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Bewertungen von Catalonia Bayahibe – All Inclusive

4 out of 5
Catalonia Bayahibe – All Inclusive
Bayahibe, San Rafael del Yuma, La Altagracia

Bewertungen

7,6

Gut

324 von insgesamt 1001 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
352 von insgesamt 1001 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
151 von insgesamt 1001 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
92 von insgesamt 1001 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
82 von insgesamt 1001 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8,0/10

Sauberkeit

8,0/10

Personal & Service

7,4/10

Ausstattung

7,4/10

Zustand der Unterkunft

8,0/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Ute

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 21 Nächten im Oktober 2023

10/10 – Hervorragend

Jeannine

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2023
Antwort von Catalonia Bayahibe Resort am 3. Mai 2023
Dear Mrs. Jeannine Heidorn, Thank you so much for taking the time to rate your recent stay with us. We truly appreciate your excellent rating and are thrilled you had a great experience while staying with us. Your satisfaction is of utmost importance to us, and we are pleased to hear that we were able to provide you with a comfortable and enjoyable stay.Thank you again for choosing us. We hope to have the opportunity to welcome you back to our hotel soon.Best regards,Social Media Catalonia Bayahibe Resort

10/10 – Hervorragend

Mariusz Adam

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Alles mega super !
Antwort von Catalonia Bayahibe Resort am 29. Nov. 2022
Dear Mariusz Adam Owczarek, Thank you for your wonderful review and score. It has been an honor to have you as our distinguished guest and be part of your vacation. Our main goal is to provide the best guest experience and we are glad to know that we were able to exceed your expectations. We look forward to your future visit in order to create another wonderful holiday for you. Cordially, Social MediaCatalonia Bayahibe Resorts

8/10 – Gut

Ute

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schönes, ruhiges und sauberes Hotel
Das Hotel selbst ist schön und sauber. Der Service liess ein bisschen zu Wünschen übrig. Dadurch dass das Hauptrestaurant momentan nur von Freitag bis Sonntag offen hatte, mussten wir 4 Tage a la carte essen gehen. Da ist die Auswahl sehr begrenzt und die Portionen sehr klein. Dazu kam, dass man täglich sich anmelden musste. Man konnte also nicht im Voraus für die ganze Woche reservieren. Ausserdem waren Speisen dann teils "vergriffen". Die Animation war klasse, sie haben ihr Bestes gegeben, trotz Covid. Die momentane Situation wurde jedoch sehr respektiert, was wirklich wichtig ist. Unter der Woche war es sehr angenehm, am Wochenende massenhaft Dominikaner, und das Buffet tlw. leergeräumt. Ansonsten super Strand, angemehmes Ambiente und trotz wenig Personal, gute Leistung.
Aufenthalt von 21 Nächten im Oktober 2020

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Hotel, Personal, Unterkunft, Essen OK!! Leider hatten wir mit dem Wetter etwas pech.
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2019
Antwort von General Manager am 9. Okt. 2019
Dear guest, Thank you share your review. I regret that during your stay the weather has not allowed you to enjoy your vacation as you deserve. Thank you for choosing our hotel as a destination in the Caribbean and we hope to see you soon. Best regards,

6/10 – Okay

Uwe, Austria

Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Well equipped resort in general
Very friendly and helpful staff, especially for "priviledged" guests. Bathroom could be better cleaned. Wifi unfortunately even for modest expectations as good as useless. Price-service-ratio for expedia price unsufficiant (others booked same service and duration for much better price)
Antwort von Catalonia Gran Dominicus am 9. Feb. 2017
Dear Guest. Thank you for your feedback. We are sorry for not exceeded your expectations about our Resort. Please be assured that your comments and suggestions have been taken into consideration and that we will do our utmost to improve. We certainly look forward to your returning trip in the near future. Regards.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
La Romana
Ein schöne Woche
Antwort von General Manager am 23. Dez. 2015
Dear Guest, We would like to thank you for choosing our resort as your host on your recent gateway to our destination. It was a pleasure having you and we appreciate that you have taken the time to share your experience with us. Hopefully, you could give us the opportunity to serve you again soon. Best Regards

6/10 – Okay

Wolfgang, Hadamar

Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Die Leistungen haben merklich nachgelassen
Wir waren mehrere Male in diesem Hotel in den letzten 3 Jahren und müssen leider feststellen, daß die Leistungen sehr nachgelassen haben, vor Allem bei der Qualität des Essens im zentralen Buffet und Snackbar. Gut hingegen sind das neue Restaurant La Yuca und Rodeo Steakhouse. Vorsicht beim Wassersport: Die Segelcatamarane befinden sich in einem sehr schlechten Zustand, es fehlen Schrauben und Bolzen am Ruder, was zu einer Kenterung führen kann! Ein solcher Fall ist während unseres Aufenthalts passiert. Das Team der Animation und Wassersports ist sehr freundlich, aber nicht verantwortlich für diese Mängel. Negativ auch der neu abgegrenzte Teil der "Privileged" Gäste, man hat als Noramlzahler das Gefühl nicht willkommen zu sein.

8/10 – Gut

Walter, Schweiz

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Zimmer entspricht nicht dem Preis.
Schöne Anlage. Grosser Pool, toller Strand. Restaurant ok, Zimmer und Bad etwas veraltet. Personal freundlich. Zu viel Animation.

8/10 – Gut

Marlene, Südtirol

Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Sehr schönes Resort in Strandnähe
An der Rezeption wurden wir sehr herzlich empfangen, auch das Zimmer war in Ordnung. Das Essen war super, es hat an nichts gefehlt. Auch das Schwimmbad war ok und der Strand einfach traumhaft.

4/10 – Schlecht

Doris, Hadamar

Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Zum letzten Mal hier wegen Sparkurs des Hotels
Unsere Begeisterung für dieses Hotel ist vorbei!. Dies hat sich nun radikal geändert seitdem ein neues Managment das Hotel mit seinem radikalen Sparkurs zu einem Durchnitts Mittelklasse Hotels degradiert hat. Zimmer müssen dringend renoviert werden! Das Essen langweilig und bietet wenig Abwechslung, Spezialiäten und lukinarische Themenabende wurden vom Programm gestrichen. Am Buffet fast immer der gleiche Salat und Gemüse, teils billigste Ware wie z.B. gekochter Kürbis, den es fast täglich gab. Schweinesteak wird als FILET angeboten, usw. Chefkoch ist ein Anderer ! Das Hotelpersonal wirkt überarbeitet und kann logischerweise nicht mehr den gleichen netten Kundenservice bieten wie vorher, da weniger Mitarbeiter mehr arbeiten müssen, an der Bar schonmal 10 -12 Stunden ohne Pause.In der Pizzeria gegen 16:00 keine Pizza und nur kalte Pommes & Hähnchen! Fatal! Die Animation hat total nachgelassen, nicht wegen des Personals, sondern wie wir glauben wegen des fehlenden Geldes. Nur noch billige Tanzshows, die allerdings künstlerisch sehr gut vorgetragen wurden. Ganz schlimm ist das Reservieren von Strandliegen in diesem Hotel!!! Man hat praktisch keine Chance eine Liege im Schatten unter Palmen zu bekommen, wenn man nicht morgens um 6 Uhr Liegen reserviert! Die Hotelleitung sollte hier unbedingt etwas unternehmen!!

10/10 – Hervorragend

Emil Bernhard, Mollis

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Rundum ein angenehmer Aufenthalt. Die Restaurants waren sehr gut, nur im Buffet des Hauptrestaurants war alles zu stark gekocht, weshalb ich nur beim Mexikaner, Amerikaner und Italiener essen ging.

10/10 – Hervorragend

Helmut, Rolfshausen

Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Gutes Hotel mit sehr guten Restaurants...
... und schöner Gartenanlage und wunderbaren a-la-carte-Restaurants. Das Hotel sieht sehr gut aus und ist auch in gutem Zustand. Wir waren dort 11 Tage. Die Zimmer sind nicht sehr luxuriös, wer darauf Wert legt, sollte gegen Aufpreis das privileged Zimmer nehmen. Badezimmer und Bettwäsche war aber alles sauber. Das Personal ist sehr freundlich und man wird immer und zu jeder Zeit bedient. Der Service ist wirklich gut. Vor allem die Restaurants und die Essensqualität waren sehr überzeugend, die guten Bewertungen sprechen für sich. Der Pool ist auch ganz gut und nicht überfüllt. Liegenplätze gibt es genug: am Pool, zwischen den Palmen (zwischen Pool und Meer) und am Strand, der recht klein und vollgestellt, aber dennoch sehr schön ist. Die Sonnenuntergänge Abends waren echt faszinierend. Am hoteleigenen Privatstrand ist eine deutschsprachige Tauchschule, wo man auch andere Aktivitäten wie Schnorchel / Inseltouren und Bootsfahrten buchen kann. Der Verleih von Kayaks und kleinen Katamaranen ist für eine bestimmte Zeit (ca. 30-60 min) kostenlos. Gestört hat teilweise der Lärm tagsüber am Pool / Bar, da die Animatoren immer versuchen die Leute bei Spaß zu halten, was auch nett ist. Aber teilweise wird es echt laut, man kann jedoch auch immer Bereiche aufsuchen, in denen es ruhiger ist. Die Musik wiederholt sich dort ständig, was nach 11 Tagen auch nervig werden kann, aber insgesamt kann ich mich über nichts wirkliches beschweren. Ich würde 4,5 von 5 Sternen verteilen!

8/10 – Gut

Ingo & Fam, Basel

Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nettes Hotel
Wir waren zu viert, zwei Erwachsene und zwei Kinder, 3 und 5. Hotel im typischen Kolonialstil erbaut, sehr schöne Anlage, Zimmer teilweise schon etwas in die Jahre gekommen, dafür mit Scharm und sehr grosszügig gebaut. Gratis W-Lan auf der ganzen Anlage. Personal sehr freundliche und hilfsbereit, auch bei Sonderwünschen. Essen war entsprechend dem Preis gut, teilweise auch sehr gut, vielfältige Auswahl und auch viele Frischprodukte. Bei den A la carte Restaurants ist vor allem das Steakhouse zu empfehlen. Strand ebenfalls sehr schön, sowohl die Möglichkeit unter Palmen im Schatten zu liegen als auch direkt am Strand. Meeresgrund schnell abfallend, dafür eher kleine Wellen, mit Schwimmflügel aber kein Problem. Schöner Sandstrand und künstliches Riff mit Schnorchelmöglichkeit direkt vor Ort. Kinderbetreuung erst ab 4 Jahren, Ausstattung für Kinder eher schmal gehalten, dafür sehr grosser Kinderpoolabschnitt und Personal sehr kinderfreundlich. Für generell eher heikle Personnen nicht unbedingt empfehlenswert, für das Preisleistungsverhältnis aber top und wer es eher klassisch/ romantisch und nicht sehr modern mag wird sich hier sehr wohl fühlen. Wir kommen wieder.

10/10 – Hervorragend

Doris, Hadamar

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Wir waren zum 2. Mal hier und kommen wieder!
Wer einen All Inklusiv Urlaub mit Niveau am besten Strand der Domrep sucht, ist hier richtig. Der traumhafte Sandstrand liegt Richtung Südwesten und die Sonnenuntergänge sind unvergesslich. Die Bucht ist sehr ruhig mit wenig Wellen, da der Wind ablandig bis parallel zur Küste verläuft, ideal für Wassersportler und Segler. Das Essen ist ausgezeichnet und von hoher Qualität. Die Themenabende am Buffet mit Spezialitäten aus Frankreich, Spanien und Italien sind eine Bereicherung. Die Restaurants RODEO STEAK HOUSE, sowie mexikanische - und italienische Küche sind ebenfalls ausgezeichnet . Man benötigt weder Voranmeldung noch lange Wartezeiten, alles funktioniert perfekt. Das 400 Gramm Filet Steak ist schnell auf dem Tisch und die angebotenen Rot- und Weißweine gut. Das Personal professionell und sehr freundlich. Im zentralen Bar (Bistrobereich) gibt es die besten Cocktails die wir je getrunken haben, mit Bedienung. Die Getränke werden stilgerecht in Gläsern (keine Plastikbecher!) vom geschulten Personal serviert. Die abendlichen Shows sind von hohem Niveau und die Animation: Excelente ! Fazit: Das Catalonia Gran Dominicus vermittelt den Eindruck eines 4-5 Sterne Hotels mit Essen a la carte und Bedienung, weit weg von vergleichbaren billigen ALL INKLUSIV Hotels. Der Unterschied liegt in den Details. Wir kommen sicher bald wieder.
Der Strand
Rodeo Steak House
Dominikanischer Abend
Korallenfische am Hotelstrand

8/10 – Gut

EDWIN, Rahway

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Resort was okay,I suggest that if you really want to enjoy your stay at this resort, do not book the garden view or comfort rooms because the AC wont work at all, because those rooms needs to be upgraded and repaired. please avoid those rooms. Overall it was a decent resort,good food and service.
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Alvaro

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Muy buena opción en Bayahibe. Playa fantástica
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024

10/10 – Hervorragend

ROBERT

Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very clean, great food , everyone is kind
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Francisco Leon Chorivit

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Good
Aufenthalt von 6 Nächten im März 2024

8/10 – Gut

Flora

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Landscape is beautiful. Quiet and great for families.
Aufenthalt von 8 Nächten im März 2024

10/10 – Hervorragend

Katie Celeste

Mit dem Partner gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
We came here for a wedding. Which was beautiful and the staff is amazing and service was impeccable.
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2024

8/10 – Gut

José

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Ausstattung
El entorno fuera del hotel es sucio con pocos comercios y poco transporte. Dentro del hotel el mobiliario de los cuartos luce viejo, había en las habitaciones hormigas y cucarachas. En los restaurantes el servicio de los capitanes y meseros es muy cordial en lo general pero hubo 2 meseros nefastos.
Aufenthalt von 5 Nächten im März 2024

4/10 – Schlecht

Ileanna

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The beach is very nice. The food made me so sick. The resort has to get updated. The room I have was not cleaned properly. The balcony door was broken.
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024

8/10 – Gut

Kapesana

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 6 Nächten im Februar 2024

2/10 – Ungenügend

HECTOR

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
RATONES
Aufenthalt von 6 Nächten im Februar 2024

8/10 – Gut

Gazmend

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
This place has a beautiful beach; clear water, white sand and lots of palm trees. The property landscape is also very nice making the walk from the room to the beach area enjoyable. Food is good with dining options. Entertainment not bad either. Our only complaints would be: 1) cockroaches, we were greeted by one the moment we entered the room, it came out of the shower drain, and we would see frequently during our short stay, a huge one was wondering the hallway, the moment we walked by, it went under the door and got in one of the rooms. My wife was terrified we would bring them home so she was shaking each piece of cloth before folding them in the luggage. 2) clogged sinks and shower drain. One of the sinks was clogged when we got in so we were using only one sink and that one was also draining slowly not to mention the shower drain-your feet would soak in dirty water as you shower.
Aufenthalt von 5 Nächten im Februar 2024

8/10 – Gut

Guillaume

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft

8/10 – Gut

LEANDRO

Aufenthalt von 9 Nächten im Januar 2024

6/10 – Okay

Jenny

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
La comida está bien no es excelente pero es buena El entrenamiento es bueno el hotel en el Área de la picina y restaurante y por Fuera es excelente pero las habitaciones no me gustaron sucia y en mal estado y todo muy viejo y gastado y otra cosa que no me Gusto es que fuman mucho y en todas las áreas asta donde hay niños muy desagradable
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023

8/10 – Gut

Igor

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
The best beach with sand
Aufenthalt von 14 Nächten im November 2023

8/10 – Gut

Irene

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The resort is huge and very well maintained. Landscape is outstanding, the beach is clean, the water is turquoise and the food is somehow edible.The only thing that marred the stay was poorly trained room cleaning personnel. It was always something forgotten after the room was made - either small towels, or medium size towers, or coffee packages, or sugar, or water bottles... Every day something new was missing. I naively thought the tips would speed it up. Wrong! Tips were taken and ALL towels of all sizes were forgotten to be changed. To be honest, the Front desk was helpful though. Bottom line: Dear Catalonia Bayahibe, please train your personnel better, teach them that money and tips don't fall from the sky, they actually have to earn it. Besides that it is a great resort!
Aufenthalt von 15 Nächten im November 2023

6/10 – Okay

Andrew, Etobicoke

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Verbesserungswürdig: Ausstattung
On the positive side, the property is very clean and staff are hard working and friendly. The beach is a beautiful turquoise, sunsets are beautiful and beach chairs are plentiful within a shaded palm forest. The pool has a lot of corners and nooks that are great for small children. There were some clear negatives, though: 1. There was a huge building being built on the property while we were there in November 2023. Even when complete, it will loom over the property. 2. The buffet was quite local in terms of food. Some days it was good and other times basically inedible. The buffet area is oppressively hot and stuffy. 3. The resort and beach feel a bit cramped and crowded at all times. 4. The sit-down restaurants were pretty middling in our experience and the quality of ingredients wasn't great. Very nice atmosphere, though. 5. The beach is fairly steep, with very soft sand, and somewhat tiring to get to and walk on.
Aufenthalt von 8 Nächten im November 2023

4/10 – Schlecht

Sergey, Staten Island

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Old property and room, condition not working. In buffet waiting water 40 min.
Aufenthalt von 9 Nächten im November 2023

8/10 – Gut

Mikhail, pleasant hill

Mit der Familie gereist
Gut: Zustand der Unterkunft
We had only one but big problem and disappointment, related to daily service/cleaning person visiting: We were spending time on beach till 6 pm, then 1 hour and 30 minutes in the our room: 6:30 - 8 PM, then evening program, out of room: Restaurant, Show, Dancing till 12 AM. But the cleaning/service woman came for that to our room always at 7 PM, and therefore have completely destroyed our vacation evening time: The period 6:30 PM - 8 PM (1 hour and 30 minutes) was the very busy for us- being in room, after the beach naked (without dressing) we p[planned for Shower, restroom, change to evening dressing for restaurant and start to go to a restaurant at 8 PM. So, any service person visit during this time was very unlikely for us (I was naked man in shower, we really needed to use restroom and so on). Attempt to explain that to Service/cleaning p[person the several time was unsuccessful - we speaks English, she speaks Spanish only. 3 calls to reception desk and talk to English speaking person also was unsuccessful - she promised to move these visits after 8 PM, but it still continue to be 7 PM and continue to destroy our vacation. As we see the service persons have not been trained at all: 1. We must not see them at all - they must come when we are out the room. 2. They never must come to room during 1 hour and 30 minutes period 6:30 PM - 8 PM. 3. We must be able to spend time with me and my wife only in the room, without any 3rd person, like service cleaning.
Aufenthalt von 15 Nächten im November 2023

6/10 – Okay

Marina

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Ausstattung
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Great beach with clear water. Front desk service was good and responsive. Dinning staff was awful, they did not come by to check on you if you need more water or anything else, had to hunt for them yourself. Alcohol options are terrible, the worst I have seen and we travel often. Waiters do not exist at the pool/ beach areas, if you want anything you had to get it your self. I would rate this hotel as solid 3 stars.
Aufenthalt von 7 Nächten im November 2023
Antwort von Yaris am 4. Dez. 2023
Good afternoonThank you very much for sending us your comments regarding your stay at our Catalonia Bayahibe facilities. For us, the observations and impressions of our guests are very important, as they help us to identify areas of opportunity and take corrective actions whenever necessary, with the intention of improving our services and achieving a high level of satisfaction.We hope that in the near future we will be able to improve your perspective about our services. Best regards, Yaris Silverio, Guest Service Department

8/10 – Gut

Mykola

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Hard to communicate with people who don't speak English at all in the resort.
Aufenthalt von 7 Nächten im November 2023
Antwort von Yaris am 4. Dez. 2023
Good afternoonThank you very much for sending us your comments regarding your stay at our Catalonia Bayahibe facilities. For us, the observations and impressions of our guests are very important, as they help us to identify areas of opportunity and take corrective actions whenever necessary, with the intention of improving our services and achieving a high level of satisfaction.We hope that in the near future we will be able to improve your perspective about our services. Best regards, Yaris Silverio, Guest Service Department

8/10 – Gut

Daniela

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
I had a great time with family and friends. I have something to share that I saw with my own eyes. The buffet cook, who was responsable for grilling the meats and chicken, was using the same tong to grab the raw meat and serve cooked meat to customers. He was about to that to me and, because I told him not to use the same utensil, he grabbed a spatula and served the cooked chicken. If that situation is happening in front of people, who knows what procedures they implement inside the kitchen. We’re back home and I have food poisoning. I shouldn’t have trusted the food I consumed. I suggest you have better training and food safety protocols & procedures for anyone handling or serving food. It’s a family hotel and lots of children and elderly (most vulnerable population) visit each year.
Antwort von Yaris am 4. Dez. 2023
Good afternoonThank you very much for sending us your comments regarding your stay at our Catalonia Bayahibe facilities. For us, the observations and impressions of our guests are very important, as they help us to identify areas of opportunity and take corrective actions whenever necessary, with the intention of improving our services and achieving a high level of satisfaction.We hope that in the near future we will be able to improve your perspective about our services. Best regards, Yaris Silverio, Guest Service Department

10/10 – Hervorragend

Dariel

Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2023

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Habiaciones muy viejas
Las habitaciones del hotel son muy viejas, deberian remodelar o demoler todo :p Solo hay un restaurante bufet que funciona mañana, tarde y noche. Si quieres ir a un restaurante a la carta solo se permite una reserva por semana (dos personas) tanda nocturna. Todos los restaurantes son abierto (sin aire acondicionado). La piscina tiene buen tamaño con varios niveles 👍 y la playa en horario de la mañana si hay sol, se ve bonita.
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Yaris am 4. Dez. 2023
Good afternoonThank you very much for sending us your comments regarding your stay at our Catalonia Bayahibe facilities. For us, the observations and impressions of our guests are very important, as they help us to identify areas of opportunity and take corrective actions whenever necessary, with the intention of improving our services and achieving a high level of satisfaction.We hope that in the near future we will be able to improve your perspective. Best regards, Yaris Silverio, Guest Service Department

2/10 – Ungenügend

Arlette

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
I don’t recommend this place at all; the service is horrible; people are rude and impolite… no towels for an overcrowded place!!!
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2023
Antwort von Yaris am 4. Dez. 2023
Good afternoonThank you very much for sending us your comments regarding your stay at our Catalonia Bayahibe facilities. For us, the observations and impressions of our guests are very important, as they help us to identify areas of opportunity and take corrective actions whenever necessary, with the intention of improving our services and achieving a high level of satisfaction.We hope that in the near future we will be able to improve your perspective about our services. Best regards, Yaris Silverio, Guest Service Department

10/10 – Hervorragend

Roxana

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
it was our first time going to an all inclusive. we loved it, it was paradise. only thing when we got to our room the first day, it wasn't ready, bathroom was dirty,but we called reception and they sent the cleaning lady right away. food is not the best, but it's ok. at least a lot of variety. most of the staff is amazing, very nice and friendly. and the place itself is really beautifull. i recomend it
Aufenthalt von 7 Nächten im September 2023
Antwort von Yaris am 4. Dez. 2023
Good afternoonThank you very much for sending us your comments regarding your stay at our Catalonia Bayahibe facilities. For us, the observations and impressions of our guests are very important, as they help us to identify areas of opportunity and take corrective actions whenever necessary, with the intention of improving our services and achieving a high level of satisfaction.We hope that in the near future we will be able to improve your perspective about our services. Best regards, Yaris Silverio, Guest Service Department

10/10 – Hervorragend

Monica

Aufenthalt von 5 Nächten im August 2023
Antwort von Catalonia Bayahibe Resort am 7. Sept. 2023
Dear Mrs. Monica, Thank you for taking the time to rate your recent experience with us and for giving us an excellent rating.While we understand that you did not leave a specific comment about your experience, we are delighted that you found our service and facilities to be exceptional. We continually strive to provide our guests with a memorable and enjoyable stay, and your positive rating serves as a great encouragement to our team.If you have any other suggestions or if there is anything we can do to improve your future visits, please do not hesitate to let us know. We value your patronage and look forward to having the pleasure of welcoming you back for another exceptional experience.Best regards,Social MediaCatalonia Bahahibe All Inclusive

4/10 – Schlecht

Carmen, Hartford

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Like the grounds but the rooms are outdated. No AC in the rooms my whole stay 2 days in the Caribbean, you can just imagine.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023
Antwort von Catalonia Bayahibe Resort am 7. Sept. 2023
Dear Mrs. Carmen Carmona,We sincerely appreciate your recent stay at our establishment and taking the time to provide feedback about your experience. Your opinion is invaluable to us, and we would like to extend our sincerest apologies for any inconvenience you may have experienced during your visit.We are pleased to hear that you enjoyed our grounds, but we understand your concerns regarding the room's outdated appearance and the absence of air conditioning during your stay. We want to assure you that we take your comments seriously, and we will be reviewing these issues with our team to identify opportunities for improvement.Your comfort and satisfaction are of utmost importance to us, and we regret that we fell short of meeting your expectations on this occasion. We genuinely value your feedback as it helps us enhance the overall guest experience.We would like to invite you to return to our establishment in the future. We are committed to addressing the issues you've raised and providing you with a more comfortable and enjoyable stay. Please feel free to contact us directly should you plan to visit again, and we will ensure that your next stay is a memorable one.Once again, thank you for choosing to stay with us, and we hope to have the opportunity to serve you better in the near future.Warm regards,Social mediaCatalonia Bayahibe All Inclusive

10/10 – Hervorragend

Francheska, Belleville

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Love the place is very convenient and relax
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023
Antwort von Catalonia Bayahibe Resort am 7. Sept. 2023
Dear Mrs. Francheska Matos,We are genuinely thrilled to hear that you loved your recent stay with us! Your kind words about our property being convenient and relaxing mean a lot to us.Your satisfaction is our top priority, and we want to express our gratitude for choosing to stay with us. We are delighted that you had a positive experience, and we would like to extend a warm invitation for you to return in the future.We can't wait to welcome you back for another memorable and relaxing visit. If there's anything specific you'd like to experience or any special requests you have in mind for your next stay, please do not hesitate to let us know. We are here to ensure your next visit is even more enjoyable.Once again, thank you for your kind words, and we look forward to hosting you again soon.Warm regards,Social Media Catalonia Bayahibe All Inclusive

2/10 – Ungenügend

Rosa

Verbesserungswürdig: Personal & Service
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023
Antwort von Catalonia Bayahibe Resort am 7. Sept. 2023
Dear Mrs. Rosa Mojica,Firstly, we would like to express our gratitude for choosing us as your destination to enjoy your well-deserved vacation. At Catalonia Bayahibe All Inclusive, our primary objective is to provide the best possible experience for our guests. We apologize if you felt that we did not do enough to meet your expectations.We are disappointed to receive this low rating without any accompanying comments to help us understand what went wrong. Thanks to the valuable feedback from our visitors, we continuously make improvements to enhance our procedures and services. It would have been immensely helpful to us if you could have identified the specific issues that impacted your experience.We sincerely hope that you will consider giving us another opportunity in the future to exceed your expectations.Best regards,Social MediaCatalonia Bayahibe All Inclusive

2/10 – Ungenügend

rosa

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Malísimo
En el loby un total chou desde la 8 hasta las 9:30 esperado perdi 41 mil peso por culpa de su expleadas las habitacion Orible si aire reporte como 10 veces y siempre me estaban cambiando la habitación en el restaurante los expleado mal trato soy cliente de ustedes del catalonia punta cana me encanta aya pero este de Romana fue un desastre en todo los aspectos
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023
Antwort von Catalonia Bayahibe Resort am 7. Sept. 2023
Estimada Sra. Rosa Mojuca,Antes que nada, le agradecemos que haya elegido nuestro establecimiento para disfrutar de su merecido descanso. Lamentamos profundamente los inconvenientes que experimentó durante su estancia, y le ofrecemos nuestras más sinceras disculpas por las situaciones desafortunadas que mencionó.le aseguramos que esta experiencia no cumple con nuestros estándares de calidad y servicio, y trabajaremos diligentemente para garantizar que estas circunstancias no se repitan en el futuro.Como cliente valioso, su satisfacción es de suma importancia para nosotros, y esperamos sinceramente que considere brindarnos otra oportunidad en el futuro. Estamos seguros de que podemos ofrecerle una experiencia más satisfactoria en su próxima visita. Si decide regresar, estaremos encantados de atenderle y asegurarnos de que su estancia sea memorable y placentera.Una vez más, lamentamos sinceramente los inconvenientes que experimentó y agradecemos sus comentarios, ya que nos ayudan a mejorar nuestros servicios.Atentamente,Social MediaCatalonia Bayahibe All Inclusive

2/10 – Ungenügend

Alex

Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023
Antwort von Catalonia Bayahibe Resort am 7. Sept. 2023
Estimado Sr. Alex Rivadeneira,En primer lugar, queremos expresar nuestro agradecimiento por haber elegido nuestro establecimiento como destino para disfrutar de sus tan merecidas vacaciones. Nuestro objetivo principal es brindar la mejor experiencia posible a nuestros huéspedes. Lamentamos profundamente si siente que no hicimos todo lo necesario para satisfacer sus expectativas.Nos entristece recibir esta calificación baja sin comentarios adicionales que nos permitan entender qué salió mal durante su estancia. Gracias a los valiosos comentarios de nuestros visitantes, estamos en constante proceso de mejora para optimizar nuestros procedimientos y servicios. Nos habría sido de gran ayuda si hubiera podido identificar los problemas específicos que afectaron su experiencia.Sinceramente esperamos que considere la posibilidad de darnos otra oportunidad en el futuro para poder superar sus expectativas.Atentamente,Social MediaCatalonia Bayahibe All Inclusive

10/10 – Hervorragend

Reina

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Always a pleasure to go back there. I like everything about this Resort. Employee are very friendly.
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2023
Antwort von Catalonia Bayahibe Resort am 7. Sept. 2023
Dear Mrs. Reina Taveras,Thank you sincerely for rating your recent stay with us as "Excellent." It is always a pleasure to welcome back valued guests like you. We are thrilled to hear that you enjoyed everything about our resort and found our employees to be very friendly.Your positive feedback truly warms our hearts and motivates us to continue providing exceptional service. We take great pride in creating memorable experiences for our guests, and we are delighted to know that we succeeded during your stay.We extend a warm invitation for you to return to our resort in the future. It would be our pleasure to host you once again and ensure your next visit is just as enjoyable, if not even better. Please do not hesitate to reach out to us if you have any special requests or if there's anything we can do to make your next stay even more wonderful.Thank you for choosing us, and we look forward to your return.Warm regards,Social Media Catalonia Bayahibe All inclusive

8/10 – Gut

francesca

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Very nice resort!
Aufenthalt von 8 Nächten im August 2023
Antwort von Catalonia Bayahibe Resort am 29. Aug. 2023
Dear Ms. Francesca Ferrari,Thank you very much for your kind words and for choosing to stay with us at our resort. We are thrilled to hear that you enjoyed your experience! Providing exceptional service and a wonderful environment for our guests is our top priority. If there's anything else we can do to enhance your stay or if you have any further feedback, please don't hesitate to let us know. We look forward to having the opportunity to welcome you back in the future.Best regards,Social MediaCatalonia Bayahibe All Inclusive

8/10 – Gut

Ismael, Des Moines

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
This is a nice property, they could use some better customer service specifically in the buffet area, also the restaurants are always empty but you need a reservation for them and it’s super hard to get one. The beach is beautiful and the pool pretty nice, best customer service attention that we had was Yerry at the pool bar he was awesome!!!! The bedroom are small but ok.
Aufenthalt von 5 Nächten im August 2023
Antwort von Catalonia Bayahibe Resort am 29. Aug. 2023
Dear Mr. Ismael Mateo, Thank you for taking the time to provide us with your feedback regarding your recent stay at our property. We appreciate your compliments on the beauty of the beach, the quality of the pool, and the attentiveness of our team member Yerry at the pool bar – we are glad he left a positive impression.We apologize for any inconvenience you experienced with our customer service, especially in the buffet area. Your comments regarding the restaurants and the reservation process have been duly noted, and we will certainly review our procedures to improve the overall dining experience for our guests.Your feedback is truly valuable to us as it helps us identify areas for improvement and provide a better experience for our guests. We hope to have the opportunity to welcome you back in the future and provide you with an even better stay.Best regards,Social MediaCatalonia Bayahibe All Inclusive