Außenpool

Bewertungen von Tropitel Dahab Oasis Resort

3 out of 5
Tropitel Dahab Oasis Resort
Blue Hole Road Dolphin Bay 0 3, Dahab, South Sinai Governorate

Bewertungen

8,0

Sehr gut

44 von insgesamt 124 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
43 von insgesamt 124 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
25 von insgesamt 124 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
7 von insgesamt 124 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
5 von insgesamt 124 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

7,8/10

Sauberkeit

8,0/10

Personal & Service

7,6/10

Ausstattung

7,6/10

Zustand der Unterkunft

7,0/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 7 Nächten im August 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im April 2019

10/10 – Hervorragend

Dunja, deutschlan

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Super Lage..direkt am Meer!! ESSEN SEHR GUT Sehr hilfsbereite Mitarbeiter Super Shuttle in die Stadt
Aufenthalt von 5 Nächten im April 2018

10/10 – Hervorragend

Dunja, Wuppertal Deutschland

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Am besten fand ich die tolle Lage . Direkt am Meer. Dann der herrliche Blick auf die Sandberge. Ein Traum. Das Essen war sehr gut. Die Zimmer sehr sauber. Hotelpersonal sehr aufmerksam und hilfsbereit. Ich habe deutlich bekommen als ich erwartet habe. Dunja Nasrawi
Aufenthalt von 13 Nächten im Dezember 2017

10/10 – Hervorragend

Tropitel Oasis Dahab, Dahab Sinai

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hausriff
Hotel, Lage, Menschen, Service, Essen Hausriff (eintauchen und im Aquarium schwimmen), alles top.

8/10 – Gut

Owen

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great simple getaway
Lovely hotel in a great location but could be a bit more sensitive to the environment by eliminating plastic spoons and single use plastic cups and glasses. Food was wholesome but simple and could do with a bit more variation. Hotel coral reef was stunning with lifeguard on duty. Choice of all inclusive alcohols (both local and non-local) was rather limited.
Aufenthalt von 7 Nächten im Oktober 2023

8/10 – Gut

Moataz

Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2022

8/10 – Gut

Alexander

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
4 לילות
מלון סה"כ נחמד עם חוף ים פרטי , חדרים יחסית גדולים , אוכל מגוון. מזרונים לא נוחים בחדרים , רמת תחזוקה נמוכה יחסית
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2022

8/10 – Gut

Mostafa

Aufenthalt von 5 Nächten im Mai 2022

8/10 – Gut

Moataz

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Ausstattung
Good service with reasonable prices, prime location "being 5 minutes away from the blue hole renowned diving spot", friendly staff & good food. However, there're a couple of things that need to be enhanced which are: 1) Adding more night times for the shuttle bus. 2) The animation team is not experienced enough to bring any attractive shows.
Aufenthalt von 5 Nächten im Mai 2022

10/10 – Hervorragend

adel, Calgary

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Well located and very quiet
Aufenthalt von 4 Nächten im Februar 2022

6/10 – Okay

Dalia

Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2021

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Disappointment
Most of the staff was very freindly but - we got the wrong room. Reception guy, wasted us a lot of time on the ''process'' of mooving us to the right room(the room we paid for),on the second day. When we came to pay the bill, he asked for more money from what was written on the reservation. After showing the reservation to his supirier , problem was solved. The beds on the room was hard like a rock, and it was allmost Impossible to moov the sunbathing beds on the beach. The food was just barebl. Very sad to write it because the hotel and its garden, the reef ,the view ,and the beach where very beautiful and the mountains behind the hotel were allso amazing.in total - big disappointment.
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2021

10/10 – Hervorragend

SHERINE

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Best Hotel in Dahab
The Staff were friendly, the hotel was so good, the beds were comfortable and the hotel has an excellent location near the blue hole, and has a beautiful beach where you can see the coral reefs just like the blue hole or Abu Galum I would defiantly stay there again
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2021

6/10 – Okay

Guy

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Good: Room was comfortable. Surroundings were clean and tidy. Bad: Food (mainly dinner) was horrible, the worst I have ever eaten in Sinai- after the first try we preferred to eat in Dahab city instead. Air conditioner in the room was not functioning well- 25 degrees celsius are the lowest possible. (this is not "cold", but closer to the room temperature) Service was not great- even if the staff tried to help with something, it felt like they are doing us a favor, and did the minimum possible to help. No WIFI!!! We paid for a 24 usage (they gave us a note with a temporary username and password)- only in the lobby, there were internet issues and it was down most of the time. Trip to Blue hole closed by the hotel's office- we paid for a tour to me and my friend, but they put us in a van with 10 more people, and we had to do the whole trip with mixed groups, wait to others in order to return and eventually returned to the hotel almost 2 hours after the original time.
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2021

10/10 – Hervorragend

Ehab

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2021

10/10 – Hervorragend

mina

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
فندق هادئ و جميل
اقامه رائعه وسط الطبيعه الساحره
صوره من الغرفه
Aufenthalt von 4 Nächten im Juni 2021

8/10 – Gut

Lina

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2020

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nice hotel
Aufenthalt von 6 Nächten im August 2020

8/10 – Gut

Mohamed

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
فندق بسيط ونظيف ورائع للاستجمام
فندق بسيط ورائع للاستجمام والشاطئ بتاعه رائع لعمل اسنوركلينج لقربه من بلو هول وكمان الشاطئ بيتميز بوجود مارين ودي حاجه مش موجوده في فنادق كتير في دهب. اشكر كل العاملين بالفندق وعلى رأسهم مدير الفندق استاذ وائل على حسن المعامله وعلى المفاجأه الحلوه اللي عملهلنا بمناسبة عيد ميلاد زوجتي اللي صادف نفس يوم الاقامه م
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2020

8/10 – Gut

Mohamed

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 3 Nächten im Juni 2020

6/10 – Okay

Nader

Mit einer Gruppe gereist
IMPORTANT TO KNOW
No ATM in hotel No Bar service after 12 am Small Restaurant serving all guests and waiters can't afford all guests requests
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2020

10/10 – Hervorragend

Yasser

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 5 Nächten im Januar 2020

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 9 Nächten im Dezember 2019

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
We spent a very disappointing New Year's stay here. The decor and furniture are shabby and did not resemble advertised photos. Staff 'uniform' is scruffy, and staff themselves are rude. Management think it is okay to have tip boxes on every counter including the buffet serving area - service is paid when booking, and staff only deliver mediocre service unless money is placed in their hands. The biggest downfall was that we had taken the all inclusive option due to the Hotel been 6km away from Dahab Town (one of the reasons we selected this hotel) and when we checked in we were asked to join the New Year activities that evening for an edditional €20 per person (not advertised) - we politely declined and were then advised that the evening buffet would not start at 6 but 7pm, which we were okay with. What we found out after checking in was that we were only allowed to be in the dining area between 7pm and 8pm, not 9pm due to the New Year party. Also the one and only all inclusive evening bar was closed on the 31st as they didn't have enough staff to man the bar - the option was to be allowed to collect a drink from the buffet/celebrations area and take it to the evening bar area, which was 2 flights of stairs away. Plus side is that the hotel is located in a quite area, it has a pretty garden pathway around a swimming pool that looks straight onto the Red Sea. Sadly the attitude of the staff & management would not entice me to go back or recommend this hotel
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2019

8/10 – Gut

Ashraf

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The view is amazing, having the mountains behind you and the beach in front of you was a breath taking sight. I liked how the staff went out of their way to make our stay pleasant. The quality of food could have been better especially the deserts. If you’re an outdoor person at night definitely take a mosquito rebellion with ya, mosquitos are bad in all Dahab’s locations. Also, if you’re an early bird who likes to wake up and go to bed early you would love staying there and enjoy your day.
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2019

8/10 – Gut

mahmoud

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Not so good
Not so good because of the resturant as both breakfast and dinner were very poor either in quality and types
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2019

10/10 – Hervorragend

Ili

Aufenthalt von 6 Nächten im November 2019

8/10 – Gut

inbal

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Super. C'est le seul hôtel où je passe mes séjours à Dahab
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
I adore this hotel and each time I come to Dahab, I stay in it because it meets my needs and expectations.
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2019

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
TERRIBLE! LIKE A HORROR MOVIE!
we booked a room for a 10 hours stay: noon - till middle of the night receptionist suggested to serve us a breakfast box at night when we check out. so far- amazing. then we got a filthy room, with about 40 flies at its entrance, mold in all the grouts, old curtains and beddings. and a door we couldnt lock! we asked to change it to another, after arguing with a manager that we wont wait for it to be fixed we got another room in a very dark corridor, so dark you must use a flashlight to see the rooms number. we also got the same mold and old curtains but didnt have much time to argue. after a while we went for dinner, it was very thin and recycled so we decided to pass and went eating at the city. later when checking out- we found out that there is no breakfast box for us. although we checked out on time- it was not listed anywhere. receptionist played stupid and guessed our names. every time we walked through the reception there were people yelling at them- and now it was our turn. i cant find anything positive about such a hotel. i feel scammed. choose any other hotel.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2019

8/10 – Gut

hatem

Gut: Zustand der Unterkunft
It's a good hotel, the employees are very kind but the you have to take a car from the hotel to downtown about 20 minutes
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2019

6/10 – Okay

Akram, Le Caire

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
L’hôtel est très vieux dans l’ensemble les chambres sont équipées par des mobiliers très abimés la nourriture est vraiment pauvre de qualité et de variété pas d’activité le soir du tout très déçu
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2019

8/10 – Gut

Ahmed

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
I liked some of the staff attitude and treatment for example Chef exc Ibrahim who made lasagna especially for my sister and a house keeper named Mohamed as we complained about the cleanliness of the room , he took that in his consideration and tried to make us satisfied but overall the hotel is not that nice , needs alot of re innovation and must improve the pool and the rooms , the food wasn’t variable and didn’t meet the taste of all the people but it tastes ok ! For my family and me we are not sure if we can book there again
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2019

10/10 – Hervorragend

Mohammed, Alexandria

Mit dem Partner gereist
Overall , the stay was excellent , the location , the hotel staff , Good for price But housekeeping staff are too much annoying so much , they don't care to knock doors at 08 pm , I think they've to change their behavior
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2019

8/10 – Gut

ali

Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Bed was not comfortable, overall good
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
נחמד לא יותר מזה
מלון סביר, צוות עובדים טוב. אוכל בינוני מינוס- כל יום אותו דבר ובלי גיוון.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 3 Nächten im Juni 2019

10/10 – Hervorragend

Emad

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Wonderful vacation
V.good food quality and wonderful hospitality
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2019

10/10 – Hervorragend

Sahar

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
A Retreat
All the staff are really friendly and welcoming, they display a high standard of a real hospitality and customer oriented i would say as well.Will definitely come back !
Aufenthalt von 5 Nächten im Mai 2019

10/10 – Hervorragend

Torbjørn

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Diving at Oasis Tropitell and Lagona Divers
This is my second stay at this hotel. 10 days with my two kids and some friends, diving and enjoying the sun. The staff is always happy and smiling. Food is overall ok. A perfekt place for diving as the Lagona divers is located at the hotel. We will bw back next year with our diving club.
Aufenthalt von 10 Nächten im April 2019

8/10 – Gut

Geir

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Et perfekt hotell for dykking i Rødehavet
Dette var mitt 12 besøk på Tropitel Dahab Oasis, noe som i seg selv sier at jeg er meget godt fornøyd ned hotellet og dykkersenteret som ligger her. Det var gledelig å se at vedlikeholdet har tatt seg opp siste året og at turistene endelig er begynt å vende tilbake til Egypt. Hotellet er perfekt for dykkere, da Lagona Divers er lokalisert inne på hotellets område. Hotellet har et nydelig House reef med utrolig mye liv.
Aufenthalt von 10 Nächten im April 2019

10/10 – Hervorragend

Sara

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
We wi be back inn shaa Allah
Very nice hotel, staff are so friendly. it's a very good place to relax and to spend a romantic time.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2019

4/10 – Schlecht

Ahmed

Mit dem Partner gereist
Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
We couldn't stay more than one night and we checked out to a better place
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2018

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Albergo con un buonissimo rapporto qualità prezzo, in una posizione strategica per visitare tutti i siti sia da snorking che turistici. Il personale è molto disponibile, pronto a risolvere qualsiasi difficoltà.
Aufenthalt von 7 Nächten im Dezember 2018

10/10 – Hervorragend

Yasser

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
فندق جيد
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2018

6/10 – Okay

Assem

الفندق رائع من حيث الموقع الجغرافي، ويقدم خدمات متميزة مثل النقل إلى الممشى السياحي. ولكن فريق الإستقبال ينقصه الاحترافية
Aufenthalt von 5 Nächten im November 2018