Außenpool (je nach Saison geöffnet), Sonnenschirme, Liegestühle

Bewertungen von Occidental Puerto Banus

4 out of 5
Occidental Puerto Banus
Avenida Rotary Internacional s/n, Puerto Banus, Marbella, Malaga

Bewertungen

8,8

Hervorragend

108 von insgesamt 177 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
46 von insgesamt 177 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
13 von insgesamt 177 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
4 von insgesamt 177 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
6 von insgesamt 177 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9,2/10

Sauberkeit

8,8/10

Personal & Service

8,6/10

Ausstattung

9,0/10

Zustand der Unterkunft

8,8/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Lejla

Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2024

6/10 – Okay

Adrianne

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Das Hotel an sich ist modern eingerichtet und es fehlt an nichts. Es war sehr hellhörig, laute Personen auf dem Gang waren darum leider sehr störend. Das Frühstück war gut ausgestattet, leider sehr voll mit Leuten und darum manchmal nicht aufgefüllt. Das für uns negativste war der Aussenbereich; der Pool liegt direkt neben einer Autobahn, was auf den Bildern nicht. Diese ist gut höhrbar, warum es am Pool nicht wirklich entspannend war. Dafür ist sicher die Erreichbarkeit des Hotels ein Pluspunkt.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 9. Mai 2023
Liebe Adrianne, Vielen Dank, dass Sie Ihre Erfahrungen mit uns teilen.Wir entschuldigen uns für die Unannehmlichkeiten, die Sie aufgrund des Lärms im Hotel und rund um den Poolbereich erlebt haben. Wir bedauern auch, dass Sie sich durch die hohe Anzahl von Gästen beim Frühstück gestört fühlten. Es tut uns leid, dass wir Ihnen nicht die Ruhe bieten konnten, die Sie sich gewünscht haben. Selbstverständlich möchten wir, dass sich alle unsere Gäste bei uns wohlfühlen und entspannen können. Wir werden Ihr Feedback daher umgehend weitergeben, um schnell Lösungen zu finden und den Aufenthalt unserer Gäste noch angenehmer zu gestalten. Wir freuen uns aber, dass Ihnen unsere moderne Einrichtung gefallen hat und Sie dank unserer großzügigen Ausstattung nichts vermisst haben. Wir freuen uns, dass Sie unser reichhaltiges Frühstücksbuffet genossen haben.Wir möchten Ihnen nochmals danken, unser Hotel gewählt zu haben und freuen uns, Sie in Kürze erneut bei uns begrüßen zu dürfen. Mit freundlichen Grüßen,Guest Experience Manager

8/10 – Gut

Steffen

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Parkplatz zu teuer
Antwort von Guest Experience Manager am 16. Jan. 2023
Sehr geehrter Steffen,wir danken Ihnen, dass Sie sich die Zeit genommen haben, Ihre kürzliche Erfahrung in unserem Hotel zu teilen. Bei Barceló sind wir stets bestrebt, die Erwartungen unserer Gäste zu übertreffen und Ihre Kommentare helfen unserem Team, dieses Ziel zu erreichen.Wir danken Ihnen für Ihre Meinung zu den Parkplatzgebühren und verstehen, dass Sie diese zusätzlichen Kosten als unangenehm empfinden. Wir bemühen uns, diese Kosten für unsere Gäste so niedrig wie möglich zu halten, um mit unseren Preisen auf gleicher, oder sogar unterhalb der Preislinie anderer Hotels mit dem gleichen Service in dieser Gegend zu liegen. Andererseits bedenken Sie bitte, dass diese Gebühren uns helfen, den Parkbereich sauber zu halten, zu warten und von unserem Sicherheitspersonal überwachen zu lassen.Mit Wohlgefallen haben wir gelesen, dass es Ihnen bei uns gut gefallen hat und Sie einen rundum schönen Aufenthalt hatten.Wir hoffen, Sie auch in der Zukunft wieder bei uns als Gast begrüßen zu können.Freundliche Grüße,Guest Experience Manager

6/10 – Okay

Rainer

Geschäftlich gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit
Gutes 3*** Hotel
Check Inn war sehr freundlich. Nachdem ich als Gold Member auf ein Zimmer Upcrade fragte sagten sie mir das ich ein schönes Zimmer hätte. Direkt an der von zigtausenden Befahrenen Hauptstraße . Zimmer war alles andere als sauber , der Boden im Bad überall voller Haare. Für das Parkhaus unter dem Hotel 25€ pro Tag - was nun den Preis relativiert. Frühstück war ok , wenn Du einen Platz bekommen hast . Die Kellner dort waren überfordert so dass die keinen Kopf hatten ob die Gäste eventuell wo einen freien Platz empfehlen hätten können.
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 15. Jan. 2023
Sehr geehrter Rainer,wir bedanken uns ganz herzlich für die Bewertung unseres Hotels.Wir bitten Sie, für die Mängel die Sie in Ihrem Bericht beschreiben, aufrichtig um Entschuldigung.Alle Zimmer werden vor Ankunft neuer Gäste standardmäßig doppelt von unserer Hausdame überprüft, um sicher zu gehen, dass alles funktioniert und makellos sauber ist. In dieser Situation, haben wir unsere Arbeit anscheinend unter dem gewohnte Standard ausgeführt und bedauern es, nicht sofort informiert worden zu sein, um umgehend Maßnahmen zu ergreifen und Ihnen einen genussvollen Aufenthalt bieten zu können. Wir bitten Sie, in Zukunft umgehend die Rezeption zu benachrichtigen, die sich gerne darum kümmert sofort eine Lösung für Sie zu finden.Wir danken Ihnen für Ihre Meinung zu den Parkplatzgebühren und verstehen, dass Sie diese zusätzlichen Kosten als unangenehm empfinden. Wir bemühen uns, diese Kosten für unsere Gäste so niedrig wie möglich zu halten, um mit unseren Preisen auf gleicher, oder sogar unterhalb der Preislinie anderer Hotels mit dem gleichen Service in dieser Gegend zu liegen. Andererseits bedenken Sie bitte, dass diese Gebühren uns helfen, den Parkbereich sauber zu halten, zu warten und von unserem Sicherheitspersonal überwachen zu lassen.Es tut uns leid, dass Ihnen unser Frühstücksraum nicht zugesagt hat und Sie warten mussten, bis Ihnen ein Platz zugewiesen werden konnte. Bei Barceló legen wir hohen Wert auf kompetente und herzliche Gästebetreuung und werden uns bemühen hierfür in Zukunft eine zufriedenstellende Lösung zu finden.Im Sinne von Barceló, heißt unser Team jeden Gast ganz besonders herzlich willkommen und ist bemüht, im Rahmen des Möglichen, alles daran zu setzen jedem Gast einen angenehmen Aufenthalt zu bieten. Tatsächlich ist es sehr motivierend zu lesen, dass Sie diese aufrichtige Zuvorkommenheit während Ihres Urlaubs zu schätzen gewusst haben.Mit Wohlgefallen haben wir gelesen, dass es Ihnen bei uns gut gefallen hat und Sie einen insgesamt schönen Aufenthalt hatten.Wir hoffen, Sie beim nächsten Mal gänzlich von unserem Service überzeugen zu können.Mit freundlichen Grüßen,Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Hans Ulrich

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
schönes Hotel in der Nähe vom Meer
sehr schön in der Nähe vom Meer
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2022
Antwort von Guest Experience Manager am 4. Jan. 2023
Sehr geehrter Hans,wir möchten uns bei Ihnen für die lobende Bewertung bedanken.Wir lesen mit voller Freude, dass Sie Ihre Zeit in unserem Hotel rundum genossen haben. Schön, dass Sie sich in Ihrem Zimmer wohlgefühlt haben und sich ausreichend erholen konnten. Auch freuen wir uns Ihnen mitzuteilen, dass wir Ihre Bewertung mit dem Team geteilt haben, um zu vermitteln, welchen Eindruck ihr täglicher Einsatz bei unseren Gästen hinterlässt und sie waren alle hocherfreut über Ihre fantastischen Kommentare.Wir bedanken uns auch dafür, dass Sie unsere strandnahe Lage als besonders positiv hervorheben. Es freut uns sehr, dass Sie wieder bei uns buchen würden. Bis zum nächsten Mal!Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Volker

Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2022

6/10 – Okay

Sandra

Gut: Sauberkeit und Ausstattung
very little to say apart from if you like hotels by a motorway, stay there - when we checked out after 1 night no one asked why we were leaving early. I guess they are used to it...
Aufenthalt von 5 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Olanrewaju

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Had the most amazing stay at this hotel, I can’t wait to stay here again. I would definitely recommend!
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024
Antwort von Guest Experience Manager am 17. Apr. 2024
Dear Olanrewaju, Thank you very much for your kind feedback.We are thrilled to hear that you had a good stay with us.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Mrs Elena

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Lovely welcome upon arrival and was selected as a VIP customer so received some goodies (cava, bathrobe and slippers… those little luxuries of life). Was not expecting this! Looks like we all entered into a draw for this or something like that when booking, thank you very much! Room is very spacious, well maintained with nice views of the main square and a bit of the sea. Shower is good too! Breakfast is great, it has many options and good quality product. Staff is very warm and helpful. I haven’t used the swimming but it is a lovely spot to sunbathe and relax. No rowdy customers on sight, it is family oriented, therefore, great stay! Will be back as soon as I can.
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024
Antwort von Guest Experience Manager am 17. Apr. 2024
Dear Elena,Thank you for your positive feedback.We are delighted to hear that the VIP welcome and the special touches upon your arrival added a luxurious element to your experience. It is gratifying to know that the spaciousness and the views from your room exceeded your expectations, providing a comfortable and visually pleasing environment during your stay.The positive remarks regarding the high quality of our shower facilities, the variety of breakfast options, and the warmth and helpfulness of our staff are greatly appreciated. Our team is dedicated to creating memorable experiences, and it's rewarding to see these efforts reflected in your visit. The tranquil atmosphere of our swimming pool area is indeed the perfect place to bask in relaxation, and we are thrilled that you enjoyed this space. Furthermore, we are pleased that the family-oriented ambiance of our hotel contributed to a peaceful and enjoyable stay for you.It's a pleasure to learn that you are planning to return, and we look forward to welcoming you back for another splendid visit to the sunny Costa del Sol.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Lynne

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Staff were very helpful and courteous. We asked a couple of questions about getting to different places and the staff went over and above to help us. We only had breakfast at the hotel and the food was very nice. We used the pool bar and the staff again were lovely and food was lovely. Would definitely recommend snd stay at this hotel again
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024
Antwort von Guest Experience Manager am 7. Apr. 2024
Dear Lynne,Thank you for your positive feedback.We are thrilled to hear that our staff's dedication and helpfulness significantly contributed to your stay. It's our pleasure to assist guests with their inquiries and ensure they have a memorable visit. Your appreciation of the breakfast offerings and your pool bar experience are gratifying to hear. We aim to provide varied and high-quality cuisine to please our valued guests like yourself. Furthermore, we are incredibly grateful for your recommendation and look forward to welcoming you back for another splendid stay.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Guest Experience Manager

2/10 – Ungenügend

William

Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
No air-con working. Food options extremely limited. Staff customer service not good
Aufenthalt von 8 Nächten im März 2024
Antwort von Guest Experience Manager am 24. März 2024
Dear WilliamAlthough we are quite surprised and dismayed by the content of your review regarding your holiday at our Occidental Puerto Banús, please rest assured that your comments have been taken onboard and revised by the entire Management team, however we would like to take this opportunity to clarify certain aspects of your review as a simple matter of exactness of the information reported. We apologize for the first night air condition issued, we have analyzed guest usage to define a set of good environmental practices for our hotels, including the operating times and temperatures for the heating and air conditioning systems. We apologize if this measure interfered with your sleep, but we will take your comment into consideration to ensure the comfort of our guests.We sincerely regret reading that our Breakfast and dinner buffet, our Lobby bar and room service card, as our Trattoria Dolce Vita restaurant wasnt enough food options.At Barceló we lay high value on our personnel being guest oriented and welcoming at all times, being fully aware that their interactions with our guests have an enormous impact on the overall holiday experience in our hotels, therefore we are sincerely sorry to read your comments on the service your received and commit to adjust any situation that leads us away from our goal being to make sure our guests feel welcome and attended to at all times. We genuinely appreciate the time you took out of your day to inform us of the inadequacies you experienced during your stay and we sincerely hope that you will allow us another opportunity to demonstrate our true level of hospitality and interest in serving you properly in the future.Kind regardsGuest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Mathew

Mit dem Partner gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Staff were very helpful and courteous. The hotel itself was very clean and welcoming, and close to amenities.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024
Antwort von Guest Experience Manager am 10. März 2024
Dear Mathew, Thank you very much for your kind feedback.We are thrilled to hear that our staff's helpfulness and courtesy stood out during your visit, and that you found our hotel to be clean and conveniently located in relation to nearby amenities. It's also rewarding to know that our room cleanliness, hotel condition, service, and amenities met your expectations and contributed to a positive experience during your stay.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Yelena, Denver

Gut: Ausstattung
Customer service agents was great. Very helpful and professional
Aufenthalt von 5 Nächten im Februar 2024
Antwort von Daiana Peyregne Deputy Manager am 2. März 2024
Dear Yelena,Thank you for your positive feedback.We are delighted to hear that our customer service team made a great impression with their helpfulness and professionalism. It's wonderful to know that the room amenities met your expectations and contributed to a comfortable and enjoyable experience.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Daiana Peyregne Deputy Manager

10/10 – Hervorragend

saajidah

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Property is great. Clean and comfortable. Only issue is that there were no amenities in the room such as tissue box, iron or even a garbage can.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Guest Experience Manager am 23. Feb. 2024
Dear Saajid,We appreciate that you took the time to share your experience with us.We are sorry to hear that certain amenities were not to your satisfaction. Our team is always on hand to provide any items you may need during your stay, such as a tissue box, iron, or additional garbage can. We are delighted to learn that you found our property clean and comfortable, and we appreciate your high ratings on room cleanliness and service.We look forward to the pleasure of welcoming you back on future occasions.Best regards,Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Johannes, Swalmen

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The room and bed were very spacious !!
Aufenthalt von 5 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Daiana Peyregne Deputy Manager am 28. Jan. 2024
Dear Johannes, Thank you very much for your kind feedback.We are sorry that the solutions provided during the stay were not satisfactory. We are delighted to hear that you found the room and bed to be very spacious and appreciated the cleanliness and overall condition of our hotel. It's great to know that our room amenities met your expectations and contributed to a comfortable stay.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Daiana Peyregne Deputy Manager

8/10 – Gut

Jari

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Tosi hyvä . kaikki tarpeellinen mitä me tarvitsimme oli lähellä
Aufenthalt von 5 Nächten im Januar 2024
Antwort von Daiana Peyregne Deputy Manager am 28. Jan. 2024
Arvoisa vieraamme JariKiitos paljon positiivisesta arviostanne.On ilo kuulla, että sijaintimme palveli teitä hyvin ja että huoneiden varustelutaso vastasi tarpeitanne. Kiitämme teitä myös huoneen siisteydestä ja hotellin kuntoon antamastanne palautteesta.Toivottavasti näemme teidät vielä uudestaan vieraanamme. Ystävällisin terveisin,Daiana Peyregne Deputy Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024

8/10 – Gut

Carola

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024

8/10 – Gut

Thierry

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Occidental Banus Minimalista
C'est un bon hotel, les suites au dernier étage sont sympa. Un point à améliorer: la déco est minimaliste genre scandinave mais zéro chaleur. Mais tout le reste est top!
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024
Antwort von Guest Experience Manager am 17. Jan. 2024
Cher Thierry,Avant tout nous voudrions vous remercier d'avoir choisi notre hôtel Occidental Puerto Banús pour votre visite à Marbella et pour votre appréciation.Nous sommes désolés de lire que la décoration de votre suite n’a pas été à la hauteur de vos attentes en termes de chaleur. Nous avons opté pour un style épuré qui plait généralement à notre clientèle, mais nous comprenons que les préférences peuvent varier d'une personne à l'autre.Nous sommes ravis que vous ayez trouvé les suites du dernier étage agréables et que le reste de votre séjour ait répondu à vos attentes. La propreté de nos chambres, notre service et le confort de nos aménagements sont des aspects que nous tenons à soigner particulièrement pour offrir la meilleure expérience possible à nos hôtes.Encore merci pour votre aimable appréciation sur notre hôtel, nous espérons vous avoir à nouveau bientôt parmi nous. CordialementGuest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Martin-Paul

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Perfect location for any purpose
The best thing about this hotel is LOCATION. It is perfect both for travelling on foot or by car. Just two blocks away from the marina and there is huge selection of shopping and dining nearby. Also if you would like to go for a morning run then that's easy too as you can run to two different promenades without crossing too much traffic. Should you arrive by car you would appreciate the easy access from and to A7. The hotel also has underground parking garage that can be accessed directly from inside the hotel. Parking has a daily fee but it is reasonable by Puerto Banus standards. As an extra bonus there are also charging location for your car inside the garage - a CCS quick charger with two cables and Type2 charger with two outlets. Hotel room is spacious and has nice design. Everything is in good condition. Only downside is that I have never seen a 4-star hotel room with so little amenities. Whatever you expect in a room is probably not there. Coffee maker, shoehorn, tissue box, bathrobe - you name it and the room doesn't have it. Very bare. Breakfast buffet on the other hand is quite impressive with good selection. Never got bored by the breakfast during the 8-night stay. Overall impression is quite positive and the hotel is perfect both for staying in the Puerto Banus or general Marbella area or as a base for exploring rest of the Costa del Sol. One serious complaint - NON-STOP Christmas music!
Aufenthalt von 8 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 10. Jan. 2024
Dear Martín,Thank you for reviewing your stay with us.We're thrilled to hear you enjoyed our prime location, offering convenience for both pedestrians and drivers and our proximity to the marina with its array of shopping and dining options. It's delightful to learn that our spacious rooms met your expectations in design and condition. We're glad that the breakfast buffet was to your liking, providing a good start to your day throughout your 8-night visit. Your feedback on the festive music is noted, and we hope it did not detract too much from your overall positive experience.We look forward to welcoming you back. Best regards,Guest Experience Manager

8/10 – Gut

Peter

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

Oscar

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 7 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Anna-Karin

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 7 Nächten im Dezember 2023

6/10 – Okay

Gert

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 6 Nächten im November 2023

6/10 – Okay

Shiva

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im November 2023

8/10 – Gut

Martin

Aufenthalt von 6 Nächten im November 2023

10/10 – Hervorragend

Carlos, Fajardo

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Great location!!
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 15. Nov. 2023
Dear Carlos, Thank you very much for your kind feedback.We are delighted that everything met your expectations during your stay with us and appreciate your kind comments about our team who work hard to meet your expectations.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

mohammedshouki, Riyadh

Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
In an excellent area. Clean
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 14. Nov. 2023
Dear Mohammed, Thank you very much for your kind feedback.We are so pleased that you appreciated the high standards which we strive to uphold.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

William

Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Property and staff were great. Would highly recommend it. Location was wonderful!
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 2. Nov. 2023
Dear William, Thank you very much for your kind feedback.We are delighted to hear that we met your expectations. Our team members always work hard to create a memorable experience for our guests, and feedback like this inspires us to keep up the good work.Furthermore, we are happy that you found our location to be ideal for your needs.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

8/10 – Gut

Mary

Aufenthalt von 9 Nächten im Oktober 2023

8/10 – Gut

Christer

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Fräsch hotell i bra läge
Hotellet ligger bra och erbjuder parkering för 25 Eur per natt i säkert garage under hotellet Bra frukost och helt ok buffe på kvällen om man vill få det( 20 Eur per pers) Hotellet ligger utmed huvudvägen och det kan upplevas störande ljud. Vi tyckte dock det var på helt ok nivå Priset ca 1700kr/natt inkl frukost anser vi vara rimligt i jmf med andra likvärdiga hotell Det fanns ett fint poolomr som vi inte utnyttjade Vänlig personal Nyrenoverat och fräscht hotell på gångavstånd till centrala puerto banos
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 29. Okt. 2023
Kära Christer, tack för att ni har betygsatt er vistelse.Det är fantastiskt att få höra att ni trivdes bra hos oss och att ni uppskattade vårt garage som gör det enkelt för våra gäster att parkera hos oss.Det är även fint att veta att ni tyckte om frukosten. Vi gör alltid vårt bästa för att våra gäster ska få en bra start på dagen och det är roligt när det uppmärksammas.Tack för att ni dessutom nämner vår underbara personal, som alltid gör sitt bästa för att hjälpa våra gäster.Med vänliga hälsningar,Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Anshuman

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Brilliant hotel, Good location
Everything is good about the hotel. Just don't eat in the Italian restaurant, Dolce Vita. Food is horrible and overpriced...though staff are very helpful and caring
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 23. Okt. 2023
Dear Anshuman,Thank you for your review.We are delighted to hear that you found our location to be brilliant and appreciated the cleanliness, comfort, and service provided during your stay. Our team works hard to ensure our guests have a memorable experience.We regret to learn that your dining experience at Dolce Vita did not meet your expectations. We take all feedback seriously and will share your comments with our culinary team to review and make necessary improvements. We hope you had the opportunity to try our other dining options, such as Arrozante Restaurant, which offers a unique gastronomic experience for rice lovers.We hope to welcome you again in the future. Best regards,Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Annemie

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Fijne ligging, kamers en ontbijt zeker in orde. Prima service. Het zwembad kan wel een opfrissing gebruiken.
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 18. Okt. 2023
Beste Annemie,Bedankt voor uw review.We zijn blij te horen dat u tevreden was met de ligging, kamers en het ontbijt. Het is fijn om te weten dat u onze service als prima heeft ervaren. We waarderen uw opmerking over het zwembad en willen u laten weten dat we continu werken aan het verbeteren van onze faciliteiten. We zullen uw feedback meenemen in onze toekomstige verbeterplannen. Onze excuses voor het eventuele ongemak.Met vriendelijke groeten en graag tot nog eens,Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Sharon

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Exceptional
Outstanding hotel! The service cleanliness and attention to detail were exceptional
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 15. Okt. 2023
Dear Sharon,Thank you for your positive feedback.We are glad you had an enjoyable stay, our team members take great pleasure in going that extra mile for our guests to make sure they have a memorable experience with us.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Clara Gómez Guest Experience Manager Guest Experience Manager

6/10 – Okay

Manuel

Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2023

10/10 – Hervorragend

Ole

Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2023

4/10 – Schlecht

Henrik

Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023

10/10 – Hervorragend

Marie-Laurence

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Nous avons adoré notre séjour à Puerto Banus!! L’hôtel est très bien situé, entouré de restaurants et de boutiques. Il est à environ 6-7 km de Marbella Old Town. Il y est possible de s’y rendre à pieds ou à vélo par la piste cyclable longeant la mer. Le buffet petit-déjeuner inclu est très varié et les produits sont frais.
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 28. Okt. 2023
Chère Marie-Laurence,En premier lieu nous voudrions vous remercier pour votre merveilleuse appréciation suite à votre visite au sein de notre Occidental Puerto Banús.Nous sommes ravis de lire que notre hôtel a répondu à toutes vos attentes et que vous ayez particulièrement apprécié la qualité du service que vous avez reçu chez nous.Nous transmettons votre compliment à notre équipe.Encore merci pour votre aimable appréciation sur notre hôtel, nous espérons vous avoir à nouveau bientôt parmi nous. Cordialement,Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Jennifer Catherine

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Amazing place to stay. Beautiful rooms and great location.
Aufenthalt von 5 Nächten im September 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 6. Okt. 2023
Dear Jennifer,Thank you for your positive feedback.We are delighted to hear that you found our rooms beautiful and appreciated our prime location. Our spacious rooms and excellent location in Puerto Banús are indeed some of the top features our guests enjoy.It's great to know that our dedicated team provided you with exceptional service during your stay.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Clara Gómez Guest Experience Manager

2/10 – Ungenügend

Zaki

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2023

10/10 – Hervorragend

yan

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Good location, near beaches, dining, and shopping. Comfy bed, nice shower, clean room, good breakfast.
Aufenthalt von 10 Nächten im September 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 2. Okt. 2023
Dear Yan, Thank you very much for your kind feedback.We are delighted to hear that you appreciated our prime location, close to beaches, dining, and shopping options. It's great to know that you found our rooms clean and comfortable, and that you enjoyed our breakfast offerings.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

6/10 – Okay

Georgina

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2023

2/10 – Ungenügend

BRYAM ANDRES, BARCELONA

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
En general el alojamiento está bien, la habitación es amplia y el desayuno variado y de calidad. No obstante, mi estancia fue arruinada por lo siguiente. Un día antes de salir del alojamiento decidí enviar un traje para que me lo lavaran con la promesa que estaría en menos de 24 horas. Después de 24 horas cuando voy a preguntar por el traje, me lo traen en una bolsa arrugado y sin planchar. A todo esto, la Directora nos atiende y después de pedir reiteradas disculpas no ofrece compensación proporcional a lo causado y nos ofrece agua para el viaje. Cosa que considero que es un insulto. Lamentablemente no puedo recomendar este sitio, ya que también nos mintieron ya que la recepcionista nos dijo que había sido un problema de la máquina y la Directora admitió que tenían externalizada la lavandería y que no les habían podido coger el traje. Lamentablemente no puedo recomendar este establecimiento por la manera en que se gestionó mi incidente.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 2. Okt. 2023
Estimado Sr Rubio, Agradecemos en primer lugar comparta su opinión con nosotros, aunque lamentamos que algunos aspectos de su estancia no hayan cumplido sus expectativas. Nos complace saber que disfrutó de nuestras amplias habitaciones y del desayuno variado y de calidad. Lamentamos sinceramente el inconveniente que tuvo con el servicio de lavandería y entendemos su frustración.Nos gustaría informarle que el servicio de lavado y planchado lo realizamos con recursos propios pero el servicio de limpieza en seco está externalizado. Puntualmente, y debido a un imprevisto por parte de nuestro proveedor, no se pudo efectuar el servicio solicitado. Lamentamos nuestra falta de diligencia por no comunicarle en tiempo y forma la imposibilidad de acometer el servicio solicitado. Este hecho puntual está muy lejos de nuestros estándares de cumplimiento, ha sido un error humano puntual por el que le reiteramos nuestras disculpas. Nuestra Relaciones Públicas, además de ofrecerles agua para el viaje y disculpas, le ofreció una serie de alternativas como compensación que no fueron de su agrado. Esperamos tener la oportunidad de volver a recibirle en el futuro y así poder brindarle una mejor experiencia.Atentamente, Clara Gómez Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Gabriele

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
.
todo bien como siempre que voy por trabajo
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 28. Sept. 2023
Apreciada Gabriele,Nos complace saber que todo estuvo bien durante su estancia, especialmente cuando nos visita por trabajo. Gracias por su fidelidad. Nos complace informarle de nuestro programa de fidelidad My Barceló que ofrece numerosos beneficios:https://www.barcelo.com/es-es/mybarcelo/ Ojalá pronto podamos nuevamente ofrecerle nuestros mejores servicios y atenciones. Un afectuoso saludo,Clara Gómez Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Benny

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The hotel was absolutely excellent. Staff were fantatsic and very helpful. Rooms are perfect. Large, clean. Opportunities for twice daily room cleaning (11am and 6pm) so you can have a lie. Food was fantatsic. Breakfast was excellent and plentiful! Grounds and entrance are crisp, clean and beautiful. Deifnitely recommend.
Aufenthalt von 7 Nächten im September 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 26. Sept. 2023
Dear Mr Benny, Thank you very much for your kind feedback.We are thrilled to hear that our fantastic team made a positive impression on you and that you found our rooms to be comfortable.It's great to know that you appreciated our twice-daily room cleaning service, allowing you to enjoy a relaxing lie-in. We're also delighted that you enjoyed our delicious breakfast and found our grounds and entrance to be beautiful.Thank you for your high praise and recommendation. We take pride in providing an exceptional experience for our guests, and it's always rewarding to hear when we've succeeded.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Clara Gómez Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

jamie

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
awesome great location 100% ill stay there next time im in marbella
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 26. Sept. 2023
Dear Jamie,Thank you for your positive feedback.We aim to provide a memorable experience with our high standards and are delighted that we met your expectations.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

david

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Rooms were large and newly refurbished location is perfect only complaint is the pool area is very dated compared with the rest of hotel
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 25. Sept. 2023
Dear David,Thank you for your review.We are delighted to hear that you appreciated our spacious and newly refurbished rooms, as well as our prime location in Puerto Banús. Our aim is to provide our guests with a comfortable and enjoyable stay.We have taken note of your feedback regarding the pool area and apologize for any inconvenience it may have caused.We hope to welcome you again in the future. Best regards,Guest Experience Manager

10/10 – Hervorragend

Daniel

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2023

6/10 – Okay

Mats

Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023

6/10 – Okay

Tommy

Gut: Personal & Service
övernattning
Läget är bra med tanke på staden omen inte när motorvägen går precis bakom. Man hör det mest från dom andra rummen som är bredvid och ovanför tyvärr. Kuddarna är ett skämt, känns som att sova med en poolnoodel. Frukosten är ok, men man får springa fram och tillbaka för att få kaffe med mjölk tex, väldigt oorganiserat.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023
Antwort von Guest Experience Manager am 24. Sept. 2023
Kära Gäst, tack för att ni recenserade er vistelse.Vi beklagar att ni störts av ljud från motorvägen, men vi uppskattar att ni har valt att dela med er av era tankar. All feedback från våra gäster är mycket viktig för oss och vi ska undersöka om det är något vi skulle kunna göra för att förbättra oss. Vad gäller frukosten så tackar vi er för er konstruktiva kommentar och ska se över vad vi skulle kunna göra annorlunda till nästa gång. Trots detta så är vi glada att få höra att ni tyckte om vårt läge och vi hoppas att ni fick chansen att utforska närområdet.Med vänliga hälsningar,Guest Experience Manager