Terrasse/Patio

Bewertungen von Swiss Diamond Hotel Prishtina

5 out of 5
Swiss Diamond Hotel Prishtina
Sheshi Nena Tereze, Pristina, Kosovo

Bewertungen

9,4

Außergewöhnlich

276 von insgesamt 351 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
53 von insgesamt 351 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
11 von insgesamt 351 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
7 von insgesamt 351 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
4 von insgesamt 351 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9,6/10

Sauberkeit

9,4/10

Personal & Service

9,6/10

Ausstattung

9,4/10

Zustand der Unterkunft

8,8/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

10/10 – Hervorragend

Duran, Pratteln

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Alles einwandfrei.super toll
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2024
Antwort von Swiss Diamond Hotel Prishtina Team am 23. Apr. 2024
Dear Mr.Duran,Thank you very much for taking the time to leave us a positive review.We appreciate that we have met your expectations and we hope to welcome you soon again!

10/10 – Hervorragend

Sandro, Schwarzenbach

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Super Hotel an guter Lage, sehr freundliches Personal und sicher.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Swiss Diamond Hotel Prishtina Team am 26. Dez. 2023
Dear Mr. Sandro,thank you so much for taking the time to share your experience at our hotel. As our goal is to make a comfortable and memorable experience for all of our guests, we are glad to hear that you enjoyed your stay and that our team was able to make you feel welcome and valued.We look forward to welcoming you back again!.

8/10 – Gut

Vjollca

Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Arbreshe

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Swiss Diamond Hotel Prishtina Team. am 24. Okt. 2023
Dear Ms.Arbreshe,thank you so much for taking the time to share your experience at our hotel. As our goal is to make a comfortable and memorable experience for all of our guests, we are glad to hear that you enjoyed your stay and that our team was able to make you feel welcome and valued.We look forward to welcoming you back again!

8/10 – Gut

Christian

Mit dem Partner gereist
Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Ist okey
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023
Antwort von Swiss Diamond Hotel Prishtina Team. am 7. Aug. 2023
Dear Mr.Christian,thank you so much for taking the time to share your positive experience at property. We are thrilled to hear that you enjoyed your stay and that our team was able to provide excellent service. We take great pride in delivering exceptional experiences to our guests, and we are happy to learn that we succeeded in doing so during your visit. We hope to welcome you back soon for another memorable stay with us.

10/10 – Hervorragend

Ajeti

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Top
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023
Antwort von Swiss Diamond Hotel Prishtina Team. am 31. Juli 2023
Dear Mr.Ajeti,thank you so much for taking the time to share your experience at our hotel. As our goal is to make a comfortable and memorable experience for all of our guests, we are glad to hear that you enjoyed your stay and that our team was able to make you feel welcome and valued.We look forward to welcoming you back again!

10/10 – Hervorragend

Emina

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Overall, I had a great experience with the Swiss Diamond hotel, staff was incredibly helpful, and the amenities were great. The room was wonderful, clean, and the breakfast was great. It was my first time in Prishtina but I would definitely book again the same hotel.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023
Antwort von Swiss Diamond Hotel Prishtina Team. am 24. Juli 2023
Dear Ms.Emina,thank you for sharing with us your wonderful experience at our hotel. We are thrilled to hear that you enjoyed our amenities, exceptional service, and luxurious accommodations. Our team works hard to deliver an unforgettable experience to each and every guest, and we are delighted that we met your expectations. We hope to see you soon for another five-star stay.

10/10 – Hervorragend

Zenun

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Das Hotel ist fantastisch. Alles ist perfekt. Ich werde wieder kommen.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2023
Antwort von Swiss Diamond Hotel Prishtina am 9. Juni 2023
Dear Mr., thank you so much for taking the time to share your experience at our hotel. As our goal is to make a comfortable and memorable experience for all of our guests, we are glad to hear that you enjoyed your stay and that our team was able to make you feel welcome and valued.We look forward to welcoming you back again!

10/10 – Hervorragend

Michael

Aufenthalt von 4 Nächten im März 2023
Antwort von Swiss Diamond Hotel Prishtina Team. am 10. Mai 2023
Dear Mr. Miachel, thank you so much for taking the time to share your experience at our hotel. As our goal is to make a comfortable and memorable experience for all of our guests, we are glad to hear that you enjoyed your stay and that our team was able to make you feel welcome and valued.We look forward to welcoming you back again!

10/10 – Hervorragend

LILI

Geschäftlich gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Ein Wünderschones Hotel
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2023
Antwort von Swiss Diamond Hotel Prishtina am 12. Mai 2023
Dear Ms.Lili,thank you for sharing with us your wonderful experience at our hotel. We are thrilled to hear that you enjoyed our amenities, exceptional service, and luxurious accommodations. Our team works hard to deliver an unforgettable experience to each and every guest, and we are delighted that we met your expectations. We hope to see you soon for another five-star stay.

10/10 – Hervorragend

Sabine

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
super Hotel
super Hotel, tolle Lage, gutes Frühstück , nette Bar etc
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2022
Antwort von Swiss Diamond Hotel Prishtina am 12. Mai 2023
Dear Ms.Sabine, thank you so much for taking the time to share your experience at our hotel. As our goal is to make a comfortable and memorable experience for all of our guests, we are glad to hear that you enjoyed your stay and that our team was able to make you feel welcome and valued.We look forward to welcoming you back again!

4/10 – Schlecht

Marco

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Das Hotel liegt sehr zentral, allerdings hatte die Rezeption nicht einmal unsere Buchung vorliegen. Die Zimmer hatten einen Ausblick in den Innenhof. Frühstück und Service waren ansonsten gut.
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2022

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Gerne wieder!
sehr sehr schönes Hotel mit bestem Service, schöne komfortable Zimmer, beste Lage,alles perfekt!
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2022

10/10 – Hervorragend

Angela

Aufenthalt von 1 Nacht im August 2022

10/10 – Hervorragend

besart

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2022

10/10 – Hervorragend

Ferki

Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Alles Gut
Aufenthalt von 7 Nächten im Juli 2022

10/10 – Hervorragend

Ajeti

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Top top
Aufenthalt von 6 Nächten im Juli 2022

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Zentral und sauber
Gute sauberes hotel mitten in prishtina
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2022

10/10 – Hervorragend

Emmanuel

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Tadelloses Hotel mit freundlichem Service
Tadelloses Hotel mit absoluter zentraler Lage und sehr freundlichem Service
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2022

8/10 – Gut

Maxim

Geschäftlich gereist
Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2022

10/10 – Hervorragend

Suzana, Rosenheim

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Bestes Hotel in ganz Europa!
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2022
Antwort von Swiss am 24. Feb. 2022
Thank you for staying with us and leaving a good review. We are glad to see that you had an enjoyable staying and we fulfill your expectations with our friendly professional service. We are hospitality professionals and thanks to good comments and appreciation from guest like yourself we are more motivated to strive to be always the best. Looking forward to welcome you back in the not too distant future. Kindly regards Ilario Botta General Manag

2/10 – Ungenügend

Valentina

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Hatten trotz Buchung kein Zimmer erhalten! Man hat uns um 23:00 Uhr einfach ohne Hotelzimmer in der höchsten Saison stehen gelassen. Und in der Lobby waren noch ca. 10 andere Personen denen es gleich ging. Unprofessionelles und freches Personal!!
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2021

10/10 – Hervorragend

Egzon

Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2021

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Top
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021
Antwort von Ilario Botta am 12. Aug. 2021
Thank you for staying with us and leaving a good review. We are glad to see that you had an enjoyable staying and we fulfill your expectations with our friendly professional service. We are hospitality professionals and thanks to good comments and appreciation from guest like yourself we are more motivated to strive to be always the best. Looking forward to welcome you back in the not too distant future. Kindly regards Ilario Botta General Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Top top Personen super super
Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2021
Antwort von Ilario Botta am 12. Aug. 2021
Thank you for staying with us and leaving a good review. We are glad to see that you had an enjoyable staying and we fulfill your expectations with our friendly professional service. We are hospitality professionals and thanks to good comments and appreciation from guest like yourself we are more motivated to strive to be always the best. Looking forward to welcome you back in the not too distant future. Kindly regards Ilario Botta General Manager

10/10 – Hervorragend

Christian Rene

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021

10/10 – Hervorragend

Ajeti

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Top alles
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2021

8/10 – Gut

Elisa

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2021
Antwort von Ilario Botta am 27. Juni 2021
Dear Elisa Greetings, Thank you for staying with us and leaving a good review. We are glad to see that you had an enjoyable staying and we fulfill your expectations with our friendly professional service. We are hospitality professionals and thanks to good comments and appreciation from guest like yourself we are more motivated to strive to be always the best. Looking forward to welcome you back in the not too distant future. Kindly regards Ilario Botta General Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 2 Nächten im März 2021
Antwort von Kaltrina Durmishaj am 1. Apr. 2021
Greetings, Thank you for staying with us and leaving a good review. We are glad to see that you had an enjoyable staying and we fulfill your expectations with our friendly professional service. We are hospitality professionals and thanks to good comments and appreciation from guest like yourself we are more motivated to strive to be always the best. Looking forward to welcome you back in the not to distant future. Kindly regards Ilario Botta General Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Top Personal, alle sehr freundlich und hilfsbereit. Angenehme Ambiente, köstliche Küche und der Wellness perfekt zum Entspannen!
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2021
Antwort von Ilario Botta am 23. März 2021
Greetings, Thank you for staying with us and leaving a good review. We are glad to see that you had an enjoyable staying and we fulfill your expectations with our friendly professional service. We are hospitality professionals and thanks to good comments and appreciation from guest like yourself we are more motivated to strive to be always the best. Looking forward to welcome you back in the not too distant future. Kindly Regards , General Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Luxuriöses Haus im Stadtzentrum. Sehr schöne Zimmer. Exzellente Küche und grösszügiges Spa. Die Angestellten waren sehr freundlich und hilfsbereit.
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2021
Antwort von Ilario Botta am 9. Feb. 2021
Greetings, Thank you for staying with us and leaving a good review. We are glad to see that you had an enjoyable staying and we fulfill your expectations with our friendly professional service. We are hospitality professionals and thanks to good comments and appreciation from guest like yourself we are more motivated to strive to be always the best. Looking forward to welcome you back in the not too distant future. Kindly regards Ilario Botta General Manager

10/10 – Hervorragend

Mergim

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2021
Antwort von Ilario Botta am 27. Jan. 2021
Dear Mergim Greetings, Thank you for staying with us and leaving a good review. We are glad to see that you had an enjoyable staying and we fulfill your expectations with our friendly professional service. We are hospitality professionals and thanks to good comments and appreciation from guest like yourself we are more motivated to strive to be always the best. Looking forward to welcome you back in the not too distant future. Kindly regards Ilario Botta General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2021
Antwort von Ilario Botta -General Manager am 19. Jan. 2021
Greetings, Thank you for staying with us and leaving a good review. We are glad to see that you had an enjoyable staying and we fulfill your expectations with our friendly professional service. We are hospitality professionals and thanks to good comments and appreciation from guest like yourself we are more motivated to strive to be always the best. Looking forward to welcome you back in the not too distant future.

10/10 – Hervorragend

Arburim, St.Gallen

Geschäftlich gereist, Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Supper Hotel zentral sehr freundliches und aufmerksames personal supper toll!! Komme sicher wieder
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2020
Antwort von Ilario Botta am 29. Dez. 2020
Dear Mr. Burim, Greetings from Swiss Diamond Hotel Prishtina. Thank you for staying with us and leaving a good review. We are glad to see that you had an enjoyable staying and we fulfill your expectations with our friendly professional service. We are hospitality professionals and thanks to good comments and appreciation from guest like yourself we are more motivated to strive to be always the best. Looking forward to welcome you back in the not to distant future. Kindly regards Ilario Botta General Manager

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The room looked very nice.
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2020

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Alles super segr schönes hotel mit super lage gerne widermal
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Guest Relations am 13. Jan. 2020
Sehr geehrter Gast , Vielen Dank für ihre positive Bewertung. Wir sind sehr erfreut das Sie eine gute Zeit in unserem Hotel hatten. Sie sind auch zukünftig herzlich willkommen . Gruß, Loreta Maloku

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Super Lage, tolles Zimmer, sehr zuvorkommendes Personal an der Reception. Sehr zu empfehlen. Wunderschöner Spa Bereich. Sehr sauber.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2020
Antwort von Guest Relations am 9. Jan. 2020
Sehr geehrter Gast , Vielen Dank für ihre positive Bewertung. Wir sind sehr erfreut das Sie eine gute Zeit in unserem Hotel hatten. Sie sind auch zukünftig herzlich willkommen . Mit freundlichen Grüßen , Loreta Maloku

8/10 – Gut

Aras, Zurich

Geschäftlich gereist, Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Grossartiges Hotel mit sehr zuvorkommendem Personal.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Guest Relations am 22. Dez. 2019
Sehr geehrter Herr Aras , Vielen Dank für ihre positive Bewertung. Sie sind auch zukünftig herzlich willkommen . Gruß, Loreta Maloku

10/10 – Hervorragend

Randy&Fjolla, Wil

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Der Aufenthalt war einfach perfekt. Ich fand das Hotel war auch nich zu teuer
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2019

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist, Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Dieses Hotel hat keinen 5 Sterne Standard. Wer sich mit einem 3-4 Sterne Standard, getarnt als ein 5 Sterne Hotel zufrieden gibt, der ist hier richtig!
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Super Lage und sauber. Ich empfehle jedem bei der Onlinebuchung keine sofort Zahlung zu tätigen. Ansonsten wird durch die sturen Mitarbeiter auch Vorort die Zahlung in Bar verlangt.... trotz Quittung! Mittlerweile habe ich die Rückerstattung von ebookers Schweiz erhalten.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Das Personal war sehr freundlich und zuvorkommend. Ich hatte einen sehr angenehmen Aufenthalt.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2019
Antwort von Qendresa Kerhanaj Room Division Manager am 1. Apr. 2019
Dear Guest, We would like to thank you for your review. It is our daily objective to achieve guest satisfaction, and we are very happy to hear that this was reached! It will be our pleasure to welcome you again at our hotel.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2018
Antwort von Qendresa Kerhanaj am 9. Jan. 2019
Dear guest, Thank you for staying with us and for your kind review and recommendation. We are delighted to note that you had a pleasant experience on that your stay with us. Thank you once again for your review and for your patronage, and we are looking forward to welcoming you on your next stay with us. With kindest regards,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2018
Antwort von Qendresa Kerhanaj am 9. Jan. 2019
Dear guest, Thank you for staying with us and for your kind review and recommendation. We are delighted to note that you had a pleasant experience on that your stay with us. Thank you once again for your review and for your patronage, and we are looking forward to welcoming you on your next stay with us. With kindest regards,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Mit abstand das beste Hotel indem ich war. Essen war sehr lecker. Die Angestellten sehr freundlich und hilfsbereit. Wellness Bereich war ausgezeichnet und die Zimmer sehr gemütlich und wunderschön eingerichtet.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2018
Antwort von Qendresa Kerhanaj - Room Division Manager am 9. Jan. 2019
Dear guest, Thank you for staying with us and for your kind review and recommendation. We are delighted to note that you had a pleasant experience on that your stay with us. Thank you once again for your review and for your patronage, and we are looking forward to welcoming you on your next stay with us. With kindest regards,

10/10 – Hervorragend

Vanillaboy, Deutschland

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Luxushotel mitten in der Innenstadt. Tolle Zimmer und wird seinen fünf Sternen gerecht
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2018
Antwort von Qendresa Kerhanaj - Room Division Manager am 12. Dez. 2018
Dear guest, Thank you for staying with us and for your kind review and recommendation. We are delighted to note that you had a pleasant experience on that your stay with us. Thank you once again for your review and for your patronage, and we are looking forward to welcoming you on your next stay with us. With kindest regards,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2018
Antwort von Qendresa Kerhanaj - Room Division Manager am 12. Dez. 2018
Dear guest, Thank you for staying with us and for your kind review and recommendation. We are delighted to note that you had a pleasant experience on that your stay with us. Thank you once again for your review and for your patronage, and we are looking forward to welcoming you on your next stay with us. With kindest regards,

6/10 – Okay

Andrea

Gut: Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Nie wieder und Pristina ist NICHT Serbien !
Pristina zur Information ist NICHT Serbien. Check in, Vorkasse trotz Kreditkarte, einmal würde das Zimmer nicht gemacht, der Kunde war schuld, Türen auf beim Frühstück, eiskalt. Kellner langsam und unfreundlich, Minibar Wucherpreise ! Teurer als im Sacher in Wien, alles in allem, Nie wieder !
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2018