4 Innenpools, Liegestühle, Rettungsschwimmer vor Ort

Bewertungen von Danubius Hotel Helia

4 out of 5
Danubius Hotel Helia
Karpat u. 62-64, Budapest

Bewertungen

8,6

Hervorragend

445 von insgesamt 1004 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
405 von insgesamt 1004 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
99 von insgesamt 1004 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
34 von insgesamt 1004 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
21 von insgesamt 1004 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,6/10

Sauberkeit

8,6/10

Personal & Service

8,6/10

Ausstattung

8,4/10

Zustand der Unterkunft

8,4/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

10/10 – Hervorragend

Mario

Mit Haustieren gereist, Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Super Hotel...ich komme bestimmt wieder
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von Boglárka M. am 22. März 2024
Dear Mario!Thank you for your review. We are thrilled to hear you had such a positive experience with us.Whether it's for business or leisure, we hope to welcome you back soon. Your recommendation is valuable and means a lot to us.Best regards,Boglárka M.Danubius Hotel Helia

8/10 – Gut

Bernadett, Roßhaupten

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Már másodjára jártunk itt,szívesen visszamegyek máskor is😊sajnos éppen renováltak,de persze valamikor azt is kell 😀
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024
Antwort von Rita am 29. Jan. 2024
Kedves Bernadett,Köszönjük értékelését! Örömmel halljuk, hogy ilyen pozitív tapasztalatokat szerzett szállodánkban tett látogatása során.Várjuk vissza legközelebb is!Üdvözlettel,H.RitaDanubius Hotel Helia

6/10 – Okay

Thomas

Gut: Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 11 Nächten im Januar 2024

4/10 – Schlecht

Maria

Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Sehr enttäuscht von 4 Sterne
Das Hotel hat eine Riesige Baustelle mitten drinnen ab 7 uhr wird geklopft und gehammert, wir wurden vorher nicht informiert. Da kann mann sich nicht erholen, Due Dusche in Bad komplett hinüber, das Wasser spritzt in jeder Richtung, und duschvorhang....wie in der 80 er...und das Wellnessbereich eine Katastrophe Aber das Höhepunkt Die Sauna und Dampfbad ist getrennt Männer und Frauen, so etwas hatte ich noch nie, warum sollte ich bitte hierher gehen mit mein Partner???? Und sie gehen in der sauna mit Badeanzug, das sollte auf der portal genau beschreiben das Hotel ... Wellness bereich komplett Renovierungsbedürftig bedürftig, alles hinüber... Personal in Groß und ganz freundlich, aber wenn mann etwas sagt die abtworten nur sie können nichts dafür. Day beste war wie uns beschwert haben wegen Baustelle an Rezeption.: das steht hier sagte sie...auf einen A5 kleine zettel auf zwei sprachen du kannst sie garnicht lesen nur mit lupe...das in ganzen haus Renovierung stadt finden... Also Nein Dankeschön Wir waren sehr enttäuscht und unsere Freunde waren alle ersten mal in Budapest Sorry Nächte mal zahle ich sicher nicht in Vorhinein. Familie aus Linz
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024
Antwort von Viktoria N. am 10. Jan. 2024
Dear Maria,Thank you very much for sharing your opinion with us.We sincerely regret to read that you were not satisfied with our services because the renovation work.The information about renovation works is available on our online platforms, we are sorry that you only encountered this information upon arrival.Your helpful comments regarding our wellness department are highly appreciated as by reading each of these reviews we can recognize areas in need of improvement and take the appropriate actions to improve.We are always looking for the possibilities of how to modernize and renovate our hotel. In the past years Danubius Hotels has renovated rooms and public spaces in several hotels. We are confident that in the future our hotel will be enriched with renovated wellness department as well. We hope that despite the mentioned difficulties, we will have the opportunity to welcome you again as one of our guests in the future.Best regards,Viktoria N.Danubius Hotel

8/10 – Gut

Claudia

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit
Keine Reinigung des Zimmers. Nur Handtücher getauscht.
Aufenthalt von 5 Nächten im September 2023
Antwort von Orsolya K. am 19. Sept. 2023
Dear Claudia,Thank you very much for your feedback as well as details of what has happened to you during your stay.Please let us apologize here for the fact that we were not able to meet your expectations regarding cleaning. Even though we provide daily cleaning service in our hotel, we are always thankful to our guests if they highlight any shortcomings they experience. We are truly sorry if you still found cleaning to be incomplete.We hope that you will give us another chance at another time, so we can show you the true hospitality that we usually stand for.Best regards,Orsolya K. Danubius Hotel Helia

10/10 – Hervorragend

Kitti Bianka

Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023

6/10 – Okay

Jahanzeb

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Very old fashioned hotel with old furniture, curtains etc. Rooms are very small but relatively clean. The weelness area is good. Parking costs 12 Euros in not so busy area.
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2023
Antwort von Júlia P. am 11. Sept. 2023
Dear Jahanzeb,Thank you very much for choosing to stay at our hotel and taking the time to share your feedback. We are glad that you were satisfied with our wellness department. On the other hand we are sad to read that the booked Standard room did not meet your expectation. Our goal is to create a modern and neat environment in our guestrooms, thus we have already renovated more than 50 rooms this year to provide an enhanced guest experience.Regarding the parking our guests can use the hotel's own parking lot for an additional fee, this information is available on all platforms even before making the reservation, we are sorry if it did not come across while making your booking.We truly hope that you will provide us with another chance to welcome you back soon in one of our recently renovated Premium rooms with brand new furniture and design.Best regards,Júlia P.Danubius Hotel Helia

8/10 – Gut

Hans-J

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Tolle Lage für Städtetrip
Sehr schönes Hotel, wunderbarer Spa-Bereich, excellentes Frühstück. Lediglich, dass ich zum Duschen in eine Badewanne steigen muss und nur einen Duschvorhang habe, finde ich nicht zeitgemäß.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2023
Antwort von Hotel Management am 2. Aug. 2023
Dear Guest,We appreciate that you rated Danubius Hotel Helia and gave us feedback about your stay! We are thankful that you chose our hotel for your stay in Budapest. Thank you so much for highlighting our spa, wellness-facilities. Although, we apologize for the inconvenience with the bath. We appreciate your suggestion, because we always want to improve. Overall, we hope you had a pleasant time, and we hope that we can be your host again in the near future! Best wishes,Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

andreas

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Gern wieder
Prima Hotel, tolles Frühstück, genug Parkfläche-mit Bus Nr 15 ist man für knapp n Euro schnell in der Innenstadt, auch die metro ist nur 12 min Fussweg entfernt.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2023
Antwort von Hotel Management am 19. Juli 2023
Dear Guest,Firstly, we’d like to thank you for choosing to stay at Danubius Hotel Helia.Your kind words mean the world to us. We were happy to see that you were satisfied with everything and we hope you had a great time.We can’t wait to host you again in the future.Kind regards,Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

8/10 – Gut

H

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
The Hotel is not the newest one but it's clean and good to stay for some few days to visit Budapest. The breakfast is ok and provides enough possibilities to eat every day different. The rooms are ok and clean.
Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2023
Antwort von Hotel Management am 19. Juli 2023
Dear Guest,Thank you very much for the kind words regarding Danubius Hotel Helia.On behalf of the whole team I’d like to thank you for this glowing feedback, it feels amazing that our hard work is appreciated.We hope we can host you again in the future as well!Kind regards,Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

georg

Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2023
Antwort von Hotel Management am 5. März 2023
Dear Guest,Thank you for being our guest and choosing our Danubius Hotel Helia. I am very glad to see that you enjoyed your time with, according to your rating.We are very much looking forward to welcoming you here again.Best regards,Mányi-Szabó ErzsébetFront Office Manager

8/10 – Gut

Alexander

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Das Personal ist super freundlich. Meine Matratze war zu weich und wurde schnell getauscht. Das Frühstück fand ich dieses mal nicht so gut wie beim letzten. Fazit: Ich komme wieder :)
Antwort von Hotel Management am 18. Jan. 2023
Dear Guest,Thank you for being our guest and choosing Danubius Hotel Helia. I am very glad that you enjoyed your time with us overall. Special thanks for mentioning our helpful and attentive staff and also for giving us your feedback.We are very much looking forward to welcoming you here again, we hope you will come back as soon as possible.Best regards,Mányi-Szabó ErzsébetFront Office Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2022
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 28. Juli 2022
Dear Guest, Your wonderful review makes us beyond delighted. Thank you for rewarding our efforts with such great scores. We are glad that you liked our great hotel. We are grateful for your visit. We hope we will have the opportunity to host you again soon! Kind regards, Erzsébet Mányi-Szabó, Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

Dimitri

Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im Juni 2022

10/10 – Hervorragend

Hamidullah

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service
Zufrieden
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2022
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 14. Juni 2022
Dear Guest, We would like to express our thankfulness to you for taking the time and the effort to write a feedback about our Hotel Helia. It is nice that you described our hotel as perfect. We hope that you will come back in the future and you will have a wonderful time here! Best regards, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

Gergely

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Sehr schöne Zimmer. Einfach Top
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2022
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 13. Juni 2022
Dear Guest, We would like to say thank you for rating our hotel. We are really happy that you choose us for your stay. Thank you for mentioning how large and comfortable rooms we have. We hope you were satisfied with everything. We really appreciate that you took your time to give us a feedback about your stay, and huge thank you for giving us such a nice review! It was our pleasure to have you here! We hope to see you again in the near future! Best wishes, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

8/10 – Gut

Borislav Velikov

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Danke
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2022
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 26. Mai 2022
Dear Guest, I would like to thank you for choosing Danubius Hotel Helia and for sharing your valued opinion with us. It felt particularly nice that you chose us for your stay in Budapest. Thank you again for sharing this lovely review with us. I hope you will return in the future! Best wishes, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

Gleb

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2022
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 19. Apr. 2022
Dear Guest, Thank you for rating our beloved hotel and writing us such lovely feedback about your stay in our Danubius Hotel Helia. It is nice to read that you had an excellent stay at our property and you were totally satisfied with our high-quality services. We do hope that your delightful experience will lead you back to us soon! Best regards, Erzsébet Mányi-Szabó, Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Good value but a bit far from city centre
Fantastic design in the lobby, very modern and bright. The rooms however still sport the standard 80s outfit, and the carpets everywhere should probably be exchanged soon. Also the bathroom in the room is too small and shabby, appliances not working correctly, soap basket being torn half apart, etc. All the staff very friendly and helpful all the time. Breakfast very nice and worth the price.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2022
Antwort von Hotel Management am 6. Apr. 2022
Dear Guest, We would like to thank you for choosing to stay at our lovely Danubius Hotel Helia as well as taking the time to share your review with us. Thank you for mentioning our modern, beautiful lobby area as well as our courteous staff. Also, thank you so much for sharing your valuable observations too, we can learn a lot from your honest words. We truly hope your travel plans bring you back to Budapest soon so we will have the opportunity to be your host again. Best wishes, Erzsébet Mányi-Szabó, Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

BOA

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 12 Nächten im Februar 2022
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 15. März 2022
Dear Guest, We would like to say thank you for rating our Danubius Hotel Hélia. We really appreciate that you took your time to give us a feedback about your stay! Thank you so much for this amazing rating, we are so thankful for that! We hope you were totally satisfied with our services and with the hotel itself. Next time when your travel plans bring you back to our city, we hope that we can be your host again! Once again thank you for the rating, we hope to see you soon! Best wishes, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

ernst

Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Das Bad Das Zimmer Das Frühstück
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2022
Antwort von Hotel Management am 23. Feb. 2022
Dear Guest, Thank you for your honest review about your recent stay at Danubius Hotel Helia. We are very happy to understand that we have exceeded all your expectations. It is very important to us to provide a very relaxing and joyful experience to our guests. We look forward to welcoming you again! King regards, Erzsébet Mányi-Szabó Front office manager

6/10 – Okay

Georg

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Personal unfreundlich Lage schlechter als angegeben essen gut zimmer ok betten grauenhaft therme gut
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2021
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 10. Jan. 2022
Dear Guest, Thank you so much for choosing to stay at our wonderful Danubius Hotel Helia as well as for taking your valuable time to share your honest and supportive rating and review with us and the online readers. I am really happy that you were satisfied with the delicious meals and with the nice rooms we have. Furthermore, I would like to express my gratefulness to you for sharing your suggestions as well. We can learn a lot from your constructive critics. Don’t hesitate to visit us again, we will wait for you with our friendly welcome! Best regards, Erzsébet Mányi-Szabó, Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

Lijie

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Zimmer sind ein bisschen alt, aber Lobby und Wellness sind super
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2021
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 10. Jan. 2022
Dear Guest, First and foremost, I would like to thank you very much for being so generous to share your nice opinion about Danubius Hotel Helia. I cannot be happier with the fact you had a nice time with us and you found our hotel very good. Furthermore, it is promising that you were content with our wonderful lobby and wellness area. In the future, if you visit Budapest we are waiting for you with open doors and a warm welcome, until then we wish you the best! Best regards, Erzsébet Mányi-Szabó, Front Office Manager

8/10 – Gut

Thomas

Gut: Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2021
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 19. Dez. 2021
Dear Guest, Allow me to thank you very much for taking the time and the effort to rating our charming Danubius Hotel Helia. Once again, thank you for your rating and we very much look forward to welcoming you back, hopefully in the not so distant future. Best regards, Erzsébet Mányi-Szabó, Front Office Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
außer zimmer alles toll
Lobby, Barbereich, SPA Bereich, etc. super! Zimmer leider nicht so schön
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2021
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 18. Aug. 2021
Dear Guest, May we start with telling you how grateful we are for your nice feedback about Danubius Hotel Hélia. We are led to learn that you enjoyed your stay with us. We are so delighted to learn from you that you were very satisfied with the spa facilities, we hope you spent a lot of time there to enjoy the perfect relaxation. We sincerely hope that we will have the possibility of being your hosts again. Kind regards, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Bei einem 4-Sterne Hotel erwartet man sich mehr als eine funktionsunfähige Klimaanlage, ein veraltetes Zimmer, einen schmutzigen Balkon und Rezeptionsmitarbeiter die einem bei Reklamation entgegnen, dass man in Ungarn und nicht in der Schweiz ist
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2021
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 4. Aug. 2021
Dear Guest, I want to say thank you for taking your precious time to write down your thoughts and impressions about our hotel. It filled me with great happiness that you chose our hotel as your accommodation, I hope that you will give us one more chance to prove our professionalism, we will do our very best to fulfill all your needs. Best regards, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

BOA

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 12 Nächten im Juli 2021
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 4. Aug. 2021
Dear Guest, First and foremost, please allow me to express my heartfelt gratitude toward you for taking the time to share your review of Danubius Hotel Helia with us and the online community. All in all, I am absolutely thrilled that you have enjoyed yourself in our hotel. Thank you again for your review and it would be nice to be at your service again in the future. Best regards, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

Konrad

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2020
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 6. Apr. 2021
Dear Konrad, Allow us to start with expressing our gratefulness for your amazing review about Danubius Hotel Helia! We truly value your maximum-score rating as it is such a great source of motivation for us to keep up the hard work. We are thrilled that you deemed us as a wonderful hotel, and we could not be happier about you have had a pleasant stay here. It would be fantastic if we could host you again, you are always waited with the warmest welcome in our hotel! Best regards, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
spa ist super personal sehr nett. allles perfekt.ich komme vieder
Aufenthalt von 5 Nächten im Februar 2020
Antwort von Erzsébet Mányi-Szabó am 1. März 2020
Dear Guest, I would like to thank you for choosing Danubius Hotel Helia as your accommodation. I am grateful for taking your valuable time to share your wonderful opinion with us and the online community. Many thanks for highlighting our friendly staff and great spa area. I truly hope your travel plans bring you back to Budapest soon so we will have the opportunity to be your host again. Best regards, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2020
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 19. Feb. 2020
Dear Guest, We would like to thank you for this review about your experience in our hotel.It is satisfying to hear that you had an amazing stay. We hope your experience will make you want to return for another holiday and we will certainly make sure you have an even more enjoyable time. Best regards, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

8/10 – Gut

Rico, Burladingen

Mit dem Partner gereist
Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Schöne Lobby und Restaurant. Die Sauberkeit im Zimmer entsprach nicht unserer Vorstellung. Wünschenswert wären Getränke bzw. Kaffeeautomat im Haus
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Erzsébet Mányi-Szabó am 9. Jan. 2020
Dear Rico, I would like to thank you for choosing our lovely Danubius Hotel Helia and for sharing your valued opinion with us. It is so nice to know that you were satisfied with the nice lobby and restaurant! Hope to have the opportunity to be your host again and better serve you next time. Warm regards, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Das superiorzimmer war nicht besonders groß Das Bad war klein mit Dusche in der Badewanne und Duschvorhang Die Lobby war sehr großzügig und modern gestaltet Frühstück war ok Essen ok
Aufenthalt von 4 Nächten im November 2019
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 17. Nov. 2019
Dear Guest, May we start with thanking you for taking your time and sharing your experiences with us about Danubius Hotel Helia. Moreover, it made us glad that you also complimented the rich buffet breakfast we offer to our visitors, our chefs would be surely really happy to read your kind and appreciative words. On the other hand, we are really sorry for not managing all of your expectations. In spite of your mixed feelings, we truly hope you had a memorable holiday with us and that we will have the chance to welcome you back to our hotel, should your travel plans bring you back to Budapest area. Kind regards, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

4/10 – Schlecht

Otto, Hamburg

Geschäftlich gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
1. Viele Menschen benutzen das Bad ohne zu duschen. 2. Man kann vom Bad aus in der Cafeteria nichts bestellen. Geht man im Bademantel vom Bad zur Cafeteria, wird man nicht bedienst. Dass Personal sagt, dass das Management unsinnige Entscheidungen trifft, die keiner erklären kann. 3. Als im Bad 3 Tage kein Trinkwasser verfügbar war, beschäftigte sich der Mitarbeiter intensiv mit seinem Mobiltelefon und konnte das Problem nicht beseitigen. Vor 20 Jahren war der Service in diesem Hotel noch gut. Benutzt man das Bad, sollte man Lebensmittel und Getränke aus dem nächsten Supermarkt mitbringen. 4. Am 12.11. um 22:20 Uhr, war der Mitarbeiter an der Rezeption nicht gewillt meine Bordkarte von meinem USB Stick auszudrucken. Besser den Rückflug nachmittags planen, damit man noch in einem Copy Shop die Bordkarte ausdrucken kann. In den Jahren von 1990 bis 2000 war dieses Hotel super.
Aufenthalt von 6 Nächten im November 2019
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 16. Nov. 2019
Dear Otto, Thank you very much for sharing your experiences gained during your recent visit at Danubius Hotel Helia. It is devastating to me to read that you had such experience with our services. I would like to apologize for the inconveniences, I can only hope that you haven’t regretted your choice. We make the necessary steps every day to maintain the high standard of our hotel, we still believe that your review helped us a lot to improve, for this fact we are absolutely glad. We hope that once you will return to us again and we will provide you with a much better stay. Best regards, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2019
Antwort von Erzsébet Mányi-Szabó am 7. Okt. 2019
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your absolutely positive rating of Danubius Hotel Hélia with us and other travellers! Firstly, allow us to express our heartfelt gratitude for choosing our hotel! Words cannot describe how thrilled we are to learn from your feedback that Danubius Hotel Hélia and all facilities of our hotel managed to live up to your expectations. We are absolutely thrilled that you enriched in only pleasant memories during your holiday here! Last but not least, it would be our greatest pleasure to have you back, please do not hesitate to contact us if your travel plans bring you back to this area! Best regards, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager

8/10 – Gut

Ngoc Dung

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Der Zimmer war top ,das kann man nur zu empfehlen, aber das hatte noch gefehlt die Getränke im Kühlschrank muss man kaufen! Normalerweise ist inklusive bei der 4* Hotel ist bisschen zu teuer.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 26. Aug. 2019
Dear Ngoc Dung, Let me express my thankfulness to you for this kind review about Danubius Hotel Helia. It fills me with pure happiness that you were impressed by your room. I am more than happy to read that our hotel could meet your expectations. It was a pleasure to host you, I hope that we will have the chance of greeting you again many more times in the future. Kind regards, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Schwimmbad war klasse! Frühstücksbuffet war ebenso klasse. Es könnte noch eine Kaffeemaschine mehr da sein für die vielen Gäste.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2019
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 29. Juli 2019
Dear Guest, Thank you for taking your valuable time to share your kind review with us about your latest stay in Danubius Hotel Hélia. Moreover, it made us glad that you also complimented the rich buffet breakfast we offer to our visitors, our chefs would be surely really happy to read your kind and appreciative words. Thank you for informing us about your problem, we will take your suggestion into consideration. We hope you left with wonderful memories and with the need of returning. Kind regards, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Super eingerichtet des Hotel Personal sehr freundlich
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2019
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 18. Juli 2019
Dear Guest, To begin with, we can’t thank you enough for sharing your thoughts with us about Danubius Hotel Hélia. It is fantastic, that you had an enjoyable time at our hotel. Thank you for emphasizing the style and the friendly staff. It would be great to host you again! Best wishes, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Die freie Benützung der Kur und Wellnessbereiche mit Bademantel war sehr angenehm.
Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2019
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 18. Juli 2019
Dear Guest, As a beginning, we are grateful for spending time on writing us a feedback. We hope, that Danubius Hotel Hélia could meet your requirements. Thank you for highlighting the spa. It would be awesome to welcome you back! Best wishes, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Sehr schöne Lage, super Frühstück und sehr nettes Personal. Das Zimmer war auch nett, mit Ausnahme des Badezimmers.
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2019
Antwort von Erzsébet Mányi-Szabó am 5. Juni 2019
Dear Guest, Thank you very much for being our guest at Danubius Hotel Helia recently. I am glad to read that you were entirely content with the location. Also, thank you for highlighting our great breakfast as well as our very nice staff. I am looking forward very much to greeting you again one day here. Warm regards, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 4 Nächten im April 2019
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 24. Apr. 2019
Dear Guest, First of all, please let me say thank you for taking your precious time to rating Danubius Hotel Helia. We do hope to have the opportunity of meeting you again here! Kind regards, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 6 Nächten im April 2019
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 24. Apr. 2019
Dear Guest, Thank you very much for being our guest at Danubius Hotel Helia recently. I hope to have you back to our hotel soon. Kind regards, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 5 Nächten im März 2019
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 11. Apr. 2019
Dear Guest, Thank you for sharing your opinion with us about your stay in Danubius Hotel Helia. We hope you enjoyed your stay with us and that we could exceed your high expectations. We will wait you with the warmest welcome. Kind regards, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2019
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 13. Apr. 2019
Dear Guest, Thank you for sharing your experience with us about your stay in Danubius Hotel Helia. We are more than proud that we could exceed all of your high expectations. We will always waited with the warmest welcome. Kind regards, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2019
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 13. Apr. 2019
Dear Guest, Thank you for rating Danubius Hotel Helia. It is promising to read your lovely words about the hotel and the service you received. We couldn't be more happier about you stating us a good choice, the satisfaction of our guests is priority to us. You are waited with the warmest welcome. Kind regards, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

Jenny

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hlifsbereites, freundliches Personal und ein sehr schöner Wellness-Bereich. Zimmer sehr bequem, lediglich war das Badezimmer klein, dafür hatte es eine Badewanne. :)
Aufenthalt von 9 Nächten im Dezember 2018
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 10. Jan. 2019
Dear Jenny, Thank you a lot for your fantastic feedback shared about your Danubius Hotel Helia experiences. It feels truly amazing, that you were impressed by our stunning spa area and our friendly staff as well. Hope to be at your service again soon! Best regards, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

8/10 – Gut

Sandra

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Modernes Hotel, auch wenn man es von außen nicht glqubt
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2018
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 5. Nov. 2018
Dear Sandra, I greatly appreciate the time you took to share this rating with us, after your recent visit to our lovely Danubius Hotel Helia. Your opinion is very important to us. It would be a pleasure to have you back as our guest again in the future, hope to see you soon! Best wishes, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Empfehlenswert
Wir sind schon mehrmals in dem Hotel gewesen, weil wir die Lage, das Angebot (Schwimmbecken und Thermalbad) und Komfort sehr schätzen. Das Personal ist sehr freundlich.
Aufenthalt von 10 Nächten im Oktober 2018
Antwort von Hotel Management am 18. Okt. 2018
Dear Guest, I want to say a big thank you for being so generous to write a review about our hotel, it means a lot to us. First of all, I am delighted that our reception area has left such a great impression in you and I hope you had a wonderful and relaxing time at our spa area. Moreover, thank you for mentioning our pleasant, friendly and helpful staff. Overall, it was a pleasure to host you, it would be really nice to welcome you again one day in Danubius Hotel Helia. Kind regards, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

Sabine, Worms

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Modernes Hotel an der Donau
Wunderbarer Blick auf die Donau, Badezimmer leider sehr klein, sehr schöner Lobbybereich, super Spa/Wellnessbereich mit Schwimmbad
Aufenthalt von 7 Nächten im April 2018
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 23. Apr. 2018
Dear Ms Sabine, Thank you very much for staying with us at Danubius Hotel Helia recently. Your compliments on the stunning view from the hotel and also on our relaxing wellness facilities are highly appreciated. However I am sorry if you found the bathroom a bit small, nevertheless your feedback is very important for us and will be taken into consideration. We are grateful for your generous review and it would be nice to be at your service again int he near future. Best regards, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Alles in allem enttäuschend
Erst nach Buchung wurde uns mitgeteilt, dass im Hotel umfangreiche Baumaßnahmen stattfinden, wohlgemerkt bei vollem Reisepreis. Die Baumaßnahmen insgesamt sind relativ gut in den Alltag integriert worden. Leidlich war jedoch, dass man beim Frühstück mit Bohrlärm belästigt wurde. Nach Ankunft haben wir recht schnell und freundlich unser Zimmer zugewiesen bekommen. Das allerdings lag direkt in Richtung einer großen Kreuzung und war doch recht laut. Ein Tausch in den anderen Seitenflügel war jedoch ohne Probleme möglich. Da wir grundsätzlich bei offenen Fenstern schlafen, war die Überraschung über nicht zu öffnende Fenster doch recht groß. Lediglich eine ca.40x25cm große "Luke" ließ sich anklappen. Wenn nun noch das Zimmer gut geheizt ist und die Temperatur auch nicht einzustellen geht, sind das schon spektakuläre stickige Nächte. Das Badezimmer ist sehr klein. Bei einem 4 Sterne Hotel erwartet man keine Badewanne mit einem Duschvorhang, der bei jeder Gelegenheit Körperkontakt sucht. Eine Dusche mit Glastür wäre auch im Bezug auf die Größe des Badezimmers eine bessere Wahl. Der Duschkopf war mehr als wackelig, sodass man diesen in die Hand nehmen musste. Die Toilettenspülung funktioniert nach Zufallsprinzip,Die Einrichtung ist wie immer Geschmackssache, unseren hat sie nicht getroffen. Vergessene Handtüscher,Klopapierrollen und dreckiges Geschirr sind eines 4 Sternehotels nicht würdig. Gar nicht zu empfehlen ist das Abendbuffet.
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2018
Antwort von Mányi-Szabó Erzsébet am 8. Apr. 2018
Dear Guest, Thank you very much for taking the time to write and share your experiences and observations about your time here in Danubius Hotel Helia. Please accept my sincere apologies for inconveniences you experienced. I would like to note that the construction works are periodic so it cannot disturb the calm sleep at night. Moreover, like in every hotel the big window can’t be opened due to safety reasons, the guests can open the small ones. It would be an honour if you gave us one more chance to prove our professionalism whether because of a conference or a holiday, we will do our best to win your pleasure. Yours sincerely, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager

10/10 – Hervorragend

Felice

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Sehr Zufrieden
Sehr gut
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2018
Antwort von Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager am 13. März 2018
Dear Felice, Let us say thank you for your review and for choosing our hotel. Our whole team is genuinely glad that you were fulfilled by the service provided at Danubius Hotel Helia. We truly hope you had a memorable holiday with us and that we will have the chance to welcome you back to our hotel, should your travel plans bring you back to Budapest area. All the bests, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager