Außenpool

Bewertungen von Sonesta Hotel, Tower & Casino - Cairo

5 out of 5
Sonesta Hotel, Tower & Casino - Cairo
3 El Tayaran Street, Nasr City, Cairo

Bewertungen

7,6

Gut

166 von insgesamt 481 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
146 von insgesamt 481 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
97 von insgesamt 481 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
35 von insgesamt 481 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
37 von insgesamt 481 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,0/10

Sauberkeit

7,8/10

Personal & Service

7,2/10

Ausstattung

7,4/10

Zustand der Unterkunft

7,2/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Karin

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 11 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Caroline Selim am 24. Okt. 2019
Dear Mr. Karim, We greatly value your feedback and look forward to welcoming you again at Sonesta Hotel, Tower & Casino. Sincerely yours, Caroline Selim General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Das Personal war sehr freundlich und hilfsbereit -- der Service war sehr gut
Aufenthalt von 5 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Caroline Selim am 24. Okt. 2019
On behalf of our entire staff here, we would like to thank you for your stay and we hope to see you again soon. Sincerely yours, Caroline Selim General Manager

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Ein in die Jahre gekommenes Hotel, auch das Frühstück ist seinen Preis nicht wert
Aufenthalt von 9 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Caroline Selim am 5. Nov. 2019
Thank you very much for your comments. You are very important to us. We appreciate your feedback. Sincerely, Caroline Selim General Manager

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Leider ist das Sonesta ein in die Jahre gekommenes Hotel.
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Caroline Selim am 5. Nov. 2019
Thank you very much for your comments. You are very important to us. We appreciate your feedback. Sincerely, Caroline Selim General Manager

8/10 – Gut

Frank

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Durchaus zu empfehlen (gut)
Der Aufenthalt im Sonesta Hotel hat mir persönlich gut gefallen. Der Service ist ok. Das Frühstück ist sehr ordentlich. Ich hatte bereits einen zweiten Besuch im Dez. 2018. (17. - 21. 12. 2018). Hierfür gilt die gleiche Bewertung.
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2018

4/10 – Schlecht

Christoph

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Übernachten Sie besser woanders
Service ist unterirdisch. Hotel war mal schön aber ist heruntergekommen. Vieles funktioniert nicht. Es gibt weitaus bessere Hotels in Kairo für diesen Preis
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2018
Antwort von Caroline Selim am 9. Sept. 2018
Thank you very much for your comments. You are very important to us. We appreciate your feedback. Please tell me personally when you plan to return. I am happy to assist. With best wishes, Sincerely, Caroline Selim General Manager

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

8/10 – Gut

Dieter

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Stopped in Sonesta for 4 nights during a business trip. I felt very comfortable, nice restaurants (Libanese with Life music, Italian, Sushi and International) and bars. WLAN is working pretty good. But only one plug availabe. To charge mobile phones I needed to replace the plug from one of the lamps.So don't forget to have a multi-plug in the suitcase for charging more than 1 electronic device.
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2018
Antwort von Erik Huyer am 16. Apr. 2018
Dear Mr. Dieter, Thank you very much for your comments. You are very important to us. We appreciate your feedback. Please tell me personally when you plan to return. I am happy to assist. With best wishes, Sincerely, Erik Huyer General Manager

6/10 – Okay

klausi, frankfurt

solides wohnen im Sonesta Kairo
wochenendaufenthalt im Sonesta hotel war im großen und ganzen akzeptabel. zimmer wurden täglich gereinigt, das Personal war freundlich.
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2017

6/10 – Okay

San, H

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
friendly, classy but maintenance needed
The surrounding is quiet and safe, very helpful and friendly staff, very comfortable mattress, but water and electricity supply weren't stable (ran out suddenly twice at night)
Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2017

2/10 – Ungenügend

Gina, Zürich

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schlechtestes Hotel allerzeiten
Schlechter Zustand, schlechtes Frühstück, falsche Rate unfähiges,ûnfreundliches Personal sogar der Mitarbeiter vom Touristikverband in Kairo sagte uns dass das Hotel niemlas 5 Sterne hat. Wir sind aus der Hotelbranche und kennen uns aus!

8/10 – Gut

Mahmoud / elsebeht

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Breis leistung stämmt
Ich war nur ein nacht, und ich wollte nehr vom kairo Flughafen,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
recommendable but breakfast expensive
Everything Was ok. The localisation is good. Recommendable as it is but breakfast expensive.

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Gut: Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Komfort des Zimmers
schlechter und unfreundlicher service
unfreundliches personal, langsame bzw gar keine reaktion auf beschwerden bzw nicht funktionierendes wie internet, warmes wasser, beleuchtung.

10/10 – Hervorragend

Sandra, Frankfurt, Deutschland

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Sonesta Cairo /Airport
Hotel musste selber erkundet werden war aber sehr gut. Reichhaltiges Frühstück und verschiedene Restaurants (Mittagstisch und Abendessen) Karte von der Umgebung nicht sehr hilfreich. Limosinenservice vor Ort pünktlich und englisch Sprachig. Taxis (weiß mit Taxameter) günstiger. Fahrt in die City ca 20-30Min je nach Verkehr.

4/10 – Schlecht

Wala

Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024
Antwort von Sonesta Hotel Team am 20. Mai 2024
Dear Guest , Thank you for taking the time to rating us with your recent experience at Sonesta Hotel, Can we please contact us through our Email “Guestrelations@sonestacairo.com” for more details about your experience with us.Kind Regards, Sonesta Hotel Team

10/10 – Hervorragend

Abdulhamid

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Fem stjärnigt i Kairos hjärta! Välj detta hotell
Väldigt fint hotell, du får en lyx känsla av servicen du får. Jätte rymliga rum som var rena. Sängen var skön. Hotellets läge är perfekt då du är nära centrum men på ett lugnt område där du kan sova utan att störas av ljud från utsida. Stort tack till Mr Sherif för allt han gjorde för att göra mina vistelse perfekt
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024
Antwort von Ahmed am 23. Feb. 2024
Dear Guest,Greetings from Sonesta Hotel, Tower & Casino.On behalf of our entire staff here, we would like to thank you for your stay and for sharing your pleasant experience hoping that we will have the opportunity once again to serve you in the very near future.Sincerely Yours,Ahmed SobhyAssistant Front office Manager

10/10 – Hervorragend

Lester

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Free shuttle service to (and from?) the airport.
Very professional service. Especially the fact that we arrived at 11:00 pm the night before a 7:00 am international flight. There was a 3:00 am wakeup call and the shuttle was waiting at 4:00 am. The fact that the airport shuttle was included for free as part of the room was a positive surprise. Note: Free airport shuttle service wasn't something we even knew about and should be more prominently advertised.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Ahmed am 23. Feb. 2024
Dear Guest,Greetings from Sonesta Hotel, Tower & Casino.On behalf of our entire staff here, we would like to thank you for your stay and for sharing your pleasant experience hoping that we will have the opportunity once again to serve you in the very near future.Sincerely Yours,Ahmed SobhyAssistant Front office Manager

8/10 – Gut

Wala

Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024

8/10 – Gut

Husam

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

Shadi

Geschäftlich gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Wonderful place to stay at
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Ahmed am 3. Apr. 2024
Dear Mr. Shadi,It gives me a great pleasure to know that you had an incredible time with us, The team and I look forward to have the pleasure of welcoming you back soon.Sincerely,Ahmed SobhyAssistant Front office Manager

10/10 – Hervorragend

Ryan

Aufenthalt von 4 Nächten im Februar 2024

6/10 – Okay

Bernardi

Geschäftlich gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Please renovate
Bought 4 night stay. Got placed in the old side of the othel. Smelly and rotting room from the 90s. Here and there signs of jobs done on toilet, walls but terribly put together. The entire floor was pervaded by by very strong smell of paint. Terrible. Claimed to the reception I 've been upgraded to the new tower. I' m thankful for the however I feel not honest selling the old tower's room charging normal prices. Imagine if someone accepts and doesn't claim... Italian restaurant is not good. Not tried the others, not inviting. Will not return. The newer tower is nice for Egyptian standards, but I feel prices are too expensive to buy these rooms.
Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2024
Antwort von Ahmed am 6. Feb. 2024
Dear Guest,Thank you for your stay and we apologize for the concerns you have about your experience which we would love to share during your stay so that it could be rectified immediately and will use it to fine tune our operations in the hope that upon your next visit, we can exceed your expectations.Warm Regards,Ahmed NafadFront office Manager

10/10 – Hervorragend

Marwa

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Be gentle with wake up calls
I asked for a wake up call for my room for the shuttle service and was yelled at a few times for being late. I was called with 10 min to spare. I woke up frazzled and ran downstairs only to find that it was just us on the bus. No sure why I needed to be rushed in that way. Otherwise service for checkin was nice and the room was clean and refreshing.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024
Antwort von Ahmed am 6. Feb. 2024
Dear Guest,It gives me immense pleasure to know that you had an incredible time with us.It was a pleasure to host you. The team and I look forward to having the pleasure of welcoming you back soon.Sincerely,Ahmed NafadFront office Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024

8/10 – Gut

Ishtiaq

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

Ester

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Ottima logistica ed organizzazione
Ottima struttura ben posizionata per raggiungere sia il centro sia L aeroporto.Consigliabile
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023
Antwort von Ahmed am 10. Jan. 2024
Dear Guest,Greetings from Sonesta Hotel, Tower & Casino.On behalf of our entire staff here, we would like to thank you for your stay and for sharing your pleasant experience hoping that we will have the opportunity once again to serve you in the very near future.Sincerely Yours,Ahmed NafadFront office Manager

6/10 – Okay

Ashish

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024

8/10 – Gut

Magued

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft

4/10 – Schlecht

Dishuang

Mit der Familie gereist
Bad service
Very old hotel with limited service, not worth as a 5 star hotel
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2023
Antwort von Ahmed am 21. Nov. 2023
Dear Guest,Thank you for your stay and we apologize for the concerns you have about your experience which we would love to share during your stay so that it could be rectified immediately and will use it to fine tune our operations in the hope that upon your next visit, we can exceed your expectations.Warm Regards,Ahmed NafadFront office Manager

4/10 – Schlecht

Yonas-Yilikal

Aufenthalt von 7 Nächten im November 2023

10/10 – Hervorragend

yasmin, Clermont

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Beautiful property. Staff in lobby totally ignored us. Watched us struggle to lift suitcases down stairs, watched us pull suitcases outside then one employee approached us to load luggages into taxi. We declined his help and told him that they ignored us while we struggled, why pay attention to us now? For a tip?
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2023
Antwort von a am 10. Nov. 2023
Dear Mrs. Yasmin,Thank you for your stay and we apologize for the concerns you have about your experience which we would love to share during your stay so that it could be rectified immediately and will use it to fine tune our operations in the hope that upon your next visit, we can exceed your expectations.Warm Regards,Ahmed NafadFront office Manager

8/10 – Gut

Masami

Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023

2/10 – Ungenügend

Essam

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Very Dirty rooms very bad food just a very bad
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Ahmed am 13. Okt. 2023
Dear Mr. Essam,Thank you for your stay and we apologize for the concerns you have about your experience which we would love to share during your stay so that it could be rectified immediately and will use it to fine tune our operations in the hope that upon your next visit, we can exceed your expectations.Warm Regards,Ahmed NafadFront office Manager

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Personal & Service
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023

10/10 – Hervorragend

Brenda

Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023

10/10 – Hervorragend

Hussein Sayed

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
The hotel was ok but the food was super bad Not recommended to any one
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2023
Antwort von Ahmed am 6. Sept. 2023
-Dear Mr. Hussein,Thank you for your stay and we apologize for the concerns you have about your experience which we would love to share during your stay so that it could be rectified immediately and will use it to fine tune our operations in the hope that upon your next visit, we can exceed your expectations.Warm Regards,Ahmed NafadFront office Manager

8/10 – Gut

Rania

Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023

8/10 – Gut

Mohamed

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Not bad
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2023
Antwort von Ahmed am 5. Sept. 2023
Dear Mr. Guest,It gives me immense pleasure to know that you had an incredible time with us.It was a pleasure to host you. The team and I look forward to having the pleasure of welcoming you back soon.Sincerely,Ahmed NafadFront office Manager

10/10 – Hervorragend

Nadr

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The staff was very friendly and helpful. Cleaning occurred regularly. Restaurant selection was excellent. Security was excellent. Access to pool was excellent. The rooms were a bit dated and air con could have been slightly stronger. But beds were comfortable. Wifi signal not very strong. Overall this was well worth the money and I would definitely stay there again.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2023
Antwort von Ahmed am 1. Sept. 2023
Dear Mr. Nader,Thank you for your stay and we apologize for the concerns you have about your experience which we would love to share during your stay so that it could be rectified immediately and will use it to fine tune our operations in the hope that upon your next visit, we can exceed your expectations.Warm Regards,Ahmed NafadFront office Manager

8/10 – Gut

Parivash

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2023

4/10 – Schlecht

Jessica

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit dem Partner gereist, Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Staff is very rude, expect attitudes. No where to get food later in evening (was refused even just a cup of water for a 7 year old). Very snarky attitudes. Don't get a massage- avoid the spa. Husband and I had a very hard time getting an appointment ('we have availability at noon.... Actually 1... Oops sorry there's a "problem with the room come back at 5pm" ---literally for about 4 separate attempts). Spa staff was nasty, audible gasps and sighs, yelling at each other in Arabic. It was apparent they didn't want to do services. Manager there was nice but his staff are horrendous. Worst massage I've ever had, very unprofessional. No blanket to cover myself, the masseuse left me alone several times with no explanation. She also gave me a head massage (I paid extra) and I had severe head pain through the following day as she had ripped out a great deal of hair while knotting my hair during the attempted "massage". Horrible. Warned the group I was with to not book their services.
Aufenthalt von 8 Nächten im Juli 2023
Antwort von Ahmed am 1. Sept. 2023
Dear Mrs. Jessica,Thank you for your stay and we apologize for the concerns you have about your experience which we would love to share during your stay so that it could be rectified immediately and will use it to fine tune our operations in the hope that upon your next visit, we can exceed your expectations.Warm Regards,Ahmed NafadFront office Manager

6/10 – Okay

Asil

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
It was nice
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023
Antwort von Ahmed am 1. Sept. 2023
-Dear Mr. Asil,Greetings from Sonesta Hotel, Tower & Casino.On behalf of our entire staff here, we would like to thank you for your stay and for sharing your pleasant experience hoping that we will have the opportunity once again to serve you in the very near future.Sincerely Yours,Ahmed NafadFront office Manager

10/10 – Hervorragend

Ishaq

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023

6/10 – Okay

Adel

Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2023

2/10 – Ungenügend

Muzamal

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
No customer service only want money . They just want money worst experience
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2023
Antwort von Ahmed am 1. Sept. 2023
Dear Guest,Thank you for your stay and we apologize for the concerns you have about your experience which we would love to share during your stay so that it could be rectified immediately and will use it to fine tune our operations in the hope that upon your next visit, we can exceed your expectations.Warm Regards,Ahmed NafadFront office Manager

6/10 – Okay

Adel

The hotel under the 5 star standards,
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023
Antwort von Ahmed am 1. Sept. 2023
Dear Mr. Adel,Thank you for your stay and we apologize for the concerns you have about your experience which we would love to share during your stay so that it could be rectified immediately and will use it to fine tune our operations in the hope that upon your next visit, we can exceed your expectations.Warm Regards,Ahmed NafadFront office Manager

8/10 – Gut

Eman

Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 7 Nächten im Juni 2023

10/10 – Hervorragend

Manal

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Very good hotel
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2023

10/10 – Hervorragend

Ayoub

Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2023