Außenpool, Sonnenschirme, Liegestühle

Bewertungen von The Ravenala Attitude

4 out of 5
The Ravenala Attitude
Baie aux Tortues, Balaclava

Bewertungen

8,6

Hervorragend

118 von insgesamt 253 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
104 von insgesamt 253 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
16 von insgesamt 253 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
11 von insgesamt 253 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
4 von insgesamt 253 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,2/10

Sauberkeit

8,8/10

Personal & Service

9,2/10

Ausstattung

8,6/10

Zustand der Unterkunft

9,2/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Manuel

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
All in all a nice stay. Cleanliness is given in the ressort, yet room showed already some signs of usage - although much space. Food mostly good, but restaurant system is a bit tricky - make sure to reserve tables for several days immediately after arriving.
Aufenthalt von 9 Nächten im März 2024
Antwort von VV am 1. Apr. 2024
Dear Manuel,Thank you for taking the time to share your recent experience. We are glad that you enjoyed your stay at the hotel despite some inconsistencies. We have read your constructive comments with great attention. Please rest assured that your feedback has been utilized for improvement.We hope to have the opportunity to welcome you again.Warm regards,Alessandro SchenoneGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

Lars

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Service super persönlich trotz der Größe. Strand geht noch schöner auf Mauritius aber ist gut für Kids.
Aufenthalt von 7 Nächten im März 2023
Antwort von Urvi am 14. März 2023
Dear Lars,Thank you very much for choosing The Ravenala Attitude for your holidays and for sharing your experience.I am delighted that you have appreciated especially the service and hospitality of our Family Members.Looking forward to welcoming you back soon.Warm regards,Alessandro SchenoneGeneral Manager

8/10 – Gut

Stefan

Aufenthalt von 14 Nächten im Februar 2023

8/10 – Gut

Christian

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Schönes Hotel, mit einer weitläufigen Park-ähnlichen Gartenanlage, abwechslungsreiche Gastronomie und überragendes Freizeit-/Sportangebot. Vergleichsweise nachteilig ist die Ortsumgebung (nächster Ort mit Taxi zu erreichen) und die erforderliche Reservierung für das Abendessen (es sind nicht mehr alle Restaurants für die kommenden Tage verfügbar).
Aufenthalt von 5 Nächten im Juli 2022
Antwort von Concierge Customer Care Executive am 8. Aug. 2022
Dear Christian Thank you for taking some time to rate the Ravenala Attitude hotel. We really appreciate it and hope to welcome you again soon. In the meantime, if you have any recommendations, do not hesitate to reach out to us. We love to have feedback from our guests. 😊 Wishing you a lovely day, Océane Concierge Customer Care Executive

8/10 – Gut

Mostafa

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Kinderfreundlich
Aufenthalt von 7 Nächten im Juni 2022
Antwort von Concierge Customer Care Executive am 26. Juli 2022
Dear Mostafa, Thank you for taking some time to rate The Ravenala Attitude hotel. We really appreciate it and hope to welcome you again soon. In the meantime, if you have any recommendation, do not hesitate to reach out to us. We love to have feedback from our guests. 😊 Wishing you a lovely day, Océane Concierge Customer Care Executive

10/10 – Hervorragend

Jochen, Hamburg

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Fansastische Anlage, super Service, tolles Essen, tolles Sportangebot.
Aufenthalt von 13 Nächten im Dezember 2021

10/10 – Hervorragend

Linilein, Berlin

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Das Hotel ist zwar recht groß, aber so gestaltet, dass sich alles verläuft. Man hat eine schöne Landschaft und direkte Strandlage. Es gibt viele verschiedene Wassersportaktivitäten, die man als Hotelgast kostenfrei nutzen kann. Zum Essen steht entweder ein Buffet-Restaurant zur Verfügung, was keine Wünsche offen hält oder mehrere à la carte Restaurant, auf die man bei Halbpension ausweichen kann. Das Essen ist einfach super. Das Hotel ist insgesamt locker legere und nicht überkandidelt, so dass man sich als normaler Urlauber sehr wohl fühlt. Wir haben unsere Flitterwochen dort verbracht und haben damit eine goldrichtige. Entscheidung getroffen. Das Hotel unterstützt auch Natur- und Tierschutz, was nicht jedes Hotel auf Mauritius macht. Besonders aber wollen wir das besonders freundliche Personal betonen, durch das wir uns wie besondere VIP-Gäste gefühlt haben. Wir kommen gerne wieder!
Aufenthalt von 6 Nächten im August 2019
Antwort von GM am 8. Sept. 2019
Dear Linilein, Thank you for taking the time to share the experience of your honeymoon getwaway at The Ravenala Attitude. On behalf of the team, I would like to congratulate both of you and wish you loads of happiness! It is a pleasure to read your heart-warming appreciation of the overall resort's location and especially the water sports activities, culinary offer along with the special attention of our Family Members. I am glad that you appreciate our support for nature and animals. I look forward to the pleasure of welcoming you back for another memorable time. Warm regards, Alessandro Schenone General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 10 Nächten im August 2019
Antwort von GM am 2. Sept. 2019
Good morning, Thank you for taking the time to share the experience of your holidays at our resort. I am glad that you enjoyed your overall stay with us. Looking forward to the pleasure of welcoming you back for your next vacation. Warm regards, Alessandro Schenone General Manager

10/10 – Hervorragend

ReinhardVieth, Hamburg

Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Sehr netter und aufmerksamer Service alle sind hilfsbereit saubere Anlage reichliche Essensauswahl
Aufenthalt von 11 Nächten im April 2019
Antwort von GM am 10. Mai 2019
Dear Reinhard, Thank you so much for taking the time of sharing such a heart-warming review of your holidays at The Ravenala Attitude. It is a pleasure to read your appreciation of the culinary offer, housekeeping service along with the service and special attention of our Family Members. Looking forward to the pleasure of welcoming you back for another memorable time. Warm regards, Alessandro Schenone General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 7 Nächten im März 2019
Antwort von GM am 4. Apr. 2019
Good morning, Thank you for choosing our resort for your holidays. I hope that you had a nice time with us and enjoyed your overall stay. Looking forward to the pleasure of welcoming you back for another great time. Warm regards, Alessandro Schenone General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Große Zimmer, sehr netter Angestellte, alle sportlichen Aktivitäten im Preis inbegriffen.Der Strand ist nicht der Hit. klein und schmal, aber es wachsen wunderschöne Palmen di auch Schatten bieten.
Aufenthalt von 9 Nächten im März 2019
Antwort von GM am 27. März 2019
Good morning, Thank you for taking the time of sharing the experience of your vacation at our resort. I am glad that you enjoyed your overall stay with us, especially the facilities, sports activities along with the hospitality of our Family Members. With regards to our beach, I would like to share with you that it meets with the mouth of a river which is next to our property. The sea water is usually a clear one but since Mother Nature can be very unpredictable and which is unfortunately beyond our control, the river sometimes has an impact on our beach. I however understand your feeling with regards to it and I sincerely regret that it was not per your expectations. I hope that you will give us another chance of welcoming you back for a better experience. Warm regards, Alessandro Schenone General Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 9 Nächten im September 2018
Antwort von GM am 20. Okt. 2018
Good morning, Thank you for choosing The Ravenala Attitude for your holidays. I am delighted that you enjoyed your overall holidays with us. Looking forward to the pleasure of welcoming you back for another great time. Warm regards, Alessandro Schenone General Manager

2/10 – Ungenügend

Irene, Italien

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Haben das Hotel am 2. Tag auf eigene Kosten verlassen. Untragbare Zustände, Sauberkeit im Zimmer ließ zu wünschen übrig, Geruchsbelästigung, Ameisen, Kackerlaken, im Hauptrestaurant Vögel auf dem Buffet und auf den Tischen, keine sauberen Teller, Besteck, Qualität der Speisen mangelhaft, versifftes Wasser im Pool, überfüllte Mülltonnen in der Anlage, verschmutzter Fluss führt direkt ins Meer: wer möchte dann dort schwimmen?
Aufenthalt von 9 Nächten im September 2018
Antwort von GM am 25. Okt. 2018
Here is the translation for Mrs Irene : -- Sehr geehrte Frau Irene, Ich danke Ihnen, dass Sie sich Zeit gennomen haben, Ihr Urlauberlebniss in the Ravenala Attitude zu teilen. Ich bedauere sehr, dass Sie uns nicht völlig zufrieden verlassen haben. Ich habe Ihre Reviews uber Housekeeping gelesen. Bitte entschuldigen Sie etwaige Unannehmlichkeiten. Ich möchte Ihnen zusichern, dass ich Ihre Bemerkungen sehr ernst genommen habe und mein Team entsprechend auf Verbesserungen hingewiesen habe. Bitte entschuldigen Sie etwaige Inkonsistenzen bei der Bedienung in einigen unserer Restaurants. Wir verstärken derzeit unser Schulungsprogramm für alle unsere Gastteams, einschließlich Kellnern und Küchenteams, um in Spitzenzeiten einen effizienteren, schnelleren und durchdachten Service zu garantieren. Sollten Sie sich dazu entschließen, uns wieder zu besuchen, werde ich Ihnen unsere Köche vorstellen, die Ihnen gerne maßgeschneiderte Gerichte zubereiten werden. Nochmals vielen Dank für Ihr konstruktives Feedback, das uns nicht nur hilft, Ihre Erwartungen besser zu verstehen, sondern auch unsere Dienstleistungen zu verbessern. Hoffe auf eine weitere Chance, Sie für einen besseren Aufenthalt willkommen zu heißen, Herzliche Grüße, Alessandro Schenone General Manager

10/10 – Hervorragend

Sarah, Koblenz

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
super Service, sehr leckeres Essen, definitiv weiter zu empfehlen
Aufenthalt von 12 Nächten im September 2018
Antwort von GM am 30. Sept. 2018
Dear Sarah, Thank you so much for choosing The Ravenala Attitude for your holidays. It is a real pleasure to read your appreciation of the food, service and hospitality of our Family Members. I really appreciate your recommendations to the other travellers - Thank you! I look forward to the pleasure of welcoming you back for another great time with us. Warm regards, Alessandro Schenone General Manager

8/10 – Gut

Manfred, Zürich

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Grosszügige Anlage mit schönem Strand
Ist sehr zu empfehlen, wir haben eine tolle Woche verbracht. Herausragend und höchst erfreulich ist die Freundichkeit und Hilfsbereitschaft des gesamten Personals, Kompliment !!! Die Küche ist von guter Qualität mit grosser Auswahl. Der Strand wie auch die Pools sind schön.
Aufenthalt von 7 Nächten im Februar 2018
Antwort von GM am 8. März 2018
Dear Manfred, Thank you for choosing our resort for your holidays and for taking the time of reviewing your stay. I am glad to read your positive comments about the overall hotel, our facilities, selection of food as well as the hospitality of our Family Members. I have read with much concern your remarks regarding the cutleries during service and please accept our profuse apologies. Please rest assured that your message has been shared with the team in view of improvement and to reinforce on the training as well. I really appreciate your recommendation to the other travellers - Thank you! I look forward to the pleasure of welcoming you back for another great time with us. Warm regards, Alessandro Schenone General Manager

10/10 – Hervorragend

Sabine, Schweiz

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schönes Hotel direkt am Strand
Einige Highlights des Hotels, welches ich sofort wieder wählen würde: - Wunderschöne und grosszügige Zimmer mit Balkon/Terrasse - Schöne und gepflege Anlage direkt am Strand - Verschiedene (teils im Preis inbegriffene) Wassersportmöglichkeiten inkl. Wasserski - Freundliches und hilfsbereites Personal - Tolles Frühstücksbuffet - Halbpension: Abendessen (ohne Aufpreis) in verschiedenen Restaurants nebst dem Buffet-Restaurant möglich, wobei die Qualität im Buffet-Restaurant sehr gut ist
Aufenthalt von 9 Nächten im November 2017
Antwort von GM am 12. Dez. 2017
Good morning, Thank you for choosing our resort for your holidays and for taking the time of reviewing your experience. I am glad that you enjoyed your stay and especially the location of the resort, the quality of the buffet, our activities and special attention of our family members. I have shared your remarks with our Chef for his improvement and please be reassured that he will take necessary actions so that the breakfast buffet be refilled each and every time. I look forward to the pleasure of welcoming you back for another great stay with us. Warm regards, Alessandro Schenone General Manager

8/10 – Gut

Nick, Stuttgart

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Beautiful all suite hotel with great pool
The hotel itself has a beautiful location with three pools, plenty of free offerings for activities (snorkeling, boats, stand-up-paddeling etc.). You can either relax at the pool or the beach. The beach is located in a cozy bay shared with some other hotels. The rooms are spacey and integrated in the big garden. To me the most outstanding thing about the hotel is the staff. People there are very friendly and helpful. Special thanks to the team from the sports village, who made the stay special, especially Amjad, who took plenty of time to help me rehab my shoulder after I aggravated my shoulder while playing beach volleyball. Another special thanks goes to Sharda, who did our housekeeping. The only thing that needs improvement to me is the food situation. Breakfast is good, plenty of options here, so everybody will be fine. But for dinner, there are at least eight or nine different restaurants. Very good is Kot Nou restaurant, which features traditional Mauritian cuisine and which we discovered far too late. We would have been there every night otherwise. Also very good is Lime restaurant, which features east asian cuisine. But they have the same strict menu every night, so it is not for everybody... The other restaurants, well, though you might easily spend about 40 € p.P. on the food alone, you don´t quite get anything really yummie for it. Meat will be very chewy. Other things aren´t great either. Management should try to improve here.
Aufenthalt von 14 Nächten im November 2017
Antwort von Alessandro Schenone am 11. Dez. 2017
Dear Nick, Thank you for choosing our resort for your holidays. It is nice to read your appreciation about the overall hotel, our facilities and activities as well as the hospitality of our Family Members whom you recommended. I am glad that you enjoyed our Dine-Around concept and especially Kot Nou and Lime restaurants. I have read with concern your comments on the food in the restaurants which you mentioned and regret that it was not as per your expectations. I have already shared your remarks with our Chef for improvement. I look forward to welcoming you back for a better experience with us. Warm regards, Alessandro Schenone General Manager

10/10 – Hervorragend

paul und sandra, Schweiz

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schönes Hotel etwas abseits gelegen
Sehr schöne Hotelanlage mit äusserst freundlichem Personal. Gutes Essen mit grosser Auswahl. Die Zimmer sind sehr grosszügig und sauber. Leider kam aus dem Badezimmer immer ein schlechter Geruch, welcher trotz Bemühungen des Reinigungspersonal nie verschwand. Das Hotel ist abseits gelegen. Die nächste grössere Ortschaft mit dem Taxi in etwas 10 Minuten erreichbar.
Aufenthalt von 13 Nächten im September 2017
Antwort von GM am 25. Sept. 2017
Dear Paul and Sandra, Thank you for taking the time of sharing the experience of your holidays at The Ravenala Attitude. I am glad to read that you appreciated your vacation and especially the overall hotel, Dine-Around concept and room. I have read with much concern your comments with regards to the bathroom and would like to apologise for the inconveniences caused. We hope to have the pleasure of welcoming you back for a better experience with us. Warm regards, Alessandro Schenone General Manager

8/10 – Gut

Stefan

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schöne Anlage mit leider mäßigen Strandabschnitt
Schöne Anlage mitten in einem Palmenhain, ansprechende Zimmer. Einzig am Strand zu dicht, der Strandabschnitt kann allerdings nicht an Schönheit und klarem Wasser mit anderen Buchten in Mauritius mithalten . Gutes Sportangebot, allerdings
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2017
Dear Stefan, Thank you for you for choosing our resort for your holidays. I am glad to read your positive comments and appreciation about the overall resort, the gardens, rooms and sports. I am sorry to read that the beach was not as per your expectations. I hope that you will choose to visit us back so that we can all have the pleasure of welcoming you back. Warm regards, Alessandro Schenone General Manager

8/10 – Gut

Hendrik, Hamburg

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nice Hotel
everything was nice and Kind, except the Prices for Drinks and wine. Over 10€ for a glass of wine (nothing Special) is too much. So it was a very antialcoholic Holiday!!;))
Antwort von GM am 23. Juli 2017
Dear Hendrik, Thank you for choosing our resort for your holidays. I am glad that you enjoyed the overall stay as well as hospitality of our Family Members. I have read with concern your remarks regarding the price of wine. Kindly note that as we import our wines; we have these fees to add on our wines. We hope to welcoming you back for another good time with us. Warm regards, Alessandro Schenone General Manager

8/10 – Gut

LeGo, Norddeutschland

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Tolles Hotel mit super Service in Strandnähe
Mit dem Hotel waren wir sehr zufrieden. Sowohl die direkte Lage am Meer, als auch das Essen und der Service waren sehr gut und entsprachen eins zu eins den Beschreibungen in den anderen Rezensionen bzw in den Bildern. Jeder Wunsch wurde erfüllt. In Nähe der Zufahrt des Hotels befindet sich ein Taxiservice, den wir nur empfehlen können. Unser Fahrer, den wir für mehrere Touren buchten, war sehr nett und ersetzte uns quasi einen Fremdenführer. Auch kamen wir durch ihn an den ein oder anderen typisch einheimischen Snack, den wir sonst so nicht getestet hätten. Preislich war das Taxi günstiger und entspannter als eine vom örtlichen Reiseveranstalter organisierte Tour, die wir ebenfalls testeten.
Antwort von Alessandro Schenone am 29. Mai 2017
Good morning, Thank you for choosing The Ravenala Attitude for your recent holidays. It is nice to read your positive and nice comments about the overall hotel, its location, food and service as well as the taxi service. I hope that you will visit us soon and enjoy another great time with us. Warm regards, Alessandro Schenone General Manager

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Hotel direkt am Strand
Angeblich liegt das Hotel direkt am Naturschutzpark Turtle-Bay. Aber dieser Park ist vom Hotel aus ohne Taxi oder ohne Mietboot nicht erreichbar. Aber der Strand ist enttäuschend. Es gibt eine Zone für badende Gäste, ein Rechteck ca. 30 Meter vom Ufer zur Begrenzung und ca. 150 Meter breit. Außerhalb dieser Begrenzung fahren Motorboote, Wasserskifahrer, High-Speed-Fun und Parasailing; für Schwimmer lebensgefährlich. Und die Badezone darf nur mit geeigneten Schuhen betreten werden, wegen Seeigeln und Steinen. Schnorcheln nicht möglich, nur mit den angebotenen Schnorcheltouren (gratis). Halbstunde Fahrt, Halbstunde schnorcheln, Halbstunde Rückfahrt. Das Hotel ist abgelegen vom Tourismus. Keine Shops, kein Bus, kein Dorf, keine Restaurants in der Nähe des Hotels. Und diese "geschützte Werkstatt" wird ausgenutzt, indem die Preise in den Hotel-Restaurants und in den Hotel-Shops viel zu hoch sind. Gäste mit Mietwagen können auch von den Schönheiten der Insel ausserhalb der Hotels profitieren.

10/10 – Hervorragend

Reinhard, Hamburg

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Sehr schönes Hotel
Alles was wir erwartet hatten wurde noch übertroffen. Das Hotel war sehr gut. Das Essen war immer sehr gut und reichlich und eine riesige Auswahl. Zimmer war top. Personal war sehr freundlich und zuvorkommend. Sehr viele Sportmöglichkeiten. Schöner Strand. Immer reichlich Liegen vorhanden. Der Hotelmanager war sehr nett und zuvorkommend. An der Rezeption wurden wir durch Elisabeth hervorragend betreut. Auch ein Sonderwunsch bezüglich Hochzeitstag klappte hervorragend. Mann kann dieses Hotel nur empfehlen.
Antwort von GM am 23. Juli 2017
Dear Mr. Reinhard, Thank you for choosing The Ravenala Attitude for your holidays. I was glad meeting you during your stay. It is a pleasure to read your warm comments and appreciation about the overall resort, quality and selection of food, sport activities, beach and sunbeds as well as the special and caring attention of our Family Members. Thank you so much for recommending our hotel to the other travellers and for recommending the service of the Front Office team and especially : Elizabeth. I look forward to the pleasure of welcoming you back for another great holidays with us. Warm regards, Alessandro Schenone General Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Sehr komfortables Hotel
+ sehr gutes Essen, große Vielfalt + wünderschöne Anlage, direkter Strandzugang + große, schöne Zimmer + sehr freundliches, zuvorkommendes Personal - schwierige Verbindung zu anderen Orten in der Insel

4/10 – Schlecht

Markus

Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Personal & Service
Nice looking Hotel but terrible service
This could be an amazing hotel, but unfortunately isn't. Don't get me wrong, lots of things are good about the hotel: it's big and spacious, the hotel's concept with its many restaurants and extra free activities is great, the rooms are big (but damp and smelly and I had lots of issues with ants), the beach presented me with an amazing sunset at a beautiful beach and the pool area is also quite good. Sounds great, and it could be if the service wouldn't be such a catastrophe. Honestly I've spent 13 nights at this hotel and apart from like 3 people no one seems to really enjoy or wanna work there. The food was twice delicious the other times it was really terrible and I wondered if I should return the it (I did once - oh, you should have seen/heard the response of the waitress) or call the manager (which I should have). The food also had no consistency, one night the same menu included a salad the other night it didn't event though it was written on the menue, one night the club sandwich was like you expect it to be, the other night is was just three slices of toast with barely nothing in between. I could go on and on but basically the problem is that the hotel has too much staff and no one feels responsible for anything. It's best observed at breakfast where you see people pretending to do something and nothing gets done - it's utter chaos. Worst was the service at the beach. The cleaning of the room is another issue. Replace 90% of the staff and this could be a good hotel.

8/10 – Gut

Irmgard/Norbert, Bayern-Ammersee

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
sehr gutes Hotel mit großzügigem Zimmern
Das Hotel entspricht einem guten Viersternehotel. Die Aussenanlagen sind sehr großzügig mit 2 wirklich großen Pools. Das Angebot an Liegestühlen und Sitzsessel ist ebenfalls sehr großzügig. Die Strandbar hat einen erstklassigen Service. Die Restaurants bieten ein wirklich reichhaltiges und schmackhaftes Essen.Der Sandstrand ist sauber und lediglich zu einen kleinen Teil mit Steinen behaftet. Sportangebot wie Wasserski und Segeln vorhanden.

8/10 – Gut

Heike und Frank, Zeuthen, Brandenburg

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Tolles Verhältnis vom Preis zur Leistung
Sehr freundlicher, deutschsprachiger Empfang und vorzeitige Bereitstellung des DZ. Die Hotelanlage konnte mit seinen gut verteilten Lokalitäten und Gastangeboten eine entspannte Atmosphäre bieten. Sämtliche Speisen und Getränke sind von guter Qualität und wurden unseren Ansprüchen gerecht.

10/10 – Hervorragend

Anika, Karlsruhe

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schönes Hotel
Wir waren Ende September da und es war für uns sehr angenehm, da das Hotel nicht voll belegt war. Wir hatten unser Zimmer direkt am Strand,wo wir abends immer von unserer Terrasse den Sonnenuntergang sehen konnten. Die Hotel Anlage hat uns sehr gut gefallen Es gibt 10 Restaurants, aber bis auf 1 , was sehr gut ist, muss mann meistens etwas dazuzahlen. Das Strandprogramm ist vielseitig, und die Jungs vom Strandbad sind immer sehr hilfsbereit gewesen.

10/10 – Hervorragend

Vikesh and Prina

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Hotel was great, however the birds do spoil it a littlebit as they are always about when it is meal times, and the stray dogs.
Aufenthalt von 10 Nächten im Februar 2024
Antwort von Alessandro Schenone, General Manager am 10. Mai 2024
Dear Vikesh and Prina,Thank you for taking the time to share the experience of your vacation at our resort. We are glad that you enjoyed your overall stay. Indeed, as an exotic destination, tropical birds are present in Mauritius’s natural landscapes. We are doing the best we can to keep them away from restaurants, but unfortunately, some in-house guests are making our task more complicated by feeding them inside these restaurants.Rest assured that we have put some reflective bird repellent tape near the restaurants to prevent the birds from entering places where food is served. Concerning stray animals, rest assured we are in constant contact with the local authorities and animal welfare associations, who have implemented a sterilisation campaign to control the population of cats and dogs in the area. Also, we have our dog lounge where they are fed, sheltered, and thereafter adopted. Unfortunately, some in-house guests are making our task more complicated by feeding these animals in the restaurants.Looking forward to welcoming you back soon.Warm regards,

10/10 – Hervorragend

CONSTANTIN

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Beautiful resort with an amazing staff! We stayed in room 1200 for 8 days and I can say we had one of the best experience This resort offers you everything you need-high style dining in restaurants, beautiful beach with so many water activities, very good entertainment staff, beautiful landscape, friendly people everywhere ( front desk and beach bar especially) Thank you for making our staying there memorable and we will definitely return to this place!
Aufenthalt von 6 Nächten im Februar 2024
Antwort von VV am 19. März 2024
Dear Constantin,Thank you very much for choosing The Ravenala Attitude for your holidays. I am delighted to hear that you enjoyed your overall stay with us, especially the culinary experience, the beach, the activities, and the service and hospitality of our Family Members.We look forward to welcoming you back soon.Warm regards,Alessandro SchenoneGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

Magali

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Cet hotel a besoin d'un rafraichissement mais le confort (taille des chambres et terrasses personnelles, literie), les commodités (piscines, plage, salle de sport terrain de tennis, activités nautiques gratuites proposées sur place, jardins terrasses extérieures), le service et les repas (aux différents restaurants et bars) sont parfaits et d'un excellent rapport qualité-prix. Nous y avons passés 12 jours et c'était TRES reposant !! Par contre, si vous voulez beaucoup visiter l'île, alors il faudra envisager une location de voiture: les accès bus sont trop éloignés et vous ne pourrez vous déplacer loin qu'en taxi.
Aufenthalt von 11 Nächten im Februar 2024
Antwort von VV am 14. März 2024
Chère Magali,Merci d'avoir choisi The Ravenala Attitude pour vos vacances. Je suis ravi de lire que votre séjour vous a plu, et plus spécialement le confort, les facilités, les activités, le choix culinaire ainsi que les petites attentions de nos Family Members.Je peux vous assurer que nous sommes à seulement 5 km du village animé de Trou aux Biches, et à moins de 15 km de Grand Baie… mais je peux comprendre que le trajet semble toujours trop long quand on est en vacances.Merci pour vos commentaires constructifs, qui nous aideront à mieux comprendre vos attentes et à nous améliorer continuellement.Au plaisir de vous revoir très bientôt.Très cordialement,Alessandro SchenoneDirecteur Général

10/10 – Hervorragend

CONSTANTIN

Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024

10/10 – Hervorragend

Andreas

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 5 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

Thomas

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Our family spend 10 nights here. I was awesome with the beach, 3 swimming pools, boat tours, friendly staff and good food
Aufenthalt von 10 Nächten im Januar 2024
Antwort von VV am 2. Feb. 2024
Dear Thomas,Thank you very much for choosing The Ravenala Attitude for your holidays. I am delighted to hear that you enjoyed your overall stay with us, especially the beach, the pools, the culinary offerings, and the hospitality of our Family Members.Looking forward to welcoming you back soon.Warm regards,Alessandro SchenoneGeneral Manager

8/10 – Gut

Lasse

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very nice hotel, a lot of helpfull staff, from cleaning to restaurants. Value for the money. Could maybe upgrade the soap/shower gel to get a little more luxury feeling. Also maybe wait with the Big tour around the hotel just after landing. We had been traveling for almost 20 hours, and would appriciate a short nap and shower before being showed around, but the tour itself were good.
Aufenthalt von 6 Nächten im Januar 2024
Antwort von VV am 2. Feb. 2024
Dear Lasse,Thank you very much for choosing The Ravenala Attitude for your holidays.I am delighted that you enjoyed your overall stay with us, and I appreciate your recognition of the hospitality provided by our staff members.Please note that we offer two daily tours of the hotel, at 10:30 AM and 4:00 PM. Additionally, guests receive details about their package and the hotel in their arrival letter, which can also be found in their rooms.Thank you for your constructive feedback, which will help us better understand your expectations and continuously improve.We look forward to welcoming you back soon.Warm Regards,Alessandro SchenoneGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

Nuno

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Beautiful
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Alessandro Schenone, General Manager am 1. Feb. 2024
Dear Nuno,Thank you for choosing The Ravenala Attitude and for sharing your experience.Looking forward to welcoming you back soon.Warm regards,

10/10 – Hervorragend

Laurent

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Séjour agréable
Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2024
Antwort von VV am 22. Jan. 2024
Cher Laurent,Merci d'avoir choisi The Ravenala Attitude et de partager votre expérience.Au plaisir de vous accueillir de nouveau bientôt.Cordialement,Alessandro SchenoneDirecteur Général

4/10 – Schlecht

Emeline

Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Hygiène et organisation a revoir
Aufenthalt von 6 Nächten im Januar 2024
Antwort von VV am 9. Jan. 2024
Bonjour Emeline,Je tiens à vous exprimer ma gratitude pour avoir pris le temps de partager vos impressions. Je regrette sincèrement que votre séjour n'ait pas été à la hauteur de vos attentes.Je tiens à présenter mes excuses les plus sincères pour les lacunes que vous avez observées. Je vous assure que cela ne correspond pas à nos normes habituelles, et nous avons immédiatement sensibilisé notre équipe à toutes les préoccupations soulevées. Vos commentaires détaillés ont été pris en compte et sont extrêmement précieux pour orienter nos améliorations.Je vous serais reconnaissant de bien vouloir nous contacter à l'adresse mailto:adminsec@theravenala-hotel.com ou mailto:agem@theravenala-hotel.com, afin que nous puissions mieux comprendre votre expérience et prendre les mesures appropriées.Avec toute ma considération,Alessandro Schenone Directeur Général

4/10 – Schlecht

William

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
A 3 star at best! Ignore the marketing photos
This hotel is marketed as a 4 star hotel with some amazing photos. These were likely taken when it was built and new. I’ve attached photos of our room, it was actually very dirty on close inspection. I had to keep calling Guest Service all week to fix issues. Cockroach in the room, again not the end of the world but not great. We were attacked by stray dogs outside of our room and another guest was bitten. I reported it but it was never followed up. Food is honestly average. On the first day we were told every other restaurant was fully booked at 6.30pm (kids) to their credit, the guest team eventually found us reservations. Strangely these restaurants were always quiet too? A 20 min round trip taxi to the supermarket cost £26. Surprising! As we checked out, I gave the feedback directly and they didn’t really want to talk about it. I also spoke to Hotels.com who were quite unhelpful and just referred me to the hotel. The kids club only had a handful of children in it. The reality is that your kids will just want to play by the pool, so I wouldn’t book this hotel on that basis. You will most likely eat at the buffet for all meals most of the trip. Just bear this in mind as it can get quite repetitive. If you get a good deal, it is probably worth it but I would not be happy paying full price for this hotel expected 4 star quality.
Aufenthalt von 7 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Audrey

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Petit coin de paradis
Un hôtel à la hauteur de ses attentes ! L’accueil du personnel a l’arrivée et tout au long du séjour est exceptionnel, d’une gentillesse incroyable. Tout est fait pour s’y sentir bien et passer des vacances de rêves. Les chambres avec un enfant son spacieuses et confortables, tout est adapté pour un enfant le buffet les piscines la plage … l’accès au kidsclub même en dessous de l’âge autorisé accompagné des parents est super ! La localisation est parfaite. Nous y reviendrons sans hésiter. Encore merci à toute l’équipe de l’hôtel grâce à qui on a passé des vacances inoubliables.
Aufenthalt von 7 Nächten im November 2023
Antwort von Alessandro Schenone, Directeur Général am 26. Dez. 2023
Bonjour Audrey,Voilà de quoi donner le sourire à toute l'équipe de The Ravenala Attitude pour commencer cette journée!J’espère que votre enthousiasme sera contagieux et donnera envie à d’autres voyageurs de choisir notre hôtel ! :-)Je suis ravi que vous ayez apprécié les chambres, la restauration, les piscines, la plage, le kids club ainsi que le service de nos Family Members.Au plaisir de vous revoir très bientôt.Cordialement,

10/10 – Hervorragend

Roshan

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

François

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Exceptionel
Pendant mes vacances à l'île Maurice, j'ai séjourné au Ravenala Attitude Hotel et j'ai été enchanté par l'établissement. Le personnel attentionné, les piscines, les restaurants, la plage, la chambre avec vue sur la mer, l'accès direct à la plage et les nombreuses activités ont contribué à notre satisfaction. Je tiens particulièrement à saluer Selvyn, le responsable événementiel, qui a été d'une grande aide lorsque j'ai eu besoin de soins médicaux après avoir marché sur un oursin. Il a organisé rapidement une consultation, réservé un taxi et facilité ma prise en charge prioritaire à la clinique. Le personnel a également fait preuve de gentillesse en offrant le repas du soir, livré dans la chambre en raison de notre retour tardif après l'intervention. Un grand merci à Selvyn et à tout le personnel pour leur travail exemplaire.
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2023
Antwort von VV am 8. Dez. 2023
Cher François,Merci pour cet avis sympathique, c'est toujours un plaisir pour nous de recueillir des impressions telles que les vôtres ! Nous sommes ravis que vous ayez apprécié votre séjour parmi nous, que ce soit les piscines, la restauration, la plage, la chambre, les activités, ainsi que le service de nos membres du personnel.Nous transmettrons vos éloges à Selwyn pour son aide pendant votre séjour. J'espère que vous êtes rétabli, et nous avons hâte de vous revoir très bientôt.Bien cordialement,Alessandro SchenoneDirecteur Général

8/10 – Gut

David

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Some of the employees were really special. Sweety at the Bistro was wonderful, helpful, and seemed to know exactly what we needed and was spot on. Front desk employees were courteous and helpful. Food options and restaurants were very nice. Maintenance workers were noisy in the mornings. We could have done without the initial resort tour prior to check in. The check in process is too long.
Aufenthalt von 9 Nächten im November 2023
Antwort von VV am 4. Dez. 2023
Dear David,Thank you very much for choosing The Ravenala Attitude for your holidays. I am glad that you have appreciated the service and hospitality of our Family Members, namely Sweety and the teams that you mentioned. It is a pleasure to read of your appreciation of the culinary offer.We have taken good note of your comments regarding the works and apologize for the inconveniences. Your constructive feedback will be used for improvement.Looking forward to welcoming you back soon.Warm regards,Alessandro SchenoneGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

Inge

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Opplevelse og badeferie
Bodde 10 dager på dette fantastiske sted med familie og «all inclusive». Totalt 6 voksne. Alle var enige om at oppholdet var helt perfekt. Flere fine bassenger, men vi benyttet havet og den herlige stranden. Som mange andre har beskrevet var personalet meget hyggelige og service innstilte. Restaurantene var mange og serverte god mat. Vi testet også et par av spisestedene hvor man måtte betale for maten. Det er absolutt å anbefale å prøve disse. Det er en fordel å lese opp seg på restaurantene på forhånd, slik at man kan booke disse så fort man sjekker inn. Det blir fort fullbooket. Kjempefint at WiFi fungerte også over hele ute området! Alle aktiviteter som ikke involverte motorbåt var gratis, og det var mange muligheter. Anbefales. Det er mulig å booke både halvdags og heldagsturer. Katamaran turene så ut til å være temmelig fullsatte. Vi booker en heldagstur med katamaran kun for oss, uten at det kostet all verden. Også her var krewet helt fantastiske. Vi booket også en privat heldagstur med motorbåt langs vestkysten, med landgang på et par flotte strender. Krewet kommuniserer med andre båter for å finne delfinene. Så underveis ble det snorkleing med delfiner. Mange fine minner og bilder!
Aufenthalt von 9 Nächten im Oktober 2023
Antwort von VV am 13. Nov. 2023
Hello Inge, Wow! Thanks a bunch for sharing your amazing experience during your 10-day stay with us at The Ravenala Attitude. We're thrilled to hear that you and your family had a perfect time in our little paradise.It warms our hearts that you enjoyed the various pools, but especially the sea and our lovely beach. It sounds like you made the most of the culinary delights in our numerous restaurants, and we're delighted that our Family member's friendliness and service-minded approach left a positive impression on you.Kudos for exploring the additional eateries! Reading up on them in advance is indeed a smart move, and we're delighted you found it worthwhile. And hey, we're over the moon that the WiFi worked seamlessly throughout the outdoor area – staying connected is important!It's fantastic to know you took advantage of the free activities, and your recommendation for both half-day and full-day tours is noted. Your personalized full-day catamaran trip and the private motorboat tour along the west coast sound absolutely incredible. The dolphin snorkeling experience must have been magical! We're thrilled our crew could make these moments extra special for you.Thanks again for choosing The Ravenala Attitude, and we can't wait to welcome you and your family back for more unforgettable memories.Warm regards,Alessandro SchenoneGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

Nina

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The staff really make this place, the bar, boathouse and activities staff in particular. It has a relaxed and charming atmosphere, rather than a sanitised 5star. Our kids (11,9 & 5yrs) didn’t go in kids club but the staff played table tennis, drafts and chess with them around the beach allowing us to relax. The Sunset on the beach at night is breath taking.
Aufenthalt von 10 Nächten im Oktober 2023
Antwort von VV am 6. Nov. 2023
Hello Nina, Thank you so much for sharing your wonderful review with us. We're thrilled to hear that you found the atmosphere at our hotel relaxed and charming, with a focus on genuine hospitality.Our Family members truly make the difference, and it's heartwarming to know that you had a memorable time, especially with our bar, boathouse, and activities teams.It's fantastic to hear that your kids had a great time too, even if they didn't go to the kids' club. Our Family members engaging them in table tennis, drafts, and chess on the beach is a testament to the friendly and family-oriented environment we aim to create.And yes, the sunset on the beach at night is indeed a breathtaking sight that captures the essence of a perfect getaway.We're immensely grateful for your kind words, and we can't wait to welcome you and your family back for more memorable moments by the beach.Warm regards,Alessandro SchenoneGeneral Manager

8/10 – Gut

Lee

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great property for a Family Stay. Spacious room and excellent pools. The only letdown was some of the service in the restaurants which was often very slow.
Aufenthalt von 7 Nächten im Oktober 2023
Antwort von VV am 23. Nov. 2023
Dear Lee, Thank you very much for choosing The Ravenala Attitude for your holidays. I am delighted to hear that you enjoyed your overall stay with us, particularly the room and the pools.I also extend my apologies for any inconsistencies in service experienced in some of our restaurants. Currently, we are enhancing our training program for all guest-facing teams, including waiters and kitchen staff. This initiative aims to ensure more efficient, swift, and thoughtful service, especially during peak times.We appreciate your feedback and strive to continually improve our services. We look forward to the pleasure of welcoming you back for another memorable stay.Warm regards,Alessandro SchenoneGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

Allyson

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
We had an amazing stay at Ravenala Attitude hotel. The food was delicious great choice for everyone especially the sushi at Lime, ground floor executive beachfront suite massive & great position, the gardens & pools were spectacular too. Everyone of the staff was so genuinely friendly & helpful, they were all really proud to work for the company who in turn look after & appreciate their colleagues. We got married whilst there, beautiful & perfect in every way. Sneha went out of her way to ensure everything was just how we wanted it. Thank you for all the wonderful memories we will have forever.Totally recommend this hotel 5*
Aufenthalt von 12 Nächten im September 2023
Antwort von VV am 24. Okt. 2023
Hello Allyson,Thank you for taking the time to share your fantastic review of your recent stay at the Ravenala Attitude hotel. We are thrilled to hear that you had an amazing experience and that we were able to contribute to your special moments, especially on your wedding day.We're delighted to know that you enjoyed the delicious food at Lime, and that there was a great selection for everyone, especially the sushi. Our culinary team works hard to provide a variety of choices to cater to all tastes.It's wonderful to hear that you found your executive beachfront suite spacious and well-situated, allowing you to fully appreciate the beauty of our surroundings. Our dedicated Family members takes great pride in delivering top-notch service and ensuring our guests feel valued.Sneha and the entire team are overjoyed to have been a part of your special day and to have played a role in making it beautiful and perfect in every way. We will be sure to pass on your appreciation to Sneha.Thank you for choosing Ravenala Attitude for your stay and for your special occasion. Your recommendation and kind words mean the world to us. We look forward to welcoming you back for more memorable experiences in the future.Warm regards,Alessandro SchenoneGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

Robin Mikael

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
We spent a week on our honeymoon at The Ravenala Attitude Hotel. The whole resort was a wonderful paradise. The rooms were big and clean. The staff everywhere was extremely friendly. We always got help and advice for everything we needed. The hotel had many different restaurants serving food from different cultures. The quality of the restaurants varied, but everywhere the food was really good. A floating restaurant by the river called Riviera is a must try. Beautiful and romantic place. Chef Ally makes the best food while Brandon (waiter) takes care of you. The hotel beach is also beautiful and there is many different activities you can do besides sipping drinks and laying in the sun. Cruises, watersports etc. The hotel also had a wonderful spa. First we went to steam and sauna. After that we went for a couples massage. It was relaxing and the masseurs were lovely. The service was excellent and the atmosphere in the spa was peaceful. We spent a lot of time at the hotel pool. We would like to especially thank the two gentlemen called Yes and Mo. They took special care of us whenever we spent time at the pool. They always made sure we had everything we needed. They were extremely helpful, polite and funny. We had a great time with them. Thanks to them, we had a memorable vacation and could have stayed much longer. We can warmly recommend this hotel for a vacation and especially for a honeymoon. A
Aufenthalt von 7 Nächten im September 2023

10/10 – Hervorragend

ZAMIR MAHOMED

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Très beau sejour
Superbe séjour. Avec un très bel accueil. Plusieurs grande piscine. Des serveurs toujours disponible à la piscine . Un buffet extra. Beaucoup de choix de restaurant tous aussi bon. Je recommande fortement.
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023
Antwort von VV am 5. Okt. 2023
Bonjour Zamir,Merci infiniment d'avoir pris le temps de partager votre expérience avec nous. Nous sommes ravis d'apprendre que vous avez passé un superbe séjour et que vous avez apprécié notre accueil chaleureux.Il est merveilleux de savoir que vous avez profité de nos vastes piscines et que notre personnel de service ait été toujours disponible pour vous à la piscine. Nous sommes également ravis que notre buffet ait répondu à vos attentes, ainsi que nos nombreux restaurants.Votre recommandation signifie beaucoup pour nous, et nous espérons avoir le plaisir de vous accueillir à nouveau pour un autre séjour inoubliable.Cordialement,Alessandro SchenoneDirecteur Général

10/10 – Hervorragend

Nathan, Gibraltar

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 7 Nächten im August 2023