Behandlungsräume für Paare, Türkisches Bad/Hamam, Körperbehandlungen

Bewertungen von Castel Monastero

5 out of 5
Castel Monastero
Monastero D'Ombrone, Castelnuovo Berardenga, SI

Bewertungen

8,8

Hervorragend

74 von insgesamt 124 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
32 von insgesamt 124 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
10 von insgesamt 124 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
6 von insgesamt 124 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
2 von insgesamt 124 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9,4/10

Sauberkeit

8,8/10

Personal & Service

9,0/10

Ausstattung

9,4/10

Zustand der Unterkunft

8,2/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Marc, Hamburg

Mit Haustieren gereist, Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Das Castel liegt auf einem Hügel mit schönem Blick über die Landschaft. Die historischen Gebäude sind einzigartig und sehr gut instand. Das Personal ist sehr freundlich und zuvorkommend - von der Rezeption bis zum Housekeeping! Die Zimmer sind geräumig mit sehr schönen, großen Badezimmern. Das Mobiliar ist in die Jahre gekommen und aus vielen Stilen zusammengesetzt. Die Preise für Getränke sind vollkommen überteuert (16 Euro für ein Glas Wein; 5 Euro für ein (Discount) 0,25 l Wasser). Die eigenen Cocktails sind sehr gelungen und die Lounge im Innenhof ein toller Ort für einen Drink nach dem Dinner!
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2022

6/10 – Okay

Philipp

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2021

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hübsches Hotel mit gemütlichem Flair und sehr guter Küche.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2018

10/10 – Hervorragend

Daniel

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Super Hotel und sehr nettes Personal. Einzig das Spa ist überteuert und alleine der Eintritt kostet 40 Euro extra. Die Preise der Anwendungen sind jenseits. Es gibt ausser Wasser am Abend im Zimmer keinerlei Aufmerksamkeiten wie z.B Fruchtkorb oder ähnliches. Das finde ich für ein Leading Hotel etwas kleinlich.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

10/10 – Hervorragend

Peggy, Frankfurt am Main

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Luxushotel in den Gemäuern einer Klosteranlage in der Nähe von Siena
Top Hotel! Alles noch sehr neu bzw neu renoviert, Luxus-Klasse. Der Poolbereich ist der absolute Hammer. Sehr gutes (und sehr teures) Restaurant. Etwas abseits gelegen.

6/10 – Okay

Kyle

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Personal & Service
The property was nice but the front desk reception staff was a bit rude. Didn’t explain any procedures to us when we arrived such as how to use the room key (not intuitive), when and how breakfast was served. Unable to get continental breakfast figured out for us after two tries (two mornings). No paper menu on the second day so we couldn’t order as we got in pretty late. Then they charged us €50 for room service because we didn’t fill out the form. What?? Spa services were a different story. They were amazing, accommodating, warm, friendly, nice, respectful. Best experience on the property bar far! Lastly, I needed a few articles of clothing to get cleaned/laundered and they said they could take care of that. It appeared that afternoon in a pretty box and the clothes smelled so fresh. However, at checkout I was appalled to find a €315 bill for clothes cleaning. Come on! No way a half load of laundry cost that much to get clean! I take full responsibility for not asking more questions on the front end, but seriously. I’ll never go back or recommend this place for a stay to a friend. Spa services were amazing! Everything else wasn’t.
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2023
Antwort von GM am 28. Okt. 2023
Dear Mrs Kyle, first of all we would like to thank you for taking the time to leave your feedback We do owe an apology if the associate at check in has not been very informative. He/she should have told you that breakfast was served at the restaurant but once there it is pretty intuitive as we have a buffet and the staff is always there to assist with hot drinksAs for the key, it might be little tricky but at the end it is just like a regular one, you insert it and turn it in order to open the door. The 50 euro charge you have on the bill is not for the room service. You had a pasta and a burger in the room on the 24th. Breakfast in the room on the 27th has not been charged as breakfast was includedLaundry: the service might be considered expensive but inside the wardrobe there was the list that you have filled with the number of items and next to each piece there is the cost for dry cleaning, ironing or wash & dryIt is very well described I was instead truly delighted to learn your positive comments about the Spa Services and I am extremely glad that you have enjoyed the atmosphere of the place These are not supposed to be execuses but only wanted to explain you what had happenedWe completely understand how distressfull it might have been Please accept our sincerest apologies for any inconvenience you experienced during your stay as we strive to constantly improve our standards and enhance our guest experience.Graziella ArbaGeneral Manager

8/10 – Gut

Carlos

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2023

6/10 – Okay

Thomas

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Expected more / poor value for money.
Stay was okay but was expecting more out of this resort, felt kind of stuck there with such a lack of activities compared to some other similar places, and the management takes advantage of this with price gauging at every F&B outlet which is short-sighted and not good for the place's reputation.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023
Antwort von Michele VIanello -Room Division Manager Castel Mon am 24. Aug. 2023
Dear Mr ThomasFirst of all we would like to thank you for sharing your feedback about our PropertyWe will definitively take note of all your comments and will use them to improve the standards of Castel Monastero but we also take this opportunity to clarify a few pointsAs for the activities we do arrange tours, excursions, wine tastings and cooking classes If instead you decide to spend your time at the Property, you can relax by the pools or even exercise a tour fitness area or have treatments at the SpaOn request you can do yoga in the early morningI admit that we do not arrange activites by the pools but mainly because we consider our Property a place to relax where you can enjoy the countryside and listen to the sounds of the areaRegarding the prices at the Restaurant, as per the conversation we had on site, they are easily explanied by the quality of what we serve There are more than 1.000 etiquettes of Chianti and we only have the top quality onesWe are very keen on choosing only the best of what the area offersWe hope to have the pleasure to welcome you again in the future and you will testify that we are the perfect place to detoxify from the cityMichele VIanelloRoom Division ManagerCastel Monastero

4/10 – Schlecht

Carlos

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
El lugar se encuentra lejos y apartado de todo no te ofrecen nada de actividades y te están vigilando todo el día los horarios de los restaurantes no son flexibles y no hay nada cerca de la propiedad para salir a comer. Los de recepción te dan un horario de los restaurantes y llegas al restaurant y dicen que está cerrado. La limpieza de las habitaciones deja mucho que desear. La propiedad es muy bonita y podría estar mucho mejor y para el precio que pagas se me hace que no es una experiencia que lo valga
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023

10/10 – Hervorragend

Kurt

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
The property was amazing. The staff was very friendly and super helpful. The location was great. Somewhat off the beaten path but close enough to plenty. On-site restaurants were really good!
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2023

8/10 – Gut

Roberta, ROMA

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Personale estremamente gentile e professionale
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2022

8/10 – Gut

S

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great hotel mediocre service
Great stay, beautiful hotel - only thing which was suboptimal was the service, which was not to the standard of a “leading hotel of the world” - not attentive nor observant had run after things to get done etc - slightly annoying but the rest of the stay was lovely
Aufenthalt von 5 Nächten im Oktober 2022

8/10 – Gut

Carla

Aufenthalt von 1 Nacht im August 2022

6/10 – Okay

Stijn

Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2022

10/10 – Hervorragend

Koby

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 6 Nächten im Mai 2022

10/10 – Hervorragend

Elenita

Aufenthalt von 2 Nächten im April 2022

10/10 – Hervorragend

Guillaume

Aufenthalt von 1 Nacht im November 2021

10/10 – Hervorragend

Charlotte

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Super ophold. Meget serviceminded straf og lækker mad. Dog var der ringe/næsten ingen forbindelse til WiFi, hvilket gjorde det svært at arbejde. Maden var fantastisk og omgivelserne var skønne.
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2021

10/10 – Hervorragend

Jennifer

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Loved our stay!
My husband and I had a wonderful stay at Castel Monastero! The whole staff was delightful - so thoughtful and attentive. We were there for 4 nights, ate breakfast at the hotel every morning, spent time by the gorgeous pool, had amazing massages, and overall just loved the experience! We booked a Prestige Room and it had an amazing view of the Tuscan countryside. The room, bathroom, and closet were a great size for the two of us - plenty of space! I would definitely come back here and sincerely want to thank the hotel staff for making our stay so special!
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2021

10/10 – Hervorragend

Bryan

Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021

10/10 – Hervorragend

Meghan

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
It is an absolutely beautiful hotel hidden away in Tuscany. We wish we had more time to spend there.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Struttura perfetta. Rilassante. Silenziosa. Servizi eccellenti e staff di una cortesia e competenza unica
Aufenthalt von 5 Nächten im Juni 2021

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Aufenthalt von 3 Nächten im Juni 2021

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2021

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Fantastic!
We stayed one night and had an amazing time! The Contrada restaurant was fantastic and the staff was very courteous. Beautiful rooms and the pools were amazing. I would absolutely recommend visiting.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2021

8/10 – Gut

Dennis

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Flot hotel og omgivelser
Flot hotel og lækkert værelse som rummet alt man har brug for. Lækkert poolområde, men manglende god service og stemning ved poolområdet. På værelse var der ikke kaffemaskine eller gratis vand dagligt, som jeg ville forventede for den type hotel og standard. Service var god og dejlig mad. Eneste mulighed er dog en Michelin anerkendt restaurant - så bliver hurtigt meget fint og dyrt alternativ til middag hverdag. Samlet set var vi tilfreds med opholdet og det lå virkelig flot, men manglende lige det sidste touch for at leve 100% op til vores forventninger.
Aufenthalt von 7 Nächten im September 2020

6/10 – Okay

Euan

Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers
Nowhere near 5 star
The remote location was tranquil and much of the surrounding area stunningly beautiful. The hotel was smaller than it appears on the website, particularly the courtyard area, we booked a prestige room expecting something a bit special, what we got was a room poorly laid out and lacking any real charm. Staff were polite and courteous but overall not making your stay special, the room had no outside space and due to being an old Monastery was dark inside, not much can be done about this, but an outside space could have easily been created. We ate twice in the restaurant, normally there are two, but COVID reduced this to one, we understand the reasons, but no one told this before we turned up! The restaurant that served us was poor, the food was bland but at prices you would expect far better. When we ate out the standard was far higher and much better value. It is difficult to know how much of the failings we experienced were down to COVID and how much was just how it was, probably somewhere in the middle. However this is not a 5 star hotel, it has 5 star prices but the overall experience is well below this.
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2020

10/10 – Hervorragend

Henrique

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Toscana com conforto
Excelente hotel com clima da Toscana. Estrutura com muito conforto e excelentes restaurantes!
Aufenthalt von 5 Nächten im Oktober 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 2 Nächten im September 2019

6/10 – Okay

Berend, The Hague, the Netherlands

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very nice hotel with beautiful grounds. Downside is the quality of food; the fine dining restaurant has pretenses but does not deliver at all. The casual dining restaurant is in a beautiful spot and food is a bit better but not what one expects in a luxury Italian hotel.
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
The very well maintained classic property, the surrounding and the service level (especially maî·tre d'hô·tel)
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
This was an amazing property with a staff to match.
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2019

10/10 – Hervorragend

Craig, Melbourne

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The resort is a best in class Tuscany elite hotel. Great restaurants and exceptional staff. A very relaxing quality option for Tuscany luxury accommodation
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Loved the place and people and food and wine. Spent a lovely afternoon by the beautiful pool. Wish we could stay longer.
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2019

10/10 – Hervorragend

Cass

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great place to relax and unwind. I highly recommend renting a car because after 2 days theres not much to do other than relax by the pool, and use the spa. The 2 onsite restaurants were excellent and service as well.
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 4 Nächten im August 2019

10/10 – Hervorragend

Nadine

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019

10/10 – Hervorragend

Max, USA

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Beautiful hotel with the friendliest staff. An unforgettable Tuscan experience.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Établissement magnifique, on dirait un petit hameau qui s’organise autour de la cour et du bâtiment principal avec plusieurs maisons en pierres, du coup on n’est pas les uns sur les autres.
Aufenthalt von 5 Nächten im Juli 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
This hotel is in the middle of beautiful Tuscan area. Very peaceful with no traffic or tourist congestion.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Tucked away in a little quiet place in the heart of Chianti Classico country this property offers absolute service and style, plus a high degree of attention to detail.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent à retourner, tout est t’elle que les photos et plus encore Serge Blanchette
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019

4/10 – Schlecht

Nadine

Verbesserungswürdig: Personal & Service
Not what I would expect from leading hotels of the world. Hotel is tired, staff not happy, very slow service, poor breakfast and would not stay again.
Aufenthalt von 5 Nächten im Juli 2019

10/10 – Hervorragend

Robert

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Perfect Tuscany Retrear
I can’t say enough about this fantastic hotel, it’s wonderful staff, it’s impeccable service, and it’s unbelievable food. I would recommend this to anybody going to visit Tuscany !
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im Juni 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
4 very nice nights
Very nice facilities, room and breakfast. Service was decent if not exceptional. Reception staff were helpful with advice. Nothing really within walking distance but some nice restaurants a short drive away and a good location for day trips to Siena, Arezzo, Montalcino etc
Aufenthalt von 4 Nächten im Juni 2019

8/10 – Gut

Martha

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nice pools & good spa treatments . Particularly attentive and friendly service by waiters in restaurants.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juni 2019

8/10 – Gut

Anastasia

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2019