Terrasse/Patio

Bewertungen von Hôtel Résidence La Falaise

4 out of 5
Hôtel Résidence La Falaise
503, boulevard de la Liberté, Douala

Bewertungen

9,0

Wunderbar

32 von insgesamt 52 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
15 von insgesamt 52 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
2 von insgesamt 52 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
2 von insgesamt 52 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
1 von insgesamt 52 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,6/10

Sauberkeit

9,0/10

Personal & Service

9,0/10

Ausstattung

8,6/10

Zustand der Unterkunft

8,6/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
keinen Kommentar,
Sehr schlechter Service, der Abholdienst vom Flughafen hat nich funktioniert, nur nach nochmaligem Anrufen. Des Weiteren haben Sie mein Zimmer vergeben so dass ich in ein anderes Hotel gebracht wurde.
Antwort von Das Reservierungsteam am 3. Juni 2016
Sehr geehrter Herr / Frau, ich danke Ihnen für Ihren Feed-back, Wir entschuldigen uns für die unbequem, Wir werden sicherstellen, dass dies nicht wieder passieren Wir hoffen, Sie bald wieder begrüßen zu dürfen. Mit freundlichen Grüßen, Das Reservierungsteam

8/10 – Gut

Stephane

Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft

8/10 – Gut

Olivia

Gut: Personal & Service
I would have rated it better but for the occasional roaches and power issues at arrival. The staff were very helpful with ensuring my experience was not mares
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023

8/10 – Gut

Alexander

Aufenthalt von 7 Nächten im August 2023

10/10 – Hervorragend

Tatang

10/10 – Hervorragend

OMER

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Cet hébergement correspond au standing européen propreté, service au top, personnel souriant et prêt à servir, la variété des repas top et appétissant, c'est la 2ème fois que nous séjournons dans cet hôtel, nous y reviendrons
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2022

10/10 – Hervorragend

Kelvin

Geschäftlich gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great place to stay in Akwa. Going back again.
It was an awesome experience
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2021
Antwort von The Management. am 13. Apr. 2022
Dear Mr KELVIN, what a delight to notice we have been able to generate such a Waouh experience! Our leitmotiv remains towards you: Excellence once, Excellence all time! Looking forward welcoming you again soon!

10/10 – Hervorragend

Thomas

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Excellent établissement, rien à redire.
Habitué de cet établissement pour y séjourner minimum 2 fois par an, nous y sommes toujours très bien accueilli, sans mauvaise surprise. Propreté irréprochable, service excellent mais seulement parfois un peu long, très vite oublié grâce à l'excellente qualité du restaurant, très gros point fort de cet établissement. Idéalement situé au cœur Douala, je recommende cet hôtel.
Gambas grillées servies au restaurant lors de la superbe Soirée Cameroun
Capitaine grillé servie en chambre (portion très copieuse)
Club-sandwich maison et avocat crevettes servie en chambre
Avocat crevettes servie en chambre
Aufenthalt von 5 Nächten im April 2022
Antwort von La Direction am 11. Apr. 2022
Très cher Monsieur Thomas, Quel bonheur d'avoir pu générer cet effet 'WAOUH' de votre expérience chez Vous! Notre leitmotiv demeure: 'Excellence une fois, Excellente toutes les fois!'. Au plaisir de vous accueillir à la prochaine occasion Monsieur Thomas,

10/10 – Hervorragend

Clovis

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very clean and comfortable environment
Aufenthalt von 5 Nächten im Dezember 2021
Antwort von La Direction am 14. Jan. 2022
Très Monsieur Clovis, Nous avons été très honorés de satisfaire vos attentes. En espérant vous retrouver très bientôt, recevez Monsieur, nos voeux de bonheur pour la nouvelle année.

10/10 – Hervorragend

Deric

Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2021
Antwort von L'équipe de l'hôtel résidence La Falaise am 18. Dez. 2021
Merci pour ce commentaire Deric; nous sommes très heureux de savoir que nous avons été à la hauteur de vos attentes. A vous revoir très bientôt ! 😊

8/10 – Gut

Frédéric

Geschäftlich gereist
Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Accueil chaleureux
Excellent accueil, chaleureux, sincère et personnalisé ; chambre Supérieure rénovée très fonctionnelle et confortable ; une adresse à découvrir à Akwa
Aufenthalt von 7 Nächten im Oktober 2021
Antwort von La Direction am 15. Okt. 2021
Très cher Monsieur FREDERIC, Nous sommes ravis d'avoir été à la hauteur de vos attentes. Votre satisfaction est notre leitmotiv. Nous sommes enthousiastes à l'idée de renouveler une telle expérience. Au plaisir de vous accueillir de nouveau,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021
Antwort von La Direction am 7. Aug. 2021
Très cher hôte, Nous sommes honorés d'avoir été à la hauteur de vos attentes. Votre satisfaction demeure notre raison d'être. Au plaisir de renouveler l'expérience.

10/10 – Hervorragend

Barnabe

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021
Antwort von The Management. am 6. Aug. 2021
Dear Mr Barnabe, We are delighted to have been able to meet your expections. It was a real honour to host you. We are looking forward to reniew the experience.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
very nice
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2021
Antwort von The Management. am 4. Aug. 2021
Dear Guest, We are honored to receive such a pleasant mark from you! To offer you the best exprience is our core value. Looking forward to welcoming you again soon,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
I liked the hygiene. Property was well kept. Staff was friendly. Free Wifi was a plus.
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2021
Antwort von The Management. am 4. Mai 2021
Dear Guest, Thanks for choosing us. We are delighted to notice your expections were met. As you so well stated, High standard of Hygiene, Friendliness and free Wifi are reasons why our guests come back. Looking forward to many more great experiences with you!

8/10 – Gut

Arnaud

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2021
Antwort von La Direction am 4. Mai 2021
Très cher Arnaud, Votre appréciation de notre qualité de service nous honore. Au plaisir de vous accueillir de nouveau,

10/10 – Hervorragend

Jerry Chad

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Lobby was air conditioned, room was nice, staff was extremely helpful and friendly. I would stay her again.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2020
Antwort von The Marketing Manager am 16. Feb. 2021
The management of the hotel and staff are grateful for your stay and kind review. We're looking forward to welcoming you again.

8/10 – Gut

Eric

Geschäftlich gereist
Gut: Personal & Service
Correct
Personnel sympathique et serviable mais hôtel un peu vieillissant et décoration et confort à améliorer
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2020

8/10 – Gut

ANTONIO

Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Mi estancia en el hotel la Falaise
El hotel como inmueble es excelente. los servicios de recepción, el transporte del aeropuerto al hotel y la recepción en el mismo son impecables. La comida es buena en el restaurante. Deben exigir mas el horario de la limpieza en las habitaciones. De todas formas mi estancia ha sido agradable.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2020
Antwort von Reservation service am 4. März 2020
Thank you for your message, it was an honor to welcome you to the hotel, looking forward to welcoming you for future reservations Regards

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
At check in I was told my expedia reservation had been cancelled. Not true at all. I had to check in with a pre-autorization as new guest. But once the issue got solved, the concierge and all personnel was very polite and caring, calling me by my name. On my departure day (late evening) I was given a room to take a shower (free of charge). The hotel is a standard African aged, well preserved good hotel. But polite service and excuses make the difference !
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2020
Antwort von Vanessa am 6. Feb. 2020
Dear client, we are delighted you enjoyed your stay at our hotel which is henceforth your home. we are striving to give you the best of service and we hope next time everything will be perfect. Thank you for your confidence and your comment. we are looking forward to welcome you soonest. Best regards

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2020
Antwort von Reservation service am 2. März 2020
Thank you Regards

10/10 – Hervorragend

Thomas

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Mycket trevlig personal och God mat, fantastisk service och hjälp med allt för vårt bröllop.
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2020
Antwort von Reservation service am 2. März 2020
Thank you Regards

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2019

8/10 – Gut

Wilfried

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Very good hotel with great customer service. Good location in the city
Aufenthalt von 11 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Reservation service am 20. Nov. 2019
Thank You for your feedback.

8/10 – Gut

Wilgon Berthold

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Good stay
Good stay even though the area was noisy.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019
Antwort von The Marketing Service am 16. Sept. 2019
Thank you Mr Wilgon for choosing our hotel during your last stay in Douala. We look forward to welcome you once more. Regards!

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019

10/10 – Hervorragend

Yannick, Paris

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Tout, tres propre, décoré avec goût, bonne literie et surtout excellente attention porté au client. Je reviendrai tres certainement dans cet hôtel.
Aufenthalt von 6 Nächten im Juli 2019

10/10 – Hervorragend

Emmanuel

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Easy check in, friendly and helpful staff. On the pricier side but the service and comfort is well represented in the price
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2019
Antwort von Room Division am 11. Juni 2019
Dear Guest, This is awesome, we thank you very much for the time you took to write about this.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Awesome
Was awesome and would stay again
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2019
Antwort von Room Division am 11. Juni 2019
Dear Guest, We are glad that you stayed with us. We hope to welcome you soon. Regards,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 2 Nächten im April 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 5 Nächten im April 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Clean, well maintained, friendly bi-lingual staff. Easy shuttle on request.
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2019

10/10 – Hervorragend

SAMIR

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2019

6/10 – Okay

Soraya

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
As Douala has no good hotel this is so far the best choice in Douala. The breakfast was quite limited. The airco worked well. The bed quality was ok.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2019
Antwort von Room Division Management am 5. Apr. 2019
Dear Soraya, We thank you very much for your feedback and for choosing to stay with us. We hope you enjoyed and will recommend us. At hotel Residence La Falaise, Feel at Home. Regards,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Un hotel ou on aime se retrouver. Un personnel toijours aussi aimable et a l ecoute. Un vrai service. Un buffet de petit dejeuné froid chaud avec de grande varietes. Un hotel en evolution cinstante.
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2019
Antwort von Room Division am 3. März 2019
Cher client, Nous vous remercions de nous avoir fait confiance et d'avoir séjourné avec nous. Au nom de l'ensemble de l’équipe, nous vous souhaitons un bon retour chez vous. Cordialement,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2019
Antwort von Room Division am 1. Apr. 2019
Thank you for choosing us

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2019
Antwort von Room Division am 1. Apr. 2019
We Thank you for choosing us

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
C'est un bel hôtel. Seulement pendant la nuit il y quelques bruits dans la rue.
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2019
Antwort von Room division am 22. Jan. 2019
Dear Guest, Thank you for you support and for staying with us. For your next trip we will make sure if you request to get you a quiet room (wourri river side) Feel at home at Hotel residence La falaise

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
the staffs were very kind and welcoming. the hotel lobby was well decorated with beautiful oinaments.
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2018
Antwort von Room Division am 15. Jan. 2019
Dear Guest, We thank you for your feedback and we are glad that you enjoyed staying with us. Always feel at Home, at Hotel Residence La Falaise

10/10 – Hervorragend

Juste

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Très bel accueil et séjour magnifique dans cet hôtel.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2018
Antwort von Room Division Manager am 5. Jan. 2019
Chère client, Tout le plaisir a été le notre. Nous vous souhaitons une très belle année 2019. Surtout n'oubliez pas de revenir nous voir. Cordialement,

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
don't look at the pictures. the room of photos maybe are not there but in another hotel. Lastly but not least, pay attention on the staff people starting from the reception because they will try since you step in to cheat you money with extras, fee unregular and even when you pay after they will apply you again, and when you don't have the proof of payment they will charge again and again and again...
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2018
Antwort von Room Division am 3. Dez. 2018
Dear Guest, We are very sorry that you did not enjoyed your stay with us, and that we had a bad experience. About the misunderstanding regarding city tax (government tax) we tend to sort it out directly by writing to Expedia. On behalf of the entire team, we sincerely apologize and will fix this. Thanks you for your feedback. Regards,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers
Aucune piscine à l’hôtel contrairement à l’annonce. Il faut prendre une navette pour aller avoir accès à une piscine.
Aufenthalt von 14 Nächten im Oktober 2018
Antwort von Manager am 30. Okt. 2018
Thank you for choosing us. They are two hotels La Falais ein Douala: Bonanjo and in Akwa (a third opening in few months). The Swimming pool is not in Akwa, so for your convinience we put the shuttle at your disposal to take you there. We hope that you are enjoyed your stay with us. Regards,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
El servicio es bueno; la chica de servicio al cliente: Emaunuella es espectacular. La instalación necesitar un poco de mantenimiento. En general, es un buen hotel y volveré a aloja allí seguramente.
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2018
Antwort von Room Division Manager am 26. Okt. 2018
Thank you very much for choosing us and for your feedback. will make sure to let know Emmanuelle and the rest of the team that you enjoyed your stay. We hope having you back soon. Best Regards,

10/10 – Hervorragend

EFRAIM

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Good Service
The hotel staff are happy to help any request. The room in large and comfortable
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2018
Antwort von Room Division Manager am 23. Okt. 2018
We Thank you for choosing us Mr. EFRAIM, we hope you enjoyed staying with us, as we enjoyed having you as our guest. Regards, Feel at home at Hotel Residence La Falaise.

6/10 – Okay

Abdul Wahab

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Servico excellente. Hotel un poco dated
Hotel well located in the centre of DOuala. Staff very friendly but unfortunately the Hotel is very dated and need serious updating
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2018
Antwort von Room division am 11. Okt. 2018
Dear guest, Thank you for your feedback. We take very seriously the comfort of our guests, reason why we do have inhouse updates ongoing like the Fitness zone and some rooms.. We hope you see it next time you visit us.

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
USA
This hotel is not good water pressure is so low it is bad service is also very bad there is nothing good about this hotel
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2018
Antwort von Room Division Manager am 4. Okt. 2018
Dear Guest, We are very concerned about your feedback, and would like to know exactly what happened during your stay kindly email us: julienn@lafalaisebonapriso.com Sorry for the inconvenience caused, and we would like to ensure you that each of our guest its important therefore our team work hard to ensure they enjoy their stay each time they visit. Regards,

8/10 – Gut

Akinobu

Gut: Komfort des Zimmers
アフリカとしては標準的な快適なホテル
アフリカの中では標準レベルの清潔さ。 日本と比べると価格に対しての部屋のレベルは見劣りするかもしれないが、安全で停電もないのは非常に良い。 部屋の中が湿っぽかったが、ベッドルームには個別のエアコンが付いていて除湿もでき快適だった。
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2018
Antwort von Room Division Manager am 8. Aug. 2018
我々は私たちと一緒に滞在していただきありがとうございます。 私たちは、アフリカで最も優れたサービスと比較するために、私たちが常に最良のサービスを提供するために常に努力しています。 私たちはあなたをもう一度私たちと一緒に過ごすことができて嬉しく思います。 ホテルレジデンスラファライゼで、ホームで感じる。

10/10 – Hervorragend

Cabrel, Houston, TX

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Very well impressed!
David is the best bellman I've met so far in my life. Very impressed by this hotel. This is, in my opinion the best hotel by far in douala. I'll make sure, all my friends and family in Houston know about this hotel. My only issue was the Wi-Fi as I couldn't get any on my first night. I had call down to get informations in how to access the Wi-Fi. I'll be better and more satisfacting if the front desk could provide this information during check-in process.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2018
Antwort von Julien Ndabo am 29. Mai 2018
Dear Mr Pene, Thanks to you and Ms your Mother for choosing to stay with us. We also thanks you on behalf of David for this very encoureaging feedback on his behalf. We will carry on doing our best to always satisfy you and make sure you enjoy your stay with us, the issue with the wi-fi will get sort out as we transfered this to the IT for reference. Thanks again and we hope to see more of you and friends choosing us soon. Regards, Room Division Manager

10/10 – Hervorragend

Pascal

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Très bon Hotel tout d'un Grand
Par rapport à mon précédent séjour et du fait du changement de chambre qui cette fois était une vrai grande chambre bien climatisée silencieuse. Pourquoi cette remarque certaine chambre sont comme coupée en 2 avec une porte coulissante pour faire mini suite et du coup mini chambre. Autre amélioration notoire la partie restaurant et la préparation des plats à la carte bravo navette gratuite pour l'aéroport est un plus
Antwort von Julien Ndabo am 6. Mai 2018
Mr Pascal, Nous vous remercions d'avoir pris le temps de communiquer et partager votre expérience avec nous. Les rénovations ainsi que notre programme de fidélité, sont la pour rendre votre séjour toujours plus unique, nous serons plus qu’honorer de vous compter comme client fidèle dès votre prochain séjour. En espérant vous revoir de nouveau. Best regards,