Innenpool, Außenpool (je nach Saison geöffnet), Sonnenschirme

Bewertungen von Michlifen Resort & Golf

5 out of 5
Michlifen Resort & Golf
Avenue Hassan II-BP N 18, Ifrane

Bewertungen

9,2

Wunderbar

101 von insgesamt 143 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
29 von insgesamt 143 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
7 von insgesamt 143 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
1 von insgesamt 143 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
5 von insgesamt 143 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9,6/10

Sauberkeit

9,0/10

Personal & Service

9,2/10

Ausstattung

9,6/10

Zustand der Unterkunft

9,6/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

10/10 – Hervorragend

Ferdinand

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2024

10/10 – Hervorragend

Youssef

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Una experiencia única. Todo un lujo. Repetiría sin dudarlo.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2024

10/10 – Hervorragend

Khalifa, Manama

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 5 Nächten im Februar 2024

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Marvelous hotel in a beautiful small city
It was amazing 2 relaxing nights.
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024

10/10 – Hervorragend

Emad

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Very relaxing place
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024

10/10 – Hervorragend

Merouane

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
This is more than just a hotel, this is a superbe alpine style resort with heart stunning decor and construction, it is the epitome of perfection, I would highly recommend you make a stop here and make it part of your Moroccan journey. it’s more than a stay, it’s an experience that will touch your senses and you’ll remember forever. The staff is the cream of the crop and attend to your every need before you even ask, the sauna is world class, the indoor heated pool is simply a joy. The rooms have a distinct home feel with a balcony overlooking a serene natural environment with birds flying overhead.
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2023

10/10 – Hervorragend

IMAD

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2023

8/10 – Gut

Imane

Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2023

10/10 – Hervorragend

Youssef

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hospitalité marocaine dans un chalet suisse
Séjour inoubliable Hôtel magnifique sur un site exceptionnel Le service est au top très professionnel à tout les niveaux Kids club pour les enfants avec énormément d’activité quotidienne Spa, salle de sport , golf activité Gros bémol piscine extérieur non chauffé Et petit déjeuné pas assez varié
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023

8/10 – Gut

Youssef

Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023

10/10 – Hervorragend

Dean

Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023

10/10 – Hervorragend

NATHALIE

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 16 Nächten im August 2023

10/10 – Hervorragend

Karim

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Ausstattung
Hôtel Royal avec un service royal. Rien a redire tout était parfait
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2023

2/10 – Ungenügend

Yasmen

Mit dem Partner gereist, Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Horrible experience will never come here again. We had our wedding and came here straight after. We checked in at 1am with a large group of our friends. We all booked deluxe garden rooms. As the couple we checked in first and we asked for an upgrade. We wanted to PAY for this upgrade but they explained that they were completely booked. As in the hotel was full. We had 7 rooms booked all under the same amount and type but under different names. As it was a late night and we explained that we were the couple. They explained they were going to give us surprise they decorated the room with 4 red balloons and white flower petals. We were initially very happy and enjoyed the room. It’s a gorgeous hotel. The next day while we were enjoying our day with our friends. They showed us their garden deluxe rooms. They actually had been upgraded without asking into deluxe suites that have full living rooms 2 bathroom and a soaking tub. Two of our friends received these rooms. I was so upset because they checked in not even 10 min after us, they did not ask and they booked the same room type as us. Why would the staff lie and intentionally ruin our wedding night: we even compared hotel receipts we payed 300 dirhams more for a shittier room and 4 red balloons. I have never been more offended as a bride staying in a 5 star hotel. The lack of care to give two upgrades to our group and not us even when we asked. They knew we just had our freaking wedding and we’re choosing them.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2023

10/10 – Hervorragend

soumaya

Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2023

10/10 – Hervorragend

Ayou

Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023

8/10 – Gut

Rob

Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2023

10/10 – Hervorragend

DANIEL

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Lieu d'exeption
Etablissement et site remarquable Soiree musicale au bar tres agreable Qualité de la cuisine au restaurant au top Chambre et literie de haute qualité A voir absolument si vous passez par Ifrane
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2023
Antwort von Directeur Général am 23. Mai 2023
Cher Monsieur Daniel,Nous vous remercions d’avoir choisi le Michlifen Resort & Golf et sommes ravis d’avoir pu contribuer à rendre votre séjour inoubliable . Cordiales salutations.

10/10 – Hervorragend

Angus

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Extremely high standard of accommodation, food, service and facilities.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2023
Antwort von Hotel management. am 23. Mai 2023
Dear Mister Angus,We would like to thank you for your glowing comments following your recent stay at Michlifen Resort & Golf. It is a great pleasure for us to learn that you enjoyed our accomodation, food and service.We hope to have the pleasure of welcoming you again soon. Sincerely ;

2/10 – Ungenügend

Hassan

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Bad management
I booked garden view room and they gave me the worse room that having hotel entrance while my selected kig bed size was double beds fit next to each other making mid line between the two beds uncomfortable to sleep at all. When i asked them to change my room thay informed me that the hotel is fully booked. But when i check their web site there were many rooms available!!! Finally they told me that i got very cheap price online and if i want to change to better garden view room i should pay additional 1500 dirham!!! Totally unprofessional.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2023
Antwort von Michlifen resort & golf am 23. Mai 2023
Dear Mister hassan,Thank you for taking the time to write a review of your recent stay at the Michlifen Resort & Golf.We apologize for the unpleasant experience you have shared with our hotel. We understand your frustration and we hope this incident does not change your view and opinion on our hotel services. We hope that you will present us the opportunity to better serve you in the near future . Sincerely, Hotel management.

8/10 – Gut

Omar

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great hotel
A very nice retreat from the hustle of fes. Spent a couple of days here with my partner. The hotel is fantastic, decor, amenities and the front desk was very helpful.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2023
Antwort von Hotel management. am 23. Mai 2023
Dear Mister Omar,We would like to thank you for your glowing comments following your recent stay at Michlifen Resort & Golf. It is a great pleasure for us to learn that you enjoyed our hotel, decor, amenities as well as our staff.We hope to have the pleasure of welcoming you again soon. Sincerely ;

10/10 – Hervorragend

M Tisir Otah

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
The best hotel in Morocco & deserve 15 Stars
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2023

10/10 – Hervorragend

Nabil

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2023

8/10 – Gut

AMMAR AHMED

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great place… some hiccup when handling our luggage during checking out
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2023

10/10 – Hervorragend

Nadia

Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2023

10/10 – Hervorragend

shaikhah

Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2023

10/10 – Hervorragend

Moncef

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Très bien
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2022

10/10 – Hervorragend

Ahmed

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Bien

10/10 – Hervorragend

Hicham

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
We loved the garden and the farm area, the resort is splendid. One small disadvantage is the fact that it's isolated from the city center. Must drive about 10 to 15 minutes if you need anything the hotel doesn't have. Small price to pay in exchange of the tranquility. Highly recommend it. Will go back
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2022
Antwort von Hotel management. am 10. Sept. 2022
Dear Hicham,We thank you for choosing the Michlifen Resort & Golf and are delighted to have been able to contribute to making your stay unforgettable and promise to be even better on your next return. Sincerely.

8/10 – Gut

Egil

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nice service as always, but the food was bad!
The rooms, service, SPA etc. were excellent. But first evening we did eat at the international restaurant. One year back, when I last visited the hotel, this was a very good restaurant. The food was really bad! There were 7 people eating different courses, and nobody was happy with the meal My Gazpacho Fish Filets, the fish was hours away from turning really bad and I did need to ask for and put lemon, salt and pepper on it to be able to eat it. My meat main course was also tasteless. Until the hotel changes the chef, it is better to eat outside of the hotel.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2022
Antwort von Directeur Général am 16. Aug. 2022
Dear Egil, Thank you very much for taking the time to write a review of your recent stay at the Michlifen Resort & Golf. We apologize for the unpleasant experience you lived in our hotel. We understand your frustration and we will be taking into consideration your complaint and look for ways to improve our service. Still, I am very appreciative that you brought these experiences to our attention. I will follow up with my team; and please be assured that the service you received does not reflect the levels of excellence on which we have built our reputation. Your satisfaction is important to us, and we regret we could not meet your requirements. I hope that you will present us the opportunity to better serve you in the near future . Sincerely.

6/10 – Okay

mohamed

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Pas assez de caractère pour raconter la suite
Nous séjournons dans cet hôtel avec ma famille régulièrement, mes 2 frères ainsi que moi même. Nous avions jusqu’à maintenant une appréciation excellente sur cet hôtel, il suffit de regarder nos évaluations précédentes mais je dois avouer que notre dernière expérience a été très décevante pour un hôtel qui s’affiche comme un 5 étoiles. Dès l’accueil, nous avons été refroidis… après avoir réglé les formalités de check-in, on nous propose un welcome drink, au moment d’être servi mon épouse reçoit 2 verres sur elle, la serveuse était très gênée. Nous l’avons calmée en lui disant que ce n’était pas grave mais ensuite la situation a été épique… du jamais vu et pourtant nous avons l’habitude de voyager partout dans le monde… 2 personnes de l’accueil se sont précipitées pour demander à la serveuse de partir et pour nous demander de nous lever car notre chambre était prête. Je précise que nous étions 2 adultes et 2 enfants, qui s’apprêtaient à se rafraîchir par cette chaleur… nous attendions une attention particulière par rapport à ce qui s’était passé mais rien ne s’est passé… merci le service !!! Le second point négatif est que nous sommes allés à la piscine, la personne se chargeant de distribuer les serviettes nous croise sans rien nous proposer, c’est alors que je l’interpelle en lui demandant 4 serviettes… après 20min d’attente ma femme s’est rendu à la réception pour se plaindre et c’est après 10min de plus qu’il est revenu nous jeter les 4 serviettes sur les transats…
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2022

8/10 – Gut

Essa

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
I am surprised i forget my machin shaver.after few days i called hotel ask them about what i forget, they told me we will check and let you know, nobody answer me until now,any way they can’t use it because i have the charger.front disk or who answered me they don’t care about customers.
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2022

10/10 – Hervorragend

ABDULLAH

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2021

10/10 – Hervorragend

Rim

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Superbe
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2021

10/10 – Hervorragend

Mohamed

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Fabuleux
Séjour fabuleux plein de détente dans un environnement de source naturelle doté d’un confort luxueux . Le personnel de l’hôtel Et du SPA sont des professionnels et sont vraiment à l’écoute. Je tiens à les remercier pour leur dévouement.
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2021

8/10 – Gut

Karim

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Super
Séjour vraiment super au prés de l’hotel, le personnel est vraiment discret et trés professionel, la suite plus que parfaite, la seul chose pour ma part de negatif est le fait que les piscine ne soit pas chauffer en vrai et la picine interieur est fermé
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2021

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Topissime
Absolutely perfect
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2021

10/10 – Hervorragend

El mehdi

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021

10/10 – Hervorragend

mohamed

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Michlifen au top dans l’atlas
Séjour avec mon fils. Accueil au top comme d’habitude même si le verre a notre arrivée ne nous a pas été proposé. Dommage un petit rafraîchissement faisait toujours un bel effet surtout quand on arrive dans un palace... seul point à revoir côté accueil
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2021

10/10 – Hervorragend

zakaria

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2021

10/10 – Hervorragend

SANGWON

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
최고의 호텔
모두 다 만족스럽습니다.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2021

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
This is by far the best hotel in the world
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2021

10/10 – Hervorragend

Sung Hwan

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
It was very nice hotel!
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2021

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 6 Nächten im Dezember 2020

10/10 – Hervorragend

Gustavo

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Le bonheur
Hôtel magnifique j y séjourne au moins une fois par an et c est toujours un énorme plaisir.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2020

10/10 – Hervorragend

Florence

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2020

10/10 – Hervorragend

Egil

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
One of the best hotels in Morocco!
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2020

10/10 – Hervorragend

Walid

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2020

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Not worth it
The hotel and grounds are tastefully decorated, clean, and well kept. Our room, however was entirely too small - particularly given the furniture and decor, it was made to feel even smaller. The bathroom was very cramped as well. Someone over 6 feet tall would not be able to comfortably take a shower. Restaurants are overpriced and choice of food is narrow and not acceptable for a 5-star hotel. Vegetarians beware. Staff are friendly and try to be helpful. We had subpar restaurant service one night of our stay but I’d like to think that was an exception. We opted for room service for the 2nd night of our stay in light of that experience and that was much better. Breakfast is ample and staff helpful, however. Pool area is nice, as is the spa although the latter is absurdly overpriced. Not much to do at the hotel, otherwise. We killed time in the omnisport complex, which we often had to ourselves for yoga, a workout, and a bit of basketball. Staff do seem to take feedback quite seriously - surveys are available after every service- so I’m hopeful that they take guest comments to heart and try to improve where possible.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2020