It's wonderful to know that our team's efforts to provide helpful service made a positive impact on your stay. Additionally, we're delighted that you found your room spacious and the bathroom size to your liking, making for a great value at the rate you received. Should you decide to stay with us again, our central location and proximity to the train and bus stations offer convenient travel options for exploring Inverness.We hope to welcome you back in the future.Kind regards,Team pentaInverness

10/10 – Hervorragend

Robin

Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024
Antwort von Team pentaInverness am 29. Jan. 2024
Dear Robin,Thank you for your kind review of your recent stay at our hotel.We appreciate that you chose to stay with us and are glad to know your experience was enjoyable.We hope to see you again soon for another enjoyable experience.Best wishes,Team pentaInverness

8/10 – Gut

Andy

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024
Antwort von Team pentaInverness am 29. Jan. 2024
Dear Andy,Thank you for this kind review.We appreciate that you chose to stay with us and are glad to know your experience was enjoyable.We hope to welcome you back in the future.Best wishes,Team pentaInverness

10/10 – Hervorragend

andrew

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The bed was one of the most comfortable i have ever slept in a hotel.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024
Antwort von Team pentaInverness am 19. Jan. 2024
Dear Andrew,Thank you for taking the time to share your feedback.We're absolutely thrilled to hear that the bed provided you with an exceptional night's sleep, as we strive to offer a restful haven for our guests. It's also wonderful to know that you found our hotel to be in excellent condition, and that our services met your expectations. Your positive remarks on the room amenities are particularly appreciated, highlighting our commitment to comfort and convenience.We look forward to seeing you again.Best regards,Team pentaInverness

10/10 – Hervorragend

Annie

Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024
Antwort von Team pentaInverness am 7. Jan. 2024
Dear Annie,Thank you for sharing your opinion of your stay with us.We appreciate that you chose to stay with us and are glad to know your experience was enjoyable.We look forward to welcoming you back on a future occasion. Best wishes,Team pentaInverness

6/10 – Okay

Dr. Hassan

Mit der Familie gereist
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Team pentaInverness am 2. Jan. 2024
Dear Hassan, Thank you for taking the time to review your stay.We regret that your time with us did not meet all your expectations and would be interested in knowing what we could have improved.We look forward to welcoming you back. Best regards,Team pentaInverness

2/10 – Ungenügend

Jagger

Do not stay here. They stole my money and cancelled my booking and were happy to do it! My partner and I got caught in a storm and there was no possible way to make our acomodation as all rail, highways, and flights were stopped. After informing the hotel that we would be heavily delayed, they informed us the booking could not be cancelled. So we told them we would arrive as soon as possible (They were paid in full). When we arrived we found out that they canceled our room, took full payment, refused a refund under any circumstances, and also never offered any kind of an apology. And sold our room to other guests. They never notified us that they cancelled the room and we still have no documentation that they did so, meaning we can’t even use our travel insurance for a refund. After reviewing the hotels terms and conditions. storms and flooding are grounds for a refund but they said that it’s not their problem and the manager Charlie angus was laughing that he doesn’t have to give us a refund because of a string of technicalities. He told us that the storm that caused a national emergency in Scotland was only a yellow level event and not a red level event so the terms of penta hotels don’t apply, he also told us that because we booked through Expedia his terms don’t apply, even tho Expedia also refused a refund because of penta hotels terms. Expedia should not offer these hotels on its service, they stole our money and were happy to do it.
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Team pentaInverness am 2. Jan. 2024
Dear Guest,Thank you for taking the time to provide us with your review.As discussed, the cancellation terms of your booking did not allow any changes. You had advised that you would be arriving late, but not that you needed a change of arrival date. As such, this booking ran as a no show.As explained on the phone, we offer a number of flexible rates that carry a much higher degree of flexibility in terms of cancellation.We hope to see you again in the future. Kind regards,Team pentaInverness